بازدید 15895

در هفته ۲۲ بارداری ویتامین C حیاتی است

کد خبر: ۸۵۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ 13 November 2018

تا هفته بیست و دوم بارداری جنین میتواند صدای مادر را بشنود و الگوی منظم خواب و بیداری دارد. براساس نظر متخصصان ویتامین C در هفته بیست و دوم بارداری بخش مهمی از رژیم غذایی بارداری طبیعی را دارد به دلیل نقش آن در تولید کلاژن که به ایجاد استخوان، دندان، عضلات و پوست نوزاد کمک می‌کند.

ویتامین C در هفته 22 بارداری

مطالعات مختلف نشان داده ویتامین C یک ماده غذایی اصلی در دوران بارداری است. این ویتامین سلولها را سالم نگه میدارد و به رشد سیستم ایمنی و سیستم عصبی جنین کمک میکند. علاوه بر این، ویتامین C در هفته بیست و دوم بارداری برای تولید کلاژن که به شکل دادن دندانها، پوست، لثه، استخوان و رگهای خونی کمک میکند، ضروری است.

پژوهشهای گوناگون ثابت کرده است ویتامین C در جذب آهن کمک میکند که از عملکرد شناختی پشتیبانی میکند. این ماده یکی از اجزای مهم در رژیم غذایی سالم به حساب می‌آید.

مقدار ویتامین C مورد نیاز در هفته 22 بارداری

مصرف خوراکی مرجع برای ویتامین C در دوران بارداری 40 میلی گرم در روز است که 10 میلی گرم اضافه در سه ماهه سوم بارداری مورد نیاز است. این امکان وجود دارد که همه ویتامین C مورد نیاز جنین و مادر با یک رژیم غذایی سالم و متعادل دریافت شود اما در غیر این صورت پزشک میتواند مکمل حاوی ویتامین C را در بارداری تجویز کند.

منابع دریافت ویتامین C

به گفته کارشناسان تغذیه اضافه کردن یک ماده غذایی غنی از ویتامین C در وعده‌های غذایی میتواند به افزایش جذب آهن نیز کمک میکند. از جمله این مواد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرتقال، کیوی، توت فرنگی، زغال اخته
  • آب لیمو
  • کلم بروکلی بخار پز
  • برگ اسفناج خام
  • گوجه فرنگی
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل