بازدید 2497

چگونه نرخ فارغ‌التحصیلی را بالا ببریم؟

کد خبر: ۸۴۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 19 October 2018

بررسی‌های اخیر حاکی از آن است که طیف گسترده رشته‌های دانشگاهی، دوره‌های تحصیلی و فرصت‌های مطالعاتی تأثیر منفی بر دانشجویان دارد.

به گزارش آنا، از اجوکیشن دایو، مطالعات جدید نشان می‌دهد که تنوع بیش از حد در رشته‌های دانشگاهی، دروس و فرصت‌های یادگیری در دسترس، تأثیر منفی بر نتایج دانشجویان می‌گذارد. افزایش انتخاب‌های پیش‌رو و افزودن هزینه‌های غیرضروری باعث می‌شود که دانشجو برنامه تحصیلی را تکمیل نکند. قرار است برنامه ابتکاری جدیدی در برخی از کالج‌های آمریکا اجرا شود که هدف آن ارائه مشاوره به دانشجویان است تا به آنها در پیدا کردن توانایی‌ها و علایق شغلی کمک کند. همچنین این امر می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا دوره تحصیلی را تکمیل کنند.

براساس مطالعات جدید، راه‌های دیگری نیز برای بهبود بخشیدن به نتایج فارغ‌التحصیلی وجود دارد که شامل فرارشته‌ها می‌شود. فرارشته‌ مجموعه‌ای از رشته‌های تحصیلی است که دروس مرتبط به هم دارند. به کمک فرارشته‌ها دانشجویان می‌توانند زمینه‌های علمی مختلف را اکتشاف کنند، بدون این‌که نیازی داشته باشند یک دوره تحصیلی را تکمیل کنند یا هزینه‌های اضافی بپردازند.

دانشگاه‌ها می‌توانند اکتشاف شغلی را در برنامه تحصیلی دانشجویان جدید قرار بدهند و خدمات شغلی را نیز در مشاوره‌های تحصیلی بگنجانند.

کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که باید نقش بزرگ‌تری در طراحی سیستم آموزش عالی ایفا کنند تا دانشجویان تشویق شوند و دوره‌های تحصیلی خود را تکمیل کنند و بتوانند شغل‌های مناسبی در آینده پیدا کنند.

شرکت‌ها و گروه‌های صنعتی دیگر در آمریکا به نوبه خود از آموزش عالی حمایت می‌کنند تا دانشجویان را برای حرفه‌های مرتبط با تکنولوژی آماده کنند. برای مثال اپل همکاری‌ خود با کالج‌های منطقه‌ای در آمریکا را افزایش داده است و گواهینامه توسعه اپلیکیشن‌های iOS به دانشجویان ارائه می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها