بازدید 8300

ایران رتبه اول رشد علمی جهان در سال ۲۰۱۷

کد خبر: ۸۴۳۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 18 October 2018

وزیر علوم گفت:‌ در سال ۲۰۱۷ در بین ۲۵ کشور برتر تولید کننده علم دنیا، کشور ایران با رشد ۸.۹ درصد رتبه اول رشد علمی را کسب کرده است.

به گزارش وزارت علوم، منصور غلامی اظهار کرد: در سال ۲۰۱۷ در بین ۲۵ کشور برتر تولید کننده علم دنیا، کشور ایران با رشد ۸.۹ درصد رتبه اول رشد علمی را کسب کرده و کشور های روسیه و چین به ترتیب با رشد ۶.۶ و ۴.۳ درصد در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته، و با توجه به جایگاه مکتسبه؛ رقابت علمی ایران دیگر در مجموعه کشورهای در حال توسعه نیست بلکه در گردونه رقابت با کشورهای توسعه یافته است.

وزیر علوم با اشاره به رشد تولید علم در ایران برمبنای مدارک و مقالات ثبت شده در پایگاه های معتبر جهانی گفت: این رشد طی سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ صعودی بوده است، به گونه ای که در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال ۲۰۱۲ رشد ۳۴ درصدی را تجربه کرده ایم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۶
طبق کدوم سند جناب غلامی؟
اين حفظيات هيچ تاثيري به حال مردم و ملك نداره .وضع مملكت رو ببينيد معلومه رشد داشتيم يا نه
ولی هنوز لنگ پوشک و رب گوجه هستیم. خوش باشید با ارقام و آمار خودتون.
همین حالا هم از کشورهای توسعه یافته زدیم جلو ، یک مدال به وزیر علوم بدیم !
جک سال
تا رشد علمی رو چی حساب کنیم؟ به چاپ مقاله رشد علمی نمیگن. علمی که به درد صنعت نخوره فایده نداره.
علم چندان که بیشتر خوانی.. چون عمل در تو نیست نادانی.
خود گویی و خود خندی! از کجا این آمار را بدست آورده اید؟ دانشجو به اجبار پول می دهد و مقاله پر اشکال و نادرست خود را به چاپ می رساند تا نمره بگیرد. این رشد علمی مورد نظر وزیر علوم است؟
‌س چرا شرکتی کارخانه ای از این رشد علمی به وجود نمیاد
این رتبه ها منو کشته!!!!!
پس تاثیرش چرا در جامعه برعکس است؟؟؟!!!
آمار ارقام رو از كجا آوردين؟؟

اگر هم درست باشه مبنايي براي توسعخ يافتگي نيست

كميت هيچوقت جاي كيفيت رو نميگيره
اثرش توی اقتصاد و صنعت و فرهنگمون کجاست؟
تعداد مقالات چاپ شده به هیچ وجه به معنی رشد علمی نیست یک تحقیقی درباره روند و کیفیت چاپ مقاله در کشور داشته باشید بد نیست.
سلام
اینهمه رشد علمی چرا آثار خود را در زندگی مردم(اصلا گو ر بابای مردم )، چرادر تولیدات کشاورزی و صنعتی خود را نشان نمی دهد همه بازار پراست از کالای چینی
اصلا گو ر بابای همه موارد فوق چرا در مدیریت اجرایی مقننه هیچ اثری از این همه رشد علمی وجود ندارد.
از دیو ودد ملولم پا سخگویم آرزوست
باور نکنید
شوروی کمونیستی هم مقام اول تولید علم چه از نظر رشد و چه از نظر مقدار در جهان بود ولی مردمش از گرسنگی داشتن پغ می زدند. فارغ از اینکه چقدر آمار این آقا صحیح باشد اگر این رشد علمی نتواند باعث خودکفایی و قطع وابستگی در کشاورزی و صنعت و ... شود و مردم کشور زیر بار مشگلات معیشتی کمرشان شکسته باشد باید بذارید در کوزه آبشو بخورید.
علمی که باعث رفاه ملت و کشوری نشود همان بهتر که برای آمار به کار رود
چه فایده ای داره وقتی همه افراد بزای پذیرش از دانشگاه های تاپ علم تولید می کنند
اقای وزیر. درصنعت ،تکنولوژی ، پزشکی ، اعتبار دانشگاه ها ،رفاه اجتماعی رتبه چندم هستیم ؟منهم میشینم توخونم به خودم می گم بهترین کارشناس ، بهترین ورزشکار و بهترین فرد جهان هستم به کسی چه مربوط . یه وقت اگه در محافل بین المللی حضور یافتی این حرفها رو نزنی وگرنه به عنوان فکاهی و طنز بهمون می خندن اون موقع می گن ایرنیها توهم زدن و دائم در فضا سیر میکنن یا می گن ایرانیها مواد مخدرسنتی و صنعتی رو با هم زدن .
عزیزم این مقالات و علمی که میگی اکثرا ساخته شده و غیرواقعی هستن و به راحتی با پرداخت پول تو نشریات معتبر چاپ میشه، یه سرچی تو اینترنت کنید متوجه قضیه میشید
با قطع احتمالی اینترنت جایگاه اول را حفظ خواهیم کرد
پس چرا اين پيشرفت رو تو كشور و امور روزمره ما نمي بينيم!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر سیاست مملکت رو هم دست این دانشمندان دهند اوضاع کشور بهتر از این میشود.مغزهای کوچک زنگ زده کنونی باید از سیاست ایران حذف شوند
این سقوط علمی و تهی شدن دانشگاهها از دانشمندان واقعی است نه رشد علمی. فقط آنها می مانند که قادر باشند با زبان بیگانه در جهت میل بیگانه بنویسند و یا آنها که پول یا تعهد می دهند تا برایشان بیگانگان بنویسند تا بیگانگان بتوانند در دانشگاه نفوذ کنند. خط دهند تا به کدام سو برویم و سرکوب کنند آنان که به سوی دانش واقعی می روند. دانش واقعی مدتهاست که از دانشگاهها رفته است و شاید از اول هم آنجا نبوده است! کمی دیگر تامل کنیم تتمه عقلانیت نیز از
دانشگاه خواهد رفت. دلتان خوش به این رتبه ها نباشد شما هیچوقت نمیتوانید به اندازه کشورهایی که انگلیسی زبان مادریشان است مقاله تولید کنید.
پول و سرمايه مملکت و از ان بدتر زمان و توان نخبگان را به هدر دادن بابت چندتا مقاله که خارجیها استفاده اش را می برندف هنر نيست.
نشانه خوبی از امادگی ما برای ورود به توسعه هست، اما بهتره خودمون رو گول نزنیم، مبارزه جدی با فساد اداری با پشتوانه و اعمال سرسخت قانون فقط میتونه برای نسل اینده پیشرفت بیاره. نسل اداری تربیت شده موجود بخاطر نداشتن مدیریت درست ، بشدت کم کار، خود محور، فاسد و قانون گریز شده است. در صد بالایی از این افراد در سرتاسر مملکت در اداره جات متعدد هیچ اعتنایی به این حرفها ندارد. در تمامی کشورهای توسعه یافته در هر ۴ سال حداقل یک تحول و خانه تکانی اساسی در مدیریت اتفاق میفتد و فرهنگ تبعیت از قانون، تبعیت از دستورالعملهای مافوق فرهنگ تلاش و اموزش مستمر و دانش محور و فرهنگ رقابت محوری و خدمات محوری(بویژه خدمت به جامعه ، بیت المال و غیره) سال به سال دائما در حال رشد هست. ما هنوز در مدیریت شل و ول تعارفی چند دهه قبل گیر کرده ایم. اول باید بپذیریم سیستم مدیریت و اموزشی ان ناکارامد بوده و بپذریم که فساد در همه جا گسترده هست تا بعدش بتونیم نسخه خوبی براش بپیچیم. ۲ سال دیگه با پیشبینی imf ما ۱۵ همین اقتصاد دنیا میشیم پس مشکل در رشد اقتصادی و ثروت افرینی نیست بلکه در جای دیگریست...یعنی در ریخت وپاش و فساد و ناکارامدی هست و البته که همه اینها به مدیریت نادرست برمیگردد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر