بازدید 10005
۹

تلاش زیرپوستی دانشگاه آزاد برای فرار از کابوس چندساله؟!

جدا از نارضایتی داوطلبان پذیرش شده و خانواده‌های آنها، جو منفی ایجاد شده در میان مردم نسبت به عملکرد نامناسب دانشگاه آزاد در زمینه پذیرش داوطلبان ذخیره و دریافت شهریه، مسئولان این دانشگاه را دچار مشکل کرده است ضمن اینکه ابهامات بسیاری هم درباره وضعیت آتی این دانشگاه و افزایش احتمال چنین تخلف‌هایی در آینده ایجاد کرده است.
کد خبر: ۸۴۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ 22 October 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارداعلام نتایج پذیرفته شدگان رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد در دهه سوم شهریور و ثبت نام ۱۲ هزار داوطلب ذخیره در چندین واحد این دانشگاه طی هفته‌های گذشته، حواشی زیادی به دنبال داشت؛ حواشی ای که نشان از اشکالات مدیریتی بزرگی در این دانشگاه دارد.

به گزارش «تابناک»، ماجرای تخلف گسترده دانشگاه آزاد از آن جایی شروع شد که مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه، اسامی تعدادی از داوطلبان را به عنوان ذخیره اعلام کرد و برخی واحد‌ها اقدام به ثبت نام این افراد کردند. ثبت نام همراه با دریافت شهریه ترم اول از این داوطلبان، آن هم در شرایطی که دانشگاه تاکید کرده بود که این افراد در فهرست ذخیره قرار دارند، نه اینکه پذیرفته شده باشند!

ثبت نام دانشجویان ذخیره و پس از آن مردود اعلام شدن آن‌ها از سوی دانشگاه آزاد که موجبات نارضایتی شدید داوطلبان ثبت نام شده و خانواده‌های آن‌ها را فراهم آورد، حکایت از وجود مشکل جدی در ساختار مدیریت دانشگاه آزاد داشت؛ مشکلی که وقتی محرز و آشکار شد، واکنش سرپرست دانشگاه آزاد را در پی داشت که در پاسخ به اعتراضات گسترده داوطلبان و به منظور کاهش فشار افکار عمومی، اقدام به عزل ۷ تن از روسا و معاونان آموزشی واحد‌های این دانشگاه کرد.

با وجود عزل مسئولان واحد‌های متخلف، تبعات این تخلف همچنان گریبان دانشگاه آزاد را گرفته است و بسیاری از داوطلبان ذخیره که ثبت نام کرده بودند و در روز‌های ابتدایی مهر هم در کلاس حاضر شده بودند اعلام کردند که قصد ترک تحصیل ندارند و  چون هزینه تحصیل در دانشگاه را پرداخت کرده اند، محق به ادامه تحصیل هستند.
 
جدا از نارضایتی داوطلبان پذیرش شده و خانواده‌های آنها، جو منفی ایجاد شده در میان مردم نسبت به عملکرد نامناسب دانشگاه آزاد در زمینه پذیرش داوطلبان ذخیره و دریافت شهریه، مسئولان این دانشگاه را دچار مشکل کرده است ضمن اینکه ابهامات بسیاری هم درباره وضعیت آتی این دانشگاه و افزایش احتمال چنین تخلف‌هایی در آینده ایجاد کرده است.

در این میان و با وجود آنکه مدیران متخلف برکنار شده اند، اما هنوز دلیل وقوع چنین تخلف گسترده‌ای در واحد‌های این دانشگاه مشخص نشده است. ضمن اینکه این تخلف گسترده بود و فقط در یک یا دو واحد انجام نشده و حداقل ۷ واحد دانشگاه آزاد با این تخلف درگیر بودند، تا این سوال به وجود آید که آیا یک تخلف ساده رخ داده یا ماجرا ورای استباه مشابه مدیران در هفت دانشگاه است؟

با گذشت چندین هفته از وقوع این تخلف هنوز مسئولان این دانشگاه به شفافسازی این موضوع نپرداخته اند و تنها به عزل و برکناری مسئولان این واحد‌ها اکتفا کرده اند و اظهارات سرپرست دانشگاه آزاد مبنی بر اینکه به زودی نتایج تمام تصمیمات اتخاذ شده در مراجعات حضوری داوطلبان پزشکی در سامانه‌های ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی اعمال و به داوطلبان اطلاع رسانی می‌شود هم ناکافی است.

محمدمهدی طهرانچی در این باره گفته: از روز اعلام نتایج قطعی رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، شرایط برای مراجعه و دریافت شکایات داوطلبان و مراجعه کنندگان فراهم شده که در همین رابطه تمامی درخواست‌ها به طور دقیق بررسی و پیگیری می‌شود. داوطلبان هیچ گونه نگرانی نداشته باشند، چراکه به محض انجام کار‌های اداری، از طریق سامانه‌های دانشگاه برای ثبت نام و سایر مراحل اطلاع رسانی خواهد شد.

این اظهارات در حالی است که انتظار می‌رفت که سرپرست این دانشگاه از داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها عذرخواهی کند و دلیل وقوع این تخلف گسترده و ناهماهنگی موجود را توضیح دهد. علاوه بر این، انتظار می‌رفت که این مسئول عالی رتبه دانشگاه توضیح دهد که چگونه تعداد بسیاری از روسا و معاونان آموزشی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی بدون توجه به دستورالعمل‌های سازمان مرکزی اقدام به ثبت نام داوطلبان گروه پزشکی کردند؟ چرا دانشگاهی با سه دهه سابقه چنین تخلفی را مرتکب شده است آیا این به معنای خارج شدن این دانشگاه از ریل نیست؟

همه این ابهامات در حالی مطرح می‌شود که می‌دانیم دانشگاه آزاد طی سال‌های اخیر با افزایش چشمگیر صندلی‌های خالی مواجه است و مدتهاست در تلاش است تا این نقیصه را رفع کرده و دانشجویان بیشتری را جذب کند. تلاشی که می‌شود آن را از خلال گزینه های متنوع پیش روی متقاضیان تحصیل در این دانشگاه دریافت که از جمله آنها، ثبت نام با پرداخت تنها ۱۰ درصد از شهریه هر ترم و قسط بندی مابقی شهریه است.

افزایش تسهیلات شهریه و امضای تفاهم نامه با دو موسسه بانکی برای حمایت مالی از دانشجویان هم از دیگر گام‌هایی است که این دانشگاه برای کاهش صندلی‌های خالی برداشته است. راهکارهایی که همه و همه یک هدف را دنبال می‌کنند که آن هم افزایش شمار دانشجویان این دانشگاه و فرار از کابوس صندلی های خالی است. کابوسی که اگر بشنویم در شکل گیری تخلف اخیر نقش ایفا کرده جای تعجب نخواهد داشت، اما سخت است بپذیریم که به شکل گیری تخلفی مشابه در چند واحد دانشگاهی منجر شده باشد!
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
دانشگاه ازاد را جمعش کنید
دانشگاه آزاد محکوم به نابودی است. البته متاسفانه پس از اینکه ابتدا رشته های علوم انسانی و سپس مهندسی را با خاک یکسان کرد.
الان هم میخواد این بلا رو سر رشته های علوم پزشکی بیاره که خوشبختانه وزارت بهداشت اجازه نمیده.
کاش وزارت علوم هم اینطور عمل میکرد.
مدیریت پزشک سیاست مدار 35 شغله همینه ؟؟؟؟
دلیل این اشتباهات اینه که وقتی یه مدیر جدید میاد تمام افرادی که قبلا در سمتی بودن رو کنار میگذاره و آدمهای خودش رو جایگزین می کنه
یه سوال از عزیزان معترض به اشتباه رخ داده در اعلام نتایج دانشگاه آزاد دارم، صبح از خواب بلند شدید و ناگهان یک پیامک واریز یک میلیارد تومان از سوی بانک را می خونید، قطعا شوکه خواهید شد، بعد از چند ساعت یا حتی چند روز متوجه می شوید که در اثر اشتباه کارمند بانک مبلغ یک میلیارد تومن به حساب شما وارد شده، واقعا عکس العمل شما چه خواهد بود، آیا خود را صاحب این پول کلان می دانید و در صورت عودت پول از حساب از سوی بانک، از بانک بابت این اتفاق شکایت می کنید!!!!!!
دانشگاه آزاد گند زده به مدرک و تحصیلات.
تخلفاتشون زیاده توی دانشگااه اسلامشهر فوق لیسانس روانشناسی کد یک استاد رو زدن یک استاد دیگه اومده درس میده به بازرسی هم گفتیم رسیدگی نشده و استاد به شاگردان توهین هم میکنه و براحتی میگه اعتراض دارید بگید استاد متون زبان گنجی
خیلی هم اشتباهی در کار نیست و کاملا عمدی است . کافی است به مقدار شهریه دریافتی از این افراد توجه کنید. سالی حدود بیست میلیون .
ورودی پزشکی برای جلوگیری از افزایش بی حد وحصر درآمد پزشکان باید راحت بشه و دانشجویان بیشتری جذب بشن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار