بازدید 2200

چاووش اوغلو: ترکیه خواهان بهبود روابط با عربستان است

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد که آنکارا در صدد تعمیق روابط با عربستان در تمامی زمینه‌هاست.
کد خبر: ۸۵۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ 14 November 2018

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد که آنکارا در صدد تعمیق روابط با عربستان در تمامی زمینه‌هاست.

به گزارش ایسنا، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در سخنرانی خود در پارلمان کشورش اظهار داشت: ترکیه از عربستان خواسته است درباره آمر اصلی دستور قتل خاشقجی روشنگری کند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: ما در تلاش هستیم که بتوانیم طرح‌های ارائه شده علیه ترکیه توسط کنگره آمریکا را لغو کنیم. تعیین پاداش برای دستگیری رهبران پ‌ک‌ک یک اقدام دیرهنگام و ناکافی است اما باز هم می‌خواهیم در عرصه عمل نتایج آن را ببینیم.

او در ادامه با اشاره به نقشه راه منبج میان ترکیه و آمریکا گفت: در حال حاضر براساس این نقشه پیش می‌رویم قرار است در نهایت تمام نیروهای یگان‌های مدافع خلق از منبج خارج شده و کنترل منطقه به صاحبان اصلی داده شود.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، چاووش اوغلو افزود: تاکنون براساس عملیات سپر فرات و شاخه زیتون بیش از ۲۶۰ هزار پناهجو به مناطق پاکسازی شده بازگشته‌اند.

وی درباره روابط با آلمان گفت: مقامات آلمانی در مسئله فتو و درخواست‌های ترکیه در این باره چندان تمایل نشان نمی‌دهند.

وزیر خارجه ترکیه در بخشی دیگری از اظهاراتش از بازگشایی دوباره کنسولگری‌های کشورش در موصل و بصره عراق خبر داد.

او درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز گفت: ایران همسایه مهم ماست و این تحریم‌ها را درست نمی‌دانیم. این تحریم‌ها هم برای مردم ایران و هم برای روابط تجاری و اقتصادی کشور ما تاثیر می‌گذارد، اما ما تلاش خواهیم کرد که تاثیرهای منفی را به حداقل برسانیم.

چاووش اوغلو تاکید کرد: برای حفاظت از منافع دریایی قبرس تدابیر لازم را اتخاذ کرده‌ایم. ما نمی‌خواهیم کسی در این باره وارد ماجراجویی شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌ اعضای سازمان گولن در کشورهای دیگر گفت: پرونده درخواست استرداد ۴۵۲ نفر به ۸۳ کشور ارسال شده است.

در اظهاراتی اعلام کرد: تاکنون ۱۰۴ نفر از اعضای این سازمان به ترکیه بازگردانده شده و در دادگاه حاضر شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار