بازدید 10792

واکنش طرف‌های اروپایی برجام به تحریم ایران

وزیران خارجه و دارایی آلمان، انگلیس و فرانسه به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای مشترک با اشاره به پیشرفت چشمگیر سازوکار مالی ویژه این اتحادیه برای ایران گفتند: ما برای تکمیل این سامانه عزمی راسخ و مشترک داریم.
کد خبر: ۸۴۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲ 02 November 2018

وزیران خارجه و دارایی آلمان، انگلیس و فرانسه به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای مشترک با اشاره به پیشرفت چشمگیر سازوکار مالی ویژه این اتحادیه برای ایران گفتند: ما برای تکمیل این سامانه عزمی راسخ و مشترک داریم.

به گزارش ایرنا، آلمان، انگلیس، فرانسه و اتحادیه اروپا پس از اعلان کاخ سفید پیرامون دور دوم تحریم های واشنگتن علیه ایران، بیانیه ای درباره سازوکار مالی ویژه این اتحادیه در حمایت از ایران دادند.
در این بیانیه که به امضای فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ژان ایو لودریان، هایکو ماس و جرمی هانت وزیران خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس و برونو لومر، اولاف شولتز و فیلیپ هاموند وزیران دارایی این سه کشور اروپایی رسیده، آمده است:
ما عمیقا از بازگشت تحریم های ایالات متحده به دلیل خروج آن از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) متاسفیم.
برجام عنصری کلیدی درمعماری عدم اشاعه هسته ای جهان و دیپلماسی چندجانبه است که در قطعنامه 2231 به تایید همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد رسیده است. این توافق برای امنیت اروپا، منطقه و همه جهان حیاتی است.
برجام در حال تحقق هدف خود است. آژانس بین المللی انرژی اتمی در 12 گزارش پیاپی خود تایید کرده که ایران به تعهدات خود در این توافق پایبند است.
ما از ایران انتظار داریم که به همه تعهدات هسته ای خود در برجام پایبند بماند.
برجام همچنین موجب رفع تحریم های بین المللی (علیه ایران) شد تا تاثیری مثبت در روابط تجاری و اقتصادی با ایران و مهمتر از آن بر زندگی مردم ایران داشته باشد.
ما بر آنیم تا از عاملان اقتصادی اروپایی که تجارت مشروع در ایران دارند در انطباق با قوانین اتحادیه اروپا و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل محافظت کنیم.
ما به عنوان طرف های برجام در میان دیگر اقدامات، متعهد به حفظ و نگهداری کانال های مالی با ایران و تداوم صادرات نفت و گاز این کشور هستیم. تلاش ما در این زمینه و در دیگر موضوعات با همکاری روسیه و چین به عنوان دیگر طرف های برجام و همچنین با کشورهای ثالث که مایل به حمایت از برجام هستند، ادامه دارد.
این تلاش ها در هفته های اخیر به ویژه در موضوع ابتکار اروپا برای تاسیس سازوکار مالی ویژه (SPV) که در حال آماده سازی آن هستیم، تشدید شده است. این اقدام تداوم رفع تحریم ها برای دسترسی به ایران و فراهم کردن امکان پیگیری تجارت مشروع برای صادرکنندگان و واردکنندگان اروپایی را ممکن می کند.
برای کمک و تضمین دادن به عاملان اقتصادی که تحت قوانین اتحادیه اروپا به تجارت مشروع می پردازند تلاش بیشتری باید انجام شود. وزیران دارایی ما در نشست آینده خود به پیگیری این موضوع می پردازند. اراده مشترک ما برای تکمیل این (سامانه) خلل ناپذیر است.
ما در راستای احترام به توافق های بین المللی و امنیت جمعی بین المللی به اجرای برجام پایبند هستیم و از ایران انتظار داریم نقشی سازنده در این زمینه ایفا کند.
این بیانیه پس از آن منتشر شد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد دور دوم تحریم های واشنگتن علیه ایران از دوشنبه 5 نوامبر (14 آبان ماه) اجرایی می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر