بازدید 3821

فرش ترکمن ثبت جهانی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: تلاش داریم با فراهم آوردن زیرساخت‌ها فرش ترکمن را ثبت جهانی کنیم.
کد خبر: ۸۴۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷ 21 October 2018

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: تلاش داریم با فراهم آوردن زیرساخت‌ها فرش ترکمن را ثبت جهانی کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، ابراهیم کریمی عصر امروز در جلسه هماهنگی تقویت و توسعه فرش ترکمن در گنبدکاووس اظهار داشت: 20خرداد 96 گنبدکاووس را به عنوان شهر ملی فرش ترکمن در شورای عالی سازمان میراث فرهنگی کشور ثبت کردیم.

وی افزود: اکنون با توجه به قابلیت‌های ویژه شهرستان گنبدکاووس، قصد داریم با فراهم آوردن زیرساخت‌ها، ثبت ملی فرش ترکمن را به جهانی ارتقاء دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار کرد: شور و اشتیاق مسئولان، تعداد هنرمندان فعال، ارتقاء کیفیت مجتمع‌های کارگاهی نصب تابلو و تندیس مفاخر فرش ترکمن و المان‌های شهری و ایجاد دبیرخانه فرش از زیرساخت‌های لازم است.

عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه خواستار فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم و ایجاد کارگروه در شهرداری گنبدکاووس شد.

وی اظهار کرد: گنبدکاووس به عنوان شهر ملی صنایع دستی در رشته فرش ترکمن تصویب شده و پرونده آن برای ثبت جهانی به عنوان شهر جهانی فرش ترکمن به یونسکو ارسال شده است.

وی افزود: امید داریم در آینده نزدیک در کنار ثبت جهانی برج قابوس، گنبدکاووس به عنوان شهر فرش ترکمن ثبت جهانی شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: کارگروه تخصصی برای بررسی نقاط ضعف و قوت نخستین جشنواره اقوام ایران زمین گنبدکاووس تشکیل خواهد شد تا امسال شاهد برگزاری هرچه بهتر این جشنواره از لحاظ کمی و کیفی باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان