بازدید 2278

افت ۴ درصدی ارسال آثار به جشنواره کتاب سال دانشجویی

کد خبر: ۸۵۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲ 19 November 2018

دبیر بیست و پنجمین جشنواره کتاب سال دانشجویی گفت: تعداد آثار ارسالی به جشنواره کتاب دانشجویی از ۶۶۰ اثر به ۶۳۱ اثر کاهش یافته و یک افت ۴ درصدی به همراه داشت.

به گزارش دانشجو، تقوی، دبیر جشنواره کتاب سال دانشجویی در این جشنواره ضمن خوش آمدگویی به دانشجویان گفت: از روند اجرایی جشنواره به صورت خلاصه اطلاعاتی را در اختیار شما خواهم گذاشت. بیست و پنجمین جشنواره کتاب سال دانشجویی از ۱۵ فروردین ماه سال جاری کار خود را آغاز کرد و در مجموعه ۶۳۶ اثر به جشنواره واصل شد. از مجموعه آثاری که دریافت کردیم ۷۰ داور از اساتید دانشگاه و اعضای هیئت علمی طی چهار مرحله به داوری آن‌ها پرداختند و ۹ اثر به عنوان اثر شایسته و قابل تقدیر معرفی شدند.

وی افزود: ۶ گروه را به عنوان گروه اصلی پیش بینی کرده بودیم که در این ۶ گروه در تمام ابعاد آثار را دریافت نمودیم. یکی از شروط اصلی شرکت آثار این بود که همزمان با دوران دانشجویی دانشجو نگارش شده و منتشر شده باشند و اگر دانشجویان در موضوعات ویژه ما مثل علوم انسانی اسلامی، بحث محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی و مطالعات میان رشته‌ای شرکت کرده و اثری را تالیف کرده باشند، نیز مورد داوری قرار گرفته است.

تقوی گفت: بخشی را تحت عنوان نگارستان کتاب تدارک دیدیم که به دانشجویانی که خلاقیت هنری در بحث کتاب و کتابخوانی داشته اند تعلق می‌گرفت همچنین موضوع خادم کتاب را امسال داریم که مفتخریم در خدمت استاد داوری اردکانی باشیم و بخشی نیز به عنوان فعالین حوزوی کتاب و کتابخوانی در نظر گرفته ایم.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره کتاب سال دانشجویی افزود: از ناشران فعال در این حوزه تقدیر به عمل آمده است و درباره مجموعه آثار باید بگویم که بیشترین فراوانی را در آثار در حوزه علوم انسانی وجود دارد که حدود ۵۰ درصد آثار را در بر گرفته است و در رتبه بعد حوزه پزشکی و دامپزشکی با ۲۵ درصد مجموعه آثار که مسئله ترجمه در آن پررنگ‌تر بوده است و در رتبه سوم گروه هنر و معماری با هشت درصد آثار قرار گرفته است.

وی همچنین درباره آثار تالیفی گفت: ۶۶ درصد از آثار تالیفی بوده و ۳۴ درصد نیز ترجمه بوده است. ۷۴ درصد از دانشجویانی که به ارسال آثار مبادرت ورزیده اند آقا بوده و ۲۶ درصد از آن‌ها را خانم‌ها تشکیل دادند. دانشجویان دکتری ۵۷ درصد از آثار را ارسال نموده، ارشد ۲۶ درصد و کارشناسی ۱۷ درصد از آثار را ارسال نموده اند. همچنین به لحاظ تفکیک دانشگاه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی بیشترین ارسال آثار را برای این جشنواره داشته اند.

تقوی گفت: تعداد آثار ارسالی به جشنواره از ۶۶۰ اثر به ۶۳۱ اثر کاهش یافته و یک افت ۴ درصدی به همراه داشت. ۴۵۳ اثر توسط دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، ۸۳ اثر دانشجویان دانشگاه‌های آزاد، ۶۰ اثر از جانب طلاب و ۳۵ اثر از دانشجویان سایر دانشگاه‌ها به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره کتاب سال دانشجویی در پایان گفت: از مسئولان حاضر در جلسه تقاضا می‌کنم تا قسمت حمایتی خود از دانشجویان را هزینه نبینند و کمک کنند تا دانشجویان بتوانند آثار خود را منتشر کنند؛ چرا که این نشر و نگارش کتاب در بین دانشجویان برای فضای علمی دانشگاهی کشور بسیار تاثیربرانگیز خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر