بازدید 5358

خرابی برخی دستگاه‌های اخذ رای در آمریکا

کد خبر: ۸۴۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 07 November 2018

گروه های فعال در زمینه حقوق مدنی و سیاسی در آمریکا روز سه شنبه با اعتراض به موارد متعدد خرابی دستگاه‌های اخذ رای در دستکم 12 ایالت این کشور، اعلام کردند که این موضوع برخی رای‌دهندگان را از شرکت در انتخابات روز سه شنبه کنگره و فرمانداری‌ها بازداشته است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، ائتلافی که از بیش از 100 گروه فعال در این زمینه و با هدف جمع‌آوری و گزارش موارد نقض قوانین انتخاباتی شکل گرفته، اعلام کرده که گزارش‌هایی از ایالت‌های مختلف درخصوص خرابی دستگاه‌های اخذ رای دریافت کرده است.
با این وجود وزارت امنیت داخلی آمریکا گفته که این موارد، تاثیر قابل توجهی در فرایند رای گیری نگذاشته است.

به نوشته رویترز، در ایالت‌هایی مانند جورجیا که مواردی از خرابی دستگاه‌ها گزارش شده، برخی بیش از چهار ساعت برای ثبت رای خود به انتظار ایستاده‌اند.

فعالان مدنی می‌گویند که در نتیجه این مسئله، در برخی موارد از رای‌گیری به شیوه رایج خودداری شده و به شرکت‌ دهندگان برگه‌هایی رای موقت داده شده است که کمتر قابل اتکا هستند.

مطابق قوانین ایالات متحده، این برگه‌ها برای افرادی است که بررسی صلاحیت آن‌ها در لحظه ممکن نیست و رای آن‌ها بعدها و پس از تایید مراجع قانونی شمرده خواهد شد.

کریستن کلارک رئیس کمیته وکلای حوزه حقوق مدنی که مدیریت گروه ائتلافی یاد شده را عهده‌دار است، به رویترز ‌گفت که این نهاد، آماده طرح دعوا برای رسیدگی به شماری از «مشکلات سیستماتیک» در روند برگزاری انتخابات است.

به گفته رئیس این کمیته، مشکلاتی از جمله در زمینه چاپگر دستگاه‌ها موجب شده که تعدادی از مراکز اخذ رای اصلا بازگشایی نشده یا با تاخیر شروع به کار کنند.

دمکرات‌ها و فعالان مدنی آمریکا همچنین به مواردی از تغییر دیرهنگام قوانین انتخاباتی در برخی ایالت‌های این کشور معترض هستند که به گفته آن‌ها می‌تواند به قیمت از دست رفتن برخی رای‌ها و تاثیرگذاری بر نتیجه انتخابات تمام شود.

در انتخابات روز سه شنبه، نمایندگان 435 کرسی مجلس نمایندگان آمریکا، 35 کرسی مجلس سنا و ٣٦ فرماندار انتخاب می شوند.

هم‌اکنون جمهوریخواهان اکثریت هر دو مجلس نمایندگان و سنا و نیز فرمانداری‌ها را در اختیار دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل