بازدید 2522
سفیر سوریه:

در‌های دمشق به روی فعالان اقتصادی ایرانی باز است

سفیر سوریه در تهران گفت: درهای سوریه به روی فعالان اقتصادی ایرانی در مرحله بازسازی سوریه باز است.
کد خبر: ۸۴۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ 20 October 2018

سفیر سوریه در تهران گفت: درهای سوریه به روی فعالان اقتصادی ایرانی در مرحله بازسازی سوریه باز است.

به گزارش ایرنا، «عدنان محمود» امروز (شنبه) در نشست تجاری ایران و سوریه افزود: برای گسترش روابط تجاری با ایران، از سرمایه گذاری این کشور در زمینه های مختلف از جمله مناطق آزاد سوریه استقبال می‌کنیم.

وی گفت: دولت سوریه در این مرحله اولویت را به همپیمانان و متحدانش به ویژه جمهوری اسلامی ایران داده است و کسانی که حامی تروریسم در سوریه بودند و اقتصاد این کشور را از بین بردند، به هیچ وجه در این مرحله جایگاهی در سوریه نخواهند داشت. 

سفیر سوریه در تهران اظهار داشت: ما از بخش خصوصی ایران برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی در سوریه دعوت می‌کنیم و همه توان خود را در تامین منافع دو کشور به کار می‌بریم. 

محمود اظهار داشت: سوریه، ایران و بخش خصوصی این کشور را در زمینه فعالیت‌های اقتصادی و تولید، شریک در سرمایه‌گذاری می‌داند و باید تلاش شود تا همه موانع تجاری از جمله مسائل و مشکلاتی که در روابط بانکی وجود دارد از بین برود. 

«جواد ترک آبادی» سفیر ایران در دمشق نیز در این نشست گفت: با پیوندهای اقتصادی که بین 2 کشور ایران و سوریه به وجود می‌آید می‌توانیم یک منطقه اقتصادی قدرتمند ایجاد کنیم.


وی گفت: زمینه‌ فعالیت‌های مختلف اقتصادی در سوریه وجود دارد که این زمینه‌ها فرصت‌های بسیار زیادی را برای طرف‌های ایرانی و برای بازسازی کشور سوریه فراهم می‌کند.

به گزارش ایرنا، در این نشست، موافقت نامه اتحادیه اتاق های بازرگانی سوریه و اتاق تهران با هدف تقویت روابط تجاری مشترک به امضا رسید.

فعالان تجاری دو کشور نیز پس از این نشست، در دیدارهای دوجانبه شرکت کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر