بازدید 6616
۱

تلاش ترامپ برای تبرئه بن‌سلمان از ترور خاشقچی

کد خبر: ۸۵۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵ 18 November 2018

رئیس‌جمهور آمریکا گفته واشنگتن در گزارشی ظرف دو روز آینده مشخص خواهد کرد چه کسی روزنامه‌نگار منتقد سعودی را به قتل رسانده است.

به گزارش فارس، پس از آنکه رسانه‌ها گزارش دادند «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) به این جمع‌بندی رسیده که ولیعهد سعودی دستور ترور «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را صادر کرده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه (به وقت تهران) گفت واشنگتن ظرف دو روز آینده مشخص خواهد کرد چه کسی این کار را انجام داده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست شنبه گزارش داد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به این جمع‌بندی رسیده که «محمد بن سلمان»، ولیعهد رژیم سعودی دستور قتل روزنامه‌نگار منتقد این کشور را صادر کرده است.

ترامپ این ارزیابی سیا را «بسیار خام اما محتمل» دانست، اما گفت واشنگتن گزارش کاملی را در این باره منتشر خواهد کرد. او گفت این گزارش مشخص خواهد کرد چه کسی این قتل را انجام داده است.

عربستان سعودی روز ۲۸ مهرماه، بعد از چندین هفته انکار سرانجام کشته شدن خاشقچی را بعد از ورود به کنسولگری سعودی در استانبول پذیرفت.

دادستان کل سعودی، علی‌رغم این ادعا کرد خاشقچی بعد از «درگیری» با چند نفر داخل ساختمان کنسولگری «فوت» کرده است. عربستان، بعد از آن چندین بار روایتش درباره نحوه قتل روزنامه‌نگار منتقد را تغییر داده است.

روایت عربستان سعودی به دلیل تناقضاتی از این دست و همچنین تلاش‌های آشکار برای تبرئه ولیعهد سعودی ولی‌عهد با تردید عمومی در دنیا مواجه شده و کشورهای مختلف آن را به چالش کشیده‌اند.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه چندین بار به تلویح تلاش کرده به نقش احتمالی بن‌سلمان در این پروژه ترور اشاره کند.

او در یک سخنرانی روز چهارشنبه گفت که دستور انجام این قتل از سوی عوامل رده بالا در عربستان صادر شده و بلافاصله بعد از آن گفت«ملک سلمان»، پادشاه سعودی را از احتمال نقش‌آفرینی در آن تبرئه کرد. او به جای پادشاه سعودی، از لقب «خادم الحرمین الشریفین» استفاده کرد و گفت که یقین دارم که او دستور قتل خاشقچی را صادر نکرده است.

رسانه‌های مختلف آمریکا از جمله نیویورک‌تایمز و واشنگتن‌پست گزارش‌هایی منتشر کرده‌اند که به نقش احتمالی محمد بن‌سلمان در این پروژه ترور اشاره می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
آقای ترامپ ظاهرا کل ثروت شما هم به این شکل بدست آمده : دفاع از ظالم ، دروغ ، ریا ، خون انسان ها . متاسفانه شما یک خوک کثیف ، یک گرگ خوناشام و یک حیوان وحشی هستید .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی