بازدید 8238
۲
نماينده تهران در گفت‌وگو با «تابناک»؛

آخرين گمانه‌زنی‌ها از فهرست وزراي پيشنهادي دولت به مجلس/ مجلس به کارآمدی رأی می‌دهد، نه به لابی‌گری

بیش از دو ماه است، دو وزارتخانه دولت با سرپرست اداره می‌شود؛ هرچند هنوز زمان برای پایان مهلت قانونی انتخاب وزرا توسط دولت باقی است؛ شنیده‌ها حکایت از این دارد که دولت قصد دارد، در روزهای آینده وزرای جدید را به مجلس شورای اسلامی معرفی نماید.
کد خبر: ۸۴۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 20 October 2018

در حالی ‌که گمانه‎زنی‎هایی درباره وزرای پیشنهادی دولت در مجلس منتشر می‎شود، بهارستانی‎ها می‎گویند از نام وزرای پیشنهادی دولت، اطلاعی دقیقی ندارند.

بیش از دو ماه است، دو وزارتخانه دولت با سرپرست اداره می‌شود؛ هرچند هنوز زمان برای اتمام مهلت قانونی انتخاب وزرا توسط دولت باقی است؛ شنیده‌ها حکایت از این دارد که دولت قصد دارد، در روزهای آینده وزرای جدید را به مجلس شورای اسلامی معرفی نماید.

مطابق اخبار رسیده، احتمال دارد که علاوه بر دو وزیر کار و اقتصاد، افراد دیگری نیز برای تصدی وزارتخانه‌های دیگر معرفی شود. همچنین احتمال جابجایی وزیر در برخی وزارتخانه‌ها از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد و گفته می‌شود، قرار است شریعتمداری از وزارت صمت به وزارت کار نقل‌مکان کند.

ابوالفضل سروش، نماينده تهران با تأكيد بر اينكه آنچه در بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي رئيس جمهور به مجلس مهم است كارآمدي و رزومه مديريتي وزراي پيشنهادي است، نه قدرت لابي گري وزراي پيشنهادي گفت: شخصا به عنوان يك نماينده به دور از نگاه سياسي و با هدف حل مشكلات مردم و پايان دادن به سرگرداني هاي اقتصادي ايجاد شده در ماه هاي اخير در كشور به موضوع بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي ورود خواهم كرد.

البته تا کنون هیچ یک از این گفته ها به تأیید دولت نرسیده و همه صحبت ها در این باره در حد گمانه زنی مانده است. تاکنون نیز افراد و نام بسیاری برای تصدی وزارتخانه ها مطرح شده است؛ اما باید دید در سرانجام قرعه به نام چه کسی خواهد افتاد و کدام یک از افراد مطرح به عنوان گزینه نهایی به مجلس معرفی می شود.

عضو فراكسيون اميد ادامه داد: برنامه اي كه وزراي پيشنهادي براي پيشبرد برنامه هاي وزارتخانه هاي متبوعشان ارايه مي دهند، حتما در روند بررسي صلاحيت آنها تأثيرگذار است؛ اما مدير و مدبر بودن و داشتن سابقه اجرايي وزرای پيشنهادي، اصل مهمي است كه مجلس نمي تواند نسبت به آن بي تفاوت باشد.

سروش همچنين به گمانه زني هاي كه از فهرست پيشنهادي رئيس جمهور براي معرفي وزراي پيشنهادي اش به مجلس اشاره كرد و گفت: انتظار مجلس اين بود كه آقاي روحاني حداقل سه وزير را براي تصدي وزارتخانه هاي كار، صمت و اقتصاد به مجلس معرفي كند؛ اما از خبرهاي غير رسمي كه به ما رسيده، اينطور برمي آيد كه فردا فقط آقايان محمد شريعتمداري و د‍ژپسند براي تصدي وزارتخانه هاي كار و اقتصاد به مجلس معرفي مي شوند.

او با بيان اينكه تغيير وزير راه و شهر سازي هنور به نتيجه نرسيده است، افزود: هنوز روحاني بر سر گزينه نهايي وزارت صمت به نتيجه نرسيده و رايزني ها براي انتخاب ميان رضا ويسه و محمدرضا نجفي در جريان است.

سروش تأكيد كرد: هرچند روحاني پيشتر اعلام كرده بود تلاش مي كند، از چهره هايي كه در مجلس حاضر هستند وزيري انتخاب نكند، این احتمال وجود دارد که این بار رئیس جمهور فردی را از مجلس به عنوان وزیر انتخاب کند.

اين عضو فراكسيون اميد خاطرنشان كرد: نجفي هم مديري جوان است و هم در امور صنعتي داراي رزومه است؛ بنابراين، همين فاكتورها سبب شده است، قريب به اتفاق نمايندگان نظر مساعدي به او داشته باشند و اميدواريم روحاني به اين مهم توجه كند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
شکر خدا سکانداران اقتصادی کابینه دولت یکی شان در سر کار نیست کشور هم اداره میشودو نرخ ارز کنترل شد
وزیر اقتصاد،وزیر راه و شهر سازی،وزارت صنعت و بازرگانی و وزارت کار و
تامین اجتماعی (که سهامدار بیشتر شرکتهای خصولتی هست)
که این حالت در کابینه دولتهای قبلی بود یا در مجلس چه ها که نمی شد
البته که نباید نمک انتقاد را زیاد کرد
هرکس وزیر بشه تفاوتی نمیکنه.وقتی برای یه بیماری ساده کودگ باید ازماهشهر تا اهواز برم وبیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر فقط درحد حرف هستش چه تفاوتی میکنه برام کی وزیر بشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار