بازدید 5157
گزارش

نایب قهرمانی تاریخی کاراته ایران بعداز 44سال

تیم ملی کاراته ایران برای اولین بار در تاریخ با کسب 2 مدال طلا، یک نقره و 4 برنز برای اولین بار پس از 48 سال بر سکوی نایب قهرمانی جهان ایستاد. تیم ژاپن با 4 مدال طلا، 4 نقره و 2 برنز قهرمان شد.
کد خبر: ۸۵۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 12 November 2018

تیم ملی کاراته ایران برای اولین بار در رقابتهای جهانی به عنوان نایب قهرمانی جهان دست یافت.

به گزارش تابناک ورزشی، قبل از ورود کاراته کاهای ایرانی به تاتامی مادرید برای نبرد بر سر کسب مدال های رنگارنگ در مسابقات قهرمانی جهان 2018، بهترین عنوان برای این تیم به سال 2016 برمی گشت که با کسب مقام سومی به تهران بازگشتند.

در بیست و چهارمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی جهان که با حضور 1117 کاراته‌کا از 140 کشور در مادرید اسپانیا به مدت 6 روز برگزار شد، تیم ملی کاراته ایران با کسب 2 مدال طلا، یک نقره و 4 برنز برای اولین بار پس از 48 سال بر سکوی نایب قهرمانی جهان ایستاد. تیم ژاپن با 4 مدال طلا، 4 نقره و 2 برنز قهرمان شد. بعد از ایران نایب قهرمان هم فرانسه با 2 طلا در جای سوم قرار گرفت و تیم اسپانیا با یک طلا، 3 نقره و 2 برنز چهارم شد.

نایب قهرمانی تاریخی کاراته ایران بعداز 44سال

در این رقابت ها در بخش انفرادی کومیته بهمن عسگری در وزن 75- کیلوگرم تنها طلایی ایران بود. البته در کومیته تیمی نیز همین امروز ایران مثل دوره قبلی به مدال طلا دست پیدا کرد تا تعداد طلاهای این تیم به عدد 2 برسد.دیگر فینالیست ایران در مسابقات جهانی مادرید سجاد گنج زاده در وزن 84+ کیلوگرم بود که با شکست برابر حریف آلمانی به مدال نقره بسنده کرد.

3 مدال برنز توسط ذبیح الله پورشیب در وزن 84- کیلوگرم، هامون درفشی پور در وزن 67- کیلوگرم و سارا بهمنیار در وزن 50- کیلوگرم در بخش کومیته انفرادی به دست آمد و کاتای تیمی ایران هم برای نخستین بار به مدال برنز جهان دست یافت.شاگردان شهرام هروی بدین ترتیب با بهترین نتیجه تاریخ به کار خود پایان دادند تا در فاصله کمتر از 2 سال مانده به اولین حضور کاراته در المپیک، ایران را به مدال آوری این رشته امیدوار کنند.

رقابتهای جهانی کاراته از 1970 آغاز شده و در مجموع رده بندی مدالها بهترین عناوین تیم ایران 2 عنوان پنجمی در سالهای 2006 و 2012، یک مقام ششمی در سال 2014 و یک عنوان سومی در سال 2016 بوده است و این برای نخستین بار است که تیم ملی ایران بعد از 48 سال بر سکوی نایب قهرمانی جهان قرار می گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر