بازدید 2196

طرح آموزش مهارت از تولید تا فروش در هنرستان‌ها مفید است اگر...

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس "طرح آموزش مهارت همراه با تولید تا فروش در هنرستان‌ها و مدارس فنی وحرفه‌ای سراسر کشور" را در صورت اجرای صحیح بسیار مفید ارزیابی کرد.
کد خبر: ۸۴۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 22 October 2018

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت "طرح آموزش مهارت همراه با تولید تا فروش در هنرستان‌ها و مدارس فنی وحرفه‌ای سراسر کشور" را در صورت اجرای صحیح بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت: راه‌اندازی سامانه تولید، خدمات‌رسانی و بازاریابی برای محصولات دانش‌آموزان هنرستانی بهترین کار در راستای آماده‌سازی آن‌ها برای ورود به بازار کار و کارآفرینی است.

معدل بالا افتخار است یا داشتن مهارت؟

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاکنون صرفا کسب نمره و معدل بالا اولویت نخست برای دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان بوده است و به این مسئله افتخار می‌کردند اما اکنون خانواده‌ها و دانش‌آموزان به سمتی می‌روند که نسبت به تولید اثری کاربردی و تسلط به یک مهارت همچون نجاری، خیاطی و... مفتخر شوند.

مهارت نباید صرفا در مرحله کسب مهارت باقی بماند بلکه باید به تولید و درآمدزایی برسد

وی با بیان اینکه اکنون بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه قدرت انجام حداقل کارهای روزمره خود را نداشته و هیچ مهارتی ندارند، افزود: آموزش مهارت نباید صرفا در مرحله کسب مهارت باقی بماند بلکه باید به تولید و درآمدزایی برسد هرچند دستیابی این مهم نیازمند بازاریابی است لذا برپایی بازارچه‌های دانش‌آموزی در سطح شهر سبب می‌شود آن‎ها به باور خود رسیده و شیوه‌های کسب درآمد را بیاموزند و با سلیقه مشتری و مخاطب در رشته کاربردی خود آشنا شده و تولیدات‌شان در جهت تامین سفارشات و سلیقه‌ها را ارتقاء دهند.

میرزاده معتقد است صرف نمره دادن به اثر تولیدی دانش‌آموزان هنرستان‌ها و فنی و حرفه‌ای‌ها کفایت نمی‌کند بلکه آن‌ها باید بازخورد مشتری و مخاطب را نسبت به تولیدات‌شان ببینند تا بتوانند در جهت رفع ایرادات قدم برداشته یا به دنبال کسب درآمد نسبتا مناسب برای ادامه کار تشویق شوند.

تشکیل بازارچه‌های دانش‌آموزی آن‌ها را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند

وی با اعتقاد به اینکه تشکیل بازارچه‌های دانش‌آموزی به ترتیب و با توجه به رشد کیفی آثار در محله، منطقه، استان و کشور آن‌ها را به مرور برای ورود به بازار کار آماده می‌کند، اظهارکرد: این اتفاق سبب می‌شود با دلیل فروش یا عدم فورش تولیدات خود آشنا شده و در راستای تقویت یا رفع ایرادات آن برآیند این در حالی است که اگر دانش‌آموزان در همین حد نیز بازار کار آشنا شوند دستاورد بزرگی حاصل شده است.
اگرچه تجهیزات هنرستان‌ها برای دستیابی به تولیدات با کیفیت و متناسب با نیاز روز ایده‌آل نیست، اما با همین شرایط موجود نیز می‌توان مهارت‌های مفید و کاربردی را به دانش‌آموزان آموزش داد و آن‌ها را پس از فارغ‌التحصیلی جذب بازار کار کرد.

تجهیزات هنرستان‌ها برای دستیابی به تولیدات با کیفیت و متناسب با نیاز روز ایده‌آل نیست

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآوری شد: اگرچه تجهیزات هنرستان‌ها برای دستیابی به تولیدات با کیفیت و متناسب با نیاز روز ایده‌آل نیست، اما با همین شرایط موجود نیز می‌توان مهارت‌های مفید و کاربردی را به دانش‌آموزان آموزش داد و آن‌ها را پس از فارغ‌التحصیلی جذب بازار کار کرد.

وی همچنین معتقد است اگرچه درآمدزایی هدف اصلی از اجرای این طرح نیست اما چه ایرادی دارد که دانش‌آموزان به درآمدزایی نیز برسند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی