بازدید 36829
هزار و سیصد و هفتاد و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

درآمد نجومی ترکیه از فروش آپارتمان به همسایگان/زرشناس: پاسارگاد، مقبره کوروش نیست!/قطع فعالیت 20 شرکت ایرانی در تاجیکستان/ادعای تماس محرمانه وزیر خارجه سعودی با ایران

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: ادعای تماس محرمانه وزیر خارجه سعودی با ایران/قطع فعالیت 20 شرکت ایرانی در تاجیکستان/واکنش ایران به ادعای مقامات دانمارکی و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۴۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶ 30 October 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

گلاب آدینه: پانته آ بهرام کار خوبی کرد

این بازیگر در اینستاگرام نوشت: همیشه شعبان یک بار هم رمضان. تا کی تا کی عوامل سریال ها باید ماه ها و ماه ها و ماه ها دنبال گرفتن دستمزد خود باشند؟ نمی دونم دقیقن أصل ماجرا چیه؟ کی درست می گه کی غلط ولی به نظر من اگر پانته آ خانم به خاطر نگرفتن دستمزد به کار ادامه نداده اند، بسیار کار خوبی کرده اند. بالاخره یک بار هم که شده یکی می باید این کار را می کرد.

درآمد نجومی ترکیه از فروش آپارتمان به همسایگان

ترکیه از آغاز سال ۲۰۱۳ تاکنون (در پنج سال گذشته) تعداد ۹۹ هزار و ۶۹۱ باب واحد مسکونی به اتباع خارجی فروخته شده است. در هشت ماه از سال ۲۰۱۸ شهروندان عراق، ایران، عربستان سعودی، کویت، روسیه و افغانستان به ترتیب بیشترین تعداد خانه در ترکیه را خریداری کرده‌اند. / ایسنا

مشاوران املاک از رسیدگی به تخلفاتشان هراس دارند؟

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیان کرد: روزانه حدود ۱۰ پرونده شکایت در مورد مشاوران املاک در دست بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد و اگر مشاوران املاک در انجام معاملات یا معرفی خریدار به فروشنده و مستأجر به موجر مرتکب تخلفی شود، اتحادیه به سرعت طبق ماده ۲۸ قانون موجود با مشاوران املاک مجوز دار و با مشاوران املاک بدون مجوز بر اساس ماده ۲۷ قانون موجود برخورد می‌کند. با مشاوران املاک متخلف بدون اغماض برخورد می‌کنیم و اگر تخلف اثبات شود با همکاری اماکن به سرعت نسبت به تعطیلی آن مشاور املاک اقدام خواهیم کرد. /میزان

ادعای تماس محرمانه وزیر خارجه سعودی با ایران

یک وب‌سایت منطقه‌ای مدعی تماس محرمانه وزیر خارجه عربستان سعودی با ایران شد و هدف از آن را تشریح کرد. وب‌سایت «خلیج آنلاین» نزدیک به قطر مدعی تماس‌های محرمانه سعودی با ایران برای رسیدن به تفاهم‌های سیاسی شد. این وب‌سایت در خبری به نقل از منابع آگاه ادعا کرد «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی طی چند هفته اخیر با ایران تماس‌های سری برقرار کرده و هدف از آن تفاهم ایرانی سعودی درباره مسائل منطقه بویژه پرونده یمن است. روابط دیپلماتیک میان ایران و ریاض از سال 2016 (1394) و حوادث مربوط به کنسولگری عربستان سعودی در تهران و مشهد قطع شده است. هفته گذشته نیز برخی منابع توئیتری مدعی تماس وزیر خارجه سعودی با ایران شده بودند.

اتهام‌زنی دانمارک به ایران

پلیس دانمارک می‌گوید یک فرد در این کشور از سوی مهاجمانی مورد حمله قرار گرفته است که به ادعای آنها عوامل این حمله منتسب به ایران هستند. پلیس دانمارک همچنین گفته که یک فرد نروژی را در این زمینه در روز 21 اکتبر بازداشت کرده و مدعی است که عقبه آن به ایران برمی‌گردد. وزارت خارجه دانمارک نیز در این باره گفته است که با کشورهای اروپایی برای واکنش و پاسخ مناسب به این حمله مشورت خواهند کرد. دولت دانمارک درباره هویتی فردی که مورد حمله قرار گرفته و اینکه چه آسیبی به وی رسیده است و همچنین انگیزه مهاجمان جزئیاتی ارائه نکرده است.

بهروز نعمتی استعفا کرد!

بهروز نعمتی نماینده مجلس و عضو هیأت رئیسه فدراسیون کشتی استعفا کرد. بهروز نعمتی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون کشتی، با بیان این‌که «در مسابقات جهانی خوب عمل نکردیم» گفت: بنده چندین بار در جلسات هیأت رئیسه فدراسیون کشتی مطرح کردم که آقای خادم باید تغییری را در نوع مدیریتی شان بدهند ولی تغییری صورت نگرفت. وی عنوان کرد: پتانسیل‌های ما در کشتی بسیار قوی و خوب است اما بسیاری از کشتی گیران ما که نام آور و مدال آور بودند امروز از کشتی دور هستند و این پتانسیل باید احیا شود. وی با بیان این‌که «اگر با این روند پیش برویم روزگار خوبی برای کشتی نخواهیم داشت»، افزود: اعلام کرده‌ام هرچه سریع‌تر می‌خواهم از هیأت رئیسه فدراسیون کشتی استعفا دهم و دلیل این کارم این است که نتوانستیم از همه توانمندی‌های‌مان در کشتی استفاده کنیم. نائب رئیس فدراسیون کشتی اظهار کرد: گرفتاری امروز کشتی به همین علت است که آقای خادم عقیده دارد تا از طیف خاص استفاده کند. کشتی دایره گسترده ای دارد که در تعداد محدود ۵ یا ۱۰ نفر خلاصه نمی‌شود.

واکنش قاضی زاده به شایعه قطع اینترنت همزمان با 13 آبان

یک نماینده مجلس شورای اسلامی درباره جلب اعتماد مردم برای استفاده از شبکه‌های داخلی اطلاعات، عنوان کرد: باید نیاز مردم را بتوانیم درست تامین کنیم؛ زیرا رفع نیاز با کوچ دادن اجباری رخ نمی‌دهد. سید احسان قاضی زاده هاشمی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره شایعه قطع اینترنت از سوی آمریکا در ادامه تشدید تحریم‌ها از سوی این کشور در روز سیزده آبان گفت: بعید می‌دانم چنین مسأله‌ای اتفاق بیفتد، اصولا این حرف‌ها ناشی از یک فضای جنگ روانی و بیشتر از آن یک فضاسازی داخلی است. رئیس فراکسیون فضای مجازی خاطرنشان کرد: اتفاقا هدف آن‌ها این است که از طریق گسترش اینترنت در داخل کشور جریان‌سازی‌ داشته باشند. وی در پاسخ به این که باتوجه به این که مردم به شبکه‌های داخلی اعتمادی ندارند اولا برای اعتمادسازی چه باید کرد ثانیا دولت چه وظیفه‌ای دارد، گفت: یک ضروت است که شبکه داخلی ملی اطلاعات داشته باشیم و این بر عهده وزرات ارتباطات است و جزء شرح وظایف جدی این وزراتخانه است که این شبکه راه بیفتد اما متأسفانه تاکنون توفیق آن‌چنانی نداشته است.

قطع فعالیت 20 شرکت ایرانی در تاجیکستان

دادگاه اقتصادی تاجیکستان با درخواست کمیته مالیات این کشور فعالیت بیش از 20 شرکت تجاری مربوط به شهروندان ایران را قطع کرد. دادگاه اقتصادی شهر دوشنبه تاجیکستان با درخواست کمیته مالیات این کشور فعالیت بیش از 20 شرکت ایرانی در این کشور را متوقف کرد. «زیب النسا عبدالله زاده» رئیس دادگاه اقتصادی شهر دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه ها در این خصوص گفت: اگرچه مسئولین این شرکت ها در دادگاه حضور نداشتند ولی آنها فرصت دارند تا برای بررسی مجدد این حکم درخواست تجدید نظر کنند. وی در ادامه افزود: شرکت های که فعالیت آن متوقف شده به طور عمده مربوط به شهروندان ایران هستند و حکم دادگاه تاکنون اجرایی نشده است.

واکنش ایران به ادعای مقامات دانمارکی

سخنگوی وزارت امور خارجه به ادعاهای اخیر برخی از مقامات دانمارک علیه ایران وا کنش نشان داد. بهرام قاسمی اخبار مغرضانه منتشره در خصوص طرح عملیات نافرجام علیه یکی از مخالفان ایرانی در دانمارک و ادعای انتساب آن به جمهوری اسلامی ایران را قویا تکذیب کرد و آن را در ادامه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان شناخته شده روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا در شرایط خاص و خطیر کنونی خواند. بر اساس این گزارش به تازگی رئیس سرویس امنیتی دانمارک ادعا کرده که به یک سازمان اطلاعاتی ایرانی برای دست داشتن در حمله به یک شخص دانمارکی مظنون است. به گزارش ایسنا به نقل یورونیوز، فین بورج اندرسون، رئیس سرویس امنیتی دانمارک در کنفرانسی خبری با متهم کردن ایران به دست داشتن در حمله به یک شخص دانمارکی ادعا کرد که این حمله علیه رهبر دانمارکی گروهک الاحوازیه انجام گرفته است. اندرسون در این باره ابراز عقیده کرد: ما با یک سازمان اطلاعاتی ایرانی که برای حمله در خاک دانمارک برنامه ریخته است، طرف هستیم. ما نمی‌توانیم این را قبول کنیم و این کار را نخواهیم کرد.

ایتالیا بار دیگر از برجام حمایت کرد

نخست وزیر ایتالیا در آستانه دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران، با تاکید بر اهمیت حفظ و اجرای توافق هسته ای (برجام) گفت: از برجام حمایت می کنیم. جوزپه کونته که برای شرکت در نشست اقتصادی در هند بسر می برد، در مصاحبه با روزنامه «ایندیا تودی» افزود: اجرای توافق هسته ای می تواند باعث بهبود امنیت بین المللی و منطقه ای شود و اعتماد بین طرف های مختلف را تقویت کند. وی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با اعمال مجدد تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: اعتقاد راسخ داریم که تحریم، هدف نیست بلکه یک ابزار است. تحریم فقط زمانی معنا پیدا می کند که به یافتن راه حل سیاسی منجر شود، ولی نمی تواند جایگزین راه حل سیاسی شود.

رونالدو» نفر اول اینستاگرام شد

کریستیانو رونالدو در رقابتی نزدیک «سلنا گومز» هنرپیشه آمریکایی را در تعداد دنبال‌کنندگان (فالوئر) کنار زد و پرطرفدارترین فرد اینستاگرام شد. تا پیش از این گومز با ۱۴۴,۳۲۱,۰۲۹ فالوئر در صدر اینستاگرام قرار داشت که «کریستیانو رونالدو» ستاره فوتبال با ثبت رقم ۱۴۴,۳۳۸,۶۵۰ فالوئر که دیروز از سوی «یو اس ویکلی» منتشر شد، این جایگاه را به خود اختصاص داد./ فارس

زرشناس: پاسارگاد، مقبره کوروش نیست

شهریار زرشناس عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در یادداشتی نوشت: ️تصویری که هرودوت در تاریخ خود از کوروش ارائه می دهد، تصویر یک جنگاور توسعه طلب و جنگ افروز است که در هنگامه نبرد اهل خدعه و نیرنگ است. کوروش در جنگ با "ماساژت ها" در شمال شرقی فلات ایران کشته شده و جسدش توسط ملکه "توموریس" قطعه قطعه گردیده است. توموریس پس از کشته شدن کوروش با اشاره به خون آشامی وی، سر او را در خیک خون فرو می کند و خطاب به او می گوید: "سیراب شو خون آشام". ️برخلاف مدعا های بی اساسی که مطرح می شود، در پاسارگاد اسکلت های دو زن به دست آمده و اثری از استخوان های یک مرد ( که بتوانیم آن را به کوروش منسوب نماییم) به دست نیامده است. بنابراین پاسارگاد، مقبره کوروش نیست و تا چند دهه پیش نیز همه مردم محلی، این مکان را "مقبره حضرت سلیمان" می نامیده اند. /فارس

واکنش محیط زیست به عرضه کباب گوزن و آهو در رستوران یزد

مسئولان سازمان محیط زیست می‌گویند عرضه کباب گوزن و آهو در رستورانی در یزد غیرمجاز نیست، چون گوشت این حیوانات وحشی از واحد تکثیر و پرورش حیات وحش در اسارت یزد تهیه می‌شود که دارای مجوز و تحت نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان است. / ایرنا

درگیری در تهران، بیش ‌از ۵۰هزار تن را به پزشکی ‌قانونی کشانده است

پزشکی‌قانونی استان تهران اعلام کرده در شش‌ماه نخست امسال ۵۲هزار و ۸۰۴نفر به‌دلیل آسیب‌‌دیدن از درگیری به پزشکی‌ قانونی‌های تهران رفته‌اند. این شمار در مقایسه با شش‌ماهه نخست‌ پارسال، 5 درصد افزایش داشته. در شش‌ماه نخست امسال از میان کسانی که برای آسیب‌های ناشی از درگیری به پزشکی قانونی رفته‌‌اند، ۳۳هزار و ۹۴۸مرد و ۱۸هزار و ۸۵۶زن بوده‌‌اند. در شهریور امسال نیز آمار مراجعان درگیری با شش‌درصد افزایش نسبت‌به پارسال به هشت هزار و ۴۱۴نفر رسیده است. /ایرنا

پرستار متهم به قتل ۱۰۰ بیمار در آلمان به دادگاه رفت

پرستاری که در تاریخ آلمان بعد از جنگ جهانی دوم به عنوان بدترین قاتل زنجیره‌ای شناخته شده در شمال آلمان به دادگاه رفت. نیلز هوگل به اتهام قتل ۱۰۰ فرد مسن و یا افراد به شدت بیماری که تحت نظر او بودند، به دادگاه رفته است. او در حال گذراندن حکم حبس ابد خود برای قتل شش نفر است. این قتل ها پیش از سال ۲۰۰۵ انجام شده است. کارآگاهان می‌گویند این مرد دوز نادرست دارو به بیماران خود می‌داده است./ بی بی سی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۲۷۲
در مورد اینکه چرا مردم به شبکه های داخلی و اطلاع رسانی اطمینان ندارند باید گفت هر وقت مسئولان قانون اساسی و اصل بیست و سوم را رعایت نمایند آنوقت مردم اطمینان خواهند داشت.
اصل بیست و سوم (23) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران:

تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ‌کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‏ای مورد تعرض و موُاخذه قرار دارد.
آقای زرشناس این حرفایی که درین شرایط امثال شما می زنید خیلی به مذاق وهابیها و البته صهیونیست ها و شوونیستها خوش میاد.
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
جناب زرشناس ؛ آرامگاه کوروش کبیر نه تنها در قلب ایرانیان بلکه در قلب انسانهای آزاده و قانونمدار دنیاست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
ظاهرا جناب زرشناس با حفظ سمت، سخنگوی مسلک پانترکیسم هم شدن!!!
جناب زرشناس حرف از روی بیسواد و دشمنی با ایران می زنه
پاسخ ها
علی از زنجان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
عین واقعیته داداش ... شما خبر ندارین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
سلام آقای زرشناس نه تنها بیسواده بلکه ضد ایرانیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
درودخدا بر آقای زرشناس
مردم و دولت ایران به خاطر ترس از تغییر هویت ایرانی و دینی از رفتن به سمت سرمایه گذاری های خارجی مسکن در ایران خودداری می کنند
تروریست های مخالف ایران به راحتی در این کشور اروپایی به راحتی رفت و امد می کنند انوقت برای یک چیزهای متهمی طلبکار می شوند و باز هم مثل همیشه دستگاه دیپلماسی ما منفلانه
دیگه در دنیا فکر نکنم آبرویی برای ایرانی جماعت باقی مانده باشه. هموطنان که تا تونستن در دنیا با رفتارشون آبرو ریزی کردن ، مسئولین هم که ...

به نظر من ریشه اصلی همه مشکلات کشور در فقر هست. خانواده های زیادی در ایران وجود دارند که در اوج فقر و نداری دارای 4 فرزند یا بیشتر هستند که پشت سر هم به دنیا آمدن.

برای کمک به نیازمندان ابتدا باید روش های جلوگیری از بارداری را به آنها بیاموزیم. کودکان هیچ گناهی ندارند که در فقر زندگی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
ببین، مشکل دیگه فقر فرهنگی هست، که دوست من شما با این نظرت به صورت کامل یه نمونه تقدیم همه کردی. این همه انسان بزرگ توی دنیا هستن که هرجا هم میرن با افتخار میگن من ایرانی هستم.
مریم میرزاخانی
فیروز نادری
پروفسور سمیعی
اصغر فرهادی
اینا تنها چندتاشون هستن. مشکل مملکت ما قبل از فقر مالی، فقر فرهنگ امثال شماست که همیشه اهل تحقیر کردن خودتونین، اما برچسب ایرانی‌جماعت بهش میچسبونین.
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
صحبتی خطاب به انسان نماهای جاهل و کوردل:
کسانی که درک، فهم و لیاقت عزاداری برای امام حسین علیه السلام را ندارند لیاقت هموطن بودن با کوروش را هم ندارند شما باید زمان نام بردن از اسطوره های اسلام و ایران دهانتان را آب بکشید شما نه تنها سعادت زیارت سرور و سالار شهیدان را ندارید بلکه رنگ تخت جمشید و پاسارگاد ما را هم نخواهید دید
والسلام، ختم کلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
شما یک ایرانی اسم ببر که یک خدمت بزرک به بشریت کرده باشه مثلا یک واکسن ساخته باشه، یک آنتیبیوتیک ساخته باشه، یک وسیله ای ساخته باشه که ملیون ها نفر در جهان از خدمات اون استفاده کرده باشن

این هایی که اسم بردی چه خدمتی به بشریت کردن

مریم میرزاخوانی اگر به آمریکا نمیرفت الان در ایران یا بیکار بود یا معلم حق التدریس مدارس بعد هم ایشان از ابتدا وضع مالی خوبی داشتند

سمیعی هم همه تحصیلات خود را در آلمان گذراند و عملا بیش از آنکه یک ایرانی محسوب شوند آلمانی هستند

شما دانش آموختگان دانشگاه های ایران رو ببینید که همگی بیسواد هستند
اقای شهریار زرشناس اطمینان داشته باش که با این حرف ها نفرت و نفاق بیشتر را گسترش میدهی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
چه ربطی دارد
ما که به پیام رسان های داخلی اطمینان داریم و تا حالا هم استفاده کردیم
کشور ما باید دو قسمت بشه یک طرف باید ایرانیانی که هویت ایرانی دارند و طرف دیگر کسانیکه حرف فارسی صحبت میکنند ولی ژن و نسل ایرانی نیستند مثل المان عربی و آلمان شرقی . کره شمالی و جنوبی
پاسخ ها
علی
| Netherlands |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
چشم منتظر اوامر شما بودیم
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
در فشانی تجزیه طلبانه
فارسی فقط زبان رسمی ایرانه و گویندگان سایر زبانها ممکنه بیش از فارس زبانها جمعیت داشته باشند
شما فعلا برو دنبال نسب و رگ و ریشه ت شاید گذرت به بخارا افتاد
فکر میکنید چه کسانی در ترکیه آپارتمان میخرند؟ کارمندان و کارگران نیستن . پزشکان یا واردکنندگانی یا دلالان هستن که مالیات درستی هم تو کشور نمیدن و اینجا خوب در میارن و اونجا خوب خرج میکنن و ضررش فقط به کارمندان و کارگران بیچاره میرسه که مالیات میدن.
ما به جای اینکه اینقدر در فلسطین هزینه کنیم اگر در کشورهای فارسی زبان مثل تاجیکستان و افغانستان هزینه میکردیم الان اینقدر مشکلات بین المللی به خاطر دشمنی با اسراییل نداشتیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
هنوز زودت هست بفهمی
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
آخه تاجیکستان و افغانستان که عرب نیستند ؛ آقایان فقط اعراب را دوست خود میدانند !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
خخخخخخ چه جالب نژاد پرست خودت برو افغانستان
از مجلسی که به شریعتمداری 196 رای میده هیچ انتظاری نداشته باشید.
بین این همه نظر کارشناسان این کارشناسی که شما برای نظر دادن درباره کورش انتخاب کردید دقیقا نشان دهنده خط فکری شماست متاسفانه
هرودوت گزارش می‌دهد که کوروش در جنگ با ماساگتها کشته شد؛ ولی این دیدگاه را بیش‌تر مورخان جدید رد می‌کنند و معتقدند که داستان هرودوت ساختگی است. بهتر است که "منصفانه" قضاوت کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
اون وقت کدام مورخین؟؟؟
زرشناس........متاسفم برات.....تو ایرانی نیستی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
اگر به کوروش مقام خدایی می داد ایرانی بود؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
هیچی نیستش
هیچکس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
من هم موافقم
زرشناس از اون کارشناس های خیالی هست که در رویا به سر میبره این داستان رو از کجاش دراوده نوشته؟
منبع نکنه مثل احمدی نژاد که نورانی شده بود این هم بهش از بالا رسیده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
نه عزیزم نورانیت احمدی نژاد برگرفته ازهمان کوروش شما بود
به نظر من به اون پرستار آلمانی به خاطر انسانیتش باید مدال افتخار داد. شاید در ظاهر مجرم به نظر بیاد بیاد اما چون اون افراد پیر و بیمار رو از زندگی زجر آورشان نجات داده به نظر من شایسته ستایش هست.
شهریار زرشناس بی سواد و صد البته مقرض و در جنگ با تاریخ ایران. مهم نیست درباره چی این آقا منکر همه چیز هست حتی ساخت پل ورسک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
نه عزیزم دروغگوها را خوب نشناختی دروغگو پهلویها فروغی ناصر پیرنیا و شیخ الاسلامی ها و مجتهد زاده ها بودن لطفا دقت کن
کاملا درست میگن. کوروش نه تولدش نه مرگش اصلا معلوم نیست و این مقبره نمیتواند ماله کوروش باشد. کوروش در ایران به نام کی خسرو کیانی نامیده میشد که هزاران نفرو در شمال و گرگان کشت.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
کوروشی وجو نداره
برای اینکه تاریخ سازی دوباره ای انجام بدهند و از آن باز هم سوار مردم بشوند - این چرت و پرت کوروشی رو راه انداختند
قلمراد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
برو کمی مطالعه کن جناب مورخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
ماله نه . مال .
هیچکس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
اظهار نظر کردن در مورد چیزی که نمی دانی غلط است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
بر اساس کدوم مدرک و سند معتبر در این قسمت نوشتی"هزاران نفرو در شمال و گرگان کشت"؟
گیرم که پاسارگادمقبره کوروش نباشدآیامانمی توانیم ازاین فرصت برای وحدت ملی همچنین فرصتی برای جلب جهانگرداستفاده کنیم درتمام دنیا کشورها ازهیچ برای خودتاریخ وقهرمان سازی میکنند بعددرکشورماازموقعیتهای خدادادی کمترین استفاده ای نمی ببریم من نمی دانم اینهمه عنادبه مسئله ای مثل کورش وگذشته ایران برای چیست مگرمیتواند فردی گذشته وپدرمادرخودراانکارکندعلاوه براین غرض ورزی هرودت نسبت به ایرانیان ودرغهای اودرتاریخ برکسی پوشیده نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
از چنین دروغهایی استفاده کردیم به اینجا رسیدیم و گر نه شاید حال و روزمان بهتر از بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
وحدت ملی ما بر پایه اسلام استوار است نه توهم
افکار نژاد پرستانه
تو این دروغهایی که ایشان راجع به کوروش کبیر گفتن ایرادات بسیاری هست
کاش علاوه بر زرشناسی کمی هم تاریخ رو می شناختن
آقای زرشناس میدونه که قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری؟ بنظر ایشون کسی توی تاریخ ایران هست که آدم خوبی بوده باشه؟ خیلی زشته آدم به خودش خنجر بزنه واسه بزرگ کردن بقیه!!!!
آقای زرشناس آیا تو می توانی یک خط از کتیبه های تخت جمشید را بخوانی تا متوجه بشوی در آن زمان در ایران برده ای وجود نداشته و افراد بابت کارشان دستمزد دریافت میکرده اند حتی خانم ها وقتی که کار میکرده اند حقوق می گرفته اند و در رمان بار داری از مرخصی و مزایا بهرهمند بودهاند .لوحای گلی همه چیر را ثبت کرده اند بروید آنها رامطالعه کنید تا حقیقت تاریخ دستتان آید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
توهم از نوع شدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
همه دنیا به دنبال این هستن که خون آشامهای واقعی کشورشون مثل چنگیز خان و ...را بزرگ و آزاد مرد جلوه بدن اونوقت این ....... میخواد کورش کبیر را که همه دنیا به بزرگمردی و انسانیت اون اعتراف دارن ، خونخوار جلوه بده . واقعا چقدر بعضی ها وطن پرست هستند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
شما هم یک کتیبه خوان غیر یهودی انگلیسی را پیدا کنید که ادعاهای شما را تأیید کرده باشد
من حرفی ندارم.
ما به نیاکان خود افتخار می کنیم، البته نیاکانی که خودمان یافته ایم نه انگلیسی ها و یهودی ها برایمان پرداخته باشند.
آنانی که در ساهنامه وکتابهای قدیم ما نیز به خوبی و
جوانمردی آمده است
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
من هم از همون روز اول میدونستم هااااا که این کورش خون آشامه هآآآآآ . دیدین هرودوت و اون یکی توموریس هم نظر منو تایید کردن گفتن خون اشان بخور خون اینها آدمای خوبی هستم . وااااای کورش بد
عموعبداله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
این آقای زرشناس از روی بغض و کینه حرف میزند مثلا میگوید که کوروش در جنگ اهل خدعه و نیرنگ .
بوده
اینکه در جنگ کاری کنید که دشمن فریب بخورد چه
اشکالی دارد؟
یا اینکه نوشته خون آشام بوده خیلی عجیبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
البته آقای زرشناس (یا ادیتور تابناک) نام ملکه آناتوروموس را اشتباه نوشته اند و درستش چیزی است که من نوشتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
نه عزیزم چون کتیبه موجود در پاسارگاد را با عجله و بدون مطالعه بر عکس نصب نمودند نمی شود مطالعه کرد
یار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
شما اصلا می دانی شاهنامه از کجا آمده ؟ شما اصلا می دانی خدای نامک چه بوده و اعراب با آن چه کرده اند؟حالا فرض که یهودیان و انگلیسیها این کتیبه ها را ترجمه کردند مشکلش کجاست ؟ نه برادر تمام حرف شما اینست که تاریخ ایران بعد از اسلام استو به قهرمانان ایرانی که محبوب ایراینان باشند رشک می ورزید . تاریخ ایران محدود به زمان خاصی نیست
از نتایج نحوه مملکت داری !! ایرانی ها دائم در حال فرار به ترکیه ، گرجستان ، .... و هر جایی که مثل ایران نباشد . در عوض ترکیه از همه جا متقاضی مهاجرت و گردشگری دارد .
آقای زرشناس ننگ به تو
تعداد ۹۹ هزار و ۶۹۱ باب واحد مسکونی به اتباع خارجی فروخته شده است.در هشت ماه از سال ۲۰۱۸ شهروندان عراق، ایران، عربستان سعودی، کویت، روسیه و افغانستان.

جز ایرانی ها همه شون یه مشت آشغال اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
نژاد ‌‌ پرست منفور
پاسارگاد قلب تپندهُ ایرانیان است.
حتی اگر مقبره کوروش نباشد.
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
احسنت
این گوته تحقیر کردن کورش نشانه انسانهای است که تحمل حضور

مردم در روز بزرگداشت کورش را ندارند

کورش کبیر به جز افتخار برای ایرانیان چه ضرری داشته است

تمدن ایران با اینگونه انسانها شناخته میشود
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
سلام چرا ما نباید واقعیت قبول کنیم آقای زرشناس درست گفتن لطفآ قبل از قضاوت یکم مطالعه کنید در کورش به اصطلح کبیر
در شورای شهر و شهرداران بالای ۶۰ سال سن دارند . جاهای دیگر بالای ۹۰ هم دارند تابی جان اگر چکش به جای که نرم هست نمیزنند چون اهن نرم نیازی به چکش ندارد بچسب به اهن سرد
اقا اصلا کوروش یک عرب بود بزارید ملت برن پاسارگاد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
فکر کنم بگی چشم بور بود بهتره بجای اینکه اینقدر روی یک قوم کلید کنید
آره شما درست میگی کی گفته تخت جمشید را ایرانیعا ساختند .
آقای زرشناس تاحالا کجا بودی نکنه تازه مدرک گرفتی .پ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
خیلی باحال گفتی دمت گرم
شاید هرودوت ودیگران نسبت به ما مثل بقیه بد خواهان نظر منفی داشتند وبا ما دشمن ورقیب بودند
تا حالا کدام حرف هردوت مورخ معروف یونانی درست بود تا این یکی درست باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
جملت خیلی باحال بود.
از یه طرف میگی مورخ معروف یونانی
از یه طرف گفتی کدوم حرفش درسته
حال میکنم باهات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
من از طرف هرودوت از شما ودوستانتان عذر خواهی میکنم ببخشید اشتباه کرد و نمی دونست شما تشریف دارید ؟؟!!
ناشناس
| India |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
دوستان زیاد نظر ده و کم کتاب خوان؛هرودوت مورخی بونانی بود که با ایرانیان عناد داشت.فیلم سیصد که باز بدون انکه بدانید چه بود بر علیهش زیاد نظر میدادید بر اساس نوشته های هرودوت ساخته شده.اگر هرودوت را قبول دارید پس باید فیلم ضد ایرانی ۳۰۰ را هم بپذیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
ناشناس 08:59 و ناشناس 09:01 شما میدونید دقیقا هرودت در مورد کوروش و مرگ کوروش به چه موردی اشاره کرد؟شما میدونید در مورد مرگ کوروش چه مواردی در منابع مختلف تاریخی وجود داره؟
شهریار زرشناس عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در یادداشتی نوشت: ️تدر پاسارگاد اسکلت های دو زن به دست آمده و اثری از استخوان های یک مرد ( که بتوانیم آن را به کوروش منسوب نماییم) به دست نیامده است. بنابراین پاسارگاد، مقبره کوروش نیست .
اگر ایرانی هستی چطور نمیدانی که ابو مسلم و یعقوب لیث صفاری برای ایرانیان فدارکاری کردند . فداکاری برای ایرانیانیان که تاریخ گفته مثل برده ها باج و خراج نمیتوانستند بدهند مجبور میکردند که دختران و زنان را به خراج ببرند . بجای توجیه جنایت و فرار به جلو چقدر هویت ایرانی را زیر سوال میبرند . مغول و اعراب و تیمور و روم نتوانست هویت ایرانی را بگیرند . هویت ایرانی تخت جمشید هست . کوروش هست . زبان فارسی هست .
این یارو زرشناس دیگه ع کوجا پیداش شده
احتمالا مقبره چنگیز خان باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
قبر مادر سلیمان
این زرشناس کیه؟
شما به کورش و داریوش کار نداشته باش
اینا بچه های ایرانند و بلخره یه جایی هیتند و مال خودشونه
درودبرکوروش بزرگ
اینکه میفرمایند تا چند دهه پیش انجا را قبرحضرت سلیمان میدانستند مستلزم این است که بپذیریم مردم ۵۰ سال پیش نسبت به ۲۵۰۰سال قبل اطلاعاتشان از مردم الان بیشتر بوده.که نبوده .گیریم که جسد قطعه قطعه شده.چه دلیلی برای نبردن ان به پاسارگاد موجود است؟معمولا پادشاهان را بازماندگان انها در نزدیکی پایتختشان با عزت و احترام دفن میکردند.اصلا حتی اگر بپذیریم که فرضیه شما صحیح و قبر کورش در پاسارگاد نیست.هر ملتی به مشاهیری نیاز دارد که بدان افتخار کند.چرا شما مخالف افتخار مردم به مردی شجاع و دانا که اولین منشور حقوق بشر را نوشت هستید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
باسواد زرتشتی ها جسد هارا می سوزادن چه شاه چه
فقیر مهملات نکید
زرشناس یک بیسواد به تمام معناست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
ایشان قدر زر را بهتر از مفاهیم میهنی می شناسد
دردی بدتر از بی وطنی نیست!
لطفا با عربستان صلح کنید ومشکلات را حل کنید.قضیه خاشقچی به بن سلمان نشان داد که به غرب نمیتواند تکیه کند.به والله اگر با عربستان هماهنگ باشید نه امریکا ونه هیچ کشور دیگر نمیتواند ایران را تحریم نفتی کند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
اخه عربستان هم شد کشور مردمی که در ۱۴۰۰ سال پیش ناموس ایرانی رو به یغما بردن
من هیچ تعصبی رو بحث قبر کوروش یا خود کوروش ندارم.ولی اگر زحمتی نیست آقای زرشناس یک سری به ویکیپدیا انگلیسی بزنه و یک مطالعه ای در زمینه صحبتشون داشته باشن و اصلا ببینن همچین ملکه ای در اون زمان وجود داشته...
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
از کی ویکی پدیا مرجع شده؟ هر کسی که دلش بخواد میتونه تو ویکی پدیا مطلب بنویسه و با گذاشتن لینک به عنوان رفرنس از حذف شدن مصونش بداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
واقعا چه منبع علمی رو معرفی کردی شما!!!! ویکیپدیا... اصلا من دیگه حرفی ندارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
ناشناس 09:03 شما در مورد کوروش چه عقیده ای دارید و بر اساس کدوم مدرک موثق و معتبر؟و آیا شما میدونید حتی هرودوت در مورد مرگ کوروش دقیقا به چه مواردی اشاره کرد؟و آیا هرودوت اشاره کرد که فقط یک نقل در مورد مرگ کوروش وجود دارد؟و اگر واقعا جسد کوروش توسط یک ملکه به نام توموریس قطعه قطعه شد آیا جانشین کوروش و فرزندان کوروش هیچ انتقامی ازون ملکه نگرفتند؟
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
ویکی پدیا اخه چقدر مطالعه کردی همین ویکی پدیای انگلیسی رو هم دوستداران اون مطلب نوشتند
زر شناس
آیا واقعا این آقای زر شناس ، تاریخدان ،و باستان شناس هم هست ؟ اگر اینگونه قضاوت کنیم همهٔ اماکن مقدس جهان حقیقتشان زیر سوال میرود ؟ مخصوصا محلهای مقدسات دینی ؟
همه جا برای خودشون قهرمان سازی می کنن حتی اگر قهرمان هم نداشته باشند، ما قهرمان ستیزی ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
دوستان هم قهرمان سازی میکنند م ولی از نوع ملیت و نژاد و گونه و گروه خاصش که خودشون قبول دارند و به نفعشون هست و بقیه هم که اصلا هیچی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
این همه قهرمان و اسطوره توی کتابهای حماسی که من مطمئنم بجز توی کتابهای دبیرستان، یه دفعه هم داستانهاشون رو نخوندی.
این همه قهرمان واقعی که شهید شدن و من مطمئنم یک دفعه هم یه کتاب ازشون نخوندی
این همه قهرمان مذهبی، که مطمئنم فقط سر نذری گرفتن شناختیشون
این همه نخبه علمی در عصر خودمون که فقط بعد از مرگ میشناسیشون.
مشکل بنظرت از کجاست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
چرا قهرمان های راستین گذشته که در کتابهای ما بوده و یا قهرمانهای فعلی را مطرح نکنیم؟!
چرا یهودیها برای ما قهرمان بسازند؟!
lpln
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
واقعا چرا هر مطلب يا سايت موافق افكار شما نيست مردود است. شماها ويكيپديا را قبول نداريد!!!!!!!. واي به حال اين مملكت
یک ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
یه بار میگید 13 بدر جشن یهودیاست که ایرانیارو کشتن یبار میگید یهودیا کوروش ساختن اخرش کدوم حرفتون درسته بابا اصلا شما خوب کوروش یه پسر بی تربیت نونور لجباز بود که دست تو دماغش میکرد کوروش بچه ما شما برین برای ایران خودتون یه قهرمان بسازین که دست تو دماغش نکنه
از عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی چیزی بیشتر از این نمیشه انتظار داشت.
آقاي زر شناس ، شما در مورد شناخت اخلاقي و رفتاري كورش كبير به نوشته هاي هرودوت استناد مي كنيد كه حاصل غرض ورزي و ياتحريف نوشته هاي وي است ولي ما ايرانيان به محتويات و مندرجات لوح گلي هخامنشي و قلب مان كه مملو به عشق به اين بزرگ مرد تاريخ استناد مي كنيم .
من واقعا نمیدونم بعضی ها چه کینه دشمنی با تاریخ ایران دارن وچرا اینقدر از امثال کوروش میترسن
حالا چه شده كه نوشته و گفته هرودوت ( با توجه به دشمنى يونانيان ان زمان با ايرانيان ) و رفتار ان ملكه غالب ، قابل استناد و نتيجه گيرى شده ، ولى تعريف از كورش كبير ، غير قابل توجه و استناد ؟
درمورد ادعای دولت دانمارک دو مطلب را باید مد نظر قرارداد :1- عواملی که در ایران قدرت اقتصادی و اطلاعاتی دارند و سعی دارند که قدرت مطلق سیاسی را هم بدست بیاورند و عملیات آنها در دیماه 96 دراین راستا شروع شد به احتمال بسیار با سیستم های اطلاعاتی آمریکا در تماس هستند و موضوع دانمارک و دیپلمات ایرانی در اتریش که در آلمان دستگیر و اینک در بروکسل زندانی است برای جو سازی علیه ایران کار آنهاست. 2- فرضیه دوم این است که عربستان و آمریکا برای اینکه خبر خاشقجی تحت الشعاع قرار بگیرد با کمک اسرائیل دارند دراین زمینه ها سناریو نویسی می کنند.
درمورد آقای زرشناس و حرفی که درباره کوروش زده باید گفت چرت و پرت گفته است.
شهریار زرشناس خود را مطرح کرد
اگرمقبره کوروش باشه چه اشکالی داره ؟من 60 ساله هستم جبهه بودم نماز میخوانم وروزه میگیرم عاشق اهل بیت هستم ولی کوروش نیز عزیز است
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
اقاي زرشناس يا دنبال سمته بهتري يا حقوق دولتيش را ميخواهد افزايش دهد . فكر كنيد يك مگسي وزوز كرد.
اقای زرشناس تو بهتره فقط در این موارد نطر ندی چون اگر قرار بر شکافتن مقابر باشه خیلی معادلات ممکنه بهم بخوره لذا بهتره در مورد مکانی که تا این حد مورد احترام ایرانیان اصیل و علاقمتد است نظر ابکی ارائه نفرمایید !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
زدی تو خال. دمت گرم
استاد عزیز خوشبختانه این مقبره از محدود مقبرهای ست که کسی بر سر آن گریه نمی‌کند که با این فرمایش شما توی دلش بشود اما توصیه اکید دارم وارد این وادی نشوید همگان صبر دوستدارن کوروش را ندارند
زرشناس ....
پاسخ ها
سعید
| Pakistan |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
زرشناس آهن کهنه شناس هم نیست چه برسه به زر !!!!!!!!!!
دستمال کاغذی هم گرون شده وارزششو نداره اشک ننه من غریبم اصلاحطلبارو باهاش پاک کنیم.
پادوی حسین شریعتمداری
قبر کوروش هر جا که باشد مهم نیست.مهم نماد و گرامی داشت وی است که نام ایران را پراوازه کرده است.
جناب زرشناس شما یکی از نادان ترین افراد روزگارید که گفته های پانترکها را تکرار می کنید نام کوروش تن شما بدخواهان ایران را می لرزاند
زرشناس از هرودوتی میگوید که کینه او از ایرانیان در مکتوباتش موج می زند.
حالا که تحریم شدیم وگرانی هم کارخودشو کرده با عربستان صلح هم بکنیم کمکی نمی کند همان بهتر که اگر می توانیم کاری کنیم که نتیجه اعمال کثیف خود را ببینن .
اگه ايرانيها بجاي حسادت نسبت به تركيه و امارات تمركز خودشون رو به ايران داشته باشن ، كشور گل و بلبل ميشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
تو راست میگی که از امارات برامون نسخه مینویسی
چندين ساله تابناك و دوستانش از حسادت نسبت به توركها و تركيه دارن كور ميشن
اقای زرشناس!
از کی هرودوت تاریخ ایرانیان را می نویسد و در مورد ایران نظر می دهد؟ تفسیر المیزان علامه را بخوان!!
در ضمن حتی اگر قبرش درآنجا نباشد، نماد کورورش پاسارگاد است. زیرا باغ ها و قصر وی انجا بوده.
....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
به عنوان یک تحصیلکرده دکترای علوم قرانی نسبت شما به علامه طبا طبایی را قبول ندارم.
ایشان نگفتند کوروش خوب است و پاسارگاد نماد وی است
طبق معمول ايران همه چيز رو تكذيب ميكنه !! دو روز ديگه هم ترور رو ميندازن گردن عربستان و داعس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
در تفسیر المیزان به صراحت نوشته کوروش ذوالقرنین هست.
ما که داریم و خواندیم. شاید در چاپ جدیدش حذفش کنید.
برای اینکه بدونید ذوالقرنین کی هست سوره کهف را بخوانید‌
شهریار زرشناس! با چه شوقی افتخارات کوروش را تخطئه کند!
خبر ها تونم شده مثل بقیه چیزاتون
به درد نخور!
خود کورش خمیر بیاد بگه مقبره من پاساگارد است دیگه قبول داری ؟
از عضو هیات علمی اسلامی نه توقع می رود و نه سواد آنرادارد که در مورد شخصیت ملی ایرانیان اظهار نظر بفرمایند، اظهار نظر هرودوت در مورد کوروش مثل اظهار نظر بن سلمان در مورد ماست!
جناب تابناک از شما بعید است صحبتهای این شخص در مورد کوروش بزرگ را درج کنید
آقای شهریار زرشناس، لطفا در امور مربوط به دیگران دخالت نکنید جون شما فقط در مورد فرهنگ و اندیشه اسلامی می توانید حرف بزنید و لاغیر.
یعنی بی تدبیر تر و بی بصیرت تر و ناآگاهانه تر از این یاد داشت آقای شهریار زرشناس نمی توان در حوزه فرهنگ پیدا کرد، مصداق تخریب وحدت و غرور ملی ، جاهلانه کمک کردن به تجزیه طلبان و رفتار مشابه با نفوذیهای دشمن از جمله آثار این تراوشات ذهنی این آقاست!
چه عجب یک نفر جرات کرد درباره کورش حقیقت را بگوید.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
يعني تو در زندگيت خيلي ادم درستي صبح كه از در اين خونه ميري به همه سلام و لطف ميكني و تا حالا بدي نكردي
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
حقیقت کوروش بزرگ برای کل دنیا مشخصه یکم مطالعه کنی شما هم به حقیقت کوروش میرسی کوروش معصوم نبود کل زندگیشو بخونی میبینی کارای خوبش خیلی خیلی بیشتر از کارای بدی که حکمران ها میکنن بوده شاید بشه گفت کوروش بزرگ قابل احترامترین حکمران جهان بوده که حتی با دشمنان خودش هم با احترام یاد میکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
آقای زرشناس همه هویت طلبان (که تا حالا هویتی نداشتن) از شما سپاسگزار هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
کسانی که به گفته خودشون بی هویت بودن راجع به ایران و کوروش اظهار نظر نکنن دو هزار سال دیگه اگر فهمیدن از کجا اومدن میتونند بگن ما هم اره
بالاخره حقیقت هر چقدر هم تلخ باشد یک نفر جرات پیدا کرد حقیقت کوروش را بگوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
فکر کنم تو یا خود زرشناسی یا پسرش هستی که پشت سر هم کامنت گذاشتی و از شجاعتش تعریف کردی کوروش بزرگ بوده و بزرگ خواهد بود
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
مرگ بر مزدور بن سلمان
سلام تابی مساله قبر کورش نیست مهم اینکه ما ایرانی ها دوستش داریم و همه دنیا بهش احترام می گذارند.....و اینم بدون که یونانی ها کلا با تاریخ ایران مشکل داشتند...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
همه دنیا از نظر شما پانفارس دقیقا تا کجاست؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
شما بدون هرودوت، گتزیاس و گزنفون و تاریخ نویس های یهودی مگر از داخل ایران هم مدرکی بروجود کوروش دارید؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
همه دنیا!
علی
| Netherlands |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
داداش اگرهمه یونانیها با تاریخ ایران مشکل دارند پس چرا اسم تو اسکندر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
ناشناس 09:11 در کجای نظر اسکندر 07:14 در مورد فارس مطلبی نوشته شده؟نکته بعد اینکه متاسفانه عده ای از اون دسته افرادی که از صحبت هایی بر ضد کوروش استقبال می کنن به شدت دارای تفکرات پانترکیسمی و ضد ایران هستند و عده ایشون هم به شدت سعی می کنند شخصیت کوروش رو به یک شخصیت غیر ملی و قومی تقلیل بدن.نکته بعد اینکه در زمان کوروش چند درصد مردم در ایران به زبان فارسی که اکنون زبان رسمی در ایران هست حرف میزدن؟فارس از نظر تو دقیقا یعنی چه؟
این زرشناس کی هست ؟سوادش چقده؟
تركيه هوشمندانه كار مي كند اگر مسئولان كشور ما هم بلد بودند اين كار را مي كردند
زرشناس در کشورهای کمونیستی تحصیل و تحت تاثیر کمونیست ها و شاید .........
... تاریخ گواه کوروش است و متعلق به ایران و منشور او از پاسداری حقوق بشر در ان زمان بسیار ارزشمند است...
دکتر پژوهشگر همه چی تموم جناب زرشناس اگر فکر کردی گفتار بی پایه و سخیف تو به اعتبار جهانی کوروش کبیرآسیبی خواهد رساند قطعا کور خوندی
اقای زرشناس
بهتر است شما همان مطالعات خودتون را انجام بدین کاری به تاریخ ایران نداشته باشید
پاسارگاد مقبره کوروش باشد یانباشد،اهمیتی ندارد، مهم این است که کوروش برسر زمین ایران حکومت می کرده است . بد و خوبش را نمی شودبا معیارهای امروز سنجید، البته که آثار بجای مانده بیشتر از انچه دشمنان در باره کوروش نوشته اند با اهمیت است.
تازه مگر دیگر کشورها آشکارا به دنبال دزدیده شدن شخصیت های تاریخی یا مناسبتهای فرهنگی و علمی ما نیستند. مثلا مولوی ، عید نوروز و ... آقای زرشناس بهتر است نظرات شما به گردهم آمدن ایرانیان یاری رساند ، نه اینکه آنها را برنجاند و یا روبروی هم قرار دهد. ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
عزیزم من ایرانی هستم اما با کوروش به گرد شما جمع نمی شوم زیرا او دشمن بشریت بوده
زرشناس: پاسارگاد، مقبره کوروش نیست
اين همه بغض و كينه و نفرت رو حتي دشمنان اين سرزمين پاك هم نداشتند نسبت به كوروش بزرگ .توهمات تو و امثال تو هيچ اثري روي وطن پرستي و عشق به كوروش بزرگ نميشه .
با سلام کورش نه تنها خونخوار وخونریز نبوده بلکه درذزمان خودش یک مصلح جهانی محسوب می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
عجب
این آقای زر شناس چه اسم بی مسمایی داره.
آقای زرشناس واقعا برای کم اطلاعیتان متاسفم مستندات بسیارضعیفی ازدشمنان کوروش ارائه دادید ومحلیان مقبره حضرت سلیمان را این قبر نشان نمیدهند ...
چقدر صحبت های این زرشناس برایه من آشناست
من و یاد این پانهای جدایی طلب می ندازه
بهتر نیست فقط تو بحثی که بلدی وارد بشی
کورش خون آشام بود
ننگ بر تو که زرشناس نیستی
مقبره مادر سلیمان
"عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی" اونم در "فارس" ، خوب معلومه بايدم از اين حزفها بزنه !
از تابناک بعید بود سخننان ایران ستیزانه زرشناس را انتشار دهد. ای کاش در این خصوص مصاحبه ای هم با دکتر کزازی میکردید
جاي تأسف است دنيا ازتمدن درخشان ايرانيان به نيكي ياد مي كند ولي برخی آن را رد كرده و قبول ندارند؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
چون اینها اکثرا ایرانی نیستند
به فرض که مقبره ی کوروش غیر واقعی باشد... مشکلی دارند با بازدید مردم از اونجا؟ مردم خودشون عقل دارند....
پانتا بهرام ؛ اولا که شما در حد و اندازه اون نقش نبودی و اصلا هم بهتون نمیخورد که زندگی اون خانم را پشت سر گذاشته باشی و یا اینکه در بسیاری دیلوگها هم بد اجراء کردی . ثانیا ؛ اگر شما ادعا داری که یک هنرپیشه مردمی هستی خصوصا کمدین ، باید مردم را دوست داشته باشی نه اینکه بخاطر پول سریالی که به هرحال عده ای منتظرند صحنه هایی جالبی از انرا تماشاگر باشند ترک کنی !! این یعنی بی احترامی به مردم و بی احترامی به شغل ظریف و حساس هنرپیشگی ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
داداش خودت را ناراحت نکن ببخش که جای شما را در اون نقش گرفته بود وتاقعا اجحاف بود بازیگر نیست!!!
آیین کشور داری یعنی همین . یکی مثل ما ، یکی مثل ترکیه .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
۳ امارات کلی از اثار باستانی گلی بستک و جاسک در ایران را از قاچاقچیان عتیقه خرید و موزه ای درست کرد و بنام امارات و به قصد ایجاد تاریخ باستان برای خودش و کسب افتخار خرید .
بعد ما بزرگترین مفاخر خود را نکوهش و بدنام و منکر میشویم و ایا در این یک نادانی و یا دشمنی
وجود ندارد !؟
1- دنیا دنبال تاریخ سازی برای خود است ما دنبال تاریخ خراب کردن
2- چرا یک فرد تاریخ شناس و تاریخ دان این حرف را نمی زند ؟

در یزد گوزن یا آهو زیاد است یا در استان های دیگر؟
90%تاریخ ایران دروغ نوشته شده است ومقبره دروغین کوروش هم یکی از آن دروغ هاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
دقیقاااا
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
هم تو هم زرشناس بیسواد هستید
جناب زرشناس کاش به برخی از مستندات روشن و شناخته شده جهانی نیز آگاهی داشتید
1- اینکه کورش از آوان کودکی به دادگری و مردمداری و توانمندی در زمامداری امور مشهور بوده بر همگان روشن است
2- اینکه کورش ساده زیست و مردمدار و ایران دوست و طرفدار آزادی انسانها و مردمان بوده نیز جای ابهام و پرسش ندارد
3-کورش 2500 سال پیش بر درستی و پاکی و آزادی و قانونمداری تاکید داشت اما مصریان همان زمان کارگرها را در دهان تمساح رود نیل می انداختند و چینی ها کارگران ناتئان را در دیوار چین مدفون میکردند و در روم باستان کارگران را به عنوان گلادیاتورها به جان هم می انداختند تا همدیگر را بکشند و در حجاز و میان اعراب مهاجمان به زنان به عنوان غنایم نگاه میکردند و مردان را مثله میکردند و به بردگی میکشاندند و ....... درست همان زمان ایرانیان و هخامنشیان بر کرامت انسان و آزادی تیکه و تاکید داشتند
4 در اینکه روح حاکمان ایرانی بر عدالت خواهی و مردمداری و صداقت تکیه داشتند شکی نیست
5- از شما به عنوان یک ایرانی به دور است به ادعاهای دروغین و کینه توزانه عده ای متوسل شوید تا بتوانید افکار خود را توجیه کنید .......
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
رو هوا که نمیشه حرف زد لطفا حرف با منبع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
مشکل همینه که خیل بیشماری از این دوستان اصلا ایرانی نیستند و یا خودشون رو ایرانی نمیدونند
یار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
آنهایی که منبع می خواهند در نوشته های هرودوت با تمام نفرتی که از ایرانیان داشته نتوانسته بزرگمنشی کوروش را انکار کند. در ضمن در سنگ نبشته های بابلیان ذکر شده. علامه جعفری کوروش را همان ذوالقرنین می دانند. در کتابهای هندیان نیز تاریخ ایران موجود است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
اونوقت منبع شما کدام یک از کتابهای تاریخی است؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
رو هوا نیست، یکم تحقیق کن داداش
کسی که اندکی تاریخ خونده باشه میدونه، هرودت با تعصب یونانی و ضد ایرانی کتابش رو نوشته شده، تصویری که در تاریخ هرودت ارائه میشه نباید درباره وجهه کورش مورد استناد قرار بگیره.
كوروش عادل ساخته و پرداخته مورخان يهودي براي مقاصد صهيونيست هاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
دقیقا
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
شما هم مثل دوستان عزیزتون اقای دکتر خیالی عباسی
و دکتر خیالی تر رافعی پور هستی.
شما نه از تاریخ و نه از اسلام چیزی نمیدونی مثل دوستان خودت پس لطفا با حرف هات نه تاریخ رو نه اسلام رو خراب نکن و از چشم مردن ننداز.مرسی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
صهیونیستها چرا برای ما تاریخ بسازند. خودشون تاریخ مدون بیشتر احتیاج دارند که تماما دینی و بر اساس افسانه هایی است که هیچ تاریخ نگاری آنها را تایید نمیکند.
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
تو بیسوادی یا مزدور بن سلمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
ای بمیرید از غصه این یهودیها !!!! تو چه مذهبی و دینداری هستی که طرفداران دین یک پیامبر خدا را تخطئه میکنی ؟!!! یهودیها با ایرانیا دوستی دیرینه دارند ... !!
آقای زر شناس در حوزه تخصص شما ابهامات فراوان آست به آن بپردازید
تا کی میخواین لجبازی کنین. موقع نیاز برای اثبات وجود کوروش به تاریخ هرودوت مراجعه میکنید و موقع نیاز منکرش میشید.
جناب زرشناس! امثال شما باعث شدند اکثریت مردم احساس بی هویتی کنند
جای تاسف است ک یک ایرانی دوست دارد بی هویت باشد
متاسفم متاسفم
گور پدر هرودوت
واقعا شرم داره رسيدگي به مقبره كوروش كبير كه نمي كنند بلكه شان آن بزرگ مرد را هم پاين ميارند واقعا كه
شهریار زرشناس عضو هیأت علمی پژوهشگاه ""فرهنگ و اندیشه اسلامی""""

کوروش برای قبل از دوره تخصص دانشگاهی شما می باشد آقای زرشناس ؛
لطفا بگذارید آنها که صلاحیت دارند در این زمینه اظهار نظر کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
وقتی به کچل بگن زلفعلی شما بگید اسم واقعی زر شناس چی میتونه باشه من میدونم اما تابناک احتمالا سانسور میکنه
کوروش اگر خوش آشام بود منشورش این نبود !!!!!مدارک پاسارگاد سندی بر حقوق کارگران ،نفی بردگی و ....می باشد.لطفا تحریف نفرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
چرا امکان پذیر هست . امریکا هم مدام از حقوق بشر حرف میزند ولی چیزی که برایش اهمیت ندارد حقوق بشر هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
ساختگیه داداش من
من نمیدانم زرشناس کیه و برام هم مهم نیست ولی امثال ایشون کسانی هستند که دارن تیشه به ریشه دین می زنند و جوانان را که کشور و تاریخشان براشون مهم ترین چیزه را از دین فراری می دهند
احتمالاً در آن جنگ کوروش زخمی میشود و به واسطه زخم عمیق می میرد. وآرامگاه او نیز در همان محل پاسارگاد است. بعدها اسکندر نیز به آن محل می رسد به نوعی احترام می گذارد و این هم دلیل بر خوشنامی کوروش بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
در ۱۵۰۰ کیلیومتری پاسارگارد سرش از تن جدا شده و دست ماساژت ها میافتد . چطور امکان دارد که در انزمان اولا او جسد او را تحویل داده باشند . دوم اینکه طی مسافت ۱۵.. کیلومتری چندین ماه طول میکشید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
نه دادش ٱنجا ٱرامگاه یکی از سرداران رومی است اسلوب سازه هم رومی است لطفا دست از تعصب کورکورانه و تاریخ سازی دروغ بردارید
امثال زرشناس فکر می ککند می توانند حقایق اشکار تاریخی را تحریف کنند و بجای ان افکار متحجرانه خود را به خورد مردم بدهند ولی مردم بویژه جوانان بخاطر این افکار ضد ایرانی روز به روز از دین فاصله می گیرند
آقاي زرنشناس منظورت از اين حرفها اگر انكار تاريخ و نماد هويت ايراني كور خوندي. حالا پاسارگاد مقبره باشد يا نباشد نماد كوروش بزرگ است
کسانی مفکر میکنند کوروش بانی حقوق بشر (منشور) است لطفا سری به قوانین حمورابی بزنید
حرفهای اقای زرشناس که متاسفانه تا حالا اسم ایشان را من نشنیده ام حتی در همین چند جمله هم علمی نیست و تناقض هایی دارد:
1- من تا حالا افراد زیادی را ندیده ام که با حرفهای کسی که زیاد هم معتبر نیست. هموطنان و افراد خوشنام کشورش را خون آشام عنوان کرده و بدنام کند.
2- اگر ایشان تاریخ نگار هستند. باید بداننید که مردم محلی برای اینکه نمی خواسته اند که آرامگاه به دست اعراب خرای شود، نام مادر حضرت سلیمان را روی ان گذاشته اند و این موضوع هیچ جایگاه علمی ندارد که مادر حضرت سلیمان در انجا دفن شده باشد.
پاسخ ها
علی
| Netherlands |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
شما هم لطف جایگاه علمی برای اینکه اونجا آرامگاه کوروش هست را اعلام نمایید ما هم استفاده کنیم.
با تشکر
استاد زرشناس!!! شما ایرانی هستی که تاریخ ایران را از زبان دشمن بیان می کنی! واقعن که.
جناب آقای زرشناس
با توجه به استدلال شما حتماً چون مردم به نقش شاپور می گفته اند "نقش رجب" حتماً شاپور هم وجود نداشته و نام آن پادشاه رجب بوده! یا مقبره داریوش و خشایارشا نیز با توجه به اینکه مردم به آنه نقش رستم میگفته اند مقبره رستم و شغاد است!
یا آنچه در همدان بسینه کوه نوشته شده گنجنامه است و محل گنج را نشان میدهد!!!
در ضمن کاش همان زرشناس بمانید و زورشناس! و تزویر شناس! نشوید.
وجود کورش را از هردوت می توان استناد کرد اما رفتار او را از تاریخی که او نبشته نه چون دشمن بوده خدا از سر انان که کتابهای قدیمی ایران را سوزاندند نگذرد در مورد استخوان هم 2500 سال گذشته بعیده استخوانی مانده باشد با ان دزدان مقبره که بخواهیم زن و مردش را تشخیص بدهیم علی ایحال انچه که از تاریخ قوم یهود با مظالمی که مصر و بابل بر سرشان اورد و کورش بزرگ انها را نجات داد و منشور حقوق بشر بجا مانده ما به این نتیجه می رسیم که او در انزمان که دنیا در بربریت محض بود حرفها و عمل والایی داشت و خون اشام نامیدنش احتمالا بر اساس کینه از شکستهای قبلی بوده چون ماساژت ها دزد و غارتگر بودند و کورش ناچار بود انها را کنترل کند البته چیزهای منشوری زیادی درباره این قوم هردوت گفته که نمی دانم چطور اقای زرشناس به روایت این قوم منشوری اعتماد می کند
زرشناس؟؟!!! خاک بر سر من که تو هم استاد ذانشگاه هستی.
زرشناس خیوسامپفان ایرانه. به نظر او زنها فقط آفریده شده اند که بچه به دنیا بیارند و حالا زرشناس ها می خوان با تغییرات ژنتیکی و ریخته گری دن ا زنها، آدم هائی به جهان عرضه بدارند که همه یک قد و یک شکل و یک وزن و یک اندازه و دارای هوش یکسان باشند تا کاملا تبعیض و فساد از جامعه جهانی رخت بربندد! . البته روش کار این جماعت هم پول پوت کامبوجی است!
كوروش ول كن مقبره امام حسين و امام على مطمئن هستيد كه همانجاست نجف با كوفه كه محله شهادت امام على فاصله دارد از كجا مطمئن هستيد و مدرك شما غير از احاديث چيست
از هرودوت همون بس که فیلم 300 از روی مضضخرفاتش ساخته شده
اینکه آقای زرشناس با توجه به مقامی که دارن میشه ضدیتشون با هویت و تاریخ ایران قبل از اسلام رو درک کرد که به عمد سعی بر تخریب چهره کوروش بزرگ رو نزد برخی از ایرانیان‌که با هویتشون آشنا نیستن تخریب کنن این در صورتی هست که کل دنیا به عادل و دادگر بودن کوروش بزرگ اعتقاد دارن بنده به ایشان فقط می تونم بگم متاسف هستم براتون که دنبال دشمنی با هویت گذشتگان و نسل بعد از خودتون هستید.
باید به تابناک هم خرده گرفت که چطور وقتی ما در این شرایط حاد و دشمن هایی که برای خودمون ساختیم و به این دشمنی ها دامن میزنیم با بازنشر چنین مطالب موهومی آب به آسیاب دشمن میریزه .ما ایرانی هستیم و هر کسی که به اعتبار ایران و هویت ملی ما اضافه کنه باید با نیکی ازش یاد بشه
تا چند روز پیش می گفتن کوروش وجود ندارد دیدن تئوریشون خیلی باگ تاریخی داره، حالا گیر دادن قبرش نیست. تا کی دشمنی با تاریخ
خاک بر سر بعضی از ماها، ک تاریخ و فرهنگ خودمون رو نادیده میگیریم، همه دنیا سعی میکنن تاریخشون رو ب نمایش بذارن و تا میتونن بهش افتخار میکنن، گاها حتی تاریخ سازی میکنن، تا خودی نشون بدن. و بعد برخی از ما تاریخ اثبات شده و بدون خدشه خودمون رو میخوایم انکار و حذف کنیم، چقدر احمقیم ما.
کوروش انسان بود ولی شما مسیر اشتباه رفتی شاید هم عرب است
بنا بر نظر برخی مفسران قرآن ازجمله علامه طباطبایی کوروش همان ذوالقرنین است که در قرآن از او به نیکی یاد شده است پس بهتر است بدون مطالعه و ارایه اسناد دقیق و متقن در باره او نظریه پردازی نکنیم .
اراجیف گفتن در مورد مسایل ملی افتخار محسوب میشه
ولی جرات اظهار نظر در مورد مسایل مذهبی رو که بعضا جای سوال داره جرم و توهین و ...
تا شماها باشین امریکا و غرب و شرق کشکه البته بعضی هاشون عوامل همین غربی ها وشرقی ها هستن
آقای شهریار زرشناس!
زیاد فیلم 300 میبینی برادر. با وجود شما نیازی به ساخت 300 شماره 2 نیست.
زر شناس یک ضد ایرانی تمام عیار است!
اگر دغدغه ی مقبره های غیر واقعی را دارد می تواند با تعداد بیشمار امامزاده های جعلی که مثل شعب دانشگاه آزاد سر هر پیچ جاده یک عدد از آنها ساخته شده شروع کند و در آخری اگر وقتی ماند سراغ کوروش کبیر بیاید که البته قبل از به دهان آوردن نام کوروش باید دهانش را حسابی شست و شو دهد!
مه فشاند نور و ...
آقای زرشناس درست میگه ! منشور حقوق بشر کوروش نشاندهنده اوج ستمگری و ظلم این ملعون هست . خدا ازش نگذره که همه این گرانیها و اختلاسها و ... زیر سر همین کوروش گور به گور شده هست !!!
آقای (زر نشناس)

کوروش رو تحریف نکن، کوروش بزرگ جاودان و یک انسان به تمام معناست. شاید تنها گوهری که بتوانیم در جهان با نام او افتخار کسب کنیم
خیلی جالب هست لوح های سنگی رو که میگید یهودی ها و انگلیسی ها ساختن. پاسارگاد رو چی؟ یه ازمایش ساده کافی هست که مشخص کنه این بنا چقدر قدمت داره. در ضمن هرودوت یک یونانی بود و مشخص هست که باید دروغ های برای تخریب چهره ایران بگه.جنگ روانی کنه. مثل این که بری به یک عراقی که در جنگ ایران و عراق بوده و از ایرانی ها نفرت داره بپرسی واقعیت در مورد ایران چیست.
اقای زرشناس شما یک ایرانی نیستید شرم بر شما باد.
جز تاسف برای زرشناس چیز دیگری ندارم
هیچ انسان عاقلی شخصیتهای ملی کشورش را با استناد به نوشته بیگانگان تخریب نمی کند
مستندات فراواني نشان مي دهد كه پدر ايرانيان در پاسارگاد در خاك ارميده است. چنين توهيني به نياكان ما ايرانيان باعث خشم ملت مي گردد.
زر شناسها شماها راست میگویید ! ..... ولی ، این نیز بگذرد ......
آقای زرشناس حرف های به حق و بر اساس واقعیت رو گفتند ،اونهایی که مخالف هستن انسانهای الکی متعصب هستند و مسلما اهل مطالعه هم نیستند
اصلا قبول کردیم که کورش هم مثل مولاناو ابن سینا و نظامی و ابوریحان و ... ایرانی نبوده. خخخخ
حدیث حضرت محمد ص در مورد حضرت ذوالقرنین (کوروش بزرگ)

قال رسول الله .. فاوحی الی ملک من ملوک فارس یقال له کورس و کان مومنا ان سر الی بقایا بنی اسراییل حتی تستنقذهم ...

پیامبر اسلام گفت پس خداوند به پادشاهی از پادشاهان پارس به نام کورش که فردی مومن بود وحی کرد که به سوی بازماندگان بنی اسراییل برو و انان را نجات بده ...
محمد بن جریر طبری جامع البیان عن تاویل ای القران تحقیق دکتر عبدالله ترکی قاهره م ج 14 .. صفحه 458 ..
جناب زرشناس شما اهن شناس هم نیستی چه رسد به زر پیشنهاد میکنم فورا عذر خواهی کن و برو تا که بیشتر از این رسوا نشدی
رشناس: پاسارگاد، مقبره کوروش نیست...اگر دین نداری آزاده باش
ننگ باد بر وطن فروشان بي هويت
آقای زرشناس باید در مورد تخصص خودش نظر بده. مگه عضو پژهشگاه فرهنگ اسلامی نیست؟
باسلام کورش برای همیشه درتاریخ جهان ودردل ایرانیان زنده است امثال شرسناس بیگانگانی هستند که برای درامد از هرراهی هرکس را فدامیکنند
مهم نيت است نه جا و مكان .
پاسخ ها
موحد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
این زرشناس گل اسم خودشا خورده امر به خودش مشتبه شده فکر میکنه واقعا زرشناسه !!! بابا برو بچرخ تو تاریخ اعراب جاهلی شاید چیزی پیدا کردی !!!
آقای روانشناش تو دچار روانپریشی شدی ، از حب علی حرف میزنی یا بغض معاویه؟
پس برو ناریخ بخون ببین قبر حضرت علی و فاطنه و سایر امامان شیعه هیچکدوم در مقبره های شناخته شده نیست
آقاي شهريار زرشناس ، لطفا" اسم و فاميلت را عوض كن و اسامي ويا القاب عربي را انتخاب كن . شما آقاي تابناك هر هزلياتي را نبايد چاپ كني ودل چندده ميليون ايراني را بدرد آوري .
با سلام. زرشناس: پاسارگاد، مقبره کوروش نیست .

بعضی ها میخواهند خودشان را ابراز کنند هر بی ربطی را میخواهند ربط بدهد اما غافل از اینکه خودشان را بی محتوا میکنند.
طرف خرشناس هم نیست اومده راجب مقبره کوروش کبیر نظریه میده ...
صدام هم ميگفته حضرت معصومه در ساوه دفن شده !!!!!!!
زرشناس يكي از نا متعا دلترين شخصي كه تا بحال ديدم
ایشان بهتر است در چهارچوب همان تاریخ بعد از اسلام نظر بدهند
اوایل انقلاب یک کتابی چاپ شد با عنوان کوروش جنایتکار تاریخ !! که خیلی چیزها رو برملا کرد. بعدها دوباره سلطنت طلب های افیونی به کمک یهودی ها یه امیدی پیدا کردن اومدن افتادن دنبال مرده کوروش از قبر مادر سلیمان!!
آقای زرشناس تمام حقایق باقی مانده از دست کینه توزی اعراب مهاجم به ایران را نادیده گرفته آید وبه قسمتی از تاریخ هرودوت استناد میکنید .پروردگارا ای اهورامزدا این سرزمین مردمم را ازسپاه دشمن دروغ وقحطی و خشکسالی در امان دار .اندکی هم درمورد اسیران ایرانی که به کنیزی برده شدند یاد کن وبا ورود کوروش به بابل مقایسه کن . پیروز نبرد بین تمدن قبل از حمله اعراب وبعد از حمله اعراب در حال حاضر چه کسی خواهد بود
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
عرض خود میبری و زحمت ما میداری
تابناک تو چرا هر کی هر چی میگه منتشر میکنی برای خودت خوب نیست
اقای زرشناس، ملاک معرفت ما به کوروش هردوت تاریخ نگار سلاطین روم و دشمن نیست، ضمنا حیله در جنگ در اسلام هم امری جایز و متداول بوده است.
شما اگر یه صاحب نظر هستيد و ادعای علمی دارید و توقع دارید که سخن شما مخاطب داشته باشد؟ کافی بود به خود مقبره و مستنداتی که ادعا میکنید درون ان، فقط دو اسکلت زن پیدا شده! و ان اسکلتها توسط چه کسی پیدا شده؟ و الان کجاست؟ ابزار فضل میکردید! نه کوبیدن کوروش که بخشی از تاریخ ایران است.
لابد شما ایران را کشور حامی ترویست میدانید چون امریکا ادعا میکند؟
هردوت از نظر ما ايرانيان تاریخ نگار درباره همیشه مست، فحشا و گلادیاتوری روم است و بس، نه حجت مستند برای ایرانی و ایران شناسی
لطفا از این پس در ادعاهای علمی خود با ارایه مستندات موضوع مورد نظر اشاره بفرمایید
تا زمان قاجار اون مقبره مقبره ی مادر سلیمان نام داشت، پس از زمان پهلوی اشخاصی مانند محمدعلی فروغی چنین تاریخ هایی ساختند و فک کنم حرف آقای زرشناس درست باشه،من تو چندین جا در مورد ملکه تومروس خوندم و روایت آقای زرشناس به حقیقت نزدیکتره،
ایرانی ها همیشه خودشون رو از بقیه بالاتر و جدا تصور میکنند ،اینم دلیل پسرفت ایران نسبت به سایر کشورهاست.
متأسفانه برخی از افراد جامعه ما آنقدر در توهمات باستانی گیر کرده اند که نمی توانند خودشان را از جهل و تاریکی باستانگرایی و توهمات ذهنی بیرون کنند. اینها افرادی هستند که چهارچوب ذهنشان براساس هیچ و پوچ باستانگرایی چیده شده و همین ها اگر در یک گوشه از کشورمان اگر افتخاری برای اقوام غیر فارس باشد آن ها را قبول نمی کنند و حتی مسخره هم می کنند. در حالی که حالا دروغ و توهماتشان برملا شده دم از تمدن والا می زنند. به این ها پیشنهاد می کنم کوچکترین مطالعه ای بکنند و ببینند که دنیا چه خبر بوده. در زمان همین چنگیزخان که به خون آشامی می شناسند مردم با چه قوانین و شرایطی میزیسته اند و علم و دانش در چه حدی رشد داشته است. درود بر جناب زرشناس.پورپیرار و همه مردانی که مرد گونه با واقعیات سخن می گویند
هیئت علمی پژوهشکده اسلام رو چه به باستان شناسی ایران شما برو تاریخ اعراب رو واکاوی کن بی سواد. "شهریار زرشناس عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در یادداشتی نوشت:"
قبر زینب دختر امام اول شیعیان هم در سوریه نیست ایشان پس از جنگ کربلا دوباره ازدواج کرده و به مصر رفته و در انجا درگذشته اینها بنا بر گفته اقای سید جعفر شهیدی است/
حسین شریعتمداری برای تشویش روانی مردم همیشه یک سوژه در آستین دارد. اینبار شهریار زرشناس
به آقای زرشناس توصیه میکنم بجای این اضهارات چندش آور تاریخ تمدن ویل دورانت و دانشنامه ایران باستان نوشته سید هاشم رضی و تفسیر المیزان رو مطالعه کنن.
شهریار زرشناس عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ملت متاسفه که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی جنابعالی هیچی کسب نکرده اید جز ریا و دخل و تصرف در تاریخ این تاریخ و هویت یک ملت با اقوام و گویش ها و زبانهای مختلف ایرانی آریایست و نه برآمده از آنور مرزها
زرشناس یک مزدور بی سواد و بی هویت و پلیده که به هرودوت که از مهمترین دشمنان تاریخی هویت ایرانی بوده استناد میکنه...جای تاسفه که نظرات بی ارزش چنین یاوه گویانی بازنشر میشه...خبرگزاری فارس که وضعش معلومه ولی تابناک که ادعای رسانه حرفه ای بودن را داره چرا باید از این مزدور بی هویت مطلب بازنشر کنه؟!
خود خرابیها در بسیاری از موارد در رابطه با نوشته های هرودوت ابراز شک و تردید و گزافه گویی می کنند. در بسیاری از موارد با مقایسه و سنجش امکانات آن زمان اغرار گویی و بی طرفانه نبودن نوشته های هرودوت ثابت میشود. چگونه است که بعضی در ایران نوشته های هرودوت را مانند آیه منزل میدانند. آیا بخاطر این نیست که با وهم و خیال خودشان بیشتر همخوانی دارد؟
هرکه به کوروش بزرگ توهین کنه یک فرد بی ریشه و بی هویت بد ذات هست
برای چی تابناک چنین چیزی در مورد کورش کبیر منتشر میکنه؟!!قصدتون از این کارچیه؟ متاسفم براتون
ازاظهار نظرخیلی از شما درخصوص نظر دکتر زرشناس یه چیز دستگیر همه میشه،خیلی احمق و تعصبی هستیم،گیرم پدر تو بود فاضل ،از فضل پدر تو را چه حاصل،گیرم کورش بزرگ بود،تو از بزرگی ،و ادب و اخلاق ، ایمان کورش مجهول چه حاصل.،بیسوادی و جهالت تا چه حد،دکتر سرشناس تخصص تاریخ دارن و نظر دادند و خیلی از مورخین هم این نظر را دارند.
بابا جمع کنید خودتونو با این کوروش کوروش گفتنتون اصلا برید شب و روز پیش کوروش بخوابید و براش آب و غذا ببرید شما ملت هم یکی جرات نمیکنه یه اونی یه آنی بگه اسلحه و چماق بدست حمله میکنید خدا به داد این مملکت برسه یکی از دیگری بدتر هر روز خدا یه برنامه دارن این ملت
زرشناس یه جمله گفت و این همه طرفداری کردین از کوروش ... حالا مگه این مقبره این همه سال چه خاصیتی چه در آمدی داشته برای ایران جز اینکه یه عده الاف و بیکار میرن یه نگاهی به اون سنگها میکنن و میرن ... مشکل ماها فقط اینجور مسائل نیست یه خورده به خودتون بیایین و کاری برای این کشور انجام بدین که رشد و رو به جلو حرکت کنه شماها که اینقد عشق به وطن و این سرزمین کهن و شاه عروس جهان دارید نیایید فقط بنشینید شبانه روز تو این سایت ها و مطالب بخوانید هی انتقاد کنید با اینجور کارها هیچگاه راه به جایی نمیبریم بد و بیراه گفتن به این و اون بخاطر یه خورده کم و زیاد کشور رو در باطلاق کینه و نفرت و بی فرهنگی و انواع هنجارها میندازه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر