بازدید 8004

بازگشت به درآمد‌های مالیاتی، تنها راه عبور از چالش‌های بودجه ۹۸

رئیس جمهور به تازگی بخشنامه بودجه سال ۹۸ را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نمود. با توجه به مشکلات پیش آمده برای اقتصاد ایران، دولت در بودجه سال آینده با دو چالش مهم مواجه است که باید برای آن‌ها راه حلی پیدا کند؛ چالش‌هایی مانند کاهش قدرت خرید مردم و ترمیم آن از طریق افزایش حقوق و رشد هزینه‌های جاری و همچنین کاهش صادرات نفت به دلیل تحریم‌ها و تأثیر آن بر درآمد‌های دولت که دو چالش عمده دولت در بودجه ۹۸ هستند.
کد خبر: ۸۴۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 30 October 2018

بازگشت به درآمد‌های مالیاتی تنها راه عبور از چالش‌های بودجه ۹۸رئیس جمهور به تازگی بخشنامه بودجه سال ۹۸ را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نمود. با توجه به مشکلات پیش آمده برای اقتصاد ایران، دولت در بودجه سال آینده با دو چالش مهم مواجه است که باید برای آن‌ها راه حلی پیدا کند؛ چالش‌هایی مانند کاهش قدرت خرید مردم و ترمیم آن از طریق افزایش حقوق و رشد هزینه‌های جاری و همچنین کاهش صادرات نفت به دلیل تحریم‌ها و تأثیر آن بر درآمد‌های دولت که دو چالش عمده دولت در بودجه ۹۸ هستند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ در دو آبان ماه سال جاری بود که رئیس جمهور روحانی، بخشنامه بودجه سال 98 را به دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ کرد.

در این بخشنامه که تصویر آن را در زیر می بیند، رئیس جمهور به چند نکته اساسی اشاره داشت و بر آن ها تأکید کردند که باید دستگاه های اجرایی آن ها را مدنظر قرار دهند که از آن جمله می توان به ثبات اقتصادی، مهار تورم، صیانت از تولید و اشتغال، مقابله فعالانه با تحریم ها و تأمین معیشت مردم اشاره نمود.

بازگشت به درآمد‌های مالیاتی تنها راه عبور از چالش‌های بودجه ۹۸

آنچه مشخص است این که قطعاً دولت در سال آینده با دو چالش بسیار مهم در بودجه مواجه خواهد بود که یکی از این چالش ها به بخش هزینه ای بودجه و دیگری به بخش درآمدی آن مربوط می شود.

چالش نخست بودجه ای دولت که هزینه های بودجه ای را تحت تأثیر قرار خواهد داد، به موضوع افزایش قیمت ها و متعاقب آن افزایش نرخ تورم و کاهش قدرت خرید مردم بازمی گردد که طبق کلیات و اهداف ذکر شده در بخشنامه ابلاغی، دولت باید به نوعی این کاهش قدرت خرید را ترمیم کند. برای ترمیم کاهش قدرت خرید، دولت مجبور است که حقوق کارمندان خود را متناسب با نرخ تورم سال آینده افزایش دهد. میزان افزایش حقوق کارمندان دولت برای سال آینده 20 درصد در نظر گرفته شده است.

طبق تصویر زیر، دولت در ضوابط مالی ناظر بر تهیه و تدوین لایحه بودجه سال 1398 اعلام نموده است که دستگاه های اجرایی، شرکت های دولتی، وزارت خانه ها، بانک ها، صدا و سیما و سایر شرکت هایی که به نحوی مشمول قوانین پرداخت حقوق و مزایا هستند، موظفند افزایش اعتبار حقوق، مزایا و پاداش کارکنان خود را در بودجه پیشنهادی سال 98 بر اساس افزایش حقوق متوسط 20 درصد لحاظ کنند.

بازگشت به درآمد‌های مالیاتی تنها راه عبور از چالش‌های بودجه ۹۸

این افزایش حقوق کارمندان می تواند باعث افزایش هزینه های جاری شود. دولت باید این موضوع را بررسی کند که این افزایش هزینه های جاری را از کجا می خواهد تأمین کند، چون محل تأمین این افزایش هزینه های جاری، خود بر نرخ تورم و میزان کاهش یا افزایش آن مؤثر خواهد بود.

چالش دوم دولت این است که به دلیل تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران، صادرات روزانه نفت ایران قطعاً در مقایسه با سال جاری کاهش خواهد یافت. پیش بینی می شود که این موضوع موجب شود تا درآمدهای نفتی دولت و متعاقب آن درآمدهای دولت دستخوش تغییراتی شود.

در بودجه سال جاری، میزان درآمدهای نفتی پیش بینی شده در قانون بودجه سال 97، 101 هزار میلیارد تومان بود. تحقق این میزان درآمدهای نفتی مشروط بر این بود که دولت بتواند روزانه دو میلیون و 410 هزار بشکه نفت در روز با قیمت برآوردی هر بشکه 55 دلار و به ارزش هر دلار 3854 تومان به فروش برساند.

در حال حاضر میزان فروش نفت ایران به زیر یک میلیون و 500 هزار بشکه نفت در روز رسیده که البته با افزایش قیمت هر بشکه نفت و افزایش قیمت دلار، درآمدهای نفتی دولت هنوز با چالش جدی مواجه نشده است؛ اما در سال آینده بسته به اینکه قیمت هر بشکه نفت و دلار در بودجه چند در نظر گرفته شود و قیمت آن ها در واقعیت چگونه باشد، درآمدهای نفتی با تغییرات جدی نسبت به سال جاری مواجه خواهد شد.

بنابراین دولت برای آنکه افزایش هزینه های جاری و کاهش احتمالی درآمدهای نفتی خود در بودجه سال 98 را جبران کند، به گونه ای که این جبران موجب افزایش نرخ تورم نشود، باید تمرکز خود را بر افزایش درآمدهای مالیاتی بگذارد.

با توجه به اینکه طبق آمارهای ارائه شده توسط نهادهای معتبر، سال آینده کشور با رکود اقتصادی مواجه خواهد بود، بنابراین این افزایش درآمدهای مالیاتی نمی تواند از طریق افزایش فشار غیرمتعارف بر مودیان مالیاتی یا افزایش نرخ های مالیاتی صورت گیرد.

دولت باید برای افزایش درآمدهای مالیاتی خود از فرارهای مالیاتی جلوگیری کند و همچنین پایه های مالیاتی را گسترش دهد. دولت در سال آینده به عنوان نمونه می تواند با جدیت بیشتری موضوع "مالیات بر عایدی سرمایه با اولویت مالیات بر عایدی املاک" را به عنوان یک پایه مالیاتی جدید دنبال کند. همچنین می تواند روی «مالیات بر سود سپرده های بانکی» با در نظر گرفتن تمام جوانب تمرکز داشته باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۰
تیر خلاص به کسبه ها و اصناف.

دولت اگر نمیتواند باید کنار برود.
این چه دولتی است که هر جا کم می آورد به جیب مردم نگاه میکند ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
شدن مثل داروغه ناتینگهام
همش دنبال مالیات
هموطن
| Germany |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
مردم برای نان شبشان دارند جان می کنند چی دارند که به روحانی بدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
خیلی از نویسندگان این مقاله ها مزدور دولت هستند مردم سلاخی شدند

دولت باید هزینه های بی خودی خود را کم کند حقوقی 20 میلونی به بالا کم شوند
سفارتخانه ها در کشورهای خارجی تعطیل شوند
هزینه های سازمانها و همایشها و ریخت و پاش ها حذف شود
فقط به فکر غارت مردم نباشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
مالیاتو که کارمندان و کارگران میدن. باید مالیاتو از پزشکان و واردکنندگان و تجار و طلافروشان و دلالان گرفت .
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
باز هم میخواهند دست در جیب مردم کنند و ته مانده های جیبشان را نیز خالی کنند.
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
بگو تیر خلاص به بخش خصوصی اون شرکتهای کوچک و متوسطی که دستشون به هیچ جا بند نیست
مش رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
بنده بعنوان یک کارمند ماهانه معادل کل یک سال کسبه محترم در هر صنفی مالیات پرداخت میکنم. متاسفانه اصناف حاضر نیستند مالیات واقعی بپردازند و تنها این کارمند است که حقوق نگرفته مالیاتش کسر شده ، آنهم تا 35%
حالا یک کاسب سالی 500 هزا تا یک میلیون مالیات که میخواد بده زورش میگیره؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
برادر بزرگوار مش رضای عزیز
مالیات ۵۰۰ هزارتومنی مال ۱۵ سال پیش بود یعنی زمانی که کل حقوق ماهیانه شما ۴۰۰ هزار تومن بوده.
انصاف را از کارمند نباید آموخت چون کارمند هیچوقت همدرد کاسب نخواهد بود
کارمندان در وضعیت بهتری هستند..
کاسبان خُرد با این مالیاتها نابود خواهند شد.
مالیات بر سود سپرده های بانکی یعنی خروج پولها از بانکها توسط مردم و تبدیل آن به ارزهای معتبر و طلا.

افزایش پایه های مالیاتی یعنی مرگ اصناف و کسب و کار.

دست در جیب کردن را همه بلدند. کار شق القمر میکنید

بعبارتی منتظر دلار ۱۸ هزار تومنی و سکه ۶ میلیونی هستیم.

این دولت از همه دولتها منفورتر و ضعیفتر بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
نویسنده هم گفته با در نظر گرفتن همه جوانب....در ضمن دولت احتمالا از همه سپرده ها مالیات نخواهد گرفت و از یک میزانی به بالا خواهد بود...چرا من کارمند مالیاتم سروقت باشه اما اون یک درصدی که 70درصد سپرده ها دراختیارشون مالیات ندن...پس دولت باید با در نظرگرفتن همه جوانب یک روزی از این پولهای تنبل هم مالیات بگیره
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
برادر کسی که پول دارد دارد به اندازه یک میلیون نفر هم قدرت دارد و این واقعیتی است که امثال شما نمی خواهید بفهمید اون اگر پولش را در بانک نگزارد که نمی گزارد هزار راه دیگر برای پول دراوردن بلد است که در نوسانات ارزش سرمایه اش را حفظ کند ۲۰۰ نفر در دنیا نصف ثروت دنیا را دارند و هرروز هم پولدار تر می شوند چون کل علم و خرد دنیا را در راستای منافع خود به خدمت گرفته اند و دارند کل دنیا را روی انگشتشان می چرخانند اگر منطق شما ۲۰۰ به هفت میلیارد است یعنی قاعده روزگار را نمی فهمی
دولت همین حالا دلار را با قیمت حدود نه هزار تومان دارد می فروشد ،که در سال آینده همین قیمت را در بودجه لحاظ میکند ؟ که اگر حتی یک میلیون بشکه نفت بفروشد ،با این قیمت معادل دو ‌و نیم میلیون بشکه نفت دلار ۳۷۵۰ تومان است ؟ شک نکنید که فساد ،و رانتخواری ،و دزدی ،و اختلاسکردن ،از سیستم حکومت حذف نمیشود بلکه چند برابر میگردد ؟ و تورمی سرسام آور گریبان مردم را میگیرد ......
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
تورمی سرسام آور گریبان مردم را میگیرد!!!مردم کیلویی چنده داداش؟؟؟همچی میگی مردم کسی ندونه فکر میکنه مردم در ایران ولی نعمت دولتند.ما رعیتی بیش نیستیم که باید هزینه بی کفایتی،رانت،اختلاس و دزدی بعضی ها را بپردازیم و همزمان مراقب نظام و اسلام و خانواده و...باشیم.
تمام کسب و کارهای کوچک با همین مالیات فعلی نفس آخر رو میکشند .
ببخشید وقتی درآمد نداریم از کجا مالیات پرداخت کنیم!
پاسخ ها
عادل
| Germany |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
نود درصد مردم ایران فقیرند ان هم بابت سیاست شما دولنهای وقت حالا چی داریم که مالیاتش را بدهید؟؟؟؟؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
اتفاقا هم ماها داریم مالیات میدیم که دیگه هیچی نداریم پرداخت کنیم. دهک های بالای جامعه یا فرار مالیاتی دارند یا اگرم مالیات می دهند خیلی کم مالیات می دهند. نمونه پزشکان. چرا باید بخاطر اینکه بخوان مالیات ندن از کارتخوان استفاده نمی کنن؟! دولت باید از اینها هم مالیات بگیره وگرنه من دهک پایین جامعه که مالیاتم رو به موقع میدم
چرا اخر یک حرفی میزنید که خودتان هم به غلط بودن ان در شرایط امروز اقتصاد کشور واقف هستید. بر اساس مقالات و مستندات فراوان میدانیم تورم فعلی در جامعه بیش از 20 در صد است به فرض اینکه بانکها بیش از در صد تعیین شده حداکثر 15 درصد سود به سپرده های مردم پرداخت نمایند که این رقم به بیش از 20 در صد نمیرسد ارزش 1/3 شده پول سپرده گذاران تازه با این رقم به میزان کمتر و شاید در حد تورم خواهد بود . اگر بفرض با وضع مالیات بر سپرده ها شرایط خروج منابع سپرده گذاشته شده از بانکها را شبیه این موضوعی که ظرف 8 یا 9 ماه گذشته شاهد ان بودیم اتفاق بیفتد و نقدینگی سرگردان دورباره به بازار ارز و سکه هجوم اورد دولت با شرایط تنگنای درآمدی خود چه راهکاری را برای هدایت سپرده ها مجددا به بانک ها یا تولید پیش رو خواهد داشت خواهشا حرف های بی پایه و اساس را در شرایط فعلی نشر ندهید. تازه خود مقاله نویس محترم هم که ذکر میکند با در نظر گرفتن همه جوانب
حد اقل یکی بگه این همه سختی وفشار رو ملت تحمل کنند چی به دست خواهند آورد.....؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
عمرمون تموم شد. کی امریکا شکست خواهد خورد تا ما هم یکی دو سالی بتوانیم مانند آدم زندگی کنیم؟
امیدوار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
واقعا !!! جانا سخن از زبان ما میگویی ....!! عمر بسیاری از ماها با همین حرفها تموم شد ولی یک روز نشد بگن اوضاع بهتر شد و ما نفسی بکشیم !! ما چه نسل نفرین شده ای هستیم که قراره بدترین بدبختیها سرمون خالی بشه ؟!! این چه دولتیه که فقط برای ما شرایط بحرانی ایجاد میکنه و بس ؟! چند سال باید بدبختی بکشیم کی را باید شکست بدیم کجا را قراره اصلاح کنیم ؟؟!!!
با عرض پوزش نگارنده این مقاله از نظر خرد اقتصادی در حد همین مدیران ۴۰ سال گذشته است که اولا چیزی از اقتصاد خرد و کلان نمی دانند و ثانیا فکر می کنند می توانند ایده های پوپولیستی شان را با ضرب زور به خورد جامعه دهند و ثالثا منطق قدرت را نمی فهمند .برادر من اگر شما از سال ۹۰ پولی را با سود مرکب ۲۴ درصد سپرده کرده بو ی تا کنون پول شما ۴/۵ برابر شده بود در حالی که در همین مدت نرخ ارز ۱۵ برابر شده شما فکر می کنی بدون مالیات هم کسی پول در بانک می گزارد که شما دنبال مالیاتش هستی یا بازار مسکن بعد ۵ سال رکود فقط ۸۰ درصد افزایش قیمت داشته و تنها افراد سنتی ممکن است پولشان را صرف خرید یا ساخت پروژه جدید با نیت سرمایه گزاری کنند .دولت نباید افزایش نقدینگی بدهد پس نباید علیرغم فقیر شدن مردم دستمزدها را افزایش بدهد و اگر بدهد همه این پول وارد بازار ارز و طلا خواهد شد نه بانک نه مسکن و نه بورس پذیرش این ریاضت هم اجتناب ناپذیر است چون سرانه درامد ملی ما همین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
شما واقعا ایران زندگی میکنی مگه نمیبینی تورم کمر قشر حقوق بگیرو شکسته
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
برادر ظاهرا انچه را گفتم نفهمیدی اینکه پول چاپ کنند و به شما ۲۰ درصد افزایش حقوق بدهند و در مقابل ان قیمت اجناس ۴۰ درصد گران تر شود وضعیت شما را بهتر می کند؟بین سالهای ۸۱ تا ۹۶ دستمزدها ۱۳۰۰ درصد اضافه شد پس چرا وضع شما این است؟چون همه اش یعنی ۱۲۷۴ درصد ان توسط تورم از بین رفته است پولدارها هم پول دار ترشده اند چون ابزار اقتصاد دست ایشان است کی این مطلب را درک می کنید؟
با این اوضاع رکود بازار کی می تونه مالیات بده. اگر وضع به این منوال پیش رود من که مجبورم مغازه ام را ببندم و یا بفروشم.
تورکود شدید همه ما را خفه کرده. دیگه اینش پیش کش
با این روند ما فرار کنیم بهتره که
ارزش پولمون کو؟ مهمه اصلا؟
پاسخ ها
هموطن
| Germany |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
کو پول که مالیاتش را بدهیم؟؟؟؟؟
تنها راه برون رفت از بحران بهبود روابط با جهان و عدم وجود دستگاههای موازی در داخل است
- اخراج کارمندان بی انگیزه و ناکارمد دولت
- واگذاری کارخانجات ضرر ده دولتی به بخش خصوصی
- کوچک سازی دولت
- کاهش تعهدات غیرضروری دولت مطابق با الگو های جهانی و نیاز واقعی کشور
- برخورد با فساد و بروکراسی اداری
- حمایت از بخش خصوصی برای کارآفرینی و تولید محصولات دانش بنیان

در نتیجه کاهش چشمگیر بودجه و عدم نیاز به افزایش مالیات
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
برادر در صورت واگزاری کارخانجات دولتی و خصولتی به بخش خصوصی اولین کاری که باید صورت گیرد اخراج ۸۰ درصد نیرو هایی است که یا زاید هستند و یا اینکه تخصص بروز ندارند و بعد باید کل ماشین الات به عنوان اهن قراضه فروخته شود و ماشین الات نسل چهارم جایگزین انها شود که نیازمند سرمایه کلان است و ارتباط با دنیا
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
نسخه شما خوب است ولی اینگونه عمل خواهد شد:
اخراج کارمندان بدون پارتی و سهمیه
اعلام زیان ده بودن کارخانجات سود ده با کارشکنی و ... و خودمانی سازی آنها
کاهش تعهدات داخلی دولت و افزایش تعهدات به نیجریه و یمن
برخورد با فساد های جزئی و همراهی با فساد های کلان
شکستن کمر بخش خصوصی و افزایش نرخ بیکاری
سرمایه دارترین کشور دنیا از نظر منابع خدادادی ایران است حالا قدر پول خودرا ندانستیم فقیزترین مردم دنیا را به جامعه ایران تحویل داده ایم حالا انها چی دارند که بودجه را از مالیاتشان بدهند؟؟؟؟
به عنوان مدیر یک شرکت کوچک چند نفره زیر بار مالیات هایی که بر ما اون هم تازه یک موسسه نحقیقاتی و پژوهشی 3 نفره بسته اند که اصلا با هیچ غقل و منطقی هم جور در نمی اید داریم له میشویم کاش این قانون برای عزیزان با سرمایه میلیاردی و فرار کننده از مالیات هم باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
دقیقا دولت باید بره سراغ همین دست از آدمها. آفرین.چرا باید یک قشری فرار مالیاتی داشته باشند و شما به عنوان زحمتکش و کارآفرین جامعه مالیات بدی؟ نمونه فرار مالیاتی برخی از پزشکان
بله، ما هم قبول داریم که تکیه بر درآمدهای مالیاتی و کاهش وابستگی به فروش نفت و تقویت تولید داخلی و... برنامه های بسیار خوبی است، اما برای این کارها حداقل سه دهه (از زمان پایان جنگ) فرصت بوده و اقدام موثری نشده است. در وضعیت فعلی، این کار فشار جدیدی خواهد بود بر کسب و کار داخلی که قطعا میتواند بخش قابل توجهی از تولیدکنندگان، پخش کنندگان و فروشندگان را به طور کامل از چرخه اقتصاد کشور حذف کرده و به بیکاری گسترده منجر شود.
برادران اقتصاددان بیایید قضاوت کنید 1- ایا اقتصاد ما اسلامی است؟ خیر
2- ایا اقتصاد ما کمونیستی است؟ خیر
3- ایا اقتصاد ما سرمایه داری است؟ خیر
4- اقای روحانی تو دیگه کی هستی؟!!!!!!!
اول خدمات رایگان اجتماعی را بالسویه برای کل مردم فراهم کرده بعد به تناسب سرمایه از کسب و کارها مالیات بگیرید و به زخم جامعه بزنید قطعا مشکلات مرتفع می گردد مالیات دهنده اگر برایش مسجل شود این مالیاتی که پرداخت می کند واقعا خرج پیشرفت کشور می شود با اشتیاق کامل مالیات میدهد
من مامور مالیاتم
شاید فرار مالیاتی ما خیلی بالا باشد و در شعار میگوییم مالیات از منابع جدید . ولی عملا ما هر سال از همان مودیان قبلی مالیات میگیریم. شرکت ها فلج شده اند نصف انها تعطیل شده اند باز باید از همانها 20_30 درصد مالیات بیشتر بگیریم ...
ماليات قاعدتا بردرامد وضع ميشود اما كو درامد .متاسفانه كاري كردند كه حتي دارايي مردم به كمتر يك سوم تقليل پيدا كرد
به نظر خودتون وقت ان نرسيده كه درمديريتتون تجديدنظر بكنيد .چون به خدا جيب مردم ديگه ته نداره كه بخواهيد چيزي ازش بيرون بياريد
اقای روحانی رکود اقتصادی صد درصد

بیکاری و مجردی جوانان تمام خانواده ها را فلج کرده

پول نیست معامله نیست حالا خود دولت دلارها نفتی وپس اندازش را گران کرد وبه ارزش پول ایران پتک محکمی زد نه ملتی مانده که از تو حمایت کند ونه پولی دارند که به تو بدهند لطفا دست از این ملت بردار
تا به بحران نخورند در فکر بعضی مسائل مثل مالیات ، آب و ..... نیستند غافل از اینکه در این موارد نمیتوان در کوتاه مدت عمل کرد
مبارزه و مجازات مدیران رانتخوار راه اصلی چالش بودجه
دولت که میگه ما موشکولی نداریم تو اقتصاد! ارز هم که میگه به وفور داره! آقای جهانگیری هم که میگه یه حساب ارزی داریم ۱۰۰ میلیارد دلار توشه!!!! جنس در برابر نفتم که به اندازه کافی به هندو چین فروختیم!!!!
درامد دولتم که تامین شده از گرانفروشی ارز و سکه تازه میگه مازاد درامدم دارم!!! پس دیگه مالیاته چی؟؟؟ دیگه پولمون چه ارزشی داره که مالیاتشم اضافه شه!!!
قسم عباسو باور کنیم یا دمه خروسو؟؟!!!!
شما چه اقتصاد دانی هستید که متوجه نیستید وقتی دولت قیمت دلار را چهار برابر میکند یعنی حقوق کارمندان و بازنشستگان را به یکچهارم تنزل داد و عملا از اونها چهارصد درصد مالیات پنهان میگیرد
مالیات اگه از همون مودیان قبلی باشه در شرایطی که کاری ندارند مساوی با تعطیلی و بیکار شدن مردم میشود و خطرناک است و نباید انجام شود
تابناک اگر پیشنهاد مالیات سود بانکی را شما یاهرکس پیشنهاد میکند خیانت کار میباشد زیرا خیلی از مردم با فروش چیزهایی وسپردن در بانک با سودش زندگی میکنند چرا بجای انتقال فشار ترامپ به مردم بادنیا تعامل نمیکنید
با اقتصادی ورشکسته و مردمی فقیر، درامد مالیاتی از کجا میآید. آنها که رانت خواری میکنند و درامد دارند هم که مالیات نمیپردازند.
چطوره از خانه های بالای 500 متر بالای شهر مالیات بگیرند؟ خوبه نه؟
بخور بخوراتون دیگه سر به فلک کشیده.دیگه مالیات زوری هم جواب نمیده نهایت مغازه ها رو میبندن و اخرش هم به مردم فشار میارن.دولتیها با این وضعیتی که ایجاد کردن دارند زمینه براندازی رو ایجاد می کنند.قیمت ها حداقل 3برابر شده تازه میخوان 20 درصد اضافه کنند.روحانی و تیم بی تدبیرش یکجا استعفا بدن.
همینجوری که اوضاع کار اینقدر خرابه دارایی پایش را گذاشته روی گلوی ما و داره فشار میده که اگر یک کم دیگه فشار بیاره خفه شدیم و مردیم و هر چی راننده برام کار می کنند را باید اخراج کنم.
در ضمن اینکه راهنمایی و رانندگی هم که دیگه توی جریمه کردن و بریدن گوش مردم ذره ای کم کاری نمیکنند.
دیگه توی جیبمون چیزی نمونده که ازمون بگیرن.
علی برکت الله
آقا نمیشه جنگ و نجات مستضعفین جهان رو کنار بزاریم. مثلا بزارید خود اعراب حقشون را از اسراییل بگیرند؟
شماکه هرروزمیگیدامریکاهیچ غلطی نمیتواندبکند
من به عنوان کاسب و مغازه دار میگم که دیگه توان افزایش مالیات رو ندارم.شاید باورتون نشه الان درامد من از یه کارمند کمتر هستش.شاید به زور ماهی 2700 بشه.دولت تا الان علاوه بر افرایش هر سال مالیات مغازه من بر مبنی اخرین ضریب مالیات دو بار مالیات های سال 89 تا 91 و 92تا 95 مرا تغییر داره و از مالیات قطعی و پرداخت شده من دوباره مالیات جدید گرفته!!!یعنی گفته اون سالها از شما مالیات کم گرفته شده و دو باره مالیات از من گرفته شده.در حالی که میزان مالیات متوسط اون سالها همون بوده.همه اینها به کنار :میزان درامد ما هم به شدت کم شده و در واقع مردم دیگه پولی ندارند که بخوان خرید بکنند.پس مالیات رو از من برای چی درامدی میگیرند؟من حاضرم ریز تمام کارکرم رو به اداره داریی بدم و بر مبنی اون مالیات پرداخت کنم.ولی اداره دایی قبول نمیمنه و میگه یا این مبلغ رو پرداخت کن یا در مغازه رو ببند.
راحت ترین راه دست در جیب مردم و در نهایت بیچارگی طبقه 3 چرا که طبقه 1و2 مالیات پرداختی را از طبقه 3 دریافت میکنند چرا دولت را عوض نمی کنید مگه از او می ترسید
سلام . مشخص نیست چرا این دولتها وبویژه دولت روحانی زیر بار گرفتن مالیات ار رد کنندگان مالیاتی و کامل بگویم کسبه و بازاریان و بساز بفروشها و واردکننده ها و دلالان نمیرود. کارگر و کارمند حقوق نگرفته را مالیات میدهند و کارخانه داد تولید کننده دفتر و دستک مشخص دارند . میمانند این جماعتی مثل کاسبکار و بازاری ک انبار دار و بساز بفروش ووارد کننده که بنطر میرسد با دولتها یک خویشاوندی دارند و قرابتی و یا اکثریتی از خودی ها و مدیر ووکیل سابق هستند که فرار میکنند و کاسبکادهابی کلان که بتطر میرسد از جاهایی حمایت میشوند . در این مملکت هزاران دفتر کار بازرگانی . دلالی .وجود دارد که چراغ خاموش بیشترین هزینه را بگردن مملکت دارند و ریالی هم مالیات نمیدهند و بگذریم که بسیاری از اینها هم مفسده های فراوانی را به لار میاورند. مگر نمیشو یک اداره اماکن قوی و محکم ترتیب داد و خفت اینها را گرفت . در بعصی از شهرکها و خیابانهای حاشیه ای میلینی چند نفر رزه میروند تا بیکار حوانی بساط پهن نکند . تا به راه دزدی نرود . چرا از این ماموران بازو کلفت سینه پهن برای شناسایی دفاتر بی درب و پیکر خیابانهای ولیعصر و طشریعتی ک میزدادمادو شهرک هرب استفاده نمیسود. چرا اینهمه دکان و دکه و معازه بی جواز و بدون هیچ کنترلی در شهرها مثل قارچ سبر شده اند و نه مالیات میدهند و نه عوارص شهردارب نوسازی لااقل چند عاز حق و حقوق استفاده کردن از انرزی و راه بندان و سد معبر را بدهند . سبگار را پنهان میکنند و سیگار 7500 تومانی را تا 12000 تومان میفروشند هیچکس هم حلودارشان نیست و نمیشود معترص انها شد . اینهمه دکه در شهر ها از شیر مرغ تا جان ادمیزاد میفروشند بدون کنتل و بازرسی و حتی شده اند چتر گرانفروشی معازه دارها و فروشندگان مجوز دار چون اصلا کنترل نمیشوند اینها چه مشکلی بار میاورند براب دولت که از انه واهمه و هراس دارند .چه بگوییم که گوش شنوایی نیست با مسیولانیکه زبر گوش وزیر ووزارتخانه انها خ7000 اتومبیل بی شاخ و دم وارد میکنند و همه خواب خرگوشی هستند و خودشان را بخواب زده تند و مردم را هالو محاسبه میفرمایند. و بدتر از همه ریبس جمهور . عجبا. با چند بخشنامه و ایجاد فصای های مجور دار کار و کسب مثل اب خوردن میشود امور را کنترل کرد . نمیخواهند.
هی بگکیی انبارها پر است . دلارها فراوان است . اگر راست میگویید خوب ورکد ک خروج کالاها و مایحتاج مردم را بدهید در اختیار اصناف و انها را موطف کنید شش ماهه دکاندار و دکه دار و معازه دار را به صف کنند تا مجوزهای مربوطه را بگیرند و کالا در اختیارشان قرار گیرد و با بخشنامه هم به مردم هشدار بدهید که ای مفلسین بیچاره بروید از جواز دارها و شناسنامه دار کالا بخرید و اگر گرانفروسی و بد فروشی گردند شماره کد انها را بدهید و هرکس هم از زیر پله وبدون جواز خرید کند شکایتش مسموع نخواهد بود این تشکیلات هزینه بر بی در و پیکر را جمع و جود کنید و هرینه های دکلت راگم
نمیخواهند. بنا ندارند . از این اوصاع بلبشو بازار مدیرکل وامصا طلایی ها استفاده میکنند .مروم هم هرچه مستاصلتر باشند و کم در امد جرات ندارند سرشان از مارک بزرگتر شود .
از نهاد ها وسازمانهایی که در امد نجومی دارند ومالیات نمیدهند بگیرید لطفا چون کسبه معمولی ومردم دیگر اهی در بساط ندارند ...............
با این فضای کسب وکار که دولت درست کردند دنبال مالیات هم هستند بهترین کار این که دولت بی لیاقت استعفا دهد
یعنی صد رحمت به زمان رابین هود!! حداقل یکی بود که از داروغه و پرنس چارلز مالیات های سنگین رو بگیره برگردونه به فقرا!!!!
کسی هست به داد مردم ایران برسه؟؟؟
خیلی اوضاع احوال مملکتمون شبیه زمان رابین هود شده!!!
يكي از دلايل وضعيت فعلي اقتصاد فرار گسترده سرمايه بخاطر عملكرد سازمان امورمالياتي علي الخصوص در يكي دو سال گذشته ميباشد اولا دولت درامد بالايي از محل فروش نفت درامدهاي گمركي و...داردو بخاطر مخارج بالا(پرسنل زياد،فسادگستردهو...)هميشه پول كم مياورد و با چاپ پول دست در جيب مردم هم ميكندوطبيعتا نبايد نياز گسترده اي به دريافت ماليات پيدا كند ( مثل ساير كشورهاي نفت خيز) وثانيا اصولا بخاطر نبود زيرساختهاي لازم ازقبيل دستگاههاي فروش امكان دريافت ماليات بصورت منطقي در كشور وجود ندارد ودريافت ماليات اكثرابه سبك زورگيري صورت ميگيرد دروضعيت فعلي هم دولت هم كارمندان دارايي به نفعشان است اگر واقعي سازي صورت گيرد اصولا ماليات عملكردي توسط دولت حداقل ظرف يكي دو سال اينده نبايد گرفته شودو... دولت اگر واقعا دنبال درامد درست ميگردد ميتواندازمحل عودت وجوه رانتها وفسادهاي گسترده ساليان گذشته چندين برابر ماليات طي سالها درامد كسب نمايد
وظیفه دولتها مثل ترامپ درآمد زایی از خارج کشور هست نه جیب مردم بدبخت
از بس مثل آدم زندگی نکردیم، همه چیزم.ن قاطی شده
اول اینکه حقوق را زیاد کنید، یعنی یک بازنشسته، یا بیکار با حقوقش بتواند زندگی کند و نه زنده باشد
بعد مالیات را از ۵ درصد جامعه که خون مابقی را توشیشه کرده آمد بگیرید
مدیر یکم شرکت مهندسی مشاور کوچک هستم که بدلیل مالیات های سنگین و جرایم سنگین تر بابت ارزش افزوده ورشکست و سرخورده شده ام...................
مملکتی که در رکود هست که نمی توان مالیات ان را افزایش داد. اگر اینکار انجام شود مانند تیر خلاص زدن به کار و اشتغال است
تولید باکیفیت وقابل رقابت تنها را اقتصاد پویا میباشد دولت باید از تولید حمایت کند
در این بیکاری سختگیری مالیاتی؟؟؟
دولت بجاي اينكه بفكر افزايش درآمد مردم و اشتغال و كارآفريني براي جوانان بيكار اعم از تحصيل كرده و افراد عادي باشد همه اش بفكر دست كردن در جيب مردم ميباشد .اينكه درست نيست
دولت بجاي اينكه بفكر افزايش درآمد مردم و اشتغال و كارآفريني براي جوانان بيكار اعم از تحصيل كرده و افراد عادي باشد همه اش بفكر دست كردن در جيب مردم ميباشد .اينكه درست نيست
طبق قانون سود بانکی از مالیات معافه، نرخ سود رو آوردن پایین بازم واسش نقشه کشیدید که کمترش کنید؟ خجالت نمیکشید؟ تا کی قراره دست کنید تو جیب مردم؟ پولی که مالیاتش پرداخت شده و تو بانک سپرده شده دوباره باید مالیات روش بسته بشه؟ این چه نظریه؟ اگر همچین طرحی بخواد اجرا بشه بخدا قسم من به شخصه کارمو تعطیل میکنم و تمام پرسنلمو اخراج میکنم تا چند نفر به جمعیت بیکار کشور اضافه بشه و تمام سپردمو از بانک خارج میکنم و میبرم ارز و طلا میخرم، دیگه مجبور نخواهم بود پول زور بدم، هی مالیات مالیات، این چه طرح مسخره‌ایه که بدون فکر مطرح میکنید؟ صدات از جای گرم در میاد؟ چقدر فشار میارید به مردم؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار