بازدید 2257

رشته‌های علوم پایه به چه دلیل مغفول مانده‌اند؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وزارت علوم به کمک وزارتخانه‌های دیگر شرایط رونق کاری رشته‌های علوم پایه را فراهم کند، گفت: رشته‌های علوم پایه در کشور مغفول مانده‌اند.
کد خبر: ۸۴۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷ 22 October 2018

سیدجواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت دلیل ضعف رشته‌های علوم پایه در کشور را مسائل اقتصادی و بی‌برنامگی مسئولان در ایجاد شغل برای این رشته‌ها عنوان کرد و گفت: در حالی جمعیت دانشجویان علوم پایه به دلیل مسائل اقتصادی در سال‌های اخیر کاهش داشته که رشته‌های علوم پایه موتور محرکه علم در تمامی جهان به شمار می‌آیند چراکه ریشه تمامی علوم کاربردی از علوم پایه نشات می‌گیرد.
از آنجا که چندین سال جذب بالای دانشجو در رشته‌های علوم پایه بدون در نظر گرفتن آینده شغلی صورت گرفت، این مسئله سبب شد در ادامه میل و رغبت به این رشته‌ها کاهش پیدا کند.

وزارت علوم به کمک وزارتخانه‌های دیگر شرایط رونق کاری رشته‌های علوم پایه را فراهم کند

نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت علوم باید به کمک وزارتخانه‌های دیگر شرایط رونق کاری رشته‌های علوم پایه را فراهم کند تا این رشته‌ها مجددا جان بگیرند، ادامه داد: درواقع از آنجا که چندین سال جذب بالای دانشجو در رشته‌های علوم پایه بدون در نظر گرفتن آینده شغلی صورت گرفت، این مسئله سبب شد در ادامه میل و رغبت به این رشته‌ها کاهش پیدا کند.

رشته‌های علوم پایه در کشور مغفول مانده‌اند

وی با تاکید بر اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید براساس آمایش آموزش عالی برای رونق و رشد مجدد رشته‌های علوم پایه تلاش کند، اضافه کرد: در حالی این رشته‌ها در کشور مغفول مانده‌اند که مدیران می‌خواهند به یکباره رشته‌های بین رشته‌ای را توسعه دهند، در صورتی که اگر این رشته‌ها با هم ارتباط نداشته باشند و به طور موازی رشد نکنند در طولانی مدت بیشتر از این در عرصه علمی مشکل ایجاد خواهد شد.

افت سطح علمی دانشجویان برخی از رشته‌های علوم پایه با بازار کار نامناسب

وی با اشاره به افت سطح علمی دانشجویان برخی از رشته‌های علوم پایه که بازار کار کمتری دارند، اظهارکرد: اگر کشورهای پیشرفته رشد کرده‌اند به‌دلیل توجه‎ای است که به رشته‌های علوم پایه کرده‌ و از این طریق شرایط رشد علوم دیگرشان نیز فراهم شده است.

ضرورت ارزیابی ارتباط رشته تحصیلی با شغل دانش‌آموختگان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معتقد است باید درخصوص اشتغال دانش‌آموختگان بررسی‌های بیشتری انجام داد و مسائلی همچون وضعیت اشتغال یا ارتباط رشته تحصیلی با شغل دانش‌آموختگان مورد ارزیابی قرار گرفته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار