بازدید 3835

باید با ترمیم حقوق‌ها، پرداخت یارانه را قطع کرد + فیلم

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس معتقد است باید به استانداری‌ها اختیارات بیشتری داده و مردم را در تصمیم‌سازی‌های کلان کشور مشارکت داد.
کد خبر: ۸۵۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ 18 November 2018

شهاب الدین بی مقدار در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه، 27 آبان ماه) در نطق میان دستور خود با بیان اینکه حال که دشمن جمهوری اسلامی به نمایندگی ترامپ دستکش های چدنی را آشکار کرده و تحریم را عملی کرده سوال این است که آیا تا کنون تحلیل درستی از علت تحریم داشته ایم، گفت: چرا می خواهیم همواره با کوبیدن لفظی دشمن مشکلات را حل کنیم در حالی که آنها کاری جز کسب منافع نداشته و برای از پا درآوردن ما برنامه ریزی کرده اند پس ما نیز باید برنامه برای جلوگیری از تحریم داشته باشیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه وزیر خارجه ای که با هدایت مقام معظم رهبری توانست کشور را از منشور هفت سازمان ملل بیرون کند، قطعنامه های مختلف را ملغی کرده، قطعنامه ای به نفع ایران صادر کند و برجام را عملیاتی کند به بهانه های مختلف می کوبیم در حالی که باید متحد و یکپارچه از وی پیشتیبانی کنیم.

وی افزود: آقای ظریف که درباره پولشویی واقعیت را گفت مرتب بمباران رسانه ای می کنند؛ مگر کسی در کشور است که نخواهد قانون پولشویی اجرا شده و انواع قاچاق از بین برود و همه چیز شفاف شود چنانچه به طور نمونه اجرا شدن قانون پولشویی باند قاچاق را به دام انداخته و به میزان 13 هزار و 200 میلیارد تومان از فرار مالیاتی جلوگیری کرده است.

بی مقدار در ادامه با بیان این پرسش که هدف کسانی که مجلس معقول را که خواهان تصویب FATF است، می کوبند، چیست عنوان کرد: باید دید این افراد چه هدفی داشته و چه منافعی را از دست می دهند که تا این حد علیه نمایندگان موافق جوسازی می کنند در حالی که اگر این موضوع حل نشود کشور قفل شده و ایرانیان خارج از کشور نیز دچار مشکل جدی می شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه برای حل مسأله سیاسی، اقتصادی و اجتماعی وحدت مورد نیاز است، اظهار داشت: وقتی خودی و غیرخودی راه می اندازند و همه تلاش دارند یکدیگر را مورد هجمه قرار دهند چگونه وحدت امکان پذیر است.

وی افزود: اگر مهربانی در این ماه مبارک مد نظر باشد و حصر موسوی و کروبی لغو شود، زندانیان سیاسی آزاد شده و به خاتمی آزادی داده شده و از مشاوره وی و اطرافیان وی استفاده شده و گفتگوی ملی آغاز شود می توان از این برهه حساس به راحتی عبور کرد چرا که اتحاد ملت، حاکمیت و امنیت سیاسی و اقتصادی و نظامی را عملی می کند.

بی مقدار ادامه داد: باید با اعتماد به مردم به خصوص بخش خصوصی و نخبگان و حذف شرکت های خصولتی و دولتی، اقتصاد بدون نفت را تجربه کرد و در جهت حل مسائل روز و توسعه کشور اقدام داشت البته اگر جرأت داشته باشیم با در نظر گرفتن وضعیت مردم و ترمیم پرداخت و حقوق، کلیه یارانه ها را حذف کنیم تا دست دلالان کوتاه شود کار مهمی کرده ایم.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم در ادامه صادرات را شریان اصلی تولید دانست و افزود: صادرات باید تقویت شود نه اینکه با قوانین مختلف کُند شود که در همین راستا ضروری است پیمان ارزی و سامانه نیما برداشته شده و با نرخ شناور کنترل شده به تولید کنندگان و صادرکنندگان واقعی اعتماد شود چرا که در سامانه نیما رانت وجود دارد و مواردی از فساد برای جلو انداختن نوبت ها گزارش شده است.

وی همچنین با تأکید بر اینکه باید وارادات بدون ارز و خرید اجباری از واحدهای تولیدی معتبر را هموار کرد، ابراز داشت: نباید از اعطای اختیارات به استان ها بترسیم که حتما در حل مسائل موثر خواهد بود همچنین باید به مردم اعتماد کنیم، واقعیات را بگوییم و وعده های غیرعملی ندهیم و حتی آنها را در تصمیم سازی ها مشارکت دهیم حتی اگر در اجرای این مسأله نیاز به رفراندوم باشد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه از دولت می خواهم اصل 15 قانون اساسی را اجرا کرده و احیای دریاچه ارومیه را نیز جدی بگیرد، خاطرنشان کرد: آقای نوبخت به قول خود درباره احداث راه آهن میانه-تبریز عمل کنید همچنین مشکل واحدهای تولیدی به خصوص قطعه سازان را حل کنید چرا که نوشدارو بعد از مرگ سهراب و حضور کارگران جلوی استانداری ها فایده نخواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار