بازدید 9076
۶

هیات کوهنوردی مشهد عقب نشینی کرد!

در پی فشارهای وارده در ۲۴ ساعت گذشته در موضوع جنجالی بخشنامه الزام اخذ رضایت نامه از پدر و همسر برای بانوان کوهنورد در مشهد، هیات کوهنوردی مشهد از موضع خود کوتاه آمد.
کد خبر: ۸۵۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶ 14 November 2018
در پی فشارهای وارده در ۲۴ ساعت گذشته در موضوع جنجالی بخشنامه الزام اخذ رضایت نامه از پدر و همسر برای بانوان کوهنورد در مشهد، هیات کوهنوردی مشهد از موضع خود کوتاه آمد.

احمد زحمتکش رییس هیان کوهنوردی خراسان رضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: دیروز که با مدیرکل ورزش استان خراسان صحبت کردیم نظر آنها هم همانند نظر ما بود که این بخشنامه توصیه ای است. ما همه جور بخشنامه خبری، توصیه‌ای، دستوری، هماهنگی و ... داریم. این هم بخشنامه توصیه‌ای بوده که ما مواد قانونی را یادآوری کردیم و خواستیم که از هر گونه شائبه ای در باشگاه های رسمی پرهیز شود.

وی که در گفت‌وگوی روز سه‌شنبه اش با ایسنا هم‌چنان بر ضرورت رعایت بخشنامه مذکور تاکید داشت، این بار در پاسخ به این سوال که شما از واژه الزام در این بخشنامه استفاده کرده بودید آیا هم‌چنان این بخشنامه را الزامی می‌دانید، گفت: در آن بخشنامه سایر توصیه‌ها سر جای خودش است اما در مورد موضوع الزامی بودن یا نبودن آقای فتاحی (مدیرکل ورزش خراسان رضوی) به صراحت گفت که ارایه رضایت نامه برای ورزشی مثل کوهنوردی ضرورت ندارد. الان حجت بر ما هم تمام است! ما که کاسه داغ تر از آش نیستیم.

زحمتکش ادامه داد: ما توصیه هایی در جهت اقدامات پیشگیرانه داشتیم که حالا ممکن است به راه های دیگر توصیه شوند، حالا این‌ها باید به جایی دعوت شوند. بلاخره باید یک تلاش همگانی بکنیم که مقداری از این ناهنجاری هایی که رو به گسترش هم هست کمتر شود. الان مدیر کل ورزش استان خراسان رضوی تشخیص داده و بیانیه صادر کرده و ما هم به واسطه شخصیت و وجاهت قانونی که او دارد و مرجع عالی در سطح استان برای هیات ها و زیر مجموعه هستند حرفشان برای ما حجت است.

به گزارش ایسنا، روز سه‌شنبه بخشنامه‌ای از سوی هیات کوهنوردی خراسان رضوی رسانه‌ای شد که در بند ۲ بخشنامه‌ آمده بود "در جهت رعایت ماده ۱۱۰۵ قانون مدنی و نیز فتاوای علمای دین، برای صیانت از بنیان و اساس خانواده‌ها، اجازه همسر برای شرکت خانم‌های متاهل و اجازه ولی قهری برای خانم‌های مجرد و نوجوانان تا سن ۲۰ سال برای حضور در برنامه‌های کوهنوردی الزامی است."
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۶
مگر زن هم به کوه میرود ...
وقتی کار دست کاردانش نباشه و بدون پشتوانه فکری درست باشه اینجوری میشه
بخشنامه خوبی بود و عقب نشینی رئیس هیات کوهنوردی خراسان رضوی از آن هم بی معنی است.
ای کاش اندکی غیرت (البته در اینجا منظور عرق دینی نیست، بلکه غیرت مردانگی است) وجود داشت و اجازه نمی داد دختران و پسران نوجوان و جوان نامحرم برای چنین ورزشی با همدیگر به کوهستان می رفتند.
دوستان خودتان قضاوت کنید،این هم شد بخشنامه؟
گمانم در این زمینه شانتاژ نا جوانمردانه شده است.
اگر پسری در ورزش صورتش خراش بردارد هیچگونه عواقبی برای فدراسیون ندارد. اما اگر دختری همین مسئله کوچک پیش بیاید آنوقت صد تا مدافع پیدا می شوند که آینده این دختر برباد رفته است؛ شما چرا بدون اجازه والدین اورا به کوه برده اید؟! دیگر شانس ازدواجش کم شده است
تلگرام متشکریم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان