بازدید 14038
آخرین تحولات خاورمیانه؛

برگزاری رزمایش مشترک قطر، انگلیس و آمریکا/ادعاهای جدید وزیر مشاور در امور خارجی امارات علیه ایران/شلیک موشک زلزال۲ ارتش یمن به مواضع مزدوران عربستان/اعلام آماده‌باش حماس در نوار غزه با شهادت دو تن از فرماندهانش

برگزاری رزمایش مشترک قطر، انگلیس و آمریکا، سفر هیأت عراقی به دمشق برای مذاکره درباره بازگشایی مرزها، اعلام آماده‌باش حماس در نوار غزه با شهادت دو تن از فرمانده هانش و ادعاهای جدید وزیر مشاور در امور خارجی امارات علیه ایران، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به شلیک موشک زلزال۲ ارتش یمن به مواضع مزدوران عربستان نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۵۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 12 November 2018

برگزاری رزمایش مشترک قطر، انگلیس و آمریکا، سفر هیأت عراقی به دمشق برای مذاکره درباره بازگشایی مرزها، اعلام آماده‌باش حماس در نوار غزه با شهادت دو تن از فرماندهانش و ادعاهای جدید وزیر مشاور در امور خارجی امارات علیه ایران، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به شلیک موشک زلزال۲ ارتش یمن به مواضع مزدوران عربستان نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ مراکز تجمع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در استان حجه، آماج حملات موشکی و توپخانه‌ای نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفت.

یک منبع نظامی گفت: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با یک فروند موشک زلزال2 و چندین گلوله توپ، مراکز تجمع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در جبهه حیران در حجه را هدف قرار دادند.

این منبع همچنین افزود: یگان توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مراکز تجمع مزدوران ارتش سعودی در غرب کوه "النار" در نزدیکی جیزان را گلوله‌باران کرد.

برگزاری رزمایش مشترک قطر، انگلیس و آمریکا/ادعاهای جدید وزیر مشاور در امور خارجی امارات علیه ایران/شلیک موشک زلزال۲ ارتش یمن به مواضع مزدوران عربستان/اعلام آماده باش حماس در نوار غزه با شهادت دو تن از فرمانده هانش

نیروهای یمنی، مراکز تجمع مزدوران ارتش سعودی در نزدیکی گذرگاه علب و غرب مجازه در عسیر را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای خود قرار دادند. در مقابل، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی دو منطقه "الحجله و آل‌علی" در بخش مرزی "رازح" در استان صعده را بمباران کردند.

برگزاری رزمایش مشترک قطر، انگلیس و آمریکا

وزارت دفاع قطر از برگزاری رزمایش هوایی مشترک با حضور یگان هایی از نیروی هوایی این کشور، انگلیس و آمریکا در پایگاه هوایی «العدید» خبر داد.

حساب کاربری وزارت دفاع قطر در توئیتر اعلام کرد: این رزمایش با نام «حماسه هوایی 2» و با مشارکت بمب افکن های راهبردی بی – 1 آمریکا برگزار شد.

این گزارش می افزاید: برگزاری این رزمایش، منعکس کننده سطح و میزان همکاری های نظامی و امنیتی و در چهارچوب قراردادهای نظامی قطر و کشورهای مشارکت کننده بود.

وزارت دفاع قطر با بیان اینکه در تمرین امروز، نیروی هوایی این کشور توان خود در قبال تهدیدهای هوایی در دو زمینه تاکتیکی و اجرایی را مرور کرد، افزود: این رزمایش به توانایی و آمادگی نیروی هوایی قطر در عملیات بعدی تأمین امنیت منطقه و مقابله با تروریسم هم کمک خواهد کرد.

برگزاری رزمایش مشترک قطر، انگلیس و آمریکا/ادعاهای جدید وزیر مشاور در امور خارجی امارات علیه ایران/شلیک موشک زلزال۲ ارتش یمن به مواضع مزدوران عربستان/اعلام آماده باش حماس در نوار غزه با شهادت دو تن از فرمانده هانش

این رزمایش هفده ماه بعد از آن برگزار می شود که عربستان، امارات، بحرین و مصر با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، کلیه روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند.

سفر هیأت عراقی به دمشق برای مذاکره درباره بازگشایی مرزها

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک هیأت عراقی به ‌ریاست "عدی الخیرالله" رئیس اداره کشورهای همسایه وزارت خارجه عراق وارد دمشق شد.

بر اساس این گزارش، مذاکره درباره بازگشایی گذرگاه‌های مرزی محور مذاکرات هیأت عراقی در سوریه است.

الخیرالله این سفر را در راستای تمایل کشورش به هماهنگی با سوریه دانست.

وی در دیدار با فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه، بر اهمیت تقویت روابط بین دو کشور در زمینه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: سوریه برای عراق مهم است، به‌ویژه اینکه این کشور عرصه‌ای پویا برای فراهم کردن ملزومات توسعه و پیشرفت اقتصادی ملت عراق است.

المقداد نیز در این دیدار، بر ضرورت توسعه روابط بین دمشق و بعداد و تلاش برای تقویت این روابط در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تأکید کرد و با بیان اینکه «سوریه قدردان حمایت‌های عراق از خود در جنگ علیه تروریسم است» اظهار داشت: بازگشایی گذرگاه‌های مرزی، روابط اقتصادی دو کشور را تقویت و فرصت‌هایی برای مبادلات تجاری فراهم می‌کند.

معاون وزیر خارجه سوریه هماهنگی مستمر بین دو ارتش سوریه و عراق در مبارزه با گروه تروریستی داعش و نابودی این گروه تروریستی و سایر گروه‌های تروریستی در دو کشور را ستود.

اعلام آماده باش حماس در نوار غزه با شهادت دو تن از فرماندهانش

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در پی شهید و زخمی شدن شماری از نیروهای خود در خان یونس، واقع در جنوب نوار غزه، به نیروهایش آماده باش داد.

بیمارستان اروپایی غزه در بیانیه ای از کشته شدن دو تن از نیروهای وابسته به گردان های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس خبر داد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: عملیات و تبادل آتش در نوار غزه همچنان ادامه دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی از شهرک نشینان صهیونیست اطراف غزه خواسته است، نزدیک پناهگاه ها بمانند و از آنها خارج نشوند.

رژیم صهیونیستی یکشنبه شب، منطقه خزاعه در جنوب نوار غزه را هدف حملات هوایی قرار داد که در جریان آن تاکنون دست کم چهار تن به شهادت رسیده اند.

ادعاهای جدید وزیر مشاور در امور خارجی امارات علیه ایران

وزیر مشاور در امور خارجی امارات ـ که کشورش با حضور همه جانبه در ائتلاف سعودی -آمریکایی علیه یمن و کشتار مردم بیگناه این کشور آرامش منطقه را بر هم زده است ـ با تکرار اتهام های بی اساس مدعی شد که رویارویی با رفتارهای ایران، به تقویت ثبات در منطقه می انجامد.

انور قرقاش با بیان این که منطقه با ناآرامی و چالش های بی سابقه ای روبه روست، در ادامه اظهارات خصمانه علیه ایران، خاطرنشان کرد: امارات از سیاست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در قبال تهران حمایت می کند.

وی در افتتاحیه پنجمین نشست استراتژیک ابوظبی، بار دیگر ایران را به حمایت از گروه های شبه نظامی و تلاش برای برهم زدن امنیت کشورهای منطقه متهم کرد.

این مقام اماراتی با پیروی از سیاست های آمریکایی - صهیونیستی در منطقه و دامن زدن به ایران هراسی، هرازگاه به مناسبت های مختلف، اتهام هایی علیه ایران مطرح می کند.

بر اساس اعلام رسانه ها در پنجمین نشست استراتژیک ابوظبی ـ که دو روز ادامه خواهد داشت ـ مسائلی همچون نقش ایران در منطقه، موضوع قطر، ترکیه و طرح «معامله قرن» مطرح خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
دولت امریکا با حمایت بیش از حد از عربستان سعودی دنیا را به سوی هرج و مرج و تنش پیش برده است. تشکیل داعش حالا هم اگر اسلحه نداشتند با چاقو یا خودرو به مردم عادی اسیب می رسانند، واقعا دولت امریکا شیطان بزرگ است برای ایجاد ناامنی در ملت های کشورهای جهان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
پس چه کشوری شایسته ژاندارم شدن کشورهای جهان را دارد؟
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
واقعا مگه می شود دنیا را بدون ابرقدرت بودن و همه کاره بودن امریکا تصور کرد؟
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
این مسائل به ما ربطی ندارد ما هم میتوانستیم مثل کره ، ژاپی ،چین و .... رفتار کنیم و فقط به فکر منافع ملی و ملت خودمان باشیم
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
کاش کشوری می توانست جای دولت امریکا در جهان را پر کند تا جهان شاهد این همه هرج و مرج نباشد ولی متاسفانه هیچ کشوری پتانسیل لازم را ندارد.
siya
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
واقعا یعنی مغزت این حرفارو منطقی میدونه؟یه چی بگم؟زندگیتو داری حروم میکنی واقعا
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
اگر امریکا همچنان در راس قدرت جهان باشد جهان روی آرامش را نخواهد دید از این اروپا هم آبی گرم نمی شود، چاره چیست؟ چکار کنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
تعجب اور است که برخی از دوستان نگران ژاندارم نداشتن دنیا هستند. در کجای موافقت نامه های بین المللی اشاره شده که مردم دنیا نیاز به ژاندارم (شما بخوانید اقا بالاسر گردن کلفت) دارند و چگونه است که این ژاندارم خودخوانده بجز ایجاد بی ثباتی و جنگ در دنیا کاری انجام نمیدهد.
شهید کردن فلسطینیانی که حالا متمایل به صلح شده اند، این پیام را به ملت ها می دهد، که اگر قوی باشی باهات صلح می کنند، اگر ضعیف باشی مجبوری در توهم رسیدن به صلح خیلی چیزها را تحمل کنی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
خودت قانع شدی واقعا از این استدلال ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
احسنت،الان متوجه شدم چرا وضعمون اینه با وجود نخبه هایی مثل شما
بعد از کشتن خبرنگار ،جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی دو منطقه "الحجله و آل‌علی" در بخش مرزی "رازح" در استان صعده یمن را بمباران کردند. چشم دولت های آلمان فرانسه انگلیس و ایتالیا روشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
از قبل با فروش میلیاردی سلاح چشمانشون روشن بود
نشانه های جمع در فارسی ان و ها می باشد. فرمانده + ان می شود فرماندهان نه فرمانده هان.
آمریکا کشور بی شخصیتیه.
ما باید فرزندانمان را از دل شیطان کبیر بیرون بیاوریم تا انها در خاک خودشان تحصیل بکنند و با فرهنگ منحط شیطانی بزرگ نشوند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
فعلا که بیش از نصف وزرا تحصیل کرده امریکا هستند و ۸۰ درصد آقازاده ها در امریکا در حال معاشرت بسر میبرند
مخاطب اين رزمايش امريكا وانگليس عربستان است امريكا به عربستان يك ماه مهلت داده كه كاريمن را تمام كند ناتوانى ولبعهد درپايان مهلت تعيين شده گناه كبيره تلقى شده ومورد هجوم غرب قرار خواهد گرفت
پاسخ ها
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
مخاطب این رزمایش ایران است . عربستان نیازی به رزمایش امریکا ندارد . قطر هم که خودش کاره ای نیست انها مجبورند و قبلا به امریکا و انگلیس پایگاه داده اند الان هم نمی توانند نه بگویند . همچنان که اگر مشکلی برای ایران از طرف انها ایجاد شود دقیقا از خاک قطر استفاده خواهند کرد چون احتمالا اجازه پایگاه را قبلا گرفته اند .
امارات وقاهت را از حد گزرانده ایران همیشه متاسفانه کوتاه امده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
وقاحت
ماهم که خوشحال بودیم که قطر با عربستان قهره

اینم که با امریکا رفیقه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
همه میدانند که منافع ملی کشورشان را به پای کشورهای بیگانه و یا لجبازی های بی حساب تلف نکنند .
واقعا اگه از امارات و عربستان حمایت نشود جرات گندگی کردن دارند؟ بیچاره ها شماها که به امریکا پایگاه نظامی می دین تا به کشورتان حمله نشود؟ چه کسی را فریب می دهید؟ پیش چه کسی ادعا شجاعت دارید؟
همه نوشتند ولی هیشکی ننوشت: بمب افکن های بی 1؟؟؟ در رزمایش هوایی مشترک با انگلیس؟؟؟؟.....معلومه که این مانور برای تمرین حمله به ایرانه.................دقیقا داره یادم میاد که قبل ازحمله به عراق هم همین پرنده لعنتی ونفرت انگیز وقتی از جزایر گارسیا به خلیج فارس اومد، جنگ شروع شد.................تفففففففففففففففففففف به جنگ طلب ها
بو ی جنک داره میاد حالا ببینید کی دارم میگم؟؟؟ بمب افکن های بی 1 را فقط وقتی میارن مانور که حتما حتما قصد حمله دارند!!!!!!!!!!!! محل واشیونه این بمب افکن ها وسط اقیانوس هند هست................خدا به خیر کنه....97/08/21
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار