بازدید 2203

ضرورت اصلاح معیارهای سلیقه‌ای درجه‌بندی هتل‌ها

عضو هیات رئیسه گردشگری مجلس با بیان اینکه تغییر معیارهای درجه‌بندی هتل‌ها ضروری است، گفت: اطلاعات اشتباهی از هتل‌های ایرانی به گردشگران خارجی داده می‌شود.
کد خبر: ۸۴۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ 22 October 2018

مهراد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت درجه‌بندی هتل‌ها همچون کشورهای پیشرو در عرصه گردشگری، گفت: هتل‌های ایران نیز باید براساس استانداردهای بین‌المللی درجه‌بندی شوند تا گردشگر خارجی قبل از ورود به کشور براساس اطلاعات دریافتی از درجه هر یک از هتل‌ها یکی از آن‌ها با توجه به بودجه خود انتخاب کند اما عدم درجه‌بندی هتل‌های ایران سبب شده گردشگر خارجی پیش‌زمینه مشخصی از هزینه‌های خود در ایران نداشته باشد با اطلاعات اشتباهی را دیافت کند.
عدم درجه‌بندی هتل‌ها سبب شده مسافران به ظاهر اولیه هتل‌ها اعتماد کنند اما در بسیاری از مواقع پس از استفاده از اتقاق‌ها متوجه می‌شوند که استانداردهای لازم را با توجه به میزان هزینه دریافتی و حتی زرق و برق داخلی ندارد.

بسیاری از هتل‌ها استانداردهای لازم را با توجه به هزینه دریافتی و زرق و برق داخلی ندارد

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدم درجه‌بندی هتل‌ها سبب شده مسافران به ظاهر اولیه هتل‌ها اعتماد کنند اما در بسیاری از مواقع پس از استفاده از اتقاق‌ها متوجه می‌شوند که استانداردهای لازم را با توجه به میزان هزینه دریافتی و حتی زرق و برق داخلی ندارد.

وی افزود: در گذشته یکی از معیارهای درجه‌بندی هتل‌ها بر پایه‌ مساحت و ارتفاع ساختمان‌ها بود درحالیکه باید شاخصه‌هایی همچون "توسعه پایدار گردشگری" و "دسترسی برای افراد ناتوان جسمی" را در این ارزیابی گنجاند.

برخی از هتل‌ها و مراکز اقامتی تجهیزات مناسب و استاندارد اطفای حریق را ندارند

بائوج لاهوتی با تاکید براینکه باید ضوابط بین‌المللی دریجه‌بندی هتل‌ها بومی‌سازی شود و در نهایت با تلفیق مدل‌های خارجی و ایرانی به یک دستورالعمل جامع رسید، اضافه کرد: قابل سنجش بودن "ضوابط درجه‌بندی هتل‌ها" ازجمله ویژگی‌های مثبت آن به شمار می آیند، این در حالی است که هنوز برخی از هتل‌ها و مراکز اقامتی تجهیزات مناسب و استاندارد اطفای حریق را ندارند.

عضو هیات رئیسه فراگسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ارزیابی هتل‌ها با اجرای این ضوابط از حالت سلیقه‌ای و کلی خارج می‌شود و شاخص‌های ارزیابی، حالت کمی و سنجشی پیدا می‌کند، گفت: تغییر معیارهای درجه‌بندی هتل‌ها، هزینه‌های آن‌ها را برای رسیدن به شاخص‌های مشخص شده کاهش می‌دهد چراکه تاکنون تاکید بر رعایت مسائل فنی و ساختمانی بود که هزینه‌های بازسازی را به شدت سنگین می‌کرد، درحالیکه بهتر است در ارزیابی و درجه‌بندی جدید معیارهای نرم‌افزاری و خدماتی مدنظر قرار گیرد./

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار