بازدید 10325
خوانده می‌شوید؛

آیا بازگشت تحریم‌ها آن‌چنان که آمریکا ادعا می‌کند «به مردم صدمه نمی‌زند»؟

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده ساعتی پس از بازگشت تحریم‌ها علیه ایران در حساب توئیترش نوشت: «ایالات متحده با ایستادن در کنار مردم ایران، با آنها ابراز همبستگی می‌کند.» وی همچنین می‌گوید: «بر خلاف آنچه رژیم ایران می‌گوید، تحریم‌های ما شامل مواد غذایی، محصولات کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی نمی شود.» اما این حرف وزیر امور خارجه آمریکا تا چه میزان منطقی است که تحریم‌ها اثری بر زندگی مردم ایران ندارد؟!
کد خبر: ۸۴۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶ 06 November 2018

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده ساعتی پس از بازگشت تحریم‌ها علیه ایران در حساب توئیترش نوشت: «ایالات متحده با ایستادن در کنار مردم ایران، با آنها ابراز همبستگی می‌کند.» همچنین پمپئو در ادامه معتقد است، تحریم‌های وضع شده بیشتر حکومت در ایران را هدف قرار داده و تأثیری بر زندگی عادی مردم ندارد.

او در بخش دیگری از توئیت خود می‌نویسد: «بر خلاف آنچه رژیم ایران می‌گوید، تحریم‌های ما شامل مواد غذایی، محصولات کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی نمی شود.» از آنجا که پیش از این و دوران اوباما هم کشور ما یک بار تجربه چنین تحریم‌های سخت و ظالمانه‌ای را داشته؛

* به نظر شما این حرف وزیر امور خارجه آمریکا تا چه میزان منطقی است که تحریم‌ها اثری بر زندگی مردم ایران ندارد؟
* آیا این ادعا که تحریم ها مردم ایران را نشانه نگرفته و حاکمیت در ایران را نشانه گرفته، درست است؟
* آیا تحریم‌ها زندگی عادی مردم ایران را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد؟
* آیا تصویب چنین تحریم‌های گسترده‌ای به هیچ وجه ابعاد مختلف زندگی روزمره شما را دگرگون نمی‌کند؟ این مسأله هیچ تأثیری روی تأمین نیازهای اولیه شما ندارد؟ آیا تحریم‌ها سطخ رفاه زندگی شما را دگرگون نمی‌کند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۵۶
رای دهندگان ب دولت روحانی

روحانی اصلاحات و اصولگرایان حامی دو دولت روحانی

رسانه های حامی دو دولت روحانی و سیاست خارجه

و در کل حامیان برچیدن هسته ی

اینها عامل اصلی تحریم و بدبختی ملت هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
همون یک میلیون بشکه اگر پولش رو عزیزان ژن برتر مصرف نکنند یا اختلاصگران محترم نبرند برای مردم کفایت میکنه
چه اون زمان که تحریم نبودیم مگر وضع مردم چطور بود؟
نفت ۱۰۰ دلار شد یا ۴۰ دلار با تحریم بدون تحریم وضع مردم همینه
ناشناس
| Australia |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
به نظرم چند تا دیگه بابک زنجانی درست کنیم، اجازه بدید بیچاره ها خودشون هم یه خورده بردارن که انگیزه داشته باشن
سید حسنی3نیک
| United Arab Emirates |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
یاد آمریکا فقط
در فیلم ها خواهد بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
سید حسنی 3نیک خیلی خندیدمممممم دمت گرم بازم از این جوکها بگو شاد بشیم
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
عامل اصلی تحریم کسانی هستند که رای مردم را برنتابیدند و علی رغم میل مردم به تعامل با دنیا همه کار کردند تا ایران را جنگ طلب و دشمن صلح معرفی کنند و باعث شدند ان دیوانه بهانه پیدا کند و بگوید ایران همچنان برای صلح جهانی خطرناک است و لذا از برجام خارج شده و تحریمها را باز گرداند.هر چقدر سفسطه کنید نمیتوانید جای خود را با مظلوم عوض کنید جناب کاسب تحریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
مراقب کاسب تحریم باشید دزدان سر گردنه در کمینند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
خیلی نگران نباشید بزودی مذاکرات شروع خواهد شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
دمت گرم هنو بعد چهل سال فک میکنی هرچی بدبختیه تقصیر روحانیه؟
اگه قبل روحانی خیلی وضعت خوب بود این شش هفت سال پولت رو بهتر مدیریت میکردی تا طوفان روحانی رد بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
سلام
احسن دردل مردم مطرح کردید یعنی روسیه بهتراست از آمریکاست بخدا روباه مکارهست واز پشت خنجر میزند
سبوس برنج شمال
| United States |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
تحریم ها هیچ اثری نخواهد داشت





















بخصوص بر اقتصاد بیمار ما.
خان محمدعلی آقا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
از اونایی بپرسین که خودشونو موقع انتخابات داشتن میکشتن تا روحانی رأی بیاره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
طوری در مورد هسته ای صحبت میکنی انگار شام و ناهار هسته ای می خوردیم و الان دیگه نداریم بخوریم
مشکل این کشور تو قانون یکی تصمیم می گیره اجرا میکنه و یکی دیگه باید جواب بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
ما در خود تحریمی توسط حاکمیت هستیم آمریکا بهانه است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
بله بله...مسلما اگه رئیسی رئیس جمهور بود الان اوضاع گل و بلبل بود!
اگه صد بار هم برگردم عقب بازم به روحانی رای می دادم چون گزینه ی بهتر بود.
من فقط یک سوال از جناب پومپئو دارم، هواپیمای مسافربری ایران ایر چه مشکلی برای منافع شما ایجاد کرده که آنرا تحریم میکنید؟ آیا تحریم یک شرکت هوایی که تنها گناهش جابجا کردن مسافران عادی ایران است، چیزی جز تحریم مردم ایران نیست؟

بچه بودم آرزو داشتم در امریکا زندگی کنم، چون فیلمهای آمریکایی تصویری مهربان و جذاب از آمریکا نشان میدادن، ولی در عمل چهره ای متفاوت از شما دیده ایم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
الان امریکا پیف پیف خیلی بو میده
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
بخدا قسم گرین کارت ثبت نام نکردم. الان 2 ساله که ثبت نام نکردم، در حالیکه قبل از 2015 چند بار ثبت نام کردم. همین الان اگر ویزای امریکا یا گرین کارت بهم بدهند هرگز وارد امریکا نمیشم. شما باور نکن، ولی هیچ علاقه ای به امریکای فریب کار ندارم. ببین در یمن چه کرده، بمب های امریکایی هستن روی سر مردم یمن
احمد
| France |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
واقعا اگه درست مدیریت بشه مشکلی پیش نمیاد . ولی بقول دوستامون اگه نفت رو بشکه ای ۳۰۰ دلار هم بفروشی م وضع همین هست اگه ۴۰ دلار هم بفروشیم وضع همینه.
. دوست عزیز هواپیما رو آمریکا تحریم کرده و ادعا میکنه با هواپیمای ساخت ما ایران علیه ما استفاده میکنه. چرا که به گفته آنها ایران با هواپیماهای مسافربری هم برای سوریه و جاهای دیگه تجهیزات نظامی و غیره میبره.
اگه اینطور باشه حق داره والله.
ما هم اگه باشیم ببینیم یکی داره از امکانات ما علیه ما .استفاده میکنن عصبانی میشیم
ناشناس
| Australia |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
عزیز دل آمریکا شاید برای جهان بد باشه اما برای مردمش عالیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
به ادعای آمریکا از آن بعنوان حمل مهمات استفاده می شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
برای مردمانش خیلی خوبه که ۵۰ میلیون فقیر دارد
!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
چه طور شدالان شد برای ارسال سلاح؟
ان وقت چجوری هست از اینترنت هم برای حمله سایبری استفاده می شود و باید به کل جمع شود
!!!
یا یک ایرانی یا غیر ایرانی از یک کشور دیگر در خاک امریکا و دنیا جنایت می کند و باید کل ان کشور تحریم شود
!!!!!
بابا بیخیال احمد جون
ناشناس
| France |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
هواپیمایی ایران ایر را تحریم کردند یعنی قرارداد با بویینگ هم لغو شده؟
لعنت بر بن سلمان مزخرف که مواد و مصالح این تحریم را برای ترامپ اماده کرده.
ایران باید هر جوری هست در منطقه حال سلمان و بن سلمان نامسلمان و نامرد را بگیرد.اروپایی ها هم فقط اظهار تاسف کرده اند و اینها در کلان مسیله دعوای زرگری با هم راه انداخته اند و ایران باید در غنی سازی اورانیوم تحرکات بیشتری انجام دهد و گرنه اسیب می بینیم.تمام تعهدات را ایزان انجام بدهد و ان طرف؟؟؟؟؟؟
در جواب رضا
| United States |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
چقدر زرنگی شما که حالا که ترامپ لاتاری گیرن کارت رو برای ایرانیها حذف کرده شما هم دیگه ثبت نام نمیکنی! مواظب خودت باش ندزدنت با این هوشت!
ارزش پول مملکت به دلار سنجیده می شود و نالایقی مسئولین!!
ترامپ 50% موثر است
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
لااقل یه فکری برای داروهایی که داخلی نیستن کرده بشه
الان هر وزارتخونه در حوزه خودش باید برنامه داشته باشه برای کم کردن تاثیر تحریم ها
محمدخان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
ماکه بیمارمون رو قبل از تحریما ازدست دادیم . درکتون می کنم.خیلی سخته .خیلی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
چرا ملت باید بار این بدبختی ها را بر دوش بکشند. جرا ؟
من 7 ماه پیش پس انداز ریالی داشتم حدود 2 میلیارد و پانصد میلیون تومان، میشد معادل 600 هزار دلار امریکا، الان تحریم های ترامپ باعث شد 600 هزار دلارم به 170 هزار دلار تبدیل بشه!!!!! مقصر دولت ترامپ است. اینها به خیال خودشان میخواهند مردم را مجازات کنند تا علیه حکومت شورش کنند. ولی اگر در گذشته بخشی از تحریم تقصیر خودمان بوده، این بار مقصر آن دولت آمریکاست. بخدا در این 6 ماه موی سرم سفید شده. در حالیکه فقط 34 سال دارم.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
دو میلیارد؟ اقا دمت گرم. چیکاره ای؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
من ۵۰ میلیون داشتم غمی نداشتم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
کاش منم تو بودم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
برادر غم نخور و موی سرت را بیجهت سفید نکن .شما با 34 سال الحمدا.. خوب تونستیت سرمایه جمع کنید آرزوی موفقیت دارم برای شما هموطن عزیزم
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
داداش من ۴۰ سالمه از خروس خون تا بوق سگ دارم سه جا کار میکنم نتونستم ۲۴ میلیون جور کنم پراید بخرم .اگه میشه یه راهنمایی کن چه جور مثل خودت دومیلیار به بالا که نه لااقل یه پراید بتونم بخرم.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
این همه پول رو روی خاک هم سرمایه گذاری کرده باشی الان جبران شده
ناشناس
| United States |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
من 35 سالمه 100 میلیون داری قرض بدی یکساله؟؟
کلی زندگیم راه میوفته !
شاهنامه خوش اولش.
خودتحریمی خودروسازها و کارخانجات تولید محصول داخلی بیشتر از تحریم آزار دهنده است
این حرفا و نظر ها 99 درصدش بچگونس. !! ماجرای چیز دیگه ایه ... والا دیگه من از زندگی زده شدم. 30 ساله همین وضع رو دارم میبینم. تا ترس و واهمه زندگی کردم و هیچ ارامش توی هیچ سطحی ندارم. از بس خودشونو به زندگیمون گره زدن. دمه امریکا هم گرم.
برای وزیر وزرا و مدیران خدوم و فرزندانشان که فرقی نمیکنه چون حقوق میلیونی میگیرن و ثبات شغلی دارن و به ککشان هم نیست که بقیه مردم چه میشوند وچه بشوند و....
این حرف های ما همش بی فایده ست.دولت بیش از 5 ساله که کاری برای افزایش قدرت داخلی ایران نکرده و قصدی هم برای این کار نداره.خداوکیلی اگر موفقیت نظامی ها نباشه ایران چه قدرتی داره؟
خوشحالم که به شما هموطنان عزیزم خیانت نکردم.چون وقتی 4 سال کارایی این دولت رو دیدم دیگه رای ندادم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
جالبی ان هم این است افراد از همان حزب می گوییند نظامیان باید برگردند به پادگان
و همین نیمچه کارهای زیر بنایی هم که این نظامیان می کنند را می خواهند بگیرند و کشور را ویرانه کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
خیلی از این کارها ی زیر بنایی کشور را هم نظامیان کردندو بعدش این دولت و بعضی از افراد مجلس طلب کار هم هستند واگر این ها نبودند یک کشور ویرانه صدرصد بودیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
دوست گرامی دولت همیشه در نقد قرار دارد و برای همین اشکالات ان به خوبی دیده میشود.نیروهای نظامی بواسطه حساسیت و عدم اطلاع دشمن از کیفت انها در هیچ کجای دنیا مورد حساب وکتاب قرار نمیگیرند وتنها در یک میدان واقعیست که عیار انها مشخص میشود.اینکه ما ضعف داریم یا نداریم هیچکس نمیتواند ادعا کند میداند.در سوریه اسراییل مدعیست بدفعات حملاتی علیه مواضع ما انجام داده.اینکه او راست گفته یا نه و اینکه ما چه پاسخ در خوری به او داده ایم مشخص نیست و لذا نمیتوانیم با اطمینان بگوییم در این زمینه قوی هستیم یا خیر
در زمان تحریم مسئولیت پولدارها سنگین تره به همنوعان بیشتر بها بدن تحریم تحملش آسون میشه
وقتی که با ماشین آنچنانیت و حساب میلیادی مشغولی نگات به یه فقیر دردمند بخوره مطمئن هستم در زندگیت احساس خوشبختی نمی کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
تا کی؟؟ می تونی حدس بزنی تا کی تحریمی؟
می تونی مطمين باشی تو تحریم قرار نیست بجنگی؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
تا هر زمان که انسانی
جنگی در کار نیست که اگر بود تحریم نبود
من فقط میدونم که دنیای امروز ما فقط با تعامل همه جانبه دنیا رنگ آرامش و راحتی رو میچشه، کوچکترین تحریم برای هر کشوری برابر است با محرومیت از یک لذت هر چند کوچک.
تحریم روی همه اثر می‌ذاره.
کاش انسانیت دوباره جان بگیره و خودخواهی از بین بره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
کاش
مردم ایران قدر روسیه را نمیدانند. روسها هیچوقت ایران رو تحریم نکردن. حتی زمان شوروی که روابط ایران و شوروی خیلی خوب نبود. آمریکا برای هر چیز ساده ای تحریم میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
نظر فقط تو، بقیه نظرات سوسول بازیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
ولی من نمی تونم خیانت های شوروی از جمله قراردادهای ننگین رو فراموش کنم.
محمدخان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
عاقبت دوستان روسیه :ایتالیا ، ونزوئلا ، کوبا ، و....ماونزوئلایی نمیشیم اما کوبایی میشیم .هرکه باآل روس دست دوستی داد ، ورافتاد
کیان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
آفرین معلومه خوب تاریخ بلدی چون همه لطف ومحبتی که روسهادرطول تاریخ در حق مردم ایران کرده اند را بلدی...خصوصا عهدنامه ترکمنچای وگلستان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
حداقل برو تو ویکی پدیا لیست تحریم‌های ایران رو سرچ کن تا بفهمی تحریم کرده یا نه
به نام خدا. اسیب میزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
سن و نام و شهرت و شهر صادرکننده شناسنامه و مدرک تحصیلی و تعداد آسیب و محل آسیب نفرمودین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
انشالله به مرور متوجه میشید. خخخخ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
مردود، برو ترم دیگه بیا . الله اکبر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
ژنش خوبه ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
مردود نمیشه!تبصره میخوره.
اول از همه مردم رو رنج میده خودشون هم خیلی خوب میدونن و انتظار دارن با فشار اوردن به مردم علیه دولت شلوغ کنن در صورتیکه بیشتر از پیش مردم از امریکا متنفر شدن و این امریکاییها برای پول همه کار میکنن و هر جنایتی رو توجیه میکنن
ماللانسان الا ما سعی.
هیچ چیز برای انسان جز انچه به ان سعی کرده نیست
مشکل اصلی ایران نداشتن هم پیمان و دوستان راهبردی است که همیشه از همیجا ضربه خورده ایم . روسیه و چین و عراق و سوریه هر وقت دلشان خواست و منافعشان تامین شد به ایران بها دادند ولی کشور ما در بدترین موقع اقتصادی و تحریمی اسلحه و پول و نیروی انسانی به حزب اله وسوریه و عراق و ... فرستاد که همین موضوع باعث دور شدن آمریکا از برجام شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
دوره دوره منافع ملی است نه عقد اخوت
فقط خدا مارو نجات بده از دست داخلیا و خارجیا همین
خداوکیلی دست از این سوالات پوچ بردارین
آخه کِی نظر ماها مهم بوده که نظر ماها رو می پرسین؟

فقط برای این مسخره بازیا سوال از ما می پرسین، ببینین آیا ما تحمل میکنیم فشار بیشتر رو یا نه؟
دوست پرسشگر، ما هیچکاره ایم، اونی که تصمیم میگیره، میگیره. عواقب تصمیمات همیشه رو ماهاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
اصلا باید پرسید توسط چه کسانی ،نهاد یا ارگان و سازمانی خوانده می شویم ....و چه تاثیری دارد این خوانده شدن
تحریم اعلان جنگ است علیه کشور دیگری، مثل اینه که صدام بگوید ما با مردم ایران دوست هستیم ولی با طیاره و موشک دزفول را میزد!!! الان پومپئو میگه ما با مردم ایران رفیق هستیم ولی تحریمشون میکنیم!!!
خوشبحال کاسبان تحریم شد ،واسه مردم همون مصیبتی که بوده هست
به نظرم تحریم ها اصلا 1 درصد هم صدمه نمیزنه! اونی که 99 درصد مقصره خود دولت ایرانه که بلد نیست مملکت رو اداره کنه!!
هنوز 4 ماه مونده بوود تا تحریم شروع شه دلار گرون شد! کالا گرون شد! مسکن گرون شد!
اوضاع مردم چه تحریم باشیم چه نباشیم هیچ وقت رو به بهبودی نرفته و هیچ وقت مردم اثار نفت رو تو سفره هاشون تجربه نکردن چه با نفت 12 دلاری چه با نفت 100 دلاری! هیچ وقت هم درامدشون بیش از تورم افزایش پیدا نکرد!!!
به قول احمدی نژاد: "اصلا تحریم نمندی؟"
من این حرف مسولان ایران رو متوجه نمیشم لطفا اگه کسی متوجه میشه خواهشا به من بگه؟
هدف تحریم امریکا ملت ایران است نه حکومت.
یعنی چه یعنی امریکا با حکومت ایران دوسته با مردم ایران دشمن.
یعنی امریکه مردم ایران را تحریم کرده است و حکومت را معاف کرده است.
خواهش میکنم من را توجیه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
آخر وقت ناشتا بیا کلاس توجیحی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
صفر و صد به قضیه نگاه نکن منظور اینه که اول مردم ایران لطمه میبینن که همین اتفاق هم افتاده با بالا رفتن ارز و خود امریکا هم گفته با ناراضی کردن مردم میخواد اونها بر علیه دولت بشورند
همین که علامت مثبت و منفی را برای لایک ودیسلایک برداشتید نشون میده به قول شما فقط " خوانده می شویم " و "تاثیرگذار نمیشویم" . تو چنین فضایی گفتن نظر بیشتر وقت تلف کردنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
موافقم
تابناك گرامي!
لطفا براي يكبار هم كه شده، نظر خودت (مسئول سايت) را براي همين پرسش‌ها بنويس تا شما را بخوانيم!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
درست میفرمایید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
تابناک مجبور شده میفهمی مجبور
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
خوب عزیز منظور از برداشتن مثبت و منفیها هم همین بود دیگه!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
قبلا خیلی بهتر بود. لطف نظرات رفته اینطوری
دروغ محض اولا همون دارو و غذا رو هم نمیدن خواهید دید همانطور که دوره قبل اوباما نداد
ثانیا وقتی درامد کشور کم بشه و پول هم نشه انتقال داد چه جوری برای مردم میشه دارو و غذا تهیه کرد بدون مشکل
ثالثا اونها اتفاقا قصدشون نارضایتی مردم است چون میدونن نظام ایران از لحاظ نظامی قابل براندازی نیست فقط می خواهند با فشار بر مردم و جنگ روانی و دوست جلوه دادن خودشون مردم رو وادار به تغییر نظام کنن و سلطه اونها رو بپذیرن
رابعا مگر فقط نیاز ما غذا و دارو است پس پیشرفت کشور و رفاه مردم و امکانات رفاهی چه می شود
وقتی اینها فولاد مبارکه را تحریم کردند مشخص بود هدفشون فقط مرذمند و بس
خامسا مپر مسولین ما از همین مردم نیستند همه ایرانی و هم وطن و به انتخاب مردم سر کار هستند پس مردم دم خروس رو ببینند یا قسم حضرت عباس رو باور کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
مسئله اینجاست که ما مثل مردم شوروی سابق نیستیم و حتی با فشار آمریکا باعث فروپاشی کشورمون نمیشیم.ما مردم خوبی هستیم.
دولت تمامی آثار تحریم رو از آبان ماه به ماه های قبل تر منتقل کرد تا بگوید ببینید روز 13 آبان تحریم آمریکا هیچ اثری روی مردم ایران ندارد!!!
دقیقا مثل این مثال که آمریکا بگوید ما 13 آبان حتما مردم شمارو میکشیم! دولت ایران هم اول آبان مردم رو بکشه تا 13 آبان به الباقی بگه دیدی نتونستی مردم ما رو بکشی!!!
وقتی مردم و آینده و رفاهشون برای مسئولان خودمون سر سوزنی ارزش نداره،چرا آمریکا باید دلش برای مردم ایران بسوزه؟
ما خودمون به خودمون رحم نمی‌کنیم؛بعد توقع از بیگانگان داریم که لطف و مرحمت به خرج بدهند.الآن کدوم کشور دلش برای مردم ایران سوخته؟هیچ کشوری.
چه قبل این دولت. چه در ان زمان تحریم ها و چه بعد از تصویب برجام. و چه الان هیچ فرقی برای من نکرده و مشکلات با خارج وجود داشته و همان گونه که ان روزگاران را گذراندیم الان هم مثل همان وقت هیچ فرقی نکرده
به نام خدا
باتوجه به اینکه تحریم ها بابت سوء استفاده بیشتر آقازاده ها و سرمایه داران متعدد شده و احکام صادره فقط بابت تخلف برخی افراد شناسایی شده از جمله وارد کنندگان گوشی تلفن همراه جریمه ای ناچیز ( جایزه ویژه ) به همراه داشته قطعاً عوامل داخلی دیگر مشابه این گروه از تجار موافق تداوم تحریم ایران باشند. توضیح اینکه جریم ایشان بابت حدو 62هزار گوشی مبلغ 146 میلیارد ریال حکم داده یعنی به ازائ هر عدد گوشی معادل حدود 2 میلیون ریال جریمه . ! ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
البته که تحریمها مردم را هدف گرفته.اثار گران شدن دلار در زندگی من نوعی با دو میلیون دریافتی در ماه مشخص میشود.من نوعی که در خانه مریض دارم.فرزند کوچک دارم.بر زندگی مسئولینی که احتیاج به حقوق نداند و هر چه بخواهند اراده کنند (میگویند کُن؛فَیکون )بلافاصله حاضر میشود،چه تاثیری خواهد گذاشت؟البته امریکا ییها هم خوب اینرا میدانند و هدف ایجاد نارضایتی در جامعه وایجاد فشار به حکومت است تا خواسته های انها را بپذیرند.این نارضایتیها با اختلافات قومی ومذهبی ترکیب خواهد شد و طوری حکومت را مشغول مشکلات داخلی خواهد کرد که از جاهایی که امروز در ان عمق استراتژیک تعریف کرده ناچارا خارج شود.چندین سال از نظر رشد وتوسعه عقب خواهیم افتاد و باز انها جهان اولی و ما جهان سومی خواهیم ماند.این برنامه انهاست.اما برنامه مسئولین را برای بی اثر کردن ان را من نمیدانم.با تشکر از شما
صادرات نفتی و پتروشیمی و صنعتی ما عمدتا مربوط میشه به هند و چین و عراق و ترکیه.= دو سوم
و یک سوم آسیای شرقی(ژاپن کره تایوان...) و اتحادیه اروپا

در صادرات دو سوم بالایی تقریبا مشکلی نیست.
یک سوم پائینی مذاکره و دیپلماسی فعال میخواد.

اما مشکل اصلی سیستم معاملات و انتقال ارز هست نه خودِ صادرات. اگر حل نشه به مشکل برمیخوریم. سوآپ ارزی و spv لازمه

=======================
در واردات، غیر از دارو و محصولات های تک مشکل خاصی نخواهیم داشت
لجبازی و بلاتکلیفی در سیاستهای خارجی و تحریمها باعث شده که وضعیت کشور و مردم با توجه به موارد ذیل درحال سقوط قرار گیرد :
1- کاهش رشد اقتصادی و رشد بیکاری
2- کاهش ازدواجها و افزایش طلاقها بدلیل وضعیت بد اقتصادی
3-کاهش تولدها و کاهش میل به فرزند داشتن
4-در خطر قرار گرفتن و انقراض نسل در سالهای آتی
5- رشد خشکسالی و بی آبی بدلیل عدم توجه و تخصیص مناسب بودجه
همین عوامل بمرور
6- افزایش دلالان و سوداگران داخلی بدلیل عذم و جود ثبات داخلی و رشد فساد
جای سوال دارد چرا کشورهایی مثل ژاپن و ویتنام که بیشترین زیانها را از طرف آمریکا متحمل شده اند به مراتب وضعیتشان از کشور ما بهتر است ؟ جای سوال است آیا همیشه باید یک شیطان بزرگ داشته باشیم و در حال جنگ با آن باشیم تا بتوانیم عملکرد نا مناسب خود را توجیه کنیم ؟
سوار الاکلنگی شده ایم که یک طرفش رو آمریکایی ها و طرف دیگرش رو اروپا و چین و روسیه به حرکت در میاورند و هرکدام به نوبت منافعشان تامین میشود و ما گیج و متحیر که چه خواهد شد؟
جرات برگشتن به غنی سازی را نداریم و آنها اینرا خوب میدانند و به شکل محترمانه و با وعده کمک اروپائیان به توقف موجه اش کمک میکنند . خلاصه کلام مملکت داری هم علمش را میخواهد
امیدوارم این بار دیگه اخرین بار بوده باشه که ارزش پول ایران سقوط کرد و دولت بتونه از این موقعیت عالی استفاده کرده و از نو بسازه!!! 5 سال گفتین محمود مملکت رو نابود کرد الان شما هم نابود کردین کلی هم پول دستتون اومده بسم الله از نو بسازین اگه مردش هستین ولی اگه نساختین سال بعد نیاین بگین لیستی رای بدینا!!!
همه تلاششان را کردند تا دوباره تحریمها آغاز شود منظورم کاسبان تحریم است دولت باید مراقب باشد چندتا بابک زنجانی دیگر پیدا نشود افراطیها دنبال سو استفاده از شرایط موجودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
تو که خیلی شوتی. خدا شفات بده.
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
احسنت.اصل قضیه را گفتید
بهترین جواب به این سوال خاص از نظر بنده:
هدف تحریم های آمریکا مردم ایران است. اینکه کاملا بدیهی است.
اما این تحریم های دشمنانه علیه مردم در مقابل بی تدبیری های مسئولین داخلی بسیار ناچیز است. ضربه اصلی رو نه تحریم ها بلکه مسئولین داخلی به مردم وارد می کنند‌
لجبازی و بلاتکلیفی در سیاستهای خارجی و تحریمها باعث شده که وضعیت کشور و مردم با توجه به موارد ذیل درحال سقوط قرار گیرد :
1- کاهش رشد اقتصادی و رشد بیکاری
2- کاهش ازدواجها و افزایش طلاقها بدلیل وضعیت بد اقتصادی
3-کاهش تولدها و کاهش میل به فرزند داشتن
4-در خطر قرار گرفتن و انقراض نسل در سالهای آتی
5- رشد خشکسالی و بی آبی بدلیل عدم توجه و تخصیص مناسب بودجه
6- افزایش دلالان و سوداگران داخلی بدلیل عدم و جود ثبات داخلی و رشد فساد
جای سوال دارد چرا کشورهایی مثل ژاپن و ویتنام که بیشترین زیانها را از طرف آمریکا متحمل شده اند به مراتب وضعیتشان از کشور ما بهتر است ؟ جای سوال است آیا همیشه باید یک شیطان بزرگ داشته باشیم و در حال جنگ با آن باشیم تا بتوانیم عملکرد نا مناسب خود را توجیه کنیم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
تا وقتی که فکر کنیم از طرف خارجی ها وضع اقتصادی خراب است ولو با خوب شدن رابطه با امریکا باز تا ابد هم در همین وضع خواهیم ماند جناب
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
ما تحریم شدیم چون نمی خواستیم نفوذی داشته باشیم
جالبه ، واقعا مسئولين نظرات مردم رو ميخونن و بعد ميان پشت تريبون ميگن مردم ما پشت تصميمات ما وايسادن ؟
تحریمها بدون شک در وضع اقتصادی و رفاهی مردم تأثیر میذاره... ولی نه اینقدر که توی این مدت سر مردم بلا اومد...در تحریمهای قبلی که ذر زمان احمدی نژاد بود اروپا و چین و روسیه و کلا جامعه بین المللی هم پا با تحریمهای آمریکا بودن..ولی وضع به اندازه الان بد نبود که فقط آمریکا مار رو تحیم کرده..متآسفانه مشکل از بی تدبیری.. بی لیاقتی..وارد کردن مردم در جنگ های سیاسی ...رانت خواری...فساد های مالی فراوان ...عدم توانمدی ...و.... باعث شده که وضع مردم به اینجا برسه..
بعد از اینهمه ضربه حالا سوال طرح میکنید که ضربه میزند یا نه. ؟؟؟؟!!!!!!

پول ملی نابود شد.
پیشنهاد می کنم مسولین برای مدتی حرف از آمریکا.
تحریم. دشمن. مردم. نفت. اروپا. روسیه. چین. نزنندتا ملت ایران حداقل با اعصابی نسبتا آرام بتوانند فشارها ی اقتصادی را تحمل کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
دمت گرم
تابناك گرامي!
لطفا براي يكبار هم كه شده، نظر خودت (مسئول سايت) را براي همين پرسش‌ها بنويس تا شما را بخوانيم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
تابناک که یه نفر نیست مسلما هرکس نظری دارد که ممکن هست از تابناک با نامهای مختلف و یا ناشناس
درج شده باشد و اگر منظور شما با لوگو تابناک است که این میشود موضع گیری رسانه که می تواند بر علیه نظام تفسیر شده و کار را به دادگاه رسانه بکشاند
تحریمها روی زندگی مردم تاثیر زیادی گذاشته است
خوب آمریکا که در کنار مردم قرار گرفته ، تحریم ها هم که ما را نشانه نگرفته پس دیگه جای نگرانی نیست.با همین فرمان میریم جلو
اتفاقا این تحریمها همه اش به ضرر مردم معمولی هست و مردم معمولی راهدف گرفته و امریکایی ها هم این را می دانند. . وگرنه دولتمردان و مدیران و صاحب منصبان باامکانات انچنانی و حقوقهای انچنانی و ... انچنانی که مشکلی ندارند و همین الان هم بچه خیلی از انها (در همه نوع از سازمانها و نهادها ) با دلار 15000 تومنی در خارج از کشور به راحتی زندگی می کنند
خیلی از سایت ها باز نمیشن و سرعت اینترنت خیلی کم شده
من از شیراز مینویسم
مشکل امریکا نیست مشکل مسئولین خود ماهستندیک سبد کالا می خواهند بدهندمی گویند منابع ان معلوم نیست ولی برای کمک به جاهای دیگر منابع نمی خواهددرکل مابیگانه پرست هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
البته ما ی ما نه! مای اونا بیگانه پرسته!!!
من ی شهروند تهرانی هستم
بیکار و فارغ التحصیل
درامد ندارم و از حقوق پدر بازنشسته مصرف میکنم
در سن ازدواج نیز هستم
تحریمها باعث شد هیچ چیز رو نتونم بخرم و اکثرا با عدم خرید سعی میکنم هم خودم هم خانواده ام رو از بار گرانی و... مصون کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
اشکال نداره، عوضش زندگی با عظت داری و داری مقاومت اقتصادی می کنی، همه اش هم ثواب داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
میدانم که رفاه و کار وظیفه دولت است ولی اگر مایل بودی کاری را که من هرگاه به مشکل لاینحل میرسم انجام میدهم انجام بده: یا 40 روز زیارت عاشورا با صد سلام و لعنش که گاهی چهل روز پایان نیافته حاجت گرفتم یا چهل روز چیزی نذر امام مهدی علیه السلام میکنم هر چیز مثاا تعداد مشخص صلوات یا خواندن یک سوره خاص و هدیه بایشان یا خرید یک نان و دادن آن به کسی....ردخور ندارد...فقط حواست باشد که چه دعایی میکنی مثلا نگویی خدایا فقط یک شغل داشته باشم حالا هر شغلی بود...مطمئن باش نامید برنمی گردانند طالب را
اولا برای مملکتی که تمام مشکلاتش به دلیل سوء مدیریت مسئولین می باشد اصلا فرقی ندارد که تحریم شود یا نه
دوما تحریم بهانه بسیار خوبی برای مسئولین کشور تا تمام مشکلات فعلی وسوء مدیریتها را به آمریکا ودشمن نسبت دهند
ای بابا...40 ساله زندگی ما همینه...همیشه در این نقطه بحرانی از زمان بودیم! همیشه جمله در این شرایط حساس کنونی رو شنیدیم! چه آمریکا با ما کار داشته چه نداشته!!!
در ضمن خوانده بشویم که چه بشود؟؟؟ اثرش چیه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
تو اون پرچم ننگین آمریکا رو بردار لااقل مثل من استرالیا بکار!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
میلیون ها لایک . اصولاً ادامه حیات به بحران بستگی دارد . توهم دشمن اسباب بحران را فراهم می کند .
مردم وولش به آقاها صدمه نخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
موافقم :)
بیشتر صدمات به اقازادگان میخورد زیرا اینک در سایه دولتهای بعداز مرحوم رفسنجانی ملت را وادار به تحمل تحریم های اجباری کرده اند
روی همه تاثیر داره به نفع امریکا و مردم ایران هست. ملت ایران از نفت 150 دلاری چه نفعی بردند که حالا میخان از این تحریما وضعشون بدتر نشه‌، بازنده اصلی مسولین ما هستند چون کارنامه شون برای همه روشن شد
مگه میلیاردها دلار در برجام دادن دادیتش مردم رفت یمن و سوریه
هر کدام از ما با این طرز فکر و نگرش نسبت به یکدیگر از هزار آمریکا بدتریم. چون در این شرایط به جای همدلی و اتحاد فقط می خواهیم گلیم خود را از آب بیرون بکشیم و سایر هموطنان مون برایمان اصلا مهم نیستند. با یک پویش ملی نه به گرانی و احتکار همه مشکلات بر طرف خواهد شد. با اتخاذ سیاستهای غلط و کاهش ارزش پول ملی به هیچ کجا نخواهیم رسید و کشتی ایران را به قعر دریا خواهیم فرستاد.
نگران نباش تابناک عزیز ! همه چی خوبه از قرار معلوم نه دلار گران شده و نه مایحتاج روزانه مردم . برای چی panic ایجاد می کنی؟؟؟؟
بهترین سالهای عمرمون در ایران نابودشد فقط به خاطر اینکه روحانی و ظریف و دوستانشون انتخاب کرده بود....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
لیاقت امثال تو محموخان است وبس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
حرف مفت زدن آسان است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
بهترین سالهای عمرت همین 5 سال بوده که روحانی آمده؟؟!!!!! برو مرد ناحسابی کمی انصاف بیاموز
سیاستمداران آمریکایی در صحنه بین المللی محورشرارت شده اند و دیگر نمیتوان روایتی دروغین ساخت ومردمان دنیا را فریب داد
این جنگ اقتصادی انشالله با رویکرد اقتصاد مقاومتی مثل حماسه های دوران قبل وبعد انقلاب اسلامی ، پرافتخار وماندگار همچنین چشم اندازی برای دستاوردهای عظیمترو عالیتر خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
از کجا خبردار شدی که سیاستمداران آمریکایی در صحنه بین المللی محور شرارت شده اند؟ از صداوسیما؟
با سلام
تا زمانی که مدیریت ما همراه با فساد و تبیض باشد و هیچ کس سر جای خودش نباشد و همه در کارهای هم دخالت کنند هر روز بدتر از دیوز خواهیم شد
درامدهای نفتی ما کفاف همه ی نیازهای کشور را می دهد در صورتیکه در ایران عزیز سرمایه گذاری و استفاده شود . دشمن تراشی از 40 سال پیش شروع شد و همچنان ادامه دارد . هیچ قانونی در مملکت ما اجرا نمی شود همهی قوانین ما دارای تبصره هستند تا عده ای بتوانند از آن سوء استفاده کنند .
کدام قشر متوسط یا ضعیف جامعه می تواند احتکار ، اختلاس و دزدی کند هر کسی تونست از منابع عظیم ایران عزیزمان برای خود برداشت کند حتما و حتما به یکی از مقامات بالا وصل می باشد . الان اگر یک ماه از قسط های بانکی بنده عقب بیافتد زمین و زمان خبردار می شوند که بنده یک ماه به بانک بدهکارم . و اما پولها و دلارها و سکه های ان چنانی که حق همه مردم ایران عزیم است خیلی راحت بدون هیچ مزاحمتی چپاول می شود

از ماست که بر ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
با 2 میلیون بشکه نفت و 80 میلیون جمعیت نمیشه پیشرفت کرد.باید تولید رو با ایجاد زیرساخت ها به بالای 5 میلیون بشکه برسونیم و با پولش در صنعت کشور تحول ایجاد کنیم و در نهایت با پیشرفت صنعت از وابستگی به نفت نجات پیدا می کنیم.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
دوست عزیز آخه کدوم سیاستمداری قلدری کرده ؟
از شرکت خودروسازی مدیران (مدیران خودرو) برای شما می نویسم، در حالی که بسیاری از همکاران بنده از سومین شرکت بزرگ خودروسازی کشور تعدیل نیرو شده اند و سایه از دست دادن کار بر سر سایر همکاران بنده نیز سنگینی می کند، نا امیدی در شرکت موج می زند و هیچ روزنه امیدی به آینده نیست.
افزایش افسار گسیخته نرخ ارز و عدم تخصیص ارز دولتی به صنایع خودروسازی، این صنعت بزرگ را با بحران شدید مواجه کرده و دلیل آن عدم لیاقت دولت فعلی در کنترل نرخ ارز می باشد که هیچ ارتباطی به تحریم های امریکا ندارد زیرا سوریه پس از هفت سال و نیم جنگ هرگز دچار چنین بحران ارزی نشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
میگم اگه ربنای شجریان در کارخانه طنین انداز بشه، نمیشه کاری کرد؟
یادتونه بچه بودیم صندلی بازی می کردیم؟ الان کل داستان مملکت ما صندلی بازیه، تحریم ها تاثیر داره اما نه آنقدر که باید و شاید، مشکل اینه که طرف امروز رو این صندلیه، فردا روی یه صندلیه دیگه... ملت و امثال منم همون نفری هستیم که صندلی گیرش نمیاد...
ما رای دادیم که سیاست مدار کارهامون رو پیش بیبره، رای ندادیم که قلدر بازی دربیاره، وقتی صبح تا شب برای کشورهای دیگه آرزوی مرگ می کنیم نباید منتظر احسنت و آفرین در پاسخ باشیم... به جای حرف زدن و شعار دادن و مرگ بر این و اون گفتن آستین بالا بزنید... آستین بالا بزنید مملکت رو بسازیم... یه عمره داریم دعای مرگ برای این و اون می کنیم، به کجا رسیدیم که بقیه حسرتش رو بخورن و هجوم بیارن سمت ما؟ چشمامون رو بستیم و فقط حرف می زنیم اما در عمل هیچ...
فرقی هم نداره که کی رییس جمهور باشه، تنها فرقش در زودتر شروع شدن یا دیرتر شروع شدن تحریم ها بود، مشکل خود منم که به این مشکلات دامن میزنم، مشکل منم که سریع میرم ارز احتکار می کنم و جنس احتکار می کنم چون فکر می کنم زرنگم و بقیه ملت نادان، این سری از تحریم ها با تحریم های قبلی چه فرقی داره؟ فقط تعداد افراد و شرکت های تحریم شده بیشتر شده، پس چرا قیمت اجناس چند برابر شد رو باید از خودم بپرسم!
به جای گیر دادن به همدیگه از خودمون شروع کنیم، هر کسی فقط خودش رو درست کنه مملکت آباد میشه، مشکل منم که می خوام کل دنیا و بقیه رو درست کنم، اما خودم هر خبطی بکنم ایراد نداره...یه مثال بزنم شاید بهتر درک کردید، دقت کردید وقتی پشت فرمون هستید در هر حالت حق با شماست و بقیه دارن خلاف می کنن؟ از خودمون شروع کنیم...
منهای اقلیت ناچیزی که بادرآمدهای بادآورده درنازونعمت بسر میبرند بیش از80درصد ملت ایران زیرفشاراقتصادی دیگر توانی برایشان باقینمانده امثال روحانی ودولتمردان که باحقوقهای کلان از حقیقت تلخ وضعیت فلاکت باراقتصادی ملت ایران بیگانه هستند وضعیت اقتصادی بسیاروخیم است
هدف اصلی شان برهم زدن هرگونه نظم هست.
صدمه مسئولان ناکارامد به مراتب بدتر از تحریمهاست . همین تحریمها نتیجه عملکردبرخیست
بازگشت تحریم‌ها صدمه نمیزنه، ناکارامدی و فشار مسئولین بر مردم, صدمه میزنه، فشاری که مسئولین به مردم وارد میکنن صد برابر تحریم‌ها صدمه وارد میکنه، به هر بهانه ای سعی میکنن پول رو از دست مردم خارج کنن، افزایش قیمت بنزین، بستن مالیات روی سود بانکی، افزایش قیمت حاملهای انرژی, افزایش قیمتها به شکل غیررسمی و هزاران راه دیگه که درطول دولت روحانی اعمال شده، اینا صدمه میزنن نه تحریم‌ها، تاثیر تحریم شاید ۲۰ درصد باشه، ۲۰ درصد هم خود مردم مقصر هستن، ۶۰ درصد مسئولین
این ملت ارزش دل سوزوندن رو ندارند.
وقتی آمریکائی ها می گویند تحریم ها نظام رو نشانه گرفته نه مردم را فوری از اثرات تحریم ها بر زندگی عادی و روزمره و تامین نیازهای اولیه و سطح رفاهی زندگی مردم لیست می کنید و آمریکا را دشمن مردم ایران می خوانید
ولی وقتی پشت تریبون مسئولان تشریف می برند از بی اثر بودن تحریمها و شکست آمریکا سخن می رانید و هدف تحریمها را نظام و حکومت و انقلاب می خوانند.

روحانی: مردم تحمل کنند؛ دولت ترسی از تحریم‌ها ندارد.
این مردک فکر می کند همه مثل خودش ... هستند. هدف از این تحریمها هدف گرفتن ایران و ایرانیست. نوع حکومت هم مهم نیست. اینها می خواهند که ما همیشه مصرفکننده باشیم و از خود چیزی تولید نکنیم. توان نظامی ایران به هیچ وجه نباید تضعیف شود. وگرنه سرنوشتی مثل لیبی خواهیم داشت. ما به یک همبستگی ملی نیاز داریم. این دولت اگر می خواهد از این بحران بگذرد باید فکری به حال فساد مالی بدون هیچ ملاحظه ای بکند. ما باید به سمت یک اقتصاد تولیدمحور و مبتنی بر مالیات روی آوریم. منبع درآمد در تمام کشورهای پیشرفته مالیات است. اقشار ضعیف باید به طور جدی حمایت شوند. افراد ثروتمند باید مالیات بیشتری برای تأمین زندگی فقرا بپردازند. مدیران باید از مداخله در امور خصوصی شهروندان بپرهیزد و توانایی شنیدن انتقاد را داشته باشد. در این صورت تحمل سختیهای این تحریمهای ظالمانه راحتتر و دستیابی به پیروزی آسانتر می گردد. مسولین نباید از بردباری مردم سوء استفاده کند. حکومت ایران باید برای جلب اعتماد بیشتر مردم خیلی بیشتر از این بکوشد. ما به یک آشتی ملی نیاز داریم
مگه مردم دیگه جایی برای ضربه خوردن دارند؟
تحریم بهانه است.
وقتی صادرات نفت، فولاد و ... را که توی مملکت پول می یاره رو تحریم می کنند مردم بیشتر از همه آسیب می رسانه. خیلی از شرکتها مثلا در صنعت خودرو ایران رو ترک کردند که دودش توی چشم مردم بیچاره میره چون مجبور خواهند شد با قیمت بالاتر اجناس کم کیفیت تر تهیه کنند. و آقا زاده ها به اندازه کافی پول دارند در ضمن از تحریمها هم کاسبی می کنند.
به نظر من همیشه قربانی تحریمها مردم عادی بودند.
فقیر یعنی کسی که ستون فقراتش شکسته شده است همین حالاش هم ملت ایران ویلچرنشین شده ملتی که ویلچرنشین شده باشد دیگه براش فرقی نمیکنه که تحریمهای بیشتری اعمال بشه یا نه صدمه بیشتری ببینه یا نه
این آقایان ایرانی جماعت را نشناخته اند بنده یک استاد دانشگاه هستم و هیچ حسی نسبت به تحریم ندارم منظورم این نیست چون ادم برخورداری هستم متوجه درد ورنج هموطنان نیستم .خیر
بلکه از زمانی که تحریم جدی شد من هم نسبت به زندگی و کشورم ومردم ودانشجویانم جدی تر شدم وبا خودم عهد کردم از ذره ذره توانایی های علمی ام در رشد دانشجویانم استقاده کنم .باخودم عهد کردم تا فرصت باقی است و توان محدودی باقی مانده است تلاشم را مضاعف کنم تا ازهمین امکانات و پتانسیل موجود نهایت استفاده را در جهت پیشرفت کشورم مردمم دانشجویان عزیزم که مانند فرزندان خودم هستند .بنمایم
خواهی عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد
.
این دروغ بزرگی هستکه تحریم برای مردم نیست در حالیکه تدف امریکا بحرانی کردن زندگی مردم عادی هست
دوست عزیز کدوم دولتمردی قلدری کرده ؟ ما اگه دربرابر فتنه گری سیاستمداران شیطان صفت که کارنامه سراسر سیاه و خونخواری حداقل ، در کشور ما و منطقه خاورمیانه دارند و ادامه میدن مبارزه نکنیم کلامی ونظری و عملی ، نجنگیم ، چکار کنیم ؟ بفرما بزنیم ، تسلیم بشیم
اونایی که تحریم ها رو گردن داخلی ها میندازن میشه راه حل پیشنهادیشونم بدن؟ مذاکره با آمریکایی که زیر عهد و پیمان و قول هاش میزنه؟ با چه تضمینی؟
باتقسیم جامعه به سه طیف قضاوت در خصوص اثر گذاری تحریم مشخص خواهدشد
یک آنهایی که واقعا برای نان شب محتاج اند
و به حمایت نیاز دارند و دستسان به هیچ جا بند نیست
دو طیفی که دستش به جایی بند است و متناسب با شرایط پیش آمده و به روز در آمد
خود را دارد
سه حقوق بگیران دولت خاصه باز نشستگان
که آنها هم در میان خودشان با بی عدالتی دذیافت همین حقوق مواجه است
با این طیف بندی فقط و فقط همه ی مقاومت را دولت و بنام مردم از همین طیف انتظار دارد
و مانور میکند .
و بس
چرا که طیف اول هیچ مقاومتی نمی تواند بکند که نیازمتد حمایت است
طیف دست اندر کار هم که نه تنها حمایت
تمیکند ماهی خودش را میگیرد
تنها قشر حقوق بگیر آنهم نه در همه دستگاهها
و بالاخص بازنشستگلن سالهای مختلف متحمل
میشود .
امریکا وقتی تحریم میکنه منافع ملتش در نظر می گیره اما در ایران تحریمها کمر مردم بیچاره را می شکنه و هیچ کس هم جوابگو نیست بخاطر همین مسئولین در ایران با خیال راحت هرکاری می خواهند انجام می دهند
ما قبل از اینکه تحریم بشیم تحریم شدیم. توسط داخلی هامون. حتی افرادی که بسیار مثبت اندیش و پر تلاش بودن تو این سیستم خرد شدن. هیچ روحیه و امیدی به آینده وجود نداره. تاسفم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل