بازدید 1866

روند صدور ویزای اربعین نهایتا ۷۲ ساعت خواهد بود

کد خبر: ۸۴۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 22 October 2018

رییس سازمان حج وزیارت گفت: روند صدور ویزا برای کسانی که در سامانه سماح ثبت نام کنند نهایتا ۷۲ ساعت خواهد بود البته این فرایند در برخی استان‌ها کمتر از مدت زمان ذکر شده است.

به گزارش میزان، حمید محمدی رییس سازمان حج وزیارت در خصوص نام نویسی پیاده روی اربعین حسینی اظهار کرد: روند صدور ویزا برای کسانی که در سامانه سماح ثبت نام کنند نهایتا ۷۲ ساعت خواهد بود البته این فرایند در برخی استان‌ها کمتر از مدت زمان ذکر شده است.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی به متقاضیان زیارت اربعین تاکید می‌کنیم که برای سرعت بیشتر می‌توانند خودشان در سامانه سماح samah.haj.ir ثبت نام کنند و سپس در اولین فرصت مبارکشان را به یکی از نزدیکترین دفاتر خدمات زیارتی به محل کار یا سکونتشان، ارایه دهند. اسامی و نشانی دفاتر در سامانه سماح، سایت سازمان قابل مشاهده است.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: متقاضیان بعد از تحویل مدارک به دفاتر زیارتی، از طریق سامانه پیامکی دریافت می‌کنند و این پیامک تایید روند ثبت نام و مجاز بودن دفتر است. اگر متقاضیان پیامکی دریافت نکنند به معنای نادرست بودن مسیر نام نویسی و دفتر مورد نظر است.

محمدی افزود: عده‌ای سودجو برای اینکه خارج از سیستم مطرح شده فعالیت کنند، تلاش می‌کنند تا گذرنامه‌های متقاضیان را بگیرند و ادعای تاخیر در سامانه سماح را مطرح نمایند در صورتی که هیچ تاخیری در سیستم سامانه سماح و نام نویسی قانونی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی فرصت طلبان با ادعای دریافت ویزای سریع، مبالغی بیشتر از قیمت مصوب ۲۳۴ هزار و ۸۷۵ تومان را دریافت کرده اند و این افراد سودجو از عشق و ارادت متقاضیان زیارت اربعین سواستفاده کرده و ۶۳۰ هزار تومان را دریافت کرده اند.

رییس سازمان حج وزیارت اظهار کرد: مردم به هیچ وجه به تبلیغات ناصحیح این سودجویان توجه نکنند. نزدیک یا دور بودن محل ثبت نام، به سفارت یا دفاتر کنسولگری، دلیلی بر سرعت صدور روادید و فرآیند ثبت نام محسوب نمی‌شود.

رییس سازمان حج وزیارت در خصوص هزینه صدور ویزا و مبالغی که پیش از تعیین مبلغ ۲۳۳ هزار و ۸۷۵ تومان در روز‌های نخست ثبت نام پرداخت شده بود گفت: هر کسی که مبلغی بیشتر در سامانه سماح در روز‌های نخستین پرداخت کرده است. مابه التفاوت به او عودت داده می‌شود و این مهم به زودی از سوی بانک ملی اجرایی می‌شود.

محمدی در خصوص پایان زمان نام نویسی اظهار کرد: ثبت نام طبق برنامه تا ۱۶ صفر ادامه دارد، اما توصیه می‌شود علاقمندان کار را به لحظه آخر موکول نکنند.

وی با اشاره به اختصاص ارز همراه برای زائران اربعین افزود:​ از آنجاکه همراه داشتن ارز برای زائران یک ضرورت بوده با پیگیری‌های سازمان حج، ستاد مرکزی اربعین و بانک مرکزی، بانک ملی پرداخت ارز همراه را برعهده گرفته است. طبق اعلام بانک ملی زائران با مراجعه به پیام رسان «بله»، معادل ۱۰۰ هزار دینار عراقی را که حدود ۹۶۰ هزار تومان می‌شود بصورت الکترونیکی پرداخت کنند و با دردست داشتن رسید و شماره پیگیری، در هر سه مرز مهران، شلمچه و چذابه و شعب بانک ملی در نجف و کربلا و کاظمین است ارزشان را دریافت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر