بازدید 3117

ادامه روند اعزام دانشجویان دکتری به فرصت‌های تحقیقاتی

کد خبر: ۸۵۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ 16 November 2018

اعزام براي فرصت هاي تحقيقاتي دانشجويان دکتري ادامه خواهد يافترئیس سازمان امور دانشجویان از تدوام اعزام دانشجویان دکتری به فرصت‌های تحقيقاتی کوتاه مدت خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم به جایگزینی دوره‌های فرصت‌های تحقیقاتی دانشجویان به جای اعزام با بورس کامل به خارج از کشور به عنوان سیاست اصولی و قطعی وزارت علوم اشاره و اظهار کرد: از طریق این دوره‌های ۶ ماهه، بخشی از پژوهش رساله‌های دکتری با هماهنگی استادان راهنمای داخل و خارج از کشور در یکی از دانشگاه‌های معتبر خارج صورت می گیرد که این مورد به ویژه در پروژه‌هایی با تحقیقات کاربردی که به تجهیزات خاصی نیاز دارند مورد استقبال وسیع دانشجویان دکتری و استادان آنها قرار گرفته است.

افزایش اعزام دانشجویان به فرصت‌های تحقیقاتی

وی ادامه داد: به همین منظور در سال‌های اخیر، با تلاش وزارت علوم آمار اعزام برای این دوره‌های کوتاه مدت به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: در سال جاری با توجه به سیاست های ارزی، تا پایان شهریور ماه ۹۷ این اعزام‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی افزایش کمی داشت؛ به گونه ای که در ۶ ماهه نخست سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش اعزام داشتیم.

صدیقی گفت: با توقف پرداخت ارز به نرخ قبل، در کنار پیگیری‌های وزارت علوم برای تأمین مابه التفاوت ریالی ارز به نرخ جدید 2 راه در پیش رو داشتیم یک راه توقف اعزام‌ها از ابتدای مهر ماه بود که مشکلات زیادی را برای دانشجویان ایجاد می‌کرد و راه دیگر با پیش بینی‌های قبلی، استفاده از پس انداز محدود ارز ۶ ماه اول برای اعزام دانشجویانی که ویزا اخذ نموده یا می نمایند و مهلت کمی دارند بود و اینکه از آنها خواسته شود طول دوره را کاهش دهند و ما امیدواریم با تأمین اعتبار بتوان شرایط را مشابه گذشته ادامه داد.

رئیس سازمان امور دانشجویان تأکید کرد: این روند موقتی است و امیدوار هستیم پیگیری‌های مداوم، علیرغم مشکلات تأمین اعتبار در اواسط سال (با توجه به عدم پیش بینی در اعتبارات مصوب) به نتیجه برسد، درهر حال تداوم این امتیاز برای دانشجویان دکتری با توجه به تأثیر آن در افزایش کیفیت پایان نامه‌ها از سیاست های وزارت علوم است؛ همانگونه که در چند سال گذشته روند صعودی بهره مندان نشان می‌دهد که دوره های کوتاه مدت از اولویت برخوردار بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار