بازدید 15949
آخرین تحولات خاورمیانه؛

هفت افسر برجسته تیم حفاظتی بن سلمان، متهم به قتل خاشقچی/ رایزنی های جابری انصاری با قطری ها برای پایان جنگ یمن/اقدام نمایندگان آمریکا برای توقف فروش تسلیحات به عربستان

اقدام نمایندگان آمریکا برای توقف فروش تسلیحات به عربستان، بیانیه روزنامه سعودی علیه خبرگزاری رویترز، هفت افسر برجسته تیم حفاظتی بن سلمان متهم به قتل خاشقچی و ازدحام اردنی ها برای ورود به سوریه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به رایزنی های جابری انصاری با قطری ها برای پایان جنگ یمن نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۴۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 18 October 2018

اقدام نمایندگان آمریکا برای توقف فروش تسلیحات به عربستان، بیانیه روزنامه سعودی علیه خبرگزاری رویترز، هفت افسر برجسته تیم حفاظتی بن سلمان، متهم به قتل خاشقچی و ازدحام اردنی ها برای ورود به سوریه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به رایزنی های جابری انصاری با قطری ها برای پایان جنگ یمن نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ حسین جابری انصاری، دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در دوحه دیدار و درباره مسائل مربوط به یمن و سوریه گفت وگو کرد.

جابری انصاری که با هدف رایزنی در خصوص موضوعات منطقه ای امروز صبح در رأس هیأتی وارد دوحه شد، ساعتی پیش در مقر وزارت امور خارجه قطر با وزیر خارجه این کشور دیدار و در خصوص روابط دو جانبه، آخرین تحولات منطقه و به ویژه تلاش های جاری برای حل سیاسی بحران های منطقه از جمله در یمن و سوریه گفت وگو و تبادل نظر کرد.

دستیار ارشد وزیر خارجه ایران روز سه شنبه هم دیدار مشابهی با «یوسف بن علوی»، وزیر امور خارجه عمان در مسقط داشت.

جابری انصاری طی مدت حضور در مسقط در دیدارهای جداگانه با نمایندگان برخی از گروه های مختلف یمنی، در خصوص تلاش های دیپلماتیک برای پایان جنگ تحمیلی علیه یمن، رایزنی و تبادل نظر کرد.

وی پیش از این با «پیترسمنی»، نماینده ویژه سوئد در امور یمن و لیبی به منظور کمک به حل بحران یمن و پایان هر چه زودتر فاجعه انسانی جاری در این کشور رایزنی کرد.

7 افسر برجسته تیم حفاظتی بن سلمان متهم به قتل خاشقجی/ رایزنی های جابری انصاری با قطری ها برای پایان جنگ یمن/اقدام نمایندگان آمریکا برای توقف فروش تسلیحات به عربستان

نهم مهرماه جاری هم جابری انصاری، میزبان 'محمد عبدالسلام' سخنگو و مذاکره کننده ارشد جنبش انصارالله یمن بود و با وی درباره مذاکرات صلح یمن و راه های تسهیل موفقیت این مذاکرات گفت و گو کرد.

اقدام نمایندگان آمریکا برای توقف فروش تسلیحات به عربستان

 در پی انتشار اخباری دال بر قتل عامدانه «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد سعودی در محل کنسولگری عربستان در استانبول، مجلس نمایندگان آمریکا پیش نویس لایحه ای را ارائه کرد که اعطای هرگونه کمک نظامی و فروش تسلیحات آمریکا به عربستان سعودی را متوقف می سازد.

«جیم مک گاورن» عضو دموکرات کنگره آمریکا از ایالت ماساچوست، رئیس کمیسیون حقوق بشر و یکی از اعضای بلندپایه کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا ـ که رهبری اقدامات قانونی برای معرفی این پیش نویس را به مجلس نمایندگان بر عهده داشت ـ در خصوص قتل جمال خاشقجی به خبرنگاران گفت، این اقدام «نمایانگر نقض بیشرمانه هنجارهای بین المللی است».

7 افسر برجسته تیم حفاظتی بن سلمان متهم به قتل خاشقجی/ رایزنی های جابری انصاری با قطری ها برای پایان جنگ یمن/اقدام نمایندگان آمریکا برای توقف فروش تسلیحات به عربستان

طبق پیش نویس این لایحه، کمک های نظامی آمریکا و فروش تسلیحات این کشور به عربستان سعودی تا زمانی که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا وضعیت نهایی پرونده «جمال خاشقجی» را  تأیید نکند، ممنوع خواهد بود.

بیانیه روزنامه سعودی علیه رویترز

روزنامه سبق سعودی به شدت به خبرگزاری رویترز پس از اینکه این خبرگزاری، خبر برکناری کنسول عربستان در استانبول را به نقل از این رسانه نقل کرد، حمله کرد.

این رسانه سعودی با صدور بیانیه ای به خبر رویترز درباره برکناری محمد العتیبی کنسول سعودی در استانبول از سمتش که رویترز به نقل از روزنامه سبق اعلام کرده بود، واکنش نشان داد و اعلام کرد: رویترز در اشتباه حرفه ای و اخلاقی افتاده است! خبرگزاری معروف در دام گمراهی افتاده و خبر جعلی را به روزنامه سبق نسبت داده است! از خوانندگان می خواهیم که اخبار از مناطق موثق دنبال کنند.

شایان ذکر است که رویترز اعلام کرده بود که محمد العتیبی کنسول عربستان در استانبول از کار برکنار شده است.

هفت افسر برجسته تیم حفاظتی بن سلمان متهم به قتل خاشقچی

یک وبگاه انگلیسی اعلام کرد، هفت نفر از متهمان در قتل جمال خاشقچی فعال و روزنامه نگار عربستانی از افسران برجسته تیم حفاظتی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی هستند.

میدل ایست ای انگلیس با اعلام این خبر، فاش کرد که به اسنادی از وزارت کشور عربستان درباره اسامی افسران و درجات آنها دست یافته است.

گفتنی است که عربستان سعودی پس از ناپدید شدن جمال خاشقچی در مخمصه شدیدی قرار گرفته چو با انتقادها و تهدید به اعمال تحریم روبه رو شده است.

7 افسر برجسته تیم حفاظتی بن سلمان متهم به قتل خاشقجی/ رایزنی های جابری انصاری با قطری ها برای پایان جنگ یمن/اقدام نمایندگان آمریکا برای توقف فروش تسلیحات به عربستان

الجزیره در خبری اعلام کرده بود: «ماهر مطرب» هماهنگ کننده قتل «جمال خاشقچی» منتقد ریاض پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول بوده است.

بر اساس اعلام الجزیره، وی از نزدیکان محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به شمار می رود.

بر اساس اعلام منابع خبری، از مجموع نوزده تماس «ماهر مطرب» در روز حادثه، وی چهار بار با دفتر دبیرخانه ولیعهد عربستان تماس گرفته است.

خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی، در دوم اکتبر به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرده و از آن تاریخ اطلاعی از وی در دست نیست.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در هفته گذشته، از کشته شدن خاشقچی از سوی یک تیم ۱۵ نفره خبر داده بود و شب گذشته نیز الجزیره گزارش داده که خاشقچی ظرف هفت دقیقه در کنسولگری عربستان به قتل رسیده و جسد وی مُثله شده است.

ازدحام اردنی ها برای ورود به سوریه

پایگاه خبری جفرا نیوز نوشت: در سومین روز پس از بازگشایی گذرگاه مرزی (جابر- نصیب) صدها شهروند اردنی برای گذراندن تعطیلات در سوریه به این گذرگاه مرزی هجوم بردند.

این پایگاه افزود: پس از هفت سال، هم اکنون صدها خودروی اردنیچ در این گذرگاه در نوبت ورود به خاک سوریه هستند و شهروندان اردنی برای ورود به دمشق و تفریح و خرید در بازارهای آن لحظه شماری می کنند.

جفرا نیوز اضافه کرد: صدها کامیون نیز در مرزهای سوریه و اردن در انتظار ورود به خاک سوریه هستند.

گذرگاه مرزی «جابر-نصیب» میان سوریه و اردن روز دوشنبه پس از توافق دو طرف سوری و اردنی، بازگشایی شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۴
خاشقچی نیست دوست عزیز، قاشقچی هستش. چون اسم فامیل ترک داره.
زینال بندر نمی خواهی برای بیستمین بار تسلیت بگویی و از ایران بخواهی موضع بگیرد؟؟!!!!!!!!!!!!
قاشقچی درسته من خودم تو استانبول یک سرویس قاشق با مارک قاشقچی گرفتم . واقعا قاشقاش ترکه ولی اسنلس استیل درجه یک بودند . شاید الان خیلی بیرزه .
فکر کنم مادرش انگلیسی باشه چون خیلی شبیه پارسونز هست . وزیر خارجه انگلیس هم یک سئوال کلیدی در همین خصوص پرسیده که عقل جن هم بهش نمیرسه . پرسیده . اگر راست میگین که کشته نشده پس کجا است !
شمارش معکوس سرنگونی آل سعود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
باید بیشتر منتظر دست نشانده بعدی آمریکا بود
والا تا به حال رسانه ها چنان به ما مردم تفهیم فرمودند که فکر میکنیم از سوریه فقط تل خاکی باقی مانده ، ولی امروز شما میفرمایید مردم اردن برای تفریح به مرز سوریه هجوم برده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
والا.... من هم با نظر شما موافقم. خصوصا اینکه شنیدم اردن سوئیس خاورمیانه است. چرا باید مردم سوئیس خاورمیانه در صف وروز به کشوری باشند که تا همین چند وقت پیش در تصرف داعش بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
یاد حرفای آقای احمدی نژاد افتادم که فرمود تمام دنیا درخواست میکنند الگوی مدیریتشون بهشون یاد بدن
آخه قطر چه ربطی به یمن داره؟
اكروليعهد عربستان تصميم به قتل قاشقچى داشت توسط پزشك قانونى اعزامى با امپول هوا ميكشت وبعداعلام ميكردند سكته كرد كشتن به اين صورت به منظور برانگيختن احساسات عمومى عليه عربستان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
شاهکار!!!! اولا فکر نمی کرد ترکیه تجهیزات جاسوسی ور کنسولگریش دارد دوم برای راحتی حمل جسد اینکار را کردند که هنگام خروج از درب کنسولگری مشخص نشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
بعد چطور آن هیکل درشت و سنگین را از سفارت خارج می کردند که تابلو نشه
البته مرگ قاشقچی بسیار وحشیانه و خبیثانه بود که یاد آور شقاوتهای یزید و...بود.
اما باید اذعان کرد که خداوند قاشقچی را وسیله ای قرارداد تا حاکمان خبیث آمریکا در چاله ای فرو روند که فعلا از فشار بر اقتصاد و انقلاب ایران تا حد کمی هم که شده بکاهند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر