بازدید 13985
جهانگیری در مراسم روز ملی صادرات؛

تحریم‌های آمریکا باج‌گیری است/ امکان افزایش قیمت بنزین وجود ندارد/ هیچ مشکلی برای تأمین دارو و کالاهای اساسی نداریم/ ترامپ از زورگویی دست بردارد تا با هم گفت‌وگو کنیم

معاون اول رئیس‌جمهوری در ادامه با اشاره به رخدادهای فضای بین‌الملل و اعلام خروج ترامپ از برجام و همچنین سیاست‌های ایالات متحده آمریکا برای وارد کردن ایران به جنگ اقتصادی خاطرنشان کرد: شاید در این شرایط، برخی توصیه کنند ما با او (ترامپ) صحبت و درنهایت موافقت کنیم، اما روحیه و غیرت ایرانی گاهی اوقات اجازه این کار را نمی‌دهد، بلکه ما باید به او بگوییم که از حرف زور خود دست بردارد تا با هم گفت‌وگو کنیم.
کد خبر: ۸۴۴۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 21 October 2018

معاون اول رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران زورگویی و باج‌گیری از ملت ایران است، اظهار کرد: اینکه دولت با اطمینان اعلام می‌کند که واردات کالاهای اساسی و داروهای مورد نیاز مردم در حال انجام و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد، نه به دلیل اقدامات بشردوستانه ایالات متحده آمریکا، بلکه به دلیل راهکارهایی است که خود برای مواجهه با این شرایط اتخاذ کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ اسحاق جهانگیری صبح یکشنبه در مراسم گرامیداشت بیست و دومین سالروز ملی صادرات، با بیان اینکه در شرایط خاصی قرار گرفته‌ایم و در این شرایط باید با یکدیگر صادقانه صحبت کنیم، اظهار کرد: امروز در کشور مسائلی وجود دارد که تقریبا میان مردم ایران روشن است و از مسائل پشت پرده نیست.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت یازدهم برای ایجاد ثبات و آرامش در کشور خاطرنشان کرد: در آغاز دولت یازدهم اولویتمان آن بود که تمام قید و بندهایی که به دست و پای اقتصاد کشور بسته شده بود، باز کنیم. در همین راستا نیز تیمی روی کار آمد که صددرصد با قدرت گرفتن بخش خصوصی موافق بود.

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه شرایط اقتصادی کشور صرفا تحت تأثیر سیاست‌های اقتصادی نیست گفت: شرایط اقتصادی کشور برگرفته از عوامل گوناگونی نظیر شرایط بین‌المللی، مسائل سیاسی و اجتماعی در داخل کشور و محیط پیرامون اقتصاد است. همچنین اقتصاد ما به مسائلی نظیر اینکه در فرهنگ ما بخش خصوصی را خوب یا بد تلقی کنند یا اینکه بخش خصوصی بتواند با دنیا خوب کار کند، در فعالیت بنگاه‌های اقتصادی تأثیرگذار است.

جهانگیری ادامه داد: ما در دولت یازدهم می‌خواستیم شرایط بین‌المللی درست شود و سیاست داخلی را آرام کنیم و ثبات و آرامش را به اقتصاد بازگردانیم و همچنین به گونه‌ای عمل کنیم تا شاخص‌های اقتصادی برای فعالان این عرصه قابل پیش‌بینی و فهم باشد. در نهایت نیز در دولت یازدهم موفق شدیم که ثبات و آرامش را به اقتصاد بازگردانیم؛ در این دولت شرایط بین‌المللی مساعد شد و هجده ماه برای دستیابی به توافق گفت‌وگو کردیم و خیلی از تابوها را نیز برای به نتیجه رساندن مذاکرات شکستیم و درنهایت شاهد اتفاقات خوبی در اقتصاد بودیم.

وی با بیان اینکه در دوره فعلی اتفاقات ویژه‌ای در حوزه بین‌الملل و سیاست داخلی افتاده است، تصریح کرد: در مسائل سیاست داخلی همه باید تلاش کنند تا روحیه جوانمردی را در کشور تقویت نمایند، چون امروز ما به ترویج این روحیه نیازمندیم و باید کاری کنیم تا مردم احساس کنند که می‌توانند با جوانمردی فعالیت و زندگی کنند.

معاون اول رئیس‌جمهوری در ادامه با اشاره به اتفاقات فضای بین‌الملل و اعلام خروج ترامپ از برجام و همچنین سیاست‌های ایالات متحده آمریکا برای وارد کردن ایران به جنگ اقتصادی خاطرنشان کرد: در این شرایط ممکن است برخی توصیه کنند ما با او (ترامپ) صحبت و درنهایت موافقت کنیم، اما روحیه و غیرت ایرانی گاهی اجازه این کار را نمی‌دهد، بلکه ما باید به او بگوییم که از حرف زور خود دست بردارد تا با هم گفت‌وگو کنیم.

وی با تأکید بر اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران و مردم این کشور بارها نشان داده‌اند، اهل منطق و گفت‌وگو هستند، گفت: حرفمان این است که باید از موضع برابر گفت‌وگوها انجام شود.

جهانگیری همچنین با اشاره به زمان اعلام شده از سوی مقامات آمریکایی برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران خاطرنشان کرد: مسأله اعمال تحریم‌ها از پیش از 13 آبان اجرا شده‌اند؛ شاخص این تحریم‌ها نفت، بانک، حمل و نقل و زیربناهای اصلی درآمدی و اقتصادی کشور است و ایالات متحده آمریکا نیز در سه چهار ماه گذشته به هر میزان که توانسته بر دنیا و شرکت‌های مختلف فشار آورده تا مانع صادرات نفت ما شود. به دلیل همین فشارها نیز تعدادی از کشورها تسلیم شده‌اند و واردات نفت خود از ایران را به صفر رساندند و تعدادی نیز به واردات نفت از ایران ادامه دادند. همچنین ما تعدادی شریک جدید نفتی نیز پیدا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دولت در برابر اعمال تحریم‌های آمریکا دست بسته ننشسته است، ادامه داد: در دولت راهکارهایی پیدا کرده‌ایم که بر خلاف میل آمریکایی‌ها بتوانیم نفت خود را صادر و ‌در حوزه حمل و نقل فعالیت‌های خود را انجام دهیم، تبادلات مالی خود را برقرار کنیم و در سایر حوزه‌ها به اهداف مورد نظر خود دست یابیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری در ادامه اظهار کرد: من نمی‌گویم راه پیشروی کشور راه ساده‌ای است، بلکه معتقدم این راه پر از سنگلاخ و دشوار است، ولی بر این باورم که باید در داخل کشور اراده کنیم و این راه را پشت سر بگذاریم. تحریم‌های آمریکا، تحریم‌های سیاسی و اقتصادی که فقط علیه حکومت ایران اعمال شود، نیست بلکه هدف آنها اعمال تحریم‌هایی علیه ملت و حکومت ایران است. آمریکایی‌ها به دروغ می‌گویند که روی مسائل بشردوستانه دست نگذاشته‌اند، چون در ایام گذشته، بدترین سختگیری‌هایشان را روی انتقال پول برای کالاهای اساسی مردم انجام داده است.

جهانگیری افزود: اینکه دولت اعلام می‌کند با موفقیت کالاهای اساسی و داروی مورد نیاز مردم وارد کرده‌اند و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد، نه به دلیل تسهیل امور از سوی آمریکا با هدف بشردوستانه بلکه به دلیل اجرای راهکارهایی است که دولت برای شرایطی با آن مواجه شده در پیش گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه مقابله با تحریم‌ها صرفا وظیفه دولت نیست بلکه همه نهادها باید در این زمینه به کمک دولت بیایند، خاطرنشان کرد: از آنجایی که آمریکایی‌ها در ماجرای اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران در دنیا تنها شده است و فقط سعودی‌ها و رژیم‌صهیونیستی از آنها در اعمال فشار به ایران حمایت می‌کنند، اگر در داخل کشور متحد باشیم و قبول کنیم که این دوره سختی را می‌توانیم با اتحاد پشت سر بگذاریم، معتقدم که این دوره طولانی نخواهد بود. تحریم‌های آمریکا علیه ایران عین زورگویی و باج گیری از ملت ماست و ما نیز باید با تدبیر از این شرایط خارج شویم.

به گزارش ایسنا، معاون اول رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مراسم گرامیداشت بیست و دومین سالروز ملی صادرات با تأکید بر اینکه به خوبی بخش خصوصی ایران را می‌شناسم، خاطرنشان کرد: اگر بخش خصوصی این پیش فرض از دولت را قبول کنند که شرایط سخت فعلی باید طی شود و به صحنه بیایند، دولت نیز برای حمایت بیشتر و کمک مضاعف به بخش خصوصی به صحنه می‌آیند.

وی با اشاره به برخی انتقادات مطرح از سوی فعالان بخش خصوصی و صادرکنندگان در زمینه اعمال سیاست‌ها برای پیمان سپاری ارزی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب تاکنون در سه دوره با موضوع پیمان سپاری ارزی مواجهه داشته است خاطرنشان کرد: در دولت قبل مهمترین رسالت خود را در حد سیاست‌های پیمان سپاری در کوتاه ترین زمان ممکن می‌دانستم اما امروز شرایط جدیدی پیش آمده است. در این شرایط نخستین تصمیمات این بود که نامی از پیمان سپاری بر زبان نیاوریم، بلکه بگوییم اگر ارز صادراتی مجموعه‌ای وارد کشور نشد، آن مجموعه از برخی تشویقات و امکانات صادراتی برخوردار نباشد.

جهانگیری با تأکید بر اینکه صادرات برای تأمین نیاز کشور است، ادامه داد: اگر کسی بنا به هر دلیل، صادرات خود را با هدف خروج سرمایه و نه تأمین نیاز کشور انجام دهد، نه تنها خدمتی انجام نداده، بلکه عکس آن را انجام داده است.

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه مدیران بخش خصوصی جایگاهی بالاتر از جایگاه مدیران دولتی دارند، خاطرنشان کرد: مدیران بخش خصوصی با ایجاد یک واحد تولیدی، اشتغال زایی، تولید و صادرات محصول خود کار دشواری انجام می‌دهند. اگر امروز مسئولان دولتی به این درجه از بلوغ نرسیده باشند که ذینفعان باید در تصمیم‌گیری ها شریک و دخیل باشند، هیچگاه به موفقیت دست نخواهند یافت.

وی همچنین در واکنش به انتقادات برخی صادرکنندگان نسبت به صدور بخش‌نامه‌های لحظه‌ای و اعمال فوری برخی سیاست‌ها نظیر ممنوعیت صادرات برخی کالاها اظهار کرد: دولت نیز واقعا نمی‌خواهد، بخشنامه‌های خلق الساعه و لحظه‌ای صادر شود ما نیز می‌دانیم ثبات سیاست‌ها مهمترین عامل موفقیت کشور است؛ اما درباره برخی مسائل ممکن است از نظر منافع بخشی صدور یک بخشنامه منطقی نباشد، ولی زمانی که دولت قصد تصمیم گیری درباره موضوعی را دارد، باید منفعت کل ملت ایران را مورد توجه قرار دهد.

جهانگیری با تأکید بر اینکه دولت دوازدهم توجه ویژه‌ای به موضوع اقتصاد دارد، گفت: رئیس‌جمهوری در دوره نخست خود، اولویت اول را به نتیجه رساندن برجام قرار داده بود اما امروز تقریبا تمام زمان خود را روی اقتصاد می‌گذارد. توجه به اقتصاد در دولت را می‌توان از انتصاب آقای نهاوندیان به عنوان یکی از فعالان بخش خصوصی به عنوان معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری دید.

معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به فعالیت اتاق بازرگانی در کشور و نظریات آنها اظهار کرد: اخیرا اتاق بازرگانی جای خود را در سطوح مختلف کشور به خوبی باز کرده است. به گونه‌ای که حتی در جلسه خصوصی که سران سه قوه اخیرا با رهبری داشتند، برخی از نامه‌ها و اظهارات و پیشنهادات مطرح از سوی اتاق بازرگانی توسط ایشان مورد اشاره قرار گرفت؛ این اتفاق به این معناست که حرف اتاق بازرگانی در سطوح مختلف نظام پذیرفته است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه بخش خصوصی باید بپذیرد، ارز حاصل از صادرات خود را به چرخه اقتصاد بازگرداند به فراهم بودن امکان اعمال تغییرات در لحظه اجرای این سیاست اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای این سیاست‌ها در دوره‌ای طولانی نخواهد بود چراکه اگر بتوانیم به آمریکایی‌ها نشان دهیم که نتوانسته‌اند با اعمال فشارها و تحریم‌هایی به اهداف خود دست یابد و او سر عقل بیاید، این دوران می‌تواند برای چند ماه بیشتر به طول نینجامد.

جهانگیری با تأکید بر اینکه کشور در اوضاع کنونی به اعتماد متقابل بخش خصوصی و دولت نیازمند است، در واکنش به طرح برخی اظهارات از سوی تعدادی از فعالان اقتصادی مبنی بر اینکه استخوان بخش خصوصی در حال شکستن است، اظهار کرد: نباید بخش خصوصی اوضاع را تلخ کند. بی تردید شرایط موجود شرایط سختی است؛ اما نباید فراموش کنیم که سختی برای انسان‌های بزرگ است. باید بدانیم از بخش خصوصی مظلوم تر، ملت بزرگ ایران هستند که بخشی از آنها درآمدشان ماهانه زیر دو میلیون تومان است.

معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین در پاسخ به طرح پیشنهادهایی مبنی بر افزایش قیمت بنزین از سوی تعدادی از فعالان بخش خصوصی و صادر کنندگان با طرح این پرسش که آیا واقعا در شرایط فعلی افزایش قیمت بنزین توسط دولت امکان پذیر است، اظهار کرد: باید سیاست‌ها را گام به گام جلو ببریم. ما نمی‌توانیم با توجه به شرایطی که داریم، یک مرتبه از اقتصادی که در آن یارانه وجود دارد به سمت اقتصاد آزاد حرکت کنیم بلکه باید یک سیاست مدیریت شده داشته باشیم تا بتوانیم متناسب با شرایط جامعه به این سمت حرکت کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷۶
خوب الحمدالله ظاهرا هیچ مشکلی نداریم این گرانی و بدبختی هم که هست برای ما نیست برای دیگران هستش
پاسخ ها
مهربان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
وقتی روحانی و جهانگیری حرف میزنن ،قیمت ها بالا می رود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
برو پدر بیامرز، با مذاکره دوباره میخواهی چه چیزای دیگه را به باد بدی؟ ضمنا رهبری فرمودند با دولت کنونی مذاکره نخواهیم کرد
هنور در ایران منوجه نشدیم که سیاست تحریم نفت ایران برای بالا نگه داشتن قیمت نفت به منظور حمایت ار صتعت نفت شیل امریکا سیاست حاکمینی و دو حزبی امریکاست. صنعت نفت و گار امریکا به مدد شیل نفتی در حال حاضر با فاصله زیاد بزرگترین تولید کننده نفت و گاز دنیا است و امریکا با نوجه به تولید نفت کانادا که ۹۹ درصد صادرات ان باید به امریکا صورت گیرد به صادر کننده خالص انرژی تبدیل شده و برای حفظ این موفقیت تاریخی نیاز قطعی دارد که صادرات نفت ایران و ونزویلا را از بازار خارج کند تا قیمت نفت افت نکند چون با پایین رفتن قیمت نفت این صنعت در امریکا بیشترین ضرر را خواهد دید و حتی با توجه به اینکه پیش بینی می شود تا ۲۰۲۰ تولید نفت امریکا ۴ میلیون بشکه و تولید گاز ان تا ۳۰۰ میلیارد متر مکعب دیگر افزایش یابد فشار ناگهانی و کنونی به عربستان و همچنین روسیه را باید مقدمات کاهش صادرات این دو کشور از سوی امریکا به نفع باز کردن جا برای نفت و گاز تولیدی جدید امریکا در چند سال اینده دانست و حتی خروج ترامپ از پیمان اب و هوایی پاریس بخاطر حمایت از تولید شیل نفتی امریکاست که باعث رونق اقتصادی تاریخی امریکا شده است.
بسته چی شد هفته بعد
شروع نرمش قهرمانانه شماره 2 : مذاکره با زورگوی پیمان شکن.
دوست عزیز
الان تو تامین نیازهای اولیه موندم
نمیدونم چکار کنم
بیکاری هم بهم فشار اورده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
وقتی با نمایشهای عروسکی مردم را شیفته خود کردند و عقل را از مردم گرفتن و آدم ثروتمند را کردیم وکیل خود نان شب ما را خواهد برید این واقعیت امروز ماست که با انتخاب غلط چه برسر خود و دیگران می آوریم روحانی مچکریم 1400 که هیچ روز قیامت خدمتتان هستیم با همین نانی که در سفره ما گذاشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
نگران بیکاری نباش همانطوریکه شریعتمداری وزارت صمت را بخوبی مدیریت کرد منتظر خبرهای خوبی در وزارت کار خواهیم بود.وزیر راه هم که ترکونده بود و هیچکدام هم جوابگو نابود کردن مردم نیستند
سلام خوشتیب
حرفی زدی که درست از آب در بیاد
هنوز این غربگراها به فکر مذاکره با آمریکا هستند. اینها درست نمی شن
اﺗﺶ ﺯﺩﻥ ﭘﺮﭼﻢ اﻣﺮﻳﻜﺎ ﻟﻤﭙﻦ ﺑﺎﺯﻱ ﻧﻴﺴﺖ??!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
آیا تمام عالم از وجود خدا نیست؟؟؟
پس چرا خدا هم میگوید لعنت خدا بر شیطان؟؟
نعوذ بالله مگر خدا نمیتواند ساخته خود را آتش بزند
ما هم کسی که خانه و کاشانه و مال و ناموس ما را بهم میریزد مرگ او را خواهانیم
مرگ بر آمریکا و مرگ بر خائن وطن فروش
دو هفته دیگر بنزین دو نرخی می شود!

این ها همه اش بازی سیاسی است

والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
بله از این غربزدهها همه چی بر میآید
یادش بخیر دلار جهانگیری !!!!
تو خواب هم دیده نمیشه.
جنگ و اینهمه خسارتهای جانی و شهیدان و مفقودین و اسرا و جانبازان و انواع خسارتهای مالی و تحریم و فشار و فقر و بدبختی و فلاکت......... حالا میفرمایند ترامپ از زورگویی دست بردارد مذاکره میکنیم......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! علامت تعجب تا ابد!!!!!!!
این همه بلایا کشیدیم تاحالا که مذاکره نکنیم.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
نه دلواپس تو تا ابد مرگ بر امریکا بگو بقی هرچه سهمیه و امتیاره بگیر بقیه ملت هم تا ابد الدهر سیه روز ی و بدبختی می کشند !!!!
بله.....شما که چیزی از دست ندادین که برای مذاکره دارین لحظه شماری میکنین....... بیچاره مردم!
مسولین که هزینه دشمنی با آمریکارا نمیدن بلکه مردم مظلوم
مذاکره با شیطان بزرگ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
((((((((((((از حرف زور خود دست بردارد تا با هم گفت‌وگو کنیم. )))))))))))))))))))))
به همین راحتی؟؟؟!!!! انگار نه انگار که تابحال چیکار کرده با ما؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
چون سرشون مثل کبک توی برف بوده و با تهشون دنیا رو میدیده، دلار جهانگیریم آرزوست
عادل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
دقیقا
اینها نمی خوان بفهمن که آمریکا با اساس وجود اسلام مخالفه و دشمنی آمریکا با ما مسئله ای اساسی است، نه موقت و قابل حل.
قبلا هم از این قول ها داده
تحریمهای آمریکا باجگیریه ولی گرون شدن دلار و پرداخت هزینه های حکومت از جیب مردم باجگیری نیست !!!!
جدا دستاورد این دولت چی بود؟ صد رحمت به احمدی نژاد که لااقل عزت رو حفظ کرد. اینها نه عزتی گذاشتند بمونه نه معیشتی نه کشکی. جامعه را بردند به چندین سال عقبتر بدون هیچ دستاوردی
انگار آقای جهانگیری دارد با یکی از دوستاش صحبت میکند ای آقا کمی جوانمرد باش نامردی نکن.چقدر ناله میکنی استخوانم در حال شکشتنه.ای آقا شما که مظلوم تر از مردم نیستی.نه جناب آقای جهانگیری نمی شود یکی به نعل ویکی به میخ زد عدم روشن بودن تصمیم گیری های درست در زمینه های اقتصادی چه صنعتی وچه کشاورزی .نداشتن قدرت تصمیم گیری واحد در رابطه با تعامل باجهان پیرامون.وبدتر از همه روراست نبودن مسئولین در تصمیم گیری های کلان کشور همه وهمه باعث عدم اطمینان بخش خصوصی وهمینطور ما مردم مظلوم به شما دولتیان گشته.بخش خصوصی اگر با توان باشدبخش رفاه اجتماعی دولت هم راحتر لوا یحی را میتواند در زمینه رفاه اجتماعی پیاده کندکه بخش خصوصی با جان دل میپذیرد.زمانی ما به عنوان کارگر(زمان دور نه حتی بعد از انقلاب) علاوه بر حقوق ماهیانه حق بهره وری وسود پاداش به عناوین مختلف میگرفتیم وبالا تر از همه اینها ریال ما ثبات داشت.امروز بخش خصوصی شده دلال تولید یعنی چی.سرمایه را بریزیم کارخانه تولید کنیم ودر اخر سر با یک بدهی کلان بانکی مجبور شویمکارخانه را تعطیل وخلق الله را بیکار کنیم.پس دلالی را عشق است.با من صحبت از جوانمردی نکن.اما من کارگر امروز با دو میلیون تومان در ماه توان اداره یک خانواده سه نفری را ندارم وپیوسته در مقابل خواستهای جزیی خانواده کلمه نه را بکار میبرم.باید برای کمبود ونقصان در آمد بروم گوشه ای از شهر بساط دستفروشی راه بیاندازم وخودم را برای درگیری با گوریل های شهرداری آماده کنم.الله تعالی شما وما را به راه راست هدایت کند.
اقای جهانگیری شما که مشکل فقر وگرانی ندارید وشکمتان سیر است لطفا به فکر کارمندان وبازنشسته های دولت خود باشید که از گرسنگی نمیرند بقیه ملت پیش کش
آقای جهانگیری لطفا" به شعور مردم توهین نکنید. مرد حسابی 2 هفته س دنبال آنفولانزا 97 هستم گیر نمیاد
مرد حسابی تو هم که حرف ترامپ رو میزنی بیا مذاکره کنیم همون یک دفعه که در برجام مذاکره کردید برای هفت پشیمان بس است
جانگیر خان الدوله! از برادر محتمر چه خبر؟ همه شما فقط شعار می دهید که این چنین باشد و آنچنان؟ چه کسی جزء شما در نوک جبهه قرار دارد؟ همه دولتیها وقتی حرف می زننند از باید ها می گویند. معلوم نیست این بایدها را چه کسی باید انجام دهد، آیا کسی غیر از شما دولتیان است؟
دست اززورگویی هم برنداردشمابااومذاکره خواهید وخوداوهم اینرامیداندوبارهاهم گفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
هیهات من الذله
عجب!
کی بود کی بود من نبودم؟؟
پس چرا استعفا ندادی؟؟
دیگه جای فریب خوریم زخم شده جناب!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
! استعفا بده که تو دلواپس مخرب بیای جاش بشینی ؟؟!!
این دستور آتش به اختیار از نوع تکنوکرات های اسلامی و غربی است که تا باهم گفت و گو کنیم ... علمی که ز ذوق شرع خالیست .... حالی سبب سیاه حالیست.... باید بدنبال فن سالاران مذهبی که جت کوثر و ناو جماران و صنعت موشکی و قرار گاه سازندگی دارند رفت نه درس خوانده های که اینچنینصحبت می کنند
بازهم این مردصحبت کرد. فراموش نمی کنیم که از روزی که گفت قیمت ارز4200تومان دیگر رنگ آزامش را ندیدیم
می گفت بقیه قاچاق است جلوی چشمش خرید و فروش می شد . قاچاق نبود. او هم مطالبات مردم را پیگیری می کند .ظاهرا از خودش ..گاهی هم اپوزیسیون می شود هروقت هوس می کند خرف بزند بحرانی در پیش خواخیم داشت
همین امروز یک مرکز بهداشت به من گفت که قطره آ د ندارند تا به نوزادان بدهند چون تحریم هستیم آیا ادعای آن مرکز بهدشتی درست بوده است یا موضوع چیز دیگریست
سختی خوبه برای یک هدف متعالی یا کلا برای یک هدف
میشه به جز این شعارهای دهن پرکن بگید به ما هدف شما ازمبارزه چیه؟
من جرب المجرب ، حلت به الندامه
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
حالا چرا عربی مینویسی۰ ترجمه اش را بگذار دوست گرامی۰
امیدوارم عمق استراتژیک کشور به جای سواحل مدیترانه در داخل پیگیری شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
احسنت
من بیمار خاص هستم. می دانم که شما مشکلی در تامین دارو ندارید ولی متاسفانه از ترس شیطان بزرگ به ما دارو نمی فروشند. سازمان جهانی بهداشت چه خواهد کرد؟
پاسخ ها
عاطی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
شما از آلمان میاید اینجا دارو می گیرید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
ان شاء الله که خدا شفاء دهد شما را، و لعنت خدا بر کسانی که عزت و قدرت مملکت را فروختند به اجنبی که چند صباحی فرزندان و خانواده ژن خوب آنجا راحت باشند
تامین با چه قیمتی !!!!!!!
زمانی که امریکا از برجام خارج نشده بود گفت بیاید مذاکره کنیم مذاکره نکردید حالا که امریکا از برجام خارج شد میگید امریکا به برجام برگرده تا مذاگره کنیم
آقای جهانگیری فرد با تجربه ای هستند ولی شجاعت بیان صریح مشکلات مملکت را ندارند و در میدان بحران اقتصادی و فساد زایی حتی در بین توده مردم ،دنبال اقتصاد عرضه و تقاضایی (آزاد) هستند که یک بستر سالم و بدون رانت را می طلبد.
اقای جهانگیری این حرف که ترامپ از زور گویی دست بردارد تا با هم گفته گو کنیم یعنی همان بی غیرتی
اگر از اول به حرف رهبر معظم انقلاب گوش میکردید و بی غیرتی نمیکردید و سر مزاکره نمیرفتید الان بیشتر زیاده خواهی نمیکرد
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
شما اول برو غلط املایی تو درست کن بعد نظر بده.
آقای جهانگیری و دار و دسته باید محترمانه استعفا بدهند ومذاکره با آمریکا هم باید زیر نظر سازمان ملل
وبا حضور نمایندگان واقعی ملت ایران صورت بگیرد مردم هم باید از جز به جز مذاکرات با خبر شوند پشت پرده وپشت درهای بسته نداریم
شما که از جهانگیری ایراد میگیرید خجالت بکشید همین شماها گفتید ملت به اینا رای دادن پس بهتر سکوت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
بد نیست مروری بر شعارهای انتخاباتی اینها تا الآن داشته باشید تا دیگر به خودتون اجازه ندهید که نظرتون را به دیگران القا کنید . همان زدوران انتخابات هم با نگاهی اجمالی بر هواداران کاندیداها میشد نتایج کار را پیش بینی کرد . کسانی که هیاهوی رنگ و شلوغکاری های خیابانی و .و... جذبشان کرده بود و فکری منطقی پشت رای خود نداشتند چه بر سر مملکت آوردند.
از وقتی منفی و مثبت را برداشتی خیلی بد شده
یک عده کم دائم الکامنت و پر سر و صدا و در حال دشمنی با کل دنیا دست بکار شده اند و ما هم حوصله جواب دادن نداریم و یا چاپ نمیشه قبلا اینها حداقل می دیدند که اکثریت غالب خوانندگان مخالف تفکر دشمن سازی اینها هستند
ما زندگی آرام و با رفاه نسبی میخواهیم مثل بقیه مردم دنیا
مهم نیست آمریکا کیه یا در لبنان چه خبره عمر من تلف شد با این داستانها
بریم انور دنیا یه دشمن درست کنبیم بعد پول ملت را صرف ایجاد عمق استراتژیک برای دفاع و موشک و غیره کنیم
بعد هم تحریم و فسادهای داخلی و حیف و میل بودجه و فقر و فلاکت ملت عادی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
احسنت !!! یک مشت ادم الان فقط کارشون گذاشتن کامنتهای چرته چون منفی مثبتو حذف کردید اینا خیلی پررو شده اند چون نمیدانند ملت با نظرات چرت اینا مخالفند ....خدایا شر این دشمنان ایران را کوتاه بفرما !!!!
مردم یادتان هست
مردم یادتان هست از کجا به کجا رساندیمتان
مقاومت لازم است
عهههههههه مذاکره!!!!!!!!!!
پس ترامپ به هدفش داره میرسه
عه عه عه یعنی یه دفعه نشد رو حرف خودتون وایسید
مشکل دارو نداریم من این ماه داروی سل سپت رو گرفتم 450 هزار تومان در صورتی که ماه قبل 120 تومن بود
تابی شیطنت نکن منفی و مثبت را بذا ر مثلا دم از دموکراسی هم میزنی حالا
تا ما ملت ایران. نفهمیم مشکلاتمان از کجاست. وضع همین است. چهانگیری وامثالهم فقط یک کارمند هستند
شما که توان عزل منشی خودت را نداری برای چی وعده و وعید می دهی؟ اگر تو دولت هیچ اختیاری نداری برای چی استعفا نمی دهی؟ اونجا وایسادی که چی بشه؟
سرمایه دارها مخالف مذاکره هستن چون ازتحریمهاخوب سودمیبرن
تو از طرف کی حرف می زنید
ما که آب از سرمون گذشت دیگه با دلار بالای پنچ تومن علنا فقط میتونیم از زندگی کردن فقط نفسشو داشته باشیم امیدوارم جوری تحریمتون کنه دلار بشه صد میلیارد
از وقتی منفی و مثبت را برداشتی خیلی بد شده
یک عده کم دائم الکامنت و پر سر و صدا و در حال دشمنی با کل دنیا دست بکار شده اند و ما هم حوصله جواب دادن نداریم و یا چاپ نمیشه قبلا اینها حداقل می دیدند که اکثریت غالب خوانندگان مخالف تفکر دشمن سازی اینها هستند
ما زندگی آرام و با رفاه نسبی میخواهیم مثل بقیه مردم دنیا 
مهم نیست آمریکا کیه یا در لبنان چه خبره عمر من تلف شد با این داستانها 
بریم انور دنیا یه دشمن درست کنبیم بعد پول ملت را صرف ایجاد عمق استراتژیک برای دفاع و موشک و غیره کنیم 
باشه چشم ، میگم از زورگویی دست بکشه ، اگه هم نکشید اونقدر توی تحریم می مونیم تا همگی با هم بمیریم تا بینی امریکا به خاک مالیده بشه ، چطوره ؟
ما ۵۰ ساله شدیم و دیگه هیچی برایمان مهم نیست کی دیگه زندگی آرامی داشته باشیم. عزتی که میگویید همان حقوق نمایندگانی است که از وزارت نفت می گیرید و بچه هاتون هم ژن خوب دارند . عزت پیش کش هرچه شد مهم نیست زندگی ما گذشت خدا از شما نگذرد
جهانگیری استعفا !
آقای معاون اول ،کپسول ببزاکودیا ،نایاب است آشنایی از لاهیجان ،به تهران آمده بود برای تهیهٔ کپسول بیزاکودیل آنهم برای مادرش که آیزایمر دارد و‌پیر زن کهنسال میباشد ؟ بگفتهٔ خودش پیدا نکرد ،دو عدد من داشتم که مربوط به یکسال قبل بود که به ایشان دادم ؟ آیا با دروغگویی میشود مملکت را اداره نمود؟،،،
آقای جهانگیری از دلارت چه خبر؟ راستی حال برادرت چطوره ؟ نقش پلیس خوب رو داری بازی میکنی؟
باور کنید بخدا مردم هوشیار شده اند و متوجه شده اند که دلسوزتر از رهبر نداریم .
مشکل اصلی ما حجاب است اگر جوانان حجابشان را رعایت نکنند ترامپ تحریک میشود و به ما حمله میکند ...
(( در شرایط خاصی قرار گرفته‌ایم و در این شرایط باید با یکدیگر صادقانه صحبت کنیم ))
این شد یه حرف حساب!
پس صرفا در شرایط اضطراری و خاص باید صادقانه صحبت کنیم و آن هم در حد یک پیشنهاد و توصیه ی اخلاقی غیرالزام آور!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار