بازدید 6864
۱
گزارش

پرسپولیس مامور انتقام قدیمی باشگاههای ایران از ژاپنی ها

نماینده‌های ایران نیز یعنی سپاهان و ذوب آهن دو بار در گام نهایی مغلوب نماینده‌های ژاپن و کره شدند و استقلال هم در سال ۱۹۹۸ در آزادی با نتیجه ۲ بر ۱ به ژاپنی‌ها باخت. سرخپوشان هم البته با شکست در فینال مقابل شرقی‌ها زیاد غریبه نیستند و در سال ۱۳۷۲ در جام در جام باشگاه‌های آسیا پس از اینکه برای دومین مرتبه به فینال رسیدند، در کسب دومین قهرمانی ناکام ماندند و مغلوب نیسان ژاپن شدند
کد خبر: ۸۴۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 31 October 2018

تیم پرسپولیس روز شنبه از ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح باید در ورزشگاه کاشیما به مصاف نماینده ژاپن برود تا برای کسب قهرمانی در آسیا تلاش خود را آغاز کند؛ این در حالی است که در دوره‌های گذشته، تیم‌های شرقی برتری محسوسی نسبت به تیم‌های غرب قاره ثبت کرده اند.

به گزارش تابناک ورزشی، از سال ۲۰۱۳ تاکنون بازی‌های فینال لیگ قهرمانان آسیا بار دیگر به صورت دو فیناله برگزار می‌شود؛ به این ترتیب که یک بازی در خانه هر یک از فینالیست‌ها برگزار می‌شود، تا قهرمان مشخص شود. پیش‌تر و به مدت سه فصل قهرمان آسیا با یک بازی مشخص می‌شد که در همین بازه ذوب آهن به فینال رسید، ولی مغلوب شد.

در دور اول این بازی‌ها (لیگ قهرمانان با فرمت جدید) که هنوز قسمت شرق و غرب آسیا از هم جدا نشده بودند، دو تیم گوآنگژو اور گردانده چین و اف سی سئول کره جنوبی به فینال رسیدند که در پایان اورگرانده با قانون گل زده در خانه حریف قهرمان شد. استقلال در همین دوره و در نیمه نهایی مغلوب اف سی سئول کره جنوبی شد.

پرسپولیس مامور انتقام قدیمی باشگاههای ایران از ژاپنی ها
پس از این دوره، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت تیم‌های شرق و غرب را به دلیل مسافت زیاد تا رسیدن به فینال مسابقات از هم جدا کند. در سال ۲۰۱۴ الهلال و وسترن سیدنی واندررز؛ در سال ۲۰۱۵ گوآنگژو اورگرانده و الاهلی امارات؛ در سال ۲۰۱۶ چونبوک موتورز و العین امارات و در نهایت سال ۲۰۱۷ الهلال با شکست پرسپولیس در فینال رقیب اورا واردز دایموندز نماینده ژاپن شد؛ نکته جالب توجه و البته ترسناک اینکه در هیچ یک از این دیدارها، نماینده‌های غرب موفق به کسب قهرمانی نشدند و شرقی‌ها سال‌ها است که بر لیگ قهرمانان آسیا سلطه دارند.

آخرین قهرمانی غربی‌ها در آسیا به سال ۲۰۱۱ باز می‌گردد که السد در ضربات پنالتی موفق به حذف چونبوک موتورز کره جنوبی شد؛ همان سالی که سپاهان به دلیل استفاده از رحمان احمدی و علیرغم شکست السد در دو دیدار رفت و برگشت، برابر این تیم بازنده اعلام شد. این داستان وقتی برای غرب نشین‌های آسیا دشوارتر می‌شود که بدانیم از سال ۲۰۰۰ تا سال ۲۰۱۳ که لیگ قهرمانان آسیا با فرمت جدید برگزار می‌شود، تنها ۴ بار غربی‌ها موفق به قهرمانی شده اند و ۸ بار تیم‌های شرقی این افتخار را نصیب خود کرده اند.

در این بین نماینده‌های ایران نیز یعنی سپاهان و ذوب آهن دو بار در گام نهایی مغلوب نماینده‌های ژاپن و کره شدند و استقلال هم در سال ۱۹۹۸ در آزادی با نتیجه ۲ بر ۱ به ژاپنی‌ها باخت. سرخپوشان هم البته با شکست در فینال مقابل شرقی‌ها زیاد غریبه نیستند و در سال ۱۳۷۲ در جام در جام باشگاه‌های آسیا پس از اینکه برای دومین مرتبه به فینال رسیدند، در کسب دومین قهرمانی ناکام ماندند و مغلوب نیسان ژاپن شدند تا خاطرات خوبی از ژاپنی‌ها برای فوتبال ایران ثبت نشده باشد. پرسپولیس حالا در شرایطی برابر کاشیما قرار گرفته که تمام آمار را برعلیه خود می‌بیند؛ اما شاگردان برانکو نشان داده اند توانایی خاتمه دادن به سلطه شرقی‌ها را دارند و می‌توانند رکوردی ویژه را به نام خود ثبت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
نه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر