بازدید 5751
۱

جزئیات سبد حمایتی مددجویان امداد

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه ۶۰۰ هزار خانوار جدید تحت پوشش قرار گرفته اند، گفت: دو میلیون و ۷۰ هزار مددجو سبد کالا می گیرند.
کد خبر: ۸۵۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ 14 November 2018

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه ۶۰۰ هزار خانوار جدید تحت پوشش قرار گرفته اند، گفت: دو میلیون و ۷۰ هزار مددجو سبد کالا می گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز فتاح در نشست خبری امروز در خصوص چگونگی توزیع سبد کالا میان نیازمندان تحت پوشش گفت: از روز گذشته توزیع این سبد کالا آغاز شده است و برخی از مددجویان برای دریافت آن به فروشگاه ها مراجعه کرده اند.

وی افزود: در نامه دکتر نوبخت چگونگی توزیع مشخص شده است و اولویت با مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بوده است.

وی با اشاره به اینکه دو میلیون و ۷۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد که شامل پشت نوبتی ها هم می شود، سبد کالا دریافت می کنند اظهار داشت: طی دو هفته گذشته اسامی اعلام شده است که به طور متوسط به هر خانواده ۲۰۰ هزار تومان سبد غذایی حمایتی ارائه خواهد شد.

فتاح یادآور شد: خانواده یک نفره ۱۰۰ هزار تومان، دو نفره ۱۵۰ هزار تومان، سه نفره ۲۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۲۵۰ هزار تومان و ۵ نفر به بالا نیز ۶۰۰ هزار تومان دریافت می کنند که این مبلغ در کارت یارانه آنها شارژ می شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی تأکید کرد: مددجویان می توانند با مراجعه به فروشگاه های رفاه، اتکا، افق کوروش، سپه و تعاونی های روستایی، اقلام خود را دریافت کنند.

وی یادآور شد: این مبلغ قابل وصول نیست و حتما باید خرید شود و صرفاً سبد کالای حمایتی است که بیشتر به خوراکی تعلق می گیرد. اقلامی مانند گوشت، مرغ، روغن و حبوبات مدنظر قرار گرفته است.

فتاح با اشاره به اینکه سقف زمانی برای ارائه این سبد مشخص نشده است، تصریح کرد: مددجویان عجله ای برای مراجعه نداشته باشند و می توانند در چند نوبت کالاهای خود را دریافت کنند.

رئیس کمیته امداد امام با اشاره به اینکه تعداد مستمری بگیران ما یک میلیون و ۴۵۰ هزار خانواده بوده، یادآور شد: تعدادی که ما برای دریافت سبد کالا دریافت کردیم، دو میلیون و ۷۰ هزار نفر بود که این شامل افراد پشت نوبت و همچنین نیازمندان شناسایی شده بوده است.

فتاح اعلام کرد: در حال حاضر هیچ پشت نوبتی نداریم و از مهرماه ۶۰۰ هزار خانواده پشت نوبت را تحت پوشش قرار داده که اسامی این افراد نیز برای دریافت سبد کالا نیز معرفی کرده ایم.

وی اظهار داشت: برای آبان ماه نیز ۱۰ تا ۱۵ هزار خانواده جدید را معرفی کردیم که امیدواریم در ۲۶ آبان که زمان دریافت مستمری و یارانه است، به این افراد نیز پرداخت گردد. دولت اعلام کرده است که تا پایان سال طی چند نوبت، سبد حمایتی توزیع خواهد شد.

فتاح در خصوص معرفی افراد جدید نیز خاطرنشان کرد: دولت برای بهزیستی و امداد سقفی قرار نداده و ما می توانیم افراد جدیدی که شناسایی می کنیم را برای ماه آینده و مرحله بعدی اعلام کنیم.

رئیس کمیته امداد گفت: البته در نامه دکتر نوبخت، سقفی برای توزیع سبد حمایتی که ۹ هزار میلیارد ریال است، اعلام شده که بیش از این امکان پرداخت نیست. اما اقشاری که ما معرفی خواهیم کرد درصدی هستند که می توانند در این سبد بگنجند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
اقایان چرا این مبلغ را مانند کارکنان دولت بصورت نقدی وهمراه یارانه به این بنده خداها نمیدید؟چرا به مردم احترام نمیگذارید؟خیلی از این افراد به بقالی سر کوچه بدهکارند خیلی از اینها بچهاشون لباس گرم ندارند کفش ندارند اجاره عقب افتاده دارند که با این پول قسمتی از مشکلشون حل میشد.چرا خود را قیم وصاحب تصمیم برای مردم میدانید.چرا به مردم اعتماد ندارید؟حکایت ارزی که قرار بود به زوار اربعین بدهید را فراموش کردید.چرا مردم را برای یک مرغ ویه بسته ماکارونی انگشت نما میکنید.خدایا مارا از شر نادانان حفظ کن.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر