بازدید 15169
بن سلمان اطلاعی از عملیات قتل خاشقچی نداشت

اظهارنظر درباره جسد خاشقچی

یک مقام سعودی مدعی شده ولیعهد سعودی اطلاعی از عملیات منجر به قتل روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های آل‌سعود نداشته است.
کد خبر: ۸۴۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷ 20 October 2018

یک مقام سعودی مدعی شده ولیعهد سعودی اطلاعی از عملیات منجر به قتل روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های آل‌سعود نداشته است.

به گزارش فارس، یک رسانه انگلیسی به نقل از یک مقام ارشد سعودی که اشاره‌ای به نامش نشده مدعی شده «محمد بن سلمان»، ولیعهد این رژیم که عملاً حاکم این کشور محسوب می‌شود اطلاعاتی از عملیاتی که به قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های آل‌‌‌سعود منجر شد، نداشته است.

خبرگزاری رویترز به نقل از این منبع که فردی آگاه به روند تحقیقات درباره قتل خاشقچی معرفی شده نوشته است: «هیچ دستوری برای اینکه آنها خاشقچی را به قتل برسانند یا او را بربایند وجود نداشته است.»

عربستان سعودی بامداد شنبه به کشته شدن «جمال خاشقچی» در ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اعتراف و ادعا کرد وی بعد از وقوع یک نزاع داخل این ساختمان کشته شده است. دادستان کل عربستان سعودی در بیانیه‌ای ادعا کرده گروهی از مظنونان برای رایزنی با خاشقچی و بازگرداندن او به استانبول سفر کرده بودند که در نهایت با او درگیر شده و وی را به قتل رسانده‌اند.

منبع مورد استناد رویترز اضافه کرد: «محمد بن سلمان هیچ اطلاعی از این عملیات خاص نداشت و مطمئناً دستوری برای ربودن یا قتل هیچ کسی را صادر نکرده است. او قرار بود بعداً از این دستور برای بازگرداندن افراد به کشور با خبر شود.»

این منبع ادعا کرده جسد خاشقچی تحویل یک «هماهنگ‌کننده محلی» شده و اینکه در حال حاضر کجاست، مشخص نیست.

«جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد از بعد از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در تاریخ سه‌شنبه ۱۰ مهرماه (۲اکتبر) ناپدید شد. رژیم سعودی در ابتدا مدعی شده بود او از کنسولگری خارج شده است.

مقام‌های ترکیه‌ای گفته‌اند خاشقچی داخل این ساختمان کشته شده و بدنش قطعه قطعه شده است. رسانه‌های ترکیه هم تصاویری از ورود تیمی متشکل از ۱۵ نفر از مقام‌های سعودی منتشر کرده‌اند که پیش از ورود آقای خاشقچی وارد ساختمان شده بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان