بازدید 5710

استفتائات رهبری در مورد مهاجرت و پناهندگى سياسى

استفتائات رهبری در مورد مهاجرت و پناهندگى سياسى
کد خبر: ۸۴۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۴ 24 October 2018

مهاجرت و پناهندگى سياسى

سؤال1384: پناهندگى سياسى به کشورهاى خارجى چه حکمى دارد؟ آيا جعل داستان غيرواقعى براى دستيابى به پناهندگى سياسى، جايز است؟
جواب:پناهندگى سياسى به دولت غير مسلمان تا زمانى که مفسده‏اى بر آن مترتّب نشود، فى‏نفسه اشکال ندارد. ولى براى دستيابى به آن، توسل به دروغ و جعل چيزى که واقعيت ندارد، جايز نيست.

سؤال1385: آيا براى يک شخص مسلمان مهاجرت به کشورهاى غير اسلامى جايز است؟
جواب:اگر خوف انحراف از دين وجود نداشته باشد اين کار اشکال ندارد و واجب است در آنجا بعد از رعايت احتياط و مواظبت نسبت به دين ومذهب به مقدارى که توانايى دارد مبادرت به دفاع از اسلام و مسلمين نمايد.

سؤال1386: آيا مهاجرت به سرزمين اسلام بر زنانى که در سرزمين کفر اسلام آورده‏اند، به دليل اينکه بر اثر خُوف از خانواده و جامعه نمى‏توانند اسلام خود را آشکار کنند، واجب است؟
جواب:در صورتى که مهاجرت به سرزمين اسلام براى آنان حَرَج داشته باشد واجب نيست، ولى واجب است تا حد امکان نسبت به نماز و روزه و ساير واجبات مراقبت نمايند.

سؤال1387: زندگى در کشورى که اسباب معصيت مانند برهنگى و گوش‌دادن به نوارهاى مبتذل موسيقى و غيره در آن فراهم است، چه حکمى دارد؟ کسى که در آنجا تازه به سن تکليف رسيده چه حکمى دارد؟
جواب:اقامت و زندگى آنها، فى‏نفسه اشکال ندارد، ولى بايد از امورى که از نظر شرعى بر او حرام هستند اجتناب کند و اگر نمى‏تواند بايد به کشورهاى اسلامى مسافرت نمايد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار