بازدید 7121
۶

اختلاف در دولت ترامپ بر سر تحریم‌ها علیه ایران

کد خبر: ۸۴۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲ 26 October 2018

دولت آمریکا در آستانه اجرای تحریم‌ها علیه ایران، در حال تلاش برای تصمیم‌گیری بر سر میزان اعمال فشار روی ایران و اثرگذاری آن است.

به گزارش فارس، دولت آمریکا در آستانه اجرایی شدن تحریم‌ها علیه ایران، در حال تلاش برای تصمیم‌گیری بر سر مسئله‌ای است که بر میزان اعمال فشار روی ایران اثرگذار است.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته مقام‌های دولت ترامپ در حال بحث بر سر این هستند که تا چه اندازه کشورهای اروپایی را برای خارج کردن ایران از سامانه «سوئیفت» تحت فشار قرار دهند.

طبق این گزارش، سخنانی که اخیراً «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا مطرح کرده بیانگر این است که آمریکا ممکن است سامانه پیام‌رسان مالی، موسوم به سوئیفت را برای قطع ارتباط با بانک‌های ایرانی تحت فشار قرار ندهد. به گفته منابع آگاه منوشین به دولت‌های خارجی گفته آمریکا احتمالاً موضعی با تقابل‌جویی کمتر اتخاذ خواهد کرد.

از سوی دیگر، دیگر مقام‌های نزدیک به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از جمله جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته‌اند آماده‌اند در صورت نادیده گرفتن درخواست آمریکا برای قطع ارتباط با ایران از سوی سوئیفت، مقام‌های آن را تحت تحریم قرار دهند.

وال‌استریت‌ژورنال نوشته منوشین در مصاحبه‌ای با این روزنامه در هفته جاری پذیرا بودن خودش را برای نگاه داشتن برخی از بانک‌های ایرانی در سوئیفت اعلام کرد، اگرچه احتمال خارج کردن ایران از آن را هم منتفی نکرد.

وی گفت: «هدف ما این است اطمینان حاصل کنیم موسسات مالی وارد مبادلاتی که غیرقانونی هستند نمی‌شوند. خزانه‌داری آمریکا رایزنی‌های بسیار تخصصی با سوئیفت دارد. من از تمامی ابزارهایی که در اختیار دارم برای تضمین اینکه مبادلات غیرقانونی انجام نمی‌شوند استفاده خواهم کرد. مبادلات کالاهانی انسانی مجاز خواهد بود.»

پیش از این یک رسانه وابسته به جریان نومحافظه‌کار در آمریکا به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشته بود انتظار می‌رود دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ارتباط ایران با سامانه سوئیفت را قطع نکند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
جمله را ناتمام رها کردید!!!!
پاسخ ها
تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
سپاس درست شد
تابناک
نگران قیمت بنزین در آمریکا هستند وگرنه دلشون برای ما نسوخته
از مسئولین کشور تقاضا دارم در مقابل هر یاوه گویی ترامب به فوریت واکنش نشان دهند و در قالب اسناد و مدارک کشتار و توطئه آمریکا را بر ملا نمایند .... از کودتای 28 مرداد 1332 گرفته تاکنون بطور مداوم و حتی تکرار روزمره خبررسانی نمایند ... حتی دسیسه های کشورکهای حوزه جنوبی خلیج همیشه فارس را هم خنثی نمایند مگر نه اینکه آنها بطور مستمر و ماهانه ادعای جزائر ایران را می نمایند ... مسئولان ماهم بطور مستمر کمکهای سنگین و بلاعوض آنان به صدام لعنتی جهت حمله به ایران را گوشزد و یادآوری نمایند در واقع آنان نیز با ما سرجنگ داشته اند و دارنند . بی مهابا رفتارهای زشتشان را گوشزد نمایید ..... حمله خبر رسانی را جواب دهید نه یکبار بلکه صدها بار آن هم با اسناد معتبر ... وقتی المان گاه و بیگاه بر علیه امان صحبت می کند به فوریت اسناد کمکهای صلاح های شیمیایی به صدام را رو کنید آن هم نه یکبار بلکه بصورت دائم حرفهای بی منطقشان را با اسناد در حلقومشان خفه نمایید
چنانچه آمریکا مجددا ما را تحریم وتهدیدکندهیچ ناو وکشتی باپرچم آمریکا وهوادارانش ازتنگه هرمزوخلیج فارس عبورنخواهدکرد، امیدوارم این پیام را آمریکا گرفته باشد، خودمیدانید!!!.
نه منتی سر ایرانه و نه اروپا ، امریکا از این میترسه سیستمی به موازات سوئیفت اجرایی بشه و بین دول دیگر هم مشتری و هوادار پیدا کنه و در نتیجه امپراطوری سلطه دلار بهم بریزه . فقط و فقط .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس