بازدید 3297

مجوز وزارت صنعت برای اکتشاف در معدن آنومالی 19D

کد خبر: ۸۴۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۳ 25 October 2018

یکی از مسائلی که در خصوص مجتمع صنعتی و معدنی چادر ملو مطرح می شد، بحث اتمام ذخایر معدن این شرکت بوده و این موضوع موجبات نگرانی را در میان سهامداران این شرکت بااقبال بازار سرمایه فراهم آورده بود.

به گزارش تابناک اقتصادی، شرکت چادر ملو برای حل این مسئله علاوه بر خرید معدن در استرالیا گزینه ای را مطرح کرده بود و به دنبال مجوز اکتشاف از معدن آنومالی 19D  بود، ولی در این بین اختلاف بین شرکت کویر نشین سنگ آهنی  و سازمان حفاظت محیط‌زیست بالا گرفت ولی در نهایت چادر ملو توانست این موضوع را مدیریت کند و براین اساس مدیر عامل این شرکت در مصاحبه ای با اشاره به مججوز وزارت ارشاد برای اکتشاف در محدوده آنومالی  19D گفت: مجوز اکتشاف کارگروه وزارت صنعت در معدن آنومالی 19D صادر شده و با رعایت یک سری نکات اکتشاف در این منطقه آغاز خواهد شد.

اختلاف بین چادر ملو و سازمان محیط زیست برای بهره برداری از این معدن سابقه طولانی دارد و بیش از 13 سال دو طرف در گیر این مسئله بودند و محیط‌زیست با بیان این موضوع که بخشی از آنومالی 19D در محدوده حیات وحش قراردارد ، امکان بهره‌برداری از این معدن سنگ آهن را میسر نمی دانست، از طرفی سنگ‌آهنی‌ها متعهد شدند تا شرایط زیست اندک جانداران وحشی این منطقه را فراهم کنند و به ازای محدوده تحت بهره‌برداری معدن، حریم زیستگاه جانداران این منطقه را گسترش داده و تحت حفاظت قرار دهند.

با توجه به اینکه بر اساس آخرین آمار پنج سال بیشتر از عمر معدن چادرملو باقی مانده و درخواست مکرر این شرکت از محیط زیست برای همکاری با این شرکت معدنی که اشتغال زایی فراوانی طی سال های فعالیت خود برای مردم منطقه فراهم آورده و نقش کم نظیری در توسعه منطقه داشته، سرانجام مجوز فعالیت در 19D صادر شد و البته بهره‌برداری از این آنومالی حداقل چهار سال زمان نیاز دارد.

در همین زمینه مدیرعامل چادرملو از صدور مجوز اکتشاف کارگروه وزارت صنعت در معدن آنومالی 19D  برای این شرکت خبر داد و گفت: با رعایت یک سری نکات اکتشاف را در این منطقه آغاز کرده‌ایم.

محمود نوریان درباره آخرین وضعیت آنومالی 19D گفت: کارگروه مربوطه در وزارت صنعت که محیط زیست هم یکی از اعضای آن است، مجوز اکتشاف در آنومالی 19D  را برای «کچاد» صادر کرده که با رعایت یک سری نکات اکتشاف را در این منطقه آغاز کرده‌ایم و بعد از انجام کارهای اکتشافی مرحله بعدی گرفتن گواهی کشف بوده که براساس یک تفاهم دیگر با محیط زیست پروانه استخراج از آنومالی 19 D برای این شرکت صادر خواهد شد.

وی افزود: مسلما اگر مجوز اکتشاف هم داده شود در صورت داشتن ذخیره قابل قبول که حتما هم در آنومالی 19D چنین ذخیره‌ای وجود دارد، اجازه بهره‌برداری نیز داده خواهد شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل