بازدید 5115

تحریک قومیت‌ها امنیت کشور را خدشه دار می‌کند

کد خبر: ۸۵۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷ 19 November 2018

مشاور رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: تحریک قومیت ها و نفرت پراکنی در جامعه امنیت کشور را خدشه دار می کند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام علی یونسی یکشنبه شب در جریان دیدار با اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان در ارومیه با بیان اینکه تفرقه افکنی بین مذاهب مختلف در ایران یکی از ترفند و توطئه های دشمنان نظام از زمان پیروزی انقلاب تاکنون است افزود: عده ای بدخواه به دنبال برهم زدن همزیستی بین اقوام ایرانی و نفرت پراکنی در جامعه هستند.

وی با اشاره به زندگی مسالمت آمیز تمام اقوام و ادیان در کنار یکدیگر عنوان کرد: فضای همزیستی و مسالمت آمیز موجود در جامعه ما مورد تاکید مسئولان دولت و مقام معظم رهبری است، زیرا این امر موجب حس امنیت در جامعه می شود.

یونسی با اشاره به اینکه علمای ادیان و مذاهب مختلف نقش اصلی را در رواج اتحاد و همدلی در جامعه دارند، اضافه کرد: هدف اصلی ادیان آسمانی، دعوت انسان به سمت خداست و این خود موجب رواج فرهنگ همزیستی بین اقوام و ادیان است.

مشاور رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه اختلافات قومیتی در قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته و نوعی نشانه خداوند متعال است عنوان کرد: تنوع قومیت ها در کشور نیز زیبایی و رنگ و بوی خاصی به کشور بخشیده است.

وی با بیان اینکه نگاه نظام و دولت به حقوق شهروندان نگاه یکسانی است اظهارداشت:هیچ تفاوتی بین اقوام، ادیان و مذاهب مختلف در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

در این دیدار علاوه بر اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان، کشیش کلیسای ارامنه ارومیه و جمعی از شخصیت های فرهنگی و اساتید دانشگاه جامعه ارامنه و آشوریان نیز حضور داشتند و در ادامه از کلیساهای اسپانوس مقدس، آشوری- کلدانی کاتولیک و ننه مریم بازدید شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل