بازدید 5233

دانشگاه ملی سنگاپور در صدر جدول رتبه بندی کیو اس

کد خبر: ۸۴۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ 29 October 2018

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از اعلام نتایج کیو اس رتبه بندی دانشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ میلادی خبر داد که بر این اساس دانشگاه ملی سنگاپور در صدر جدول رتبه بندی قرار دارد.

به گزارش فارس، جعفر مهراد بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با اشاره به اعلام رتبه بندی دانشگاه های آسیا، گفت: کیو اس، رتبه بندی دانشگاه های آسیا را برای سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر کرد. در این رتبه بندی ۵۰۰ دانشگاه ممتاز معرفی شده است و دانشگاه ملی سنگاپور در صدر جدول رتبه بندی قرار دارد.

وی با بیان اینکه براساس این رتبه‌بندی چین در بین ۲۰ دانشگاه نخست دارای ۵ دانشگاه برتر است، گفت: تعداد دانشگاه‌های برتر براساس کشور به ترتیب چین با ۱۱۱ دانشگاه، ژاپن با ۸۹ دانشگاه، هند با ۷۵ دانشگاه، کره جنوبی با ۵۷ دانشگاه، مالزی با ۲۶ دانشگاه، پاکستان با ۲۳ دانشگاه، اندونزی با ۲۲ دانشگاه، تایوان با ۲۰ دانشگاه، فیلیپین با ۸ دانشگاه، هنگ کنگ با ۷ دانشگاه، ویتنام با ۷ دانشگاه، بنگلادش با ۶ دانشگاه، سریلانکا با ۴ دانشگاه، سنگاپور با ۳ دانشگاه، ماکائو با ۲ دانشگاه و برونئی با ۲ دانشگاه است.

به گفته بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، رتبه های اول تا پنجم دانشگاه های برتر آسیا به ترتیب شامل دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه هنگ کنگ، دانشگاه فنی نانیانگ سنگاپور، دانشگاه شینگهاوای چین و دانشگاه پکن است. دانشگاه های فودان چین، علوم و فناوری هنگ کنگ، انستیتو علوم و فناوری پیشرفته کره جنوبی، دانشگاه چینی هنگ کنگ و دانشگاه ملی سئول در مرتبه های ششم تا دهم برترین دانشگاه های آسیا قرار دارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه توکیو مقام یازدهم را در این رتبه‌بندی به دست آورده است، گفت: رتبه دانشگاه کره جنوبی ۱۲ است. دانشگاه های ژ جیانگ چین، کیوتوی ژاپن و سانگ کیونگ وان کره جنوبی نیز حائز رتبه های سیزدهم تا پانزدهم شده‌اند.

مهراد با بیان اینکه دانشگاه های اوزاکای ژاپن، یون سی کره جنوبی، انستیتو فناوری توکیو، دانشگاه مالایای مالزی، و شانگهای جیایو تونگ چین موفق به کسب رتبه‌های ۱۶ تا ۲۰ شده اند، خاطرنشان کرد: رتبه بندی دانشگاه های آسیا توسط کیو اس از سال ۲۰۰۹ انجام می شود. این رتبه بندی طیف وسیعی از استانداردهای علمی دانشگاه ها را در قاره آسیا به تصویر می کشد. امسال، کیو اس تعداد دانشگاه‌های رتبه بندی شده را از ۴۵۰ به ۵۰۰ دانشگاه افزایش داده است.

به گفته وی، کیو اس در رتبه بندی دانشگاه‌های آسیا از همان شاخص های عمومی که دانشگاه های جهان را رتبه بندی می کند، استفاده می‌کند، با این تفاوت که تعداد شاخص ها اندکی بیشتر و وزن شاخص ها نیز تعدیل شده است. اعتبار علمی ۳۰ درصد، اعتبار محل استخدام فارغ التحصیلان ۲۰ درصد، نسبت استاد به دانشجو ۱۰ درصد، استناد به هر مقاله ۱۰ درصد و نسبت مقاله به هر عضو هیات علمی ۵ درصد، اعضای هیات علمی با مدرک دکتری ۵ درصد، نسبت اعضای هیات علمی بین المللی ۲/۵ درصد و نسبت دانشجویان بین المللی ۲/۵ درصد، نسبت مبادله دانشجویان در داخل ۲/۵ درصد و نسبت مبادله دانشجویان با کشورهای خارجی ۲/۵ درصد لحاظ شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار