بازدید 3317

احتمال افزایش قیمت بلیط هواپیما در بازی ایرلاین‌ها در سامانه نیما

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: در صورت تداوم ناهماهنگی وزارت صمت و بانک مرکزی در تخصیص ارز نیمایی به ایرلاین ها، آن ها مجبور به تأمین ارز از بازار آزاد خواهند شد.
کد خبر: ۸۴۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ 20 October 2018

علیم یارمحمدی در گفت‌‍ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از رویکرد بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در تخصیص ارز نیمایی به ایرلاین ها، گفت: به طور حتم این اقدامات و ناهماهنگی وزارتخانه با بانک مرکزی مشکلات بسیاری را برای شرکت های هواپیمایی ایجاد کرده و تاکنون بخشی کوچکی از ایرلاین ها تنها توانسته اند از این ارز استفاده کنند.

نقش 55 درصدی ارز در هزینه های ایرلاین ها

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی 55 درصد از هزینه ایرلاین ها، ارزی است که عدم تأمین آن می تواند بر عملکرد شرکت ها تأثیر بگذارد.

ایرلاین ها برای دریافت ارز نیمایی میان وزارت صنعت و بانک مرکزی پاسکاری می شوند

وی افزود: ایرلاین ها امروز میان وزارت صنعت و بانک مرکزی برای دریافت ارز نیمایی پاسکاری می شوند و هر کدام برای تخصیص این اعتبارات بهانه هایی را می آورند، این در حالی است که ایرلاین ها برای ادامه فعالیت به ویژه خرید تجهیزات هواپیما و خرید بنزین در کشورهای خارجی به ارز نیاز دارند.

احتمال افزایش قیمت بلیط هواپیما/احتمال خرید ارز با قیمت آزاد توسط ایرلاین ها

یارمحمدی ادامه داد: به طور حتم با تعلل بانک مرکزی و وزارت صنعت در تخصیص ارز نیمایی به ایرلاین ها، این شرکت ها مجبور هستند که ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد تأمین کنند و این مسئله بار دیگر به افزایش قیمت بلیط هواپیما دامن می زند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: قطعا ناهماهنگی و اقدامات غیرقابل قبول وزارت صنعت و بانک مرکزی در تخصیص ارز به ضرر مردم و مسافران تمام می شود، بنابر این وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی باید نسبت به احقاق حقوق مسافران اقدام کنند.

نشست ویژه کمیسیون عمران برای بررسی مشکلات ایرلاین ها

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با اعلام اینکه این کمیسیون نشست ویژه ای را برای بررسی مشکلات ایرلاین ها برگزار می کند، گفت: قطعا این نشست با حضور مسئولان سازمان هواپیمایی، بانک مرکزی و وزارت صمت برای بررسی مشکلات ایرلاین ها به ویژه مسئله قیمت بلیط و نحوه تخصیص ارز نیمایی برگزار می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی