بازدید 7383
۵

هیچ هتلی در کشور به زبان چینی خدمات نمی‌دهد!

کد خبر: ۸۴۷۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 01 November 2018

رئیس جامعه تورگردانان ایران می گوید: ارائه نکردن خدمات به زبان و ذائقه چینی ها در هتل های ایران باعث شده که گردشگران چینی به جای اقامت در هتل، خانه های ارزان اجاره کنند.

به گزارش ایرنا، ابراهیم پورفرج گفت: به عنوان کسی که بازار گردشگری چین را راه اندازی کرده معتقدم، دلیل کاهش گردشگران چینی بعد از دوره فزونی، به دلایل مختلفی از جمله عدم توجه به خواست و ذائقه چینی ها در ارائه خدمات به خصوص به زبان آنها از فرودگاه تا هتل است.

وی افزود: به دلایل متعدد از بهار امسال شاهد کاهش محسوس گردشگران چینی هستیم از جمله اینکه تعداد رستوران ها با غذای چینی در ایران کافی نیست؛ آنها عادات غذایی خود را دارند به طور نمونه قبل از صبحانه باید آب گرم بخورند.

پورفرج تصریح کرد: اگر میهمان نوازی از چینی ها را با آشنایی به فرهنگ و مطابق خواست آنها تقویت کنیم، ما می توانیم با یک برنامه ریزی میان مدت تعداد گردشگران چینی در کشورمان را به 10 میلیون نفر برسانیم درحالیکه هم اکنون مجموع گردشگران خارجی در ایران حدود 5 میلیون نفر در سال است.

او در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایرنا که چرا ضعف فرودگاههای ما با نداشتن حتی یک تابلو راهنما برای گردشگران چینی که عموما زبان انگلیسی هم نمی دانند با ضعف کمبود یا نبود تورگردانان و راهنمایان تور آشنا به زبان چینی تشدید شده است، پاسخ داد: دانشجوهای چینی که در ایران ادبیات فارسی می خوانند برای راهنمای تورشدن مورد هدف ما نیستند.

وی دلیل این مساله را شناخت اندک آنها از فرهنگ ایران دانست و افزود: آنها مثل یک فارسی زبان ایران را نمی شناسند بنابر این اولویت ما تورلیدر (راهنمای گردشگران) ایرانی برای چینی هاست.

پورفرج یادآور شد: ما هم اکنون دانشجوهایی داریم که در حال تحصیل و آموختن زبان چینی هستند و با به ثمر نشستن برنامه ها و ورود آنها به صنعت گردشگری ایران، به بازار گردشگران چینی در آینده امیدوارم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵
اگر کسی به چین رفته باشد می داند که در چین هم تمام تابلو ها و نوشته های روی دیوار و ادرس ها همه به زبان چینی است . پس نباید خیلی ضعف برای ما باشد که زبان چینی نیست در نوشته ها و خیابان ها و ووووو خود توریست ها باید بروند فرهنگ ایران را بخوانند و یک کمی هم زبان فارسی یاد بگیرند مثل ما ایرانی ها که هر جا می رویم مجبوریم به فرهنگ ان کشور و زبان انها را مطالعه کنیم. تنها چیزی که می ماند راهنمای تور ها هستند که باید از بومی های ایرانی به زبان چینی و یا چینی هایی که به زبان فارسی مسلط هستند استفاده شود و خیلی کار سختی نیست. در ضمن اطلاعات بیشتر را می توانند از اتاق بازرگانی ایران چین بگیرند
اونها مترجم موردنیازشونم خودشون تربیت میکنن میارن, صادر هم میکنن ، شما جوش نزنید
ولمون کن دادا....
مگه توچین هتلی هست که به زبان فارسی سرویس بده؟
حالا چرا فکر کردید چینی ها صف کشیدند دم سفارت برای گرفتن ویزا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل