بازدید 4062

آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

کد خبر: ۸۴۹۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴ 07 November 2018

استاندار کرمانشاه از تکمیل ۷۰ هزار واحد تخریبی و تعمیری تا سالگرد زلزله خبر داد.

به گزارش مهر، هوشنگ بازوند چهارشنبه شب بعد از بازدید از مناطق زلزله‌زده سرپل‌ذهاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روند ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده به ویژه مناطق روستایی بسیار خوب است و با توجه به شرایط و حجم بالای کار روند طبیعی دارد.

وی افزود: شرایط کار در روستاها به دلیل عدم درگیری با سیستم بروکراسی اداری بهتر است، اما در شهرها بازسازی متفاوت است به دلیل نوع ساخت و ساز و حد و حدود رعایت آن زمان بر است شهرداری باید نظارت و اجرا زمان‌بر بوده و طبیعی است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: تا سالگرد زلزله ۷۰ هزار واحد مسکونی که در قالب تعمیرات نوع یک و دو و تخریبی نوع یک و دو احداث و تعمیر شده‌اند تکمیل می‌شود.

بازوند با اشاره به روند بازسازی جایگاه‌های دامی و واحدهای صنفی مناطق زلزله‌زده گفت: سرعت بسیار خوبی در ساخت و ساز بوده و بنیاد مسکن با ۱۲ ستاد معین هم در حال انجام کار است.

وی با اشاره به تعهدات برخی وزارتخانه‌ها در بازسازی بیان داشت: بیمارستان سرپل‌ذهاب که تخریب شده بود، ارائه طرح مقاوم‌سازی آن چند ماه به طول انجامید کشید، اما در سالگرد زلزله این بیمارستان به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار کرمانشاه در مورد مسکن مهر سرپل‌ذهاب نیز بیان داشت: مسکن مهر درگیر مسائل حقوقی و بیمه و باکها شده بود، اما قول داده‌اند بر اساس برنامه زمانبندی تا پایان سال این واحدها را تحویل دهند.

بازوند تصریح کرد: شاهد رشد ساخت و سازها در شهر سرپل‌ذهاب هستیم و در این شهر ۶۷۰۰ واحد مسکونی دارای پروانه آسیب‌دیده داشتیم که الان ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد در حال ساخت است که ۴۰۰۰ واحد اضافه ساخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع باید ۱۰۴ هزار واحد تعیین تکلیف شود که کار سختی است، اما روند خوبی دارد و امیدواریم شهر خوبی ساخته شود و دیگر نگران حوادث این چنین در آن نباشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان