بازدید 11869
پیمانه اقتصادی؛

تورم هفت ماهه به ۲۰.۳ درصد رسید/ نامه‌ قطعه‌سازان به رئیس‌جمهور برای جلوگیری از بروز فاجعه/ چرا عربستان صادرات نفت به آمریکا را کاهش می‌دهد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ریزش بیش از ۵ هزار واحدی شاخص کل بورس، بازار اوراق مسکن؛ حبس ماهانه اوراق زیر کانال ۶۰ هزار تومانی، واردات خودنویس به یک تن رسید/ چین بزرگترین صادرکننده به ایران، شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا برای پنجمین هفته پیاپی افزایش یافت، چین ۱۳.۷ میلیارد دلار از اوراق قرضه آمریکایی خود را فروخت و بانک‌های خارجی به سامانه جایگزین سوئیفت ایران متصل شدند را در بر دارد.
کد خبر: ۸۵۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 19 November 2018
تورم هفت ماهه به ۲۰.۳ درصد رسید/ نامه‌ قطعه‌سازان به رییس‌جمهور برای جلوگیری از بروز فاجعه/ چرا عربستان صادرات نفت به آمریکا را کاهش می‌دهد؟پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ریزش بیش از ۵ هزار واحدی شاخص کل بورس، بازار اوراق مسکن؛ حبس ماهانه اوراق زیر کانال ۶۰ هزار تومانی، واردات خودنویس به یک تن رسید/ چین بزرگترین صادرکننده به ایران، شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا برای پنجمین هفته پیاپی افزایش یافت، چین ۱۳.۷ میلیارد دلار از اوراق قرضه آمریکایی خود را فروخت و بانک‌های خارجی به سامانه جایگزین سوئیفت ایران متصل شدند را در بر دارد.

شاخص کل بورس با بیش از ۵ هزار واحد سقوط، به کانال ابتدای پاییز ریزش کرد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه، با کاهش ۵۲۶۱ واحدی معادل ۲.۹۴ درصد به رقم ۱۷۳ هزار و ۵۵۷ واحد رسید. این در حالی است که در روزهای ابتدای مهرماه امسال، شاهد جهش نماگر به کانال ۱۷۳ و ۱۷۴ هزار واحد بودیم. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۵۳۲ واحدی معادل ۲.۹۴ درصد به رقم ۵۰ هزار و ۵۴۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۵۵۳ واحدی معادل ۱.۹۶ درصد، عدد ۲۷ هزار و ۷۵۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۹۰ واحدی معادل ۱.۹۶ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۵۷۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۵۸۹۲ واحد کاهش معادل ۳.۰۹ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۴ هزار و ۹۹۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۴۳۵۰ واحد کاهش معادل ۳.۲۷ درصد به رقم ۱۲۸ هزار و ۵۰۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۸۱۸۶ واحد کاهش معادل ۲.۳۳ درصد همراه بود و عدد ۳۴۲ هزار و ۶۱۸ واحد را به نمایش گذاشت. 

تورم هفت ماهه به ۲۰.۳ درصد رسید/ نامه‌ قطعه‌سازان به رییس‌جمهور برای جلوگیری از بروز فاجعه/ چرا عربستان صادرات نفت به آمریکا را کاهش می‌دهد؟

تورم هفت ماهه به ۲۰.۳ درصد رسید

بانک مرکزی تازه‌ترین آمار خود را از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی تا پایان مهرماه سال جاری منتشر کرده که این آمارها حاکی از آن است که شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران (شاخص تورم) در مهرماه ۱۳۹۷ به عدد ۱۴۸.۴ رسیده که نسبت به ماه قبل معادل ۴.۶ درصد افزایش داشت. این شاخص، نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۳۶.۹ درصد افزایش یافت و همچنین میزان تورم در دوازده ماه منتهی به مهرماه ۱۳۹۷ نسبت به دوازده ماه منتهی به مهرماه ۱۳۹۶ معادل ۱۵.۹ درصد است. شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی در مهرماه ۱۳۹۷ پس از حذف نوسانات فصلی نسبت به ماه قبل ۴.۷ درصد افزایش و شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی در مهرماه ۱۳۹۷ نسبت به ماه قبل در تمام اسـتان‌های کشور هم افزایش داشت. بیشترین میزان افزایش متعلق به استان سیستان و بلوچستان معادل هشت درصد و کمترین آن مربوط به استان تهـران معادل ۳.۳ درصد بود. به گزارش ایسنا، تورم هفت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 20.3 درصد رسید.
 
مرغداران: با قیمت ۹۸۰۰ تومانی مرغ راضی نمی‌شویم
 
رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران گفت: شواهد حاکی از آن است که ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب مرغ برای مصرف‌کننده را ۹۸۰۰ تومان در نظر گرفته است تا در جلسه بعدی تنظیم بازار اعلام کند. وی در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: اما این قیمت حتی هزینه‌های تولید ما را نیز پاسخگو نیست. گفتنی است، سقف قبلی قیمت مصوب مرغ 8175 تومان در برابر هر کیلو تعیین شده بود. وی افزود: پیشنهاد ما برای سقف هر کیلوگرم مرغ در خرده‌فروشی و برای مصرف کننده 11500 تومان و در کشتارگاه 10800 تومان است. 

بازار اوراق مسکن؛ حبس ماهانه اوراق زیر کانال 60 هزار تومانی

روز گذشته اوراق تسهیلات مسکن اسفند 95 با رشد اندک 6/ 0 درصدی به قیمت 58 هزار و 304 تومان مبادله شد و بخشی از افت روز قبل خود را جبران کرد. رشد تسه 9512 در حالی رخ داد که اکثر سررسیدهای دیگر روند کاهشی را تجربه کردند. رکود در معاملات ملک به‌خصوص در تهران از عوامل کم‌نوسانی این بازار شناخته می‌شود. کاهش تقاضای مسکن با پایان تابستان و همزمانی با ایام محرم و صفر شدت گرفت. ضمن اینکه بروز قیمت توهمی در خانه‌های نقلی به خانه‌هایی با متراژ ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر گسترش یافته است و قیمت‌های پیشنهادی شکاف قابل توجهی با انتظار و قدرت خریداران دارد. به نقل از دنیای اقتصاد، با توجه به قدرت کم اوراق مسکن در مقایسه با بهای کنونی املاک در کشور و ادامه رکود معاملات احتمال می‌رود نوسانات کم‌رمق تسه‌ها ادامه داشته باشد و چشم‌انداز هیجانی در این بازار دور از انتظار باشد.
 
واردات خودنویس به یک تن رسید/ چین بزرگترین صادرکننده به ایران

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی شش ماهه نخست سال ۹۷ نشان می‌دهد، در این مدت بیش از یک تن خودنویس از ۴ کشور جهان وارد ایران شده است. واردات یک هزار و ۸۷۴ کیلوگرم خودنویس باعث خروج ۱۷ هزار و ۵۷۱ دلار یا به عبارتی ۷۳۸ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۴۷۸ ریال شده است. واردات از کشور‌های آلمان، چین، سوئیس و هنگ کنگ صورت می‌گیرد. به نقل از میزان، بیشترین واردات از کشور چین به حجم یک هزار و ۷۴۳ کیلوگرم و به ارزش ۸ هزار و ۳۸۳ دلار یا به عبارتی ۳۵۲ میلیون و ۸۳ هزار و ۲۸۴ ریال صورت می‌گیرد.

شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا برای پنجمین هفته پیاپی افزایش یافت

شرکت‌های انرژی ایالات متحده برای پنجمین بار پیاپی در شش هفته گذشته بر شمار دکل‌های حفاری خود افزودند. به این ترتیب تعداد دکل‌ها به بالاترین رقم ظرف سه سال گذشته رسید و نفت خام تولیدی از حوضه‌های شیل رکورد جدیدی را ثبت کرد. بیکر هیوز، شرکت ارائه دهنده خدمات انرژی و زیرمجموعه شرکت جنرال الکتریک، روز جمعه (۲۵ آبان‌ماه) در تازه‌ترین گزارش هفتگی خود اعلام کرد: مجموع شمار دکل‌های حفاری نفت شرکت‌های آمریکایی در هفته منتهی به جمعه ۲۵ آبان ماه به ۸۸۸ دستگاه رسید. پس از آن که رقم دکل‌های اضافه شده در سه ماه سوم امسال از پنج دستگاه فراتر نرفت؛ شرکت‌های حفاری تا کنون ۲۵ دکل را در سه ماهه جاری میلادی اضافه کردند. تعداد دکل‌های حفاری ایالات متحده، که شاخصی اولیه از تولید آینده به شمار می‌آید؛ امسال بیش از رقم ۷۳۸دستگاه در سال گذشته میلادی است، زیرا شرکت‌های انرژی آمریکا امسال تصمیم گرفتند با صرف هزینه بیشتر، تولید را افزایش دهند تا سطح قیمت‌های نفت را که در سال ۲۰۱۸ بالاتر از سال گذشته میلادی بوده است؛ پایین بیاورند.

چین ۱۳.۷ میلیارد دلار از اوراق قرضه آمریکایی خود را فروخت

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد، مجموع اوراق قرضه خزانه داری آمریکایی در نزد چین در ماه سپتامبر در مجموع ۱.۱۵۱ تریلیون بود که در مقایسه با ماه قبل از آن ۱۳.۷ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. با وجود این، چین همچنان بزرگترین خریدار خارجی اوراق قرضه خزانه داری آمریکایی است. آمار وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهد، مجموع اوراق قرضه خزانه داری آمریکایی در نزد ژاپن در ماه سپتامبر از رقم ۱.۰۳ تریلیون دلار به ۱.۰۲۸ تریلیون دلار کاهش پیدا کرده است. ژاپن به عنوان دومین خریدار بزرگ اوراق قرضه خزانه داری آمریکا محسوب می شود. البته برزیل به عنوان سومین دارنده بزرگ اوراق قرضه خزانه داری آمریکا است و در ماه اوت میزان این نوع از دارایی های خود را ۱۸ میلیارد دلار افزایش داد و مجموع آن به ۳۱۷ میلیارد دلار رسید. در اواسط ماه اکتبر، بلومبرگ گزارش کرد که چین ۳ میلیارد دلار از اوراق قرضه خزانه داری آمریکایی خود را به دلیل جنگ تجاری پکن-واشنگتن فروخته است.

نامه‌ قطعه‌سازان به رئیس‌جمهور برای جلوگیری از بروز فاجعه

انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خواستار حل مشکلات این صنعت شد. متن نامه انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور به رئیس‌جمهوری به شرح زیر است:

با سلام. احتراما همان گونه که مستحضرید صنعت قطعه‌سازی خودرو کشور در شرایط حاد به سر می‌برد و بحران حاضر در صورت عدم اقدام عملی و عاجل مسئولان به زودی به دلیل بیکاری وسیع پرسنل این صنعت و توقف تولید، به فاجعه‌ای جبران ناپذیر و زیان‌بار برای اقتصاد کلان کشور و امنیت ملی تبدیل خواهد شد که اثرات خسات‌بار آن گریبان‌گیر ملت و مسئولین می‌شود. بدینوسیله اعلام می‌گردد چنانچه چهار مشکل زیر ظرف مدت حداکثر یک هفته حل نشود، جلوگیری از بروز فاجعه حتی با تلاش چند برابر و هزینه‌های گزاف بعید به نظر می‌رسد؛

۱. حل مشکل قیمت فروش قطعات که در گرو اصلاح قیمت فروش خودرو می‌باشد.

۲. حل مشکل کسری نقدینگی که بدلیل مطالبات معوق از خودروسازان و افزایش نرخ نهاده‌های تولید، گریبانگیر قطعه‌سازان شده است.

۳. دشواری تأمین مواد اولیه داخلی ـ که عمدتاً تولیدکنندگانی دولتی دارد ـ و مواد اولیه خارجی ـ که به دلیل مشکل تبادلات ارزی، مشکلات گمرکی و تحریم با بحران مواجه شده است ـ شاهرگ ورودی قطعه‌سازان را به سختی می‌فشارد.

۴. تسویه خریدهای اعتباری  و مدت‌دار ارزی قطعه‌سازان که قبل از افزایش نرخ ارز نسبت به تامین مواد اقدام کرده بودند و در حال حاضر بایستی به نرخ روز تسویه شود. در حالی‌ که فروش محصول در زمان تأمین به نرخ ریال بوده است، بسیاری از قطعه‌سازان را ورشکسته خواهد کرد. /ایسنا

بانک‌های خارجی به سامانه‌ جایگزین سوئیفت ایران متصل شدند

یک مقام آگاه در گفت‌‌وگو با فارس، درخصوص راه‌اندازی سامانه‌ پیام‌رسان مالی جایگزین سوئیفت، اظهارداشت: موضوع در حال پیگیری است و در این زمینه با برخی کشورها در حال همکاری هستیم. وی افزود: بانک‌های خارجی در حال اتصال هستند و دانه دانه به این سامانه جایگزین متصل می‌شوند. این مقام مسئول با تأیید اینکه همه بانک‌های ایرانی به این سامانه متصل شده‌اند، در پاسخ به این که این سامانه در چهارچوب سپام است، گفت: بله تقریبا در همان چهارچوب است.  وی تأکید کرد: البته بستر فقط سپام نیست و بانک مرکزی در حال ایجاد بسترهای جدید است و حتی با برخی بانک‌ها کانال‌های متفاوت دیگری راه‌اندازی می‌شود. به گزارش فارس، سوئیفت به درخواست آمریکا عضویت و فعالیت بانک‌های ایرانی به غیر از 12 بانک را به حالت تعلیق درآورد. 

چرا عربستان صادرات نفت به آمریکا را کاهش می‌دهد؟

سی‌ان‌بی‌سی نوشت: عربستان سعودی صادرات نفت خود به ایالات‌متحده را کاهش می‌دهد. به نظر می‌رسد این اقدام برای تقویت قیمت‌های نفت که به تازگی به شدت سقوط کرده‌اند، صورت گرفته باشد. این اقدام، عربستان سعودی را در موضع مخالفت شدید با ترامپ قرار می‌دهد که بارها خواهان کاهش قیمت انرژی برای آمریکایی‌ها شده بود و اوپک و عربستان سعودی را مسئول بالا بردن قیمت‌ها می‌دانست. طبق تحلیل داده‌های شرکت ردیابی نفت‌کش کلیپردیتا، سعودی‌ها نفت کمتری را برای کشتی‌هایی که به سوی آمریکا رهسپار شدند، بارگیری کردند. تخمین میزان نفت بارگیری شده طبق این داده‌ها نشان می‌دهد که واردات نفت خام سعودی توسط آمریکا، به کمترین میزان تاریخ خود خواهد رسید. فرستادن نفت کمتر به آمریکا به معنای این است که میزان ذخایر نفت خام آمریکا به زودی افت خواهند کرد و افت ذخایر نفت، قیمت‌ها را بالا خواهد برد. این همان تاکتیکی است که سعودی‌ها در سال گذشته برای تقویت استراتژی اصلی خود، که کاهش هماهنگ تولیدات توسط اوپک و روسیه بود، به کار گرفتند و با خارج کردن نفت اضافی از بازار، قیمت‌ها را بالا بردند. 
 
مت اسمیت، رئیس تحقیقات کلیپردیتا، می‌گوید: کاهش صادرات به آمریکا در سال ۲۰۱۷ هم به خوبی برای سعودی‌ها جواب داد و علت آن هم این بود که با توجه به این که داده‌های آمریکا بسیار شفاف و بسیار سر موقع منتشر می‌شوند، مردم می‌توانند شاهد روند کاهش ذخایر باشند. هفته گذشته وزیر انرژی عربستان سعودی در مورد مازاد عرضه جهانی در بازارهای نفت هشدار داد و اعلام کرد که باید تولیدات کاهش داده شوند، اما این با واکنش ترامپ در توییتر برای اعلام مخالفت با این برنامه، روبه رو شد. اما این بار احتمالا عربستان و اوپک تحت تأثیر کمپین فشار ترامپ قرار نخواهند گرفت. در روزهای اخیر، اسمیت و سایر تحلیل‌گران نفتی ادعا کرده‌اند که ترامپ در ابتدای سال، اوپک و متحدانش را برای افزایش تولید فریب داده است. /مهر

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
"فاجعه‌ای جبران ناپذیر و زیان‌بار برای اقتصاد کلان کشور و امنیت ملی"?!!
چه کلمات آشنایی!
این همان شیر بی یال و دم صنعت خودروسازی داخلی نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
بانک‌های خارجی به سامانه‌ جایگزین سوئیفت ایران متصل شدند؟!
قرار بود با برجام این مشکل حل بشود نه اینکه برگشتیم سر خونه اولمون و ابزار چونه زنی هم نداریم
مردم تورم بالای صددرصدراباپوست وگوشت واستخواتشان حس میکتند قیمت همه کالاها بلااستثناحداقل دوبرابرشده اعلام تورم ۲۰ درصدی دراین شرایط فقط پاشیدن نمک روی زخم است وبس!!!
پاسخ ها
فریبرز
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
خوبه دولت سخنگو ندارد که بگوید خوشبختانه تورم 400 درصدی که در فضای مجازی منتشر شده دروغ است و حباب است و سیاسی است. تورم زیر 3 درصد است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
اتفاقاً نمک زدن رو زخم مردم و اذیت کردن مردم هست ارائه این آمارو هزیانات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
تورم را۲۰ درصداعلام میکنند تاحقوقهاراحداکثر۲۰ درصدافزایش بدهند اگرمثلا۱۰۰. درصداعلام کنندحقوقهاراهم بایدبه همین میزان افزایش دهند
آناهیتا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
همیشه گفتن از نخورده بگیر بده به خورده.
حکایت این تهرونیهاست... و تورم 3درصدی!!!! شون

از همه بیشتر بهشون میرسن

از همه هم بیشتر معترضن و حرص میزنن
دیروزبورس ۵۵۰۰ واحدفروریخت ومجموعاذزیک ماه گذشته بیش از۲۰ هزارواحدسقوط کرده دریغ ازیک تیتر کوچک درروزنامه حامی بورس یعنی دنیای اقتصاد !!!!
در اعلام تورم اشتباه شده چون نوبخت به یک رقم دیگری معتقد است شاید به قول ملا نصیر که گفته حرف مرد یکی است تورم تک رقمی است وبس
نرخ تورم خیلی بالاترازاین حرفهاست بیخودی عددسازی نکنید
این خودروسازا که پول ماشینای بدردنخورشون رو یه سال جلوتر میگیرن چرا پول قطعه سازارو نمی‌دن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
ای بابا، ایناهمه فیلم شونه. خودروسازها دیدند تنهایی نمی تونند به هدفی که می خوان برسند حالا قطعه سازها رو فرستادند جلو تا با مظلوم نمایی و جلب ترحم عمومی و به ویژه شخص رئیس جمهور خودشون رو محق جلوه بدن تا بتونند به خواسته هاشون برسند و الا کیه که ندونه اینا همه دست شون تو دست همه، فقط ملت رو ..... فرض کردن
اصلا بیست هزار میلیارد تومان بدهی که یه شبه به وجود نیومده که حالا می خوان یه جا از ملت بگیرن، پس تا حالا کجا بودند؟
اصلا مردم بیچاره که تمام و کمال و چند برابر قیمت واقعی پول خودروهاشون رو خودشون پرداخت می کنند پس لطفا یکی توضیح بده این گند رو کی به صنعت خودروسازی زده که حالا به مرز ورشکستگی افتادند؟؟!!! نگید زیر قیمت ماشین به ملت دادید که خندمون می گیره
ترس مسئولین از بیکاری چند ده هزار نیروی کار در صنعت خودرو سازی و قطعه سازی باعث شد که این صنعت تو حاشیه امن قرار بگیره و هر روز کیفیت کمتر و قیمت بالاتری رو به مردم تحمیل کنه. هر چه زودتر صنعت خودرو سازی کشور از نو و با ریل گذاری صحیح و مناسب ساخته و پیشرفته تر بشه، بهتر.
نشون به اون نشون که صنعت خودرو در ایران و کره تقریبا با هم شروع به کار کرد. حالا اونا کجان ما کجائیم.
ضمنا چند میلیون بیکار داریم صدهزار نفر هم روش
پاسخ ها
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
نه عزیز ترس از مافیای چندین هزار میلیادری هست همون مافیایی که مردم را در آتش میسوزاند . نهایتا هم هیچ کس جرات نکرد یقه اش را بگیرد .
کارگران بهانه اند چرا هیچکس از بیکاری کارگران هزاران واحد تولیدی دیگر نگران نمی شود .؟
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
دمت گرم .گل گفتی
قطعه سازان توقع بیجا دارند! مردم بیچاره باید هزینه خودروهای بی کیفیت رو با پول و جونشون بدند! اگر قطعه سازها بلد هستند در سطح جهانی برای شرکت های بزرگ خودروسازی، قطعه سازی کنند!
پاسخ ها
کرج
| Germany |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
بسیار بسیار عالی فرمودید
نامه‌ قطعه‌سازان به رییس‌جمهور برای جلوگیری از بروز فاجعه
کدام فاجعه قطعه سازی که دست در دست مافیای خودرو داره و عملا واردکننده از چین هست نباید توقع داشته باشه .
تمام کالاها و خدمات دو و بعضی ها هم بیشتر از دوبرابر شده. مثلاً خودروی ال 90 از 40 میلیون شده 85 میلیون. حالا اعلام می کنند تورم 20 درصد...
چاپ نشود، لااقل می نویسم:
دولت خودش مسبب رخداد فاجعه است و فقط می گوید شش ماه هم صبر و تحمل کنید همه چیز خود به خود درست می شود (دولت امید). 40 سال است صبر کرده ایم و برنامه ای بجا و صحیح ندیدیم (دولت تدبیر). توان کنترل شرایط نابسامان اقتصادی را ندارند. حالا تازه جلوی بروز فاجعه را بگیرند؟ کوپون، کارت سوخت، دفترچه بسیج اقتصادی، و ... دارند بر می گردند. سیر قهقرایی یعنی این!
قیمت ها 100 الی 150 درصد شده چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است همین کارها مردم رو به رسانه ها واخبار بیگانه ترغیب میکند
دیروزبورس نزدیک به ۶ هزارواحد سقوط کردهیچ کجانمودپیدانکرد حالا اگرهمین مقداررشدمیکرد گوش فلک راکرمیکردند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
عزیز شما ساز و کار بورس را هنوز نمی دانی و ممکن است برای چند روز هم پایین بیاید ولی در بلند مدت رشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
شماکه سازوکاربورس رامیدانیدبفرمایید چرابعدازرشدچشمگیر شاخص کل درسال ۹۱و۹۲ که انهم حاصل جهش نرخ ارزبود چراازدیماه ۹۲ شاخص کل از ۹۵۰۰۰ واحدبه کانال ۶۰-۷۰ هزارواحدسقوط کردوبعدازانهم تاسال ۹۶دایمادرحال درجازدن بود؟؟!ضمنااعتراض من به برخورددوگانه وتبعیض امیزاخباررشدوسقوط بورس بود نه بحث سازوکار!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
اولا اینکه برنامه های تخصصی همه روزه شاخص بورس را اعلام میکنند و اگر اخبار سراسری زمان رشد می گوید برای ارامش دادن به بازار و عدم ایجاد التهاب ریزش ها را نمی گوید و در همه جا مرسوم است
دوم هم اینکهبرای چند ماه بازار بازار ریزشی بود در ان زمان و سال بعد رشدش ادامه یافت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
شاخص بورس دی ۹۲ درحدود۹۰ هزارواحدبوددرسال ۹۶ هم همچنان درکانال ۹۰ هزارواحدبود این یعنی ۴ سال درجازدن
بنظر من این خودرو سازی بی کیفیت بساز و بنداز را باید تعطیل کرد. کارگراش هم برن کنار اون 15 درصد دیگه که بیکارند. فایده اش هم اینه که لااقل جون مردم توی جاده ها بخطر نمی افته.
اینهمه خودروسازان داخلی با جون مردم با ثروت مردم ایران بازی کردن این شد تهش؟
الان نظر هم میدیم که میگید غیر قابل انتشاره .اخه دیگه اینقدر با روح وروان مردم بازی نکنید ومردمو جگر فرض نکنید دیگه .تورم بیست درصده .انگار تو ایران زندگی نمیکنن واز کشورای دیگه خرید میکنن .بترسید از روزیکه که مردم دیگه صبرشون لبریز بشه .لااقل مرد باشید شهامت داشته باشید بگید ببخشید تورم شده صددرصد
تورم شاخ ودم ندارد تورم یعنی دلاری که چهار برابر شد یعنی $ 400 درصد نه 20 درصد
قطعه سازان عزیز همه ی آنچه که گفتید صحیح و بسیاری مشکلات دیگر که در نامه ی شما نیامده ولی یک چیز را قبول ندارم . این امنیت را اشتباه گفتید. این ملتی که من می بینم و می شناسم همان ملت 13 آبان و 28 آبان ، تجدید بیعت با ولایت (م امام حسین ) و در آینده ی نزدیک هم 22 بهمن هستند. دشمنان و یاوه گویان و معترضین و اغتشاش گران و ناراضیان هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
فرهاد؟!؟
فاجعه اونجاست که مردم کشورم با سوار شدن این به اصطلاح خودروهای داخلی سالانه هفده هزار نفرشون به کام مرگ میرن.
حالا وقتشه برجامو اتیش برنید
حالا وقتشه برجامو اتیش برنید
قطعه سازان وخودروسازانکار شما وارد کردن قطعات بی کیفیت از کشورچینه. اتفاقا اگر شما نباشید مردم در امنیت کامل سوار خودروهای باکیفیت خارجی میشن وجان ومالشون در آرامش وامنیت خواهد بود آخه شما چکاره اید که کار خودتون رو با امنیت ملی پیوند میزنید
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
همه کاره؟!!!؟
امیدوارم عمق استراتژیک کشور به جای سواحل مدیترانه در داخل پیگیری شود
به نظر من باید بذارن این خودروسازها ورشکست بشن تا دیگه خودروی بی کیفیت و گرون تولید نکنن....وقتی مسئولین میگن که کالای ایرانی اگه بخرین کیفیتش هم به مرور بالا میره من یاد این دو خودروساز داخلی یعنی ایران خودرو و سایپا میفتم که با وجود این که چهل ساله بی رقیبن ولی اجناسشون سال به سال بی کیفیت تر و گرون تر میشه....نتیجه میگیریم که تموم صنعت داخل و کالاهای داخلی درصورت بسته شدن مرزها همون بلایی رو سر مردم میارن که سایپا و ایران خودرو آوردن.... خدا رو شکر مسئول پاسخگو هم که توی کشور وجود نداره.. الحمدالله...
قطعه سازان و خودرو سازان یه جوری به دولت و ملت فشار میارن انگار تخم دو زرده میزارن . قطعه سازان عزیز طلبتون رو از خودرو سازها مطالبه کنین نه از دولت و ملت . کجای دنیا دهن دولت و ملت رو سرویس میکنن تا اینجوری یک صنعت درب و داغون رو سر پا نگهدارن . قطعه سازها و خودرو سازها با هم دست به یکی کردن تا خسارت کثافت کاری هاشون رو از دولت و ملت بگیرن . کاش کسی بود که جلوی یاوه گویی های اینها رو میگرفت .
از بانک مرکزی بسیار بسیار تشکر می کنم بابن جوک هایی که اعلام می کند،‌ لطفا مسئولین پیگیری کنند که این بانک باز هم این جوک ها را متوقف نکند، کلی خندیدیم شاد شدیم، ....!!!
باز هم قصه تکراری، هیچ صنعتی مشکل ندارد، اگر هم دارد به درک، کی به کیه، اما آخی خودرو رو به ورشکستگیه، اگر گرون نشه همه اتفاقات ناگوار سرتاسر ایران را می گیرد پس مسئولین محترم که همه کارها را درست کرده اند، این یکی را هم روش طبق عادت همیشگی قیمت افزایش یابد. خدا را شکر که قیامتی هم هست
شاخصه های سنجش تورم تون مثل خودتون خیلی بیخوده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر