بازدید 22489
«آسیا تایمز» عنوان کرد؛

چرا شکست جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای کنگره به ضرر ایران است؟!

نتيجه بسيار بهتر براي ايران این بود که جمهوري خواهان، هر دو مجلس سنا و نمایندگان را تا سال 2020 حفظ می کردند که باعث تمرکز ترامپ بر مسائل داخلي مي شد و فرصت انتخاب دوباره او نیز تضعيف مي شد. بر خلاف آنچه تهران و دوستانش در واشنگتن فکر می کنند، شاید شکست جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان با منافع تهران همسو نباشد.
کد خبر: ۸۴۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ 08 November 2018

ایالات متحده از روز دوشنبه دور تازه‌ای از تحریم‌های گسترده شامل تحریم‌های نفتی را علیه ایران به اجرا گذاشت. آمریکا هدف اصلی تحریم‌ها را مقابله با «دخالت تهران در مناقشات خاورمیانه» خوانده است و از همه کشورها و شرکت ها خواسته است این تحریم ها را اجرا کنند.

به گزارش «تابناک»؛ در همین راستا، بسیاری از ناظران بر این باورند شکست جمهوری خواهان در برابر دموکرات در انتخابات میان دوره ای آمریکا ـ که روز سه شنبه برگزار شد ـ می تواند موضع دولت ترامپ در برابر ایران را تضعیف کند.

ناظران برآنند از این پس دموکرات ها با توجه به در اختیار داشتن کنگره قادرند با اعمال فشار، ترامپ را وادار به عقب نشینی از مواضع ضد ایرانی خود کنند.

با این حال، عده ای دیگر بر این باورند که نتیجه انتخابات آمریکا و شکست جمهوری خواهان ممکن است ترامپ را وادار کند که تمرکز خود را بر سیاست خارجی و به ویژه موضوع ایران قرار دهد.

در همین زمینه، وبگاه خبری ـ تحلیلی «آسیا تایمز» مدعی شد، شکست جمهوری خواهان در انتخابات کنگره می تواند به ضرر ایران باشد.

در ادامه این مطلب آمده است: اگر تاریخ را راهنمای خود قرار دهیم، شکست جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان ممکن است سلامت جمهوری اسلامی را در معرض خطر قرار دهد. همه چیز در نظر گرفته شده است.

حسین عبدالحسین، نویسنده این مطلب در ادامه نوشت: برای ایران بهتر می بود اگر جمهوری خواهان کنترل هر دو، یعنی مجلس نمایندگان و سنا را حفظ می کردند.

چرا شکست جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای کنگره به ضرر ایران است!؟

وی افزود: به دلیل ساختار دولت ایالات متحده، قوه مجریه در سیاست خارجی بسیار مستقل تر از سیاست های داخلی عمل می کند. در امور داخلی، رؤسای جمهور مجبور به ایجاد توافق و اجماع با قانونگذاران، متقاعد کردن شهروندان و پیش بردن قوانین از طریق هر دو مجلس هستند. در نتیجه ماهیت سختگیرانه قوانین ایالات متحده، منجر به این می شود که رؤسای جمهور از طریق برنامه کاری داخلی خود در دو سال اول (زمانی که حزب متبوع اش اکثریت کنگره را در اختیار دارد) بر سیاست داخلی متمرکز می شود.

به همین ترتیب بود که ترامپ با استفاده از اکثریت کنگره تلاش کرد، لایحه مراقبت مقرون به صرفه یا اوباماکر را ـ که میراث اوباما بود ـ لغو کند. این در حالی است که اوباما در دورانی که اکثریت در اختیار کنگره بود این قانون را به تصویب رساند.

بعدِ از دست دادن مجلس نمایندگان، اوباما سیاست خود در امور خارجی را تغییر داد. از آنجایی که اکثریت کنگره با اکثریت جمهوری خواه بر برنامه های داخلی اوباما تمرکز کردند، او شروع به تمرکز بیشتر بر جنگ های سوریه، عراق و لیبی و همچنین برنامه بلند پروازانه برای احیای روابط ایالات متحده با ایران کرد. شکست دموکرات ها در مجلس سنا در سال 2014، منجر به تمرکز بیشتر اوباما بر سیاست خارجی و در نهایت معامله هسته ای با ایران شد.

همانند اوباما، شکست جمهوری خواهان در انتخابات اخیر می تواند منجر به تمرکز بیشتر ترامپ بر سیاست خارجی و به ویژه مسئله ایران شود. بازگشت تحریم ها در روز دوشنبه می تواند سرآغاز نقطه تمرکز جدید ترامپ باشد.

ایران می داند که ترامپ دوست او نخواهد بود و به همین دلیل در انتظار خروج ترامپ از کاخ سفید و انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکاست. درواقع استراتژی ایران، صبر کردن تا به پایان رسیدن دوره ریاست جمهوری ترامپ است.

نتيجه بسيار بهتر براي ايران این بود که جمهوري خواهان، هر دو مجلس سنا و نمایندگان را تا سال 2020 حفظ می کردند که باعث تمرکز ترامپ بر مسائل داخلي مي شد و فرصت انتخاب دوباره او نیز تضعيف مي شد. بر خلاف آنچه تهران و دوستانش در واشنگتن فکر می کنند، شاید شکست جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان با منافع تهران همسو نباشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۵۳
تو امریکا قانون حرف اول رو میزنه و شرح وظایف کاملا مشخصه و رییس جمهور بالاترین قدرت اجرایی هست در حالیکه تو ایران رییس جمهور در اختیار اصولگرایان باشه میتونه صد نامه بدون جواب هم به اوباما بنویسه ولی در غیر اینصورت اگه بخواد تلفنی احوالپرسی کنه با چوپ و چماق تو فرودگاه پذیرایی میشه ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
در کدام کشور خاورمیانه دموکراسی به معنای واقعی وجود داره؟آیا مردم خاورمیانه برای دموکراسی به سبک آمریکایی آماده هستن؟مشکل فقط سیستم نیست،مردم خاورمیانه هم رشد فرهنگی و عقلی لازم رو ندارن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
از حمایت بی چون و چرایت از آمریکا خوشم اومد که از خود آمریکاییها آمریکایی تری.
ادامه حرفات نشان از همون طرز فکر داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
ناشناس ۲۰۲۸تو امریکا ۳ زن ایرانی تونستند وارد مجلس بشن توایران یک هم وطن رو به شورای شهر راه نمیدن ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
ناشناس ۲۰۲۸ شنیدن حرف حق برای شما سخته و دوست دارید با برچسب زدن رقیب رو از میدون خارج کنید ، جوابی داری منطقی بده در غیر اینصورت از حرفهای شماهر روز کیهان میزنه
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
در کدام کشور خاورمیانه دموکراسی به معنای واقعی وجود داره؟

اسراییل؟-
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
واااااای که بعضیا چقدر عشق آمریکا هستند که از خود آمریکاییا آمریکایی ترند. بخدا آمریکا از شماها دیگه درایت حد توقع نداره، لطفاً ارباب رو شرمنده نکنید
توی آمریکا قانون حرف اول رو میزنه اما کدوم قانون؟ قانونی که در جهت منافع کلان سرمایه دارها و صهیونیستا باشه
توی ۱۱ سپتامبر۳۰۰۰نفر از مردم خود آمریکا که تابعیت و شناسنامه آمریکایی داشتند با برنامه ریزی و عاملیت سعودی‌ها کشته شدند ، این قانون آمریکایی که شما در موردش حرف میزنید چه کاری انجام داد؟ هیچ ، بجای محاکمه و مجازات سعودی‌ها ۶میلیلرد دلار از جیب مردم ایران خسارت دریافت کرد.
در مورد یمن که هر روز زن و بچه ها با سلاح آمریکایی توسط سعودی‌ها کشته می‌شوند قانون آمریکایی چکار کرد؟هیچ، فقط ترامپ گفت دلیل کشته شدن زن و بچه ها اینه که سعودی‌ها بلد نیستند از ۱۱۰میلیارد دلار سلاح فروخته شده به سعودی استفاده کنند
در مورد قتل وحشتناک قاشقچی به دستور بن سلمان ، قانون آمریکایی چکار کرد؟ هیچ ، چون بن سلمان پول داره و دوست ترامپ و صهیونیستاست

پس اینقدر دم از آمریکا و قانون آمریکایی نزنید ، قانون توی آمریکا حتی پول هم نیست بلکه قانون توی آمریکا پول بیشتره . یعنی حتی اگه شما پولدار هم باشی کافی نیست چون ممکنه طرف مقابل شما پولدارتر باشه
حمزه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
ناشناس ۱۶۲۹ حق باشماست،در امریکا قانون حرف اول رو میزنه،اما قانونی که فقط با زد و بند قانون شده!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
ناشناس 2028 شما متاسفانه هیچ اطلاعی از وضعیت دیگر کشورها و به ویژه آمریکا ندارید. اگر کسی از سیستم حکومتی آمریکا سخن می گوید یا حمایت می کند مفهوم آن این نیست که عاشق آمریکاست. قانون اساسی آمریکا بر اساس منشور کشور بزرگ نوشته شده است. در این قانون تمام مردم آمریکا بدون توجه به دین یا مذهب یا مرام سیاسی با هم در برابر قانون مساوی هستند. یک نفر حداکثر می تواند به مدت 8 سال با انتخاب مستقیم مردم به سمت ریاست جمهوری کشور با اختیارات بسیار خاص انتخاب شود. اما بعد از 8 سال حتی اگر بهترین رئیس جمهور هم باشد باید کنار برود و تا زمانی هم که زنده است به هیچ عنوان حق احراز هیچ پست دولتی دیگر را ندارد. به عنوان مثال حتی نمی تواند شهردار یک شهر کوچک بشود. حال شما همین شرایط بسیار ساده را با آنچه بر مملکت ما و بسیاری از کشورهای منطقه حاکم است مقایسه کنید. آیا همین قانون اساسی و نوع حکومت نیست که سبب پیشرفت این کشور شده است. کشوری فقط با 250 سال تاریخ به دلیل همین روش صحیح کشور داری امروز بزرگترین قدرت اقتصادی، نظامی، مالی و تولیدی جهان است
آنیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
سلام. در پاسخ دوستی که گفته مردم خاورمیانه آمادگی پذیرش دموکراسی آمریکایی رو ندارند، خیلی ها حق دارند که آمادگی ندارند. اگر افغانستان رو مثال بزنم، ممکنه استدلال کنید که آمریکا دموکراسی آورد، سیاستمدارهای خود افغانستان دوباره به سمت انحصارطلبی قومی و. سیاسی پیش رفتند. حمایت های مستقیم و غیر مستقیم
آمریکا از گروه های تکفیری سوریه چه در ابتدای جنگ داخلی و چه در سال های اخیر هم در راستای گسترش دموکراسی هست؟ به عنوان فردی که انتقادات اساسی چه به لحاظ ساختاری و چه به لحاظ عملکردی به ساختار دارم، دموکراسی آمریکایی برای خاورمیانه
و ایران نمی خوام. از آمریکا و حتی خیلی از کشورهای اروپایی (از جمله روسیه) خیری به ایران نمی رسه.
الان با تحلیل این تحلیلگر عرب ،باید بترسیم.؟در صورتیکه رسانه های ما علی الخصوص صدا وسیما از اینکه دمکراتها کنگره را با اکثریت در دست گرفته اند ،به وجد آمده اند.!!!
اینکه کدام حالت به نفع ایران است را زمان تعیین میکند چون در هر دو حالت ممکن است اتفاقاتی بیافتد که مسیر سیاستهای آمریکا را تغییر دهد.باید صبور بود و دید.ولی تا اینجا به ما ثابت شده هر دو گروه موجود در آمریکا فقط به منافع آمریکا فکر میکنند و نه چیز دیگر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
بله همه کشورها بدنبال منافع خود هستند فقط کشورهای خاورمیانه این طور نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
مسیر تغییری نمیکند استراتژی تغییر کرده هر حزب و دولتی بیاد همین راه را میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
احتمالا خیلی به نفع ایران شده که اینها اینقدر دست پاچه شده اند.
وگرنه ما که سک زرد را برادر شغال می دونیم
مرده شور همه این گاو چرون های یاغی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
وسترن زیاد می بینی؟
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
فعلا که با زحمت و تکنولوژی که همین گاوچرون ها درست کردن داری اظهار فضل می کنی و نظر می نویسی شما چی برای دنیا درست کردید؟!!!
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
احتمالا با گوشی آیفونت این نظر رو ننوشتی؟
مجلس های امریکا همیشه ضدیت بیشتری نسبت به دولت های امریکا در ارتباط با ایران داشته اند وقتی لایحه ها و قوانین ضد ایرانی با رای 99% در کنگره امریکا تصویب میشوند معنی آن این است زمانی که صحبت از ایران است دموکرات و جمهوریخواه کاملا یکصدا هستند
نمونه خوبی از اسمان و ریسمان بهم بافتن
سلام. ممکن است که در ابتدا ترامپ بر مسائل ایران متمرکز شود، اما فشارهای ناشی از مجلس نمایندگان آمریکا بر برنامه های داخلی ترامپ توان او را کاهش خواهد داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
فکر نان باشید که خربزه آب است
هم حزب ترامپ و خودش رو بازی می کنند ولی حزب مقابلش اب زیر کار که در مواجه با ایران نشان داد
نمونه دیگریش هم حزب های خودمان است که اصلاح طلب ها فقط حرفهای قشنگ می زنند ولی عملا کارهای دیگر ولی حداقلش حزب مقابلش رو بازی می کند
يك جوري نوشته انگار ما تركيب نمايندگان را تعيين كرديم
چندنفر اسیا تایمز را می خوانند یا می دانند اصلا وجود داره دلیل دامن زدن به تشویش مردم از طرف شما چیست ؟! از نتایج انتخابات امریکا دهها برداشت دیگر هم شده است
تحلیل بی‌پایه‌ای هست؛ اول اینکه کلا تغییر چندانی در سیاست خارجی آمریکا رخ نخواهد داد. دوم ترامپ با بقیه رئیس‌جمهورهای قبلی فرق داره. سوم اوباما هم که با ایران مذاکره کرد دلیلش اکثریت بودن جمهوری‌خواه‌ها در دو مجلس نبود؛ سیاستهای دیگه رو قبلش به کار بستن و در آخر به این نتیجه رسیدن که مذاکره کنن. این انتخابات باعث مقداری فشار بر روی ترامپ میشه و سیاست خارجی ترامپ هم کمی تعدیل میکنه؛ ولی اگر بخواد تغییری در سیاست خارجه آمریکا رخ بده برخلاف رئیس‌جمهورهای قبلی آمریکا شخص ترامپ تصمیم میگیره.
بابا تو رو خدا این حرف ها رو ول کنیم و دنبال این باشیم که چه جوری و با چه شرایطی می توانیم مملکت رو از طوفان های سهمگین نجات بیدم. در اینکه در حال حاضر شرایط خوبی نداریم هیچ شکی نیست. هیچ کسی نمی تونه ادعا کنه تحریم های امریکا بر اقتصاد ما تاثیری نداره!! مسلما تاثیر داره . اما در شرایط فعلی مسئولان ما می تونند دو راهکار را در راس امور خود قرار دهند. ا- سیاست داخلی و 2- سیاست خارجی، که البته بایستی به موازات هم حرکت کنند.
در خصوص سیاست داخلی، در درجه اول مسئولان محترم دولت و نظام باید تمام تلاش عملی خود را در جهت آشتی عموم مردم (نه خواص) در پیش گیرند( بدون شک همه اطلاع داریم به واسطه مشکلات اقتصادی که پیش اومده اکثر مردم از وضعیت موجود ناراضی هستن و شک نکنین این وسط خیلی ها هم دنبال منافع سازمانی خود هستند تا شرایط رو از این هم که هست بدتر کنند تا به منافع خود برسند). جهت آشتی ملت با دولت لازم است به حرف مردم گوش دهیم(به خدا کار سختی نیست) با چند حرکت حساب شده و برنامه ریزی شده هم می توان خواست عمومی مردم رو براورده و اجرا کرد و هم جلوی مخالفت و سنگ اندازی گروه ها و سازمان هایی که دنبال منافع خود هستند گرفته شود و هم اینکه صدای مخالفان دولت و نظام رو قطع کرد(با مراجعه به خواست و اراده ملت). همزمان با این کار دولت و نظام بایستی مبارزه بسیار گسترده ای با فساد و رانت خواری در سطح جامعه شروع کرده و با اموزش صحیح به مردم و با کمک همین مردم تمامی افراد و یا سازمان هایی که دچار لغزش شده و یا دچار فساد اداری و سازمانی شده را شناسایی نموده و به مردم معرفی نمایند و سپس با آنها مقابله کنند. خیلی راحت میشه چند سیاست کلان را به ازمایش و اراده مردم سپرد، به عنوان مثال رابطه یا عدم رابطه با کشورهای خاص، اجرا و ادامه پروژه هایی که به صورت مستقیم در سرنوشت مردم و کشور دخیل هستن، سیاست منطقه ای کشور. بر اساس خواست و اراده عموم مردم میشه سنگ بنای سیاست خارجه کشور را تغییر داد.
نکته دیگه که نباید به راحتی از کنار اون گذشت اینه که در سال های اخیر ایران پروژه هایی رو به نحو احسن انجام داده (هر چند شاید از دید خیلی ها در داخل و خارج از کشور تنش زا بوده) البته با جود کمی و کاستی های فراوان. درسته که انجام این پروژه ها همانند ساخت چرخ از ابتدا هست تا اینکه به فکر توسعه اون باشیم و لازمه این رو در نظر بگیریم که با توجه به محدودیت های فراوانی که داشتیم و داریم، مجبور شدیم به عنوان مثال چرخ رو از ابتدا درست کنیم. منظورم از این نکته این بود که در حالیکه بایستی سیاست های داخلی و خارجی خود را بر اساس خواست و اراده عموم ملت ایران تغییر دهیم از این نکته هم نباید غافل شویم که محدودیت ها رو به فرصت تبدیل کنیم. همانند چند پروژه ای که به آنها اشاره کردم. مثلا چرا در حوزه صنایع دفاعی خوب عمل کردیم(با وجود محدودیت های فراوان) البته قبول دارم که نمیشه توانمندی هایی که به دست اوردیم رو با کشورهای پیشرفته مقایسه کنیم( زیرا انها با محدودیت هایی که ما داریم روبرو نبوده اند). وقتی ما می توانیم با وجود محدودیت های فراوان به عنوان مثال صنایع موشکی خود رو بهبود دهیم و خود را به عنوان یک قدرت منطقه ای به رخ جهانیان بکشیم، چرا در حوزه های دیگه نباید موفق باشیم و عملکردی مشابه با اون داشته باشیم. چرا می توانیم صنایع هسته ای خود را با جود مخالفت و محدودیت های گسترده ارتقا دهیم، اما نمی توانیم وضعیت اجتماعی مردم را بهبود دهیم. پس اجرای این برنامه ها نشون می ده اگه خواست و اراده عمومی وجود داشته باشه، میشه کوه دماوند را به اهواز منتقل کرد( جهت مزاح و شوخی) منظورم اینه که میشه با وجود تحریم و البته با خواست و اراده مردم تمام مشکلات رو بر طرف کرد و خود را به عنوان یک ابرقدرت به جهانیان ثابت کرد. فقط و فقط و فقط لازمه که به خواست و اراده مردم توجه کرد و خواسته های عموم مردم را عملی و اجرا کرد. در پناه حق باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
خودت رو خسته کردی عمو. ای چیزا که گفتی خیلی ها می‌دونن اما نمیشه...
مجلس های امریکا همیشه ضدیت بیشتری نسبت به دولت های امریکا در ارتباط با ایران داشته اند وقتی لایحه ها و قوانین ضد ایرانی با رای 99% در کنگره امریکا تصویب میشوند معنی آن این است زمانی که صحبت از ایران است دموکرات و جمهوریخواه کاملا یکصدا هستند
تحلیل آبکی
تابناک جون جدیدا هرچی به ذهنت می رسه رو منویسی
در هر صورت نه همه دموکراتها و نه همه جمهوری خواه به نفع و یا علیه ایران فکر نمیکنن الان هم تقربیبا نصف نصف وارد کنگره شدن. پس برای ما باز هم اتفاقات شانسی تر بود.... خیلی اتفاق خاصی نیفتاده....
ما باید به تکلیف عمل کنیم،قرآن،و ولایت،و امت اسلامی راهمان را مشخص میکندنه استکبارجهانی،تلاش برای پیروزی،و سلام،
لطفا یه بررسی کنید چرا پست دی اچ ال همه بسته ها رو برگشت زده به مبدا و خدمات نمیده به ایران. الاف که نبودیم برنامه ریزی کردیم. حداقل از اول تحویل نمیگرفتن. ببخشید نمیدونستم کجا پست بزارم. ممنون
در مورد جلوگیری از دست یابی به سلاح هسته ای و نقش مخرب در خاورمیانه دموکرات ها و جمهوری خواهان آمریکا یک سیاست را دنبال می کنند پس دلخوش به هیچ چیز نباشید.
هر دو حزب تحت نفوذ اسرائیل هستن.دلتون رو به هیچی خارج از توانایی های دستان خودمان خوش نکنید!
حرف مفت و تحلیل الکی یعنی همین .! مگه تا حالا مجلس نمایندگان و سنا جفتش دست جمهوریخواهان نبوده که میگی اگه این دو تا در اختیارشون بود چنین و چنان می شد؟ البته این هم هست که سیاست پدر مادر نداره .....
ما از نمایندگان مجلسمون هیچ خیری ندیدیم ؛ حالا نمایندگان سنا .... بماند....
امیدوارم عمق استراتژیک کشور به جای سواحل مدیترانه در داخل پیگیری شود
تحلیل بسیار غلط و‌پراشتباهی بود... حداقل کاری که کنگره دموکرات خواهد کرد بررسی روابط ترامپ با روسیه، عربستان و‌اسرائیل هست( همین الان هم چند نماینده منتخب اعلام کردند) و همین برای کاهش فشار روی ایران کافیه
این بد ترین مقاله ایی بود که در این مورد نوشته شده است
هر عقل سبیمی تا حالا فهمیده است که سیاست ترامپ بهبود وضعیت داخلی و اقتصادی آمریکا است
در تمامی موارد خارجی نیز در پی بهتر شدن وضعیت اقتصادی داخلی بوده است مثلا خروج از پیمان پاریس و ...
در نتیجه تمامی دوران ترامپ برای اصلاح ساختار اقتصادی آمریکا چه در درون و سر کیسه کردن در بیرون خواهد گذشت.
در مورد ایران نیز هیچ تفاوتی ایجاد نشده است هرچند رویکرد دموکرات ها مطمئنن بهتر خواهد بود و ترمز افراد ایران ستیز و دیوانه ایی چون بولتون را خواهند کشید.
باتوجه به موج انزجاروتنفر آمریکاییها ازاقدامات ایران هردو حزب مخالف سیاستهای ایران هستند لذا ظریف وشرکا دلشان راخوش نکنند ترامپ چهارساله بعدی هم رییس جمهورمنتخب ملت سرفراز آمریکاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
پست تر از آمریکایی ها نداریم اونوقت تو میگی سرفراز
مردمی که نون شون رو توی خون مردم دیگه میزنن
چقدر ساده لوحین. جمهوری خواه و دموکرات نداره. باید وقتی کرور کرور دلار میومد تو کشور جای پر کردن جیب پزشکا و آقا زاده ها سرمایه های کشور زیر ساخت و صنعت و... رو تقویت میکردیم و به جوونا اعتماد میکردیم تا الان مشکلی نداشتیم
دموکرات و جمهوریخواه هر دو سر و ته یه کرباسن و فقط به فکر منافع آمریکا هستن اگر چه در ظاهر با هم اختلاف دارن .
آمریکا همچون تمامی کشورها (ازجمله ایران) یک سری سیاستهای کلان در دستور کار دارد که با پیروزی این حزب یا آن حزب در این کشور تغییر چندانی نمیکند، فقط ممکن است در نحوه پیشبرد آن سیاستها تغییراتی به چشم بیاید. شکی نیست که آمریکا به عنوان قوی ترین و تاثیرگذارترین کشور دنیا و حامی اصلی اسرائیل، آبش با نظام جمهوری اسلامی، به عنوان کشوری تاثیرگذار در خاورمیانه و دشمن اصلی اسرائیل و سیاستهای سلطه جویانه آمریکا، توی یک جوی نمیرود. هدف اصلی آمریکا مهار و تضعیف جمهوری اسلامی ایران است، و حتی سیاستهای ملایم تر و کمتر خصمانه اوباما نیز در نهایت با همین هدف پیش میرفت.
دموكراتها وجمهوريخواهان ربطى به اقاى ترامب ندارد لوايح اقاى ترامب درمجلسين تصويب نميشود وكارهاى انجام شده از طريق صدور فرمان صورت گرفته وعملا هردو حزب درمقابل رئيس جمهور ورأى دهندگان به ايشان قراردارند نتيجه احتمالا اين خواهد شد كه امريكا بيشترمحصور درخاك خود شود ومداخلات دولت درسايه درساير كشورها ازجمله كشور ما كاهش يابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
مجلس نمایندگان میتونه جلوی سیاست های ریس جمهور رو بگیره
از همین دست تحلیل های ابکی جهان عرب را نابود کرده است تحلیل گرانی که حرف مفت نی زنند . در هر حالت مجالس امریکا و دولت ان بر علیه ایران هستند.
تحلیلی نسبتا آبکی بود . در صورت برنده شدن جمهوری خواهان در هر دو مجلس مطمئنا موضع ترامپ چه در سیاست داخلی و چه در سیاست خارجی با توجه به اینکه رای مردم رو هم داشت سخت تر می شد . ولی خوشبختانه این اتفاق نیوفتاد
به نظر من تحلیل درستی نیست
نویسنده یه خورده فضایی فکر کرده
اصلا تحلیل منطقی ای به نظر نمی رسه
خواستم یک نکته ای رو یادآوری کنم که خیلی از دولتمردان ما فراموش کرده اند یا حاضر نیستند به آن فکر کنند. بنظر میاد که واقعا ما منتظر رفتن ترامپ از کاخ سفید نشسته ایم. اما حتی اگر قبول کنیم که این پیش بینی درست از آب در خواهد آمد و ترامپ برای دور بعد رئیس جمهور نخواهد شد،‌ آیا شما فکر میکنید یک دموکرات در کاخ سفید به برجام باز خواهد گشت؟ اوباما یک استثناء در آمریکا بود و فرصتی بود که ما سوزاندیم!‌ اکثریت حزب دموکرات در دست کسانی مثل هیلری کلینتون می باشد و هر کسی هم از این حزب به قدرت برسد باید در سیاست خارجی تفکرات باز (و نه کبوتر) گونه داشته باشد. دیگه در کاخ سفید کسی مثل اوباما که از جنگ فراری بود و با کشورهای عربی مشکل داشت به قدرت نخواهد رسید. افرادی مثل برنی سندرز و الیزابت وارن هیچ وقت نمیتوانند از مرحله اولیه انتخابات درون حزبی پیروز بیرون بیایند! فراموش نکنیم که هیلاری کلینتون به خاطر مواضع سرخت خودش و پافشاری برای جنگیدن در سوریه و حمله به بشار اسد از این سمت کنار گذاشته شد! هر دموکراتی در آمریکا به قدرت برسه به راحتی و آب خوردن به برجام بر نخواهد گشت و از ایران تضمین های مختلف و فراتر از برنامه هسته ای خواهد خواست. تقریبا چیزی شبیه همین شروط ۱۲ گانه ترامپ! از همه بدتر اینکه اروپا هم برای اینکه نشان بدهند مشکل از ترامپ بوده و نه آنها با این درخواست ها همراهی کامل خواهند کرد!
بسمه تعالی
فکر میکنم اراده هر دو حزب ایجاد مشکل برای ایرانه منتها روشهایشان متفاوت است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر