بازدید 16024

دو قابلیت Waze به Google Maps افزوده شد

کد خبر: ۸۴۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵ 08 November 2018

به‌ نظر می‌رسد برنامه Google Maps نیز قرار است در نسخه‌های جدید خود دو قابلیت جذاب و کاربردی تعیین محل دوربین‌های کنترل سرعت و همچنین گزارش محل تصادف را در دسترس کاربران خود قرار دهد.

دو قابلیت Waze به Google Maps افزوده شد

گوگل در حال حاضر کنترل و مدیریت دو برنامه بزرگ و مطرح در زمینه مسیریابی یعنی Google Maps و Waze را در اختیار دارد. برخلاف برنامه Google Maps که از پایه از سوی گوگل طراحی شد و رشد پیدا کرد؛ برنامه Waze چند سال قبل از سوی این کمپانی خریداری شد تا جدای از برنامه Google Maps، قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار دهد. در حال حاضر Waze دارای قابلیت‌های مهمی است که آن را از جهاتی نسبت به برنامه Google Maps برتری داده است. به عنوان مثال کاربران می‌توانند در آن ترافیک سنگین یک منطقه را به صورت زنده و آنی به دیگران گزارش کنند و یا محل حضور پلیس، محل قرار گرفتن دوربین‌های کنترل سرعت، محل گره‌های ترافیکی ایجاد شده و... را هم تعیین و در اختیار دیگر کاربران قرار دهند. اما به نظر می‌رسد گوگل بالاخره تصمیم گرفته است بخشی از این قابلیت‌های اختصاصی را به برنامه Google Maps نیز اضافه کند.

اگرچه گوگل تاکنون این خبر را تایید نکرده است اما سایت معتبر AndroidPolice ساعاتی پیش در گزارشی اعلام کرد که Google Maps هم اکنون به بخشی از کاربران این اجازه را می‌دهد که محل دقیق قرار گیری دوربین‌های کنترل سرعت و همچنین محل دقیق وقوع تصادف را بر روی نقشه تعیین و گزارش کنند. این گزارش با یک تصویر همراه شده است که طبق اطلاعات در دسترس از سوی یکی از کاربران شبکه اجتماعی Reddit منتشر شده است. این تصویر به خوبی اضافه شدن این دو قابلیت جدید به برنامه Google Maps را تایید می‌کند. براساس اطلاعات موجود در این گزارش، این دو قابلیت جدید در حال حاضر تنها در بخش Navigation Mode قابل دسترسی هستند که به نظر می‌رسد برای استفاده بهتر باید در آینده در دیگر مدها نیز در اختیار قرار بگیرند.

به این ترتیب به نظر می‌رسد از این پس کاربران برنامه Google Maps نیز قادر هستند همچون کاربران برنامه Waze، به صورت آنلاین و آنی اطلاعاتی را در دسترس دیگر کاربران قرار دهند. شاید بتوان این قابلیت را به عنوان مهم‌ترین قابلیتی که در طی سال‌های اخیر به این برنامه اضافه شده است معرفی کرد. باید توجه داشت که اگرچه در حال حاضر تنها امکان گزارش محل دوربین‌های کنترل سرعت و وقوع تصادف در این برنامه وجود دارد اما انتظار می‌رود در آینده قابلیت‌های جدید دیگری نیز به این بخش اضافه شود. به نظر می‌رسد امکان گزارش آنی میزان ترافیک در مسیرهای مختلف، در اولویت این قابلیت‌های جدید قرار داشته باشد.

با توجه به اینکه این قابلیت‌های جدید برنامه Google Maps در حال حاضر در مرحله تست و ارزیابی قرار دارند و تنها در دسترس گروه محدودی از کاربران قرار گرفته؛ انتظار نداشته باشید که اعلان‌های مربوط به حضور پلیس یا دوربین‌های کنترل سرعت و همچنین گزارش تصادف در نزدیکی محل حضور خود را دریافت کنید. بهتر است تا زمان انتشار نسخه‌ جدید از برنامه Google Maps که این دو قابلیت را در دسترس عموم کاربران قرار نداده است همچون گذشته از برنامه Waze استفاده کنید.

بعید به نظر می‌رسد که گوگل قصد داشته باشد با اضافه کردن این دو قابلیت اختصاصی برنامه Waze به برنامه Google Maps، کاربران را به استفاده از این برنامه و ترک Waze سوق دهد. حداقل این اقدام در این برهه زمانی بسیار غیر محتمل به نظر می‌رسد چرا که سیاست‌های گوگل در طی سال‌های اخیر به گسترش دامنه عملکرد سرویس‌های مختلف متمرکز بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار