بازدید 2649
۱

واشنگتن: زمان پایان جنگ در یمن رسیده است

وزیر خارجه به همراه وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی که نشانگر چرخشی ویژه در موضع‌گیری این کشور در قبال جنگ یمن است، اعلام کردند، آمریکا از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی می‌خواهد تا حملات هوایی خود را به تمامی مناطق مسکونی در یمن متوقف کند.
کد خبر: ۸۴۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 31 October 2018

وزیر خارجه به همراه وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی که نشانگر چرخشی ویژه در موضع‌گیری این کشور در قبال جنگ یمن است، اعلام کردند، آمریکا از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی می‌خواهد تا حملات هوایی خود را به تمامی مناطق مسکونی در یمن متوقف کند.

به گزارش تابناک، مایک‌ پامپئو، وزیر خارجه آمریکا شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، آمریکا خواهان توقف فوری حملات هوایی و آغاز مذاکرات در ماه آینده میلادی بین طرف‌های درگیر است.

این در حالی است که این جنگ در سایه عملیات نظامی ائتلاف متجاوز سعودی – اماراتی موجب فاجعه انسانی عظیمی شده که هر روز بر رنج مردم یمن افزوده  است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پامپئو گفت: زمان آن رسیده اقدامات خصمانه از جمله حملات موشکی و پهپادی از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها به سمت عربستان و امارات و نیز حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی یمن متوقف شوند.

پامپئو تاکید کرد: باید مذاکرات ریشه‌ای با فرستاده سازمان ملل به یمن به منظور اجرای تدابیر مربوط به اعتمادسازی برای حل مشکلات اصلی و علل درگیری و عاری سازی مرزها از سلاح در نوامبر ۲۰۱۸ در "کشور سومی" آغاز شود.

وی خواستار شروع مذاکراتی به دعوت مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به یمن از ماه آینده میلادی شد. این اظهارات پامپئو کمی بعد از اظهارات مشابه جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در جلسه‌ای در آکادمی صلح آمریکا در واشنگتن مطرح شد.

ماتیس در این جلسه تصریح کرد: تمامی طرف‌های درگیر در جنگ یمن باید طی ۳۰ روز آینده پای میز مذاکره بنشینند.

وی افزود: این مذاکرات باید براساس توقف درگیری‌ها و عقب‌نشینی حوثی‌ها از مرزها و توقف حملات هوایی در اشاره به حملات ائتلاف سعودی باشد.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از ماتیس نوشت، همه طرف‌ها باید ماه آینده میلادی مذاکراتی را شروع کنند که به توافق بینجامد. این در حالی است که خبرگزاری فرانسه به نقل از ماتیس گزارش داد، عربستان و امارات آماده ورود به این مسیر هستند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت: این جنگ باید متوقف شود و باید توافق جای جنگ و درگیری را بگیرد.

به گزارش واشنگتن پست به نقل از ماتیس، این جنگ با قدرت باید پایان یابد.

وی درباره ارتباط این درخواست با قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی گفت‌، این دو ارتباطی به هم ندارند و دو موضوع مجزا هستند.

ماتیس در ادامه از حجم حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف سعودی – اماراتی کاست و گفت: نیروی هوایی آمریکا تنها اقدام به سوخت رسانی به حدود یک پنجم هواپیماهای سعودی می‌کند که دست به حملات در یمن می‌زنند.

ماتیس درباره قتل خاشقجی نیز گفت:‌ هیچ کشوری اطلاعات کاملی از اینکه چه بر سر خاشقجی آمده، ندارد.

وزیر دفاع آمریکا افزود: من در منامه با عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان صحبت کردم و به او گفتم تحقیق فراگیر و گسترده‌ای درباره قتل خاشقجی انجام می‌شود.

وی درباره سوریه نیز تاکید کرد: بحران آوارگان سوری بحرانی بی‌سابقه در این زمینه است که در طول عمرش مانند آن را ندیده است.

این اظهارات ماتیس در حالی است که فشارهای غربی بر عربستان برای توقف جنگ در یمن در پی قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول در دوم اکتبر به دست تیم سعودی بالا گرفته است. به طوریکه وزیر دفاع فرانسه نیز با محکوم کردن این جنگ گفت، این جنگ منجر به بحران انسانی بی‌سابقه‌ای شده است.

در این راستا روزنامه واشنگتن تایمز به نقل از مارتین اندیک، معاون اسبق وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک گفت، فرصت در حال حاضر دست داده تا به سعودی‌ها گفته شود نمی‌توانند این وضعیت در یمن را ادامه دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فقط در باب نظریه خودم میگویم دوستانم به سلیمانیه و اماکن متبرکه عراق رفته اند سوریه را هم دقیق میدانم خلاصه اینکه تا میتوانید جنگ ها را در خاورمیانه فرسایشی کنید در نهایت این سرزمین های سوخته نخواهد گذاشت امریکا اینجا را مدیریت و جمع کند تازه ادم ابر راهبرد روسیه را میفهمد انها همیشه دشمنان خود را وارد یک بحران فرسایشی میکنند هیچ قدرتی در این جهان توانایی جان بدر بردن از ان را ندارد تمام قدرت ها در این کشمکش های فرسایشی شکست قطعی خورده اند برای همین مانند مرع پر کنده در پی بیرون کردن امریکا از سوریه و افعانستان نباشید دیدید عربستان چقدر پست است چطور حاجیان ما را در سال 65 و همین 94 ناجوامردانه به شهادت رساند گفتم عربستان بهترین دشمن خودش و عرب است نکند کمک کنیسد اینها بروند شک نکنید امریکا مکار ترش را میاورد خلاصه میکنم کمک نکنید منطقه امن شود بگذارید امریکا تصور کند خیلی چند لایه است که دارد اتش درست میکند انها اینده خودشان را میسوزانند در جهنم لایه های ذهنی و تمدنی خودشان مه خاورمیانه نماد بیرونی ان است میسوزند در تاریخ خواهند نوشت اسرائیل برد قطعی امریکا را به اضمحلال انها تبدیل کرد شما ابدا نگاه عمیق به مسائل ندارید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر