بازدید 4984

محکومیت ربودن حافظان امنیت در مرز میرجاوه

کد خبر: ۸۴۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 17 October 2018

علمای اهل سنت گروگان‌گیری و ربودن حافظان امنیت در مرز میرجاوه را محکوم کردند و ضمن تأکید بر لزوم پیگیری پاکستان، دست‌نشاندگان استکبار در منطقه را عامل حادثه دانستند.

به گزارش مهر، شامگاه گذشته (دوشنبه ۲۳ مهرماه) تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی (میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک‌های ضدانقلاب ربوده شدند.

عوامل گروهک‌های تروریستی که از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند، با فریب و تطمیع عوامل نفوذی، این حادثه را در نقطه صفر مرزی و رو به روی یکی از پاسگاه‌های مرزی کشور پاکستان صورت داده‌اند.

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در بیانیه‌ای تأکید کرده است: عملیات تعقیب اشرار، تروریست‌ها و عوامل نفوذی دشمن و نیز اقدامات لازم برای آزادسازی ربوده‌شدگان با جدیت در دستور کار نیروهای دفاعی و امنیتی مستقر در مناطق مرزی قرارگرفته است و از دولت پاکستان نیز انتظار می‌رود با اشرار و تروریست‌هایی که در جوار مرزهای آنان لانه کرده و از سوی برخی کشورهای مرتجع شرور و تروریست پرور منطقه حمایت و به‌کارگیری می‌شوند، برخورد جدی داشته و به‌سرعت نسبت به آزادی و تحویل مرزبانان اقدام کند

آمادگی عملیات مشترک با ارتش پاکستان برای آزادی گروگان‌ها

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در گفتگویی با اشاره به ربودن تعدادی از مرزبانان ایرانی در میرجاوه گفت: سحرگاه امروز یک گروه تروریستی از گروهک جیش ظلم از مرز پاکستان به یکی از پایگاه‌های مرزی ما که مسئولیت مراقبت و پایش مرزی در منطقه لولکدان میرجاوه را بر عهده داشته است نفوذ کردند.

وی ادامه داد: این اتفاق توسط عامل یا عوامل نفوذی صورت گرفته شده است. در این حادثه تعدادی از بسیجیان بومی منطقه، عزیزان هنگ مرزی میرجاوه و دو نفر از پاسداران را به گروگان گرفتند و به داخل خاک پاکستان منتقل کردند.

سردار پاکپور با بیان اینکه دولت پاکستان باید نسبت به مناطق مرزی خود مسئولیت‌پذیری بیشتری داشته باشد، گفت: در ۶ ماهه اول امسال تعداد زیادی از پاسگاه‌های مرزی ما از داخل خاک پاکستان موردحمله قرارگرفته‌اند. ۱۲ روز پیش بود که در حمله به یکی از پاسگاه‌های مرزی ما نفر دوم این گروهک هاشم نکوری کشته شد و عملیات مختلف دیگری هم از داخل خاک پاکستان علیه پاسگاه‌ها و برجک‌های مرزی ما صورت گرفته است.

وی درباره اقدامات انجام‌شده برای آزادی مرزبانان ایران گفت: از امروز صبح که خود من در منطقه حاضر بودم تماس‌های مختلفی از سوی مرزبانی و قرارگاه قدس نزسا با مرزبانی و ارتش پاکستان گرفته شد و از آن‌ها خواستیم که نسبت به تحویل اشرار و سلامتی ربوده‌شدگان تضمین دهند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان خاطرنشان کرد: این تروریست‌ها در داخل خاک پاکستان دارای مقر بوده و در آنجا زندگی می‌کنند. جمهوری اسلامی آمادگی هرگونه عملیات مشترک با ارتش پاکستان برای دستگیری اشرار و آزادسازی گروگان‌ها را دارد و ما این قضیه را پیگیری می‌کنیم تا افراد ربوده‌شده به‌سلامت نزد خانواده‌هایشان برگردند.

در این راستا جمعی از علمای اهل سنت سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران مهر حادثه ربوده شدن مرزبانان میرجاوه را محکوم کردند که مشروح سخنان آن‌ها در زیر می‌آید.

مولوی مرادزهی: گروهک‌های تروریستی هیچ نمایندگی از طرف اهل سنت نداشته و نخواهند داشت

مولوی مرادزهی مدرس دارالعلوم مسجد مکی زاهدان هم در این رابطه به مهر گفت:هرگونه ربایش و اقدام به خشونت و دست به سلاح بردن از نظر تمام اقشار جامعه محکوم است.

وی ادامه داد: انجام چنین اقداماتی به بهانه دفاع از اهل سنت به‌شدت محکوم است، گروهک‌های تروریستی هیچ نمایندگی از طرف اهل سنت نداشته و نخواهند داشت.

مولوی حافظ اسماعیل: چنین اقداماتی به اسم اهل سنت محکوم است

مولوی حافظ اسماعیل مدرس دارالعلوم مسجد مکی زاهدان هم در این زمینه گفت: اهل سنت گروگان‌گیری و ربودن افراد را قبول ندارد و به‌شدت این موضوع را محکوم می‌کند.

وی بیان کرد: انجام چنین اقداماتی به اسم اهل سنت و برای دفاع از آنان ازنظر ما محکوم است زیرا اهل سنت اگر خواسته‌ای داشته باشند آن را از طریق مجاری قانونی پیگیری خواهند کرد و در چهارچوب قانون عمل می‌کنند.

بیانیه مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام‌جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان هم با صدور بیانیه‌ای اقدام گروه‌های تروریستی در میرجاوه را محکوم کرد.

در این پیام آمده است: خبر به گروگان گرفته شدن جمعی از نیروهای مرزبان در نقطه صفر مرزی میرجاوه باعث نگرانی این‌جانب شد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در این بیانیه اظهار داشت: این‌جانب ضمن ابراز انزجار و محکوم نمودن این عمل، امیدوارم نیروهای ربوده‌شده هرچه زودتر با عافیت و سلامتی از قید اسارت نجات یابند.

مولوی جان داد نارویی: حمایت آل سعود از گروهک‌های تروریستی

مولوی جان داد نارویی امام‌جمعه اهل سنت نصرت‌آباد هم در گفت‌وگو با مهر یادآور شد: گروهک‌های تروریستی به‌واسطه حمایت‌های مالی آل سعود دست به چنین اقداماتی زده‌اند.

وی ادامه داد: آل سعود به‌جای حمایت از مردم مظلوم، گروهک‌های تروریستی را حمایت مالی کرده که باید به‌صراحت گفت این‌ها جیره‌خوار استکبار جهانی هستند که به دنبال تفرقه‌افکنی در کشور ایران هستند.

مولوی ملکی پور: اهل سنت وکیل وصی نمی‌خواهند

مولوی ملکی پور امام‌جمعه اهل سنت کنارک هم گفت: اهل سنت وکیل وصی نمی‌خواهند و اگر خواسته‌ای داشته باشند از طریق قانونی وارد عمل می‌شوند.

وی بیان کرد: گروگان‌گیری پدیده‌ای شوم و ازنظر علما محکوم است، گروهک‌های تروریستی حق ندارند به نمایندگی از اهل سنت چنین اقداماتی انجام دهند چراکه کشتن و ربایش عده‌ای از مردم بی‌گناه جایز نیست و ما آن را محکوم می‌کنیم.

مولوی عنایت اله رسولی زاده: پاکستان به موضوع رسیدگی کند

مولوی عنایت اله رسولی زاده امام‌جمعه اهل سنت سرباز در این رابطه به مهر عنوان کرد: این گروهک‌ها پرورش‌یافته آمریکا هستند، اهل سنت راضی نیستند که عده‌ای از اسم آن‌ها سو استفاده کرده و دست به چنین اقداماتی بزنند؛ در این راستا از مسئولان کشور پاکستان خواهان رسیدگی به این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: مسئولان پاکستان باید گروهک‌های تروریستی و اشرار را از مرزهایشان بیرون کنند تا شاهد وقوع چنین اتفاقات ناگواری در کشور جمهوری اسلامی ایران نباشیم.

ماموستا ملا محمد محمدی: امنیت پایدار در نظام جمهوری اسلامی ایران

امام‌جمعه اهل سنت کرمانشاه هم در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن محکوم نمودن اقدام گروه‌های تروریستی در میر جاوه اظهار داشت: نااهلان و کج اندیشانی که ربایش، گروگان‌گیری و کشتار را پیشه خود ساختند بدانند که وحدت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حاکم است و ملت سرافراز ایران اسلامی با این اقدامات وحشیگرانه تروریست‌ها هرگز سست و متزلزل نخواهند شد.

ماموستا ملا محمد محمدی با اشاره به وجود امنیت پایدار در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: به لطف خداوند متعال و تلاش مردم و مسئولان امنیت در مناطق مرزی بدون هیچ خدشه‌ای برقرار خواهد ماند.

ماموستا غفوری: دست‌نشاندگان استکبار در منطقه عامل حادثه

امام‌جمعه شهرستان روانسر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، اقدام گروه‌های تروریستی در میرجاوه را به‌شدت محکوم کرد و افزود: این حادثه از سوی دست‌نشاندگان استکبار در منطقه رقم خورد.

ماموستا غفوری ضمن اعلام انزجار از حرکت تروریست‌ها هدف از این اقدام را ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدشه‌دار کردن امنیت ملی از سوی دشمنان دانست و گفت: قطع به‌یقین دشمنان داخلی و خارجی می‌خواهند به هر نحو ممکن رعب و وحشت در کشور حاکم کنند.

ماموستا غفوری هدف تروریست‌های جنایتکار را بر هم زدن امنیت و نظم عمومی در کشور دانست و اظهار داشت: تروریست‌ها بدانند که با این اقدامات وقیحانه هیچ خللی در همبستگی و اتحاد ملت ایران وارد نخواهد شد.

ماموستا ملا احمد شیخی: دشمنان به دنبال تفرقه بین امت اسلامی هستند

ماموستا ملا احمد شیخی امام‌جمعه ثلاث باباجانی هم با اشاره به آیاتی از قرآن مبنی بر لزوم وحدت شیعه و سنی بر لزوم برخورد با عوامل انجام چنین اقداماتی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه ما در جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد نمونه هستیم، و ای‌کاش همه اهل سنت و تشیع در جهان و درمجموع جهانیان این‌گونه بودند، ادامه داد: توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان ادامه دارد و هرروز آتش جدیدی برافروخته می‌شود و روی کار می‌آید. ما در مقابل توطئه‌های زیادی از دشمنان قرار گرفتیم و هنوز هم این تهدیدات ادامه دارد.

امام‌جمعه ثلاث باباجانی تأکید کرد: دشمنان هر روز و هر ساعت به دنبال ایجاد تفرقه بین امت اسلامی هستند و ما باید هوشیار باشیم.

ماموستا ملا قادر قادری امام‌جمعه اهل سنت پاوه هم با محکوم کردن اقدام گروه‌های تروریستی در مرز میرجاوه گفت: امروز استکبار جهانی و عوامل آن‌ها در منطقه به شیوه خاصی به جان مردم و دولت‌های منطقه افتاده‌اند و مردم ما هر شب و هر روز نیاز به بصیرت دارند تا فریب این ترفندها را نخورند.

ماموستا امین راستی: هیچ جریانی نمی‌تواند در ایجاد امنیت پایدار کشور خللی ایجاد کند

امین راستی ماموستا برجسته اهل سنت سنندج هم ضمن محکم کردن گروگان‌گیری حافظان امنیت در مرز میرجاوه اظهار کرد: جامعه اهل سنت در سطح ایران ناامنی و گروگان‌گیری را قبول نکرده و هر شخصی که دست به گروگان‌گیری و ناامنی بزند جامعه اهل سنت و تشیع آن را محکوم می‌کند.

وی با بیان اینکه کسانی که این گروگان‌گیری را انجام دادند اجیرشده دست دشمنان اسلام و ایران هستند، اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با این کار خود می‌خواستند آرامش و اتحادی را که در کشور ما حاکم است، بر هم زده و نگین امنیت منطقه را همانند دیگر کشورهای همسایه ایران ناامن جلوه دهند که با این کارها راه به‌جایی نمی‌برند.

وی افزود: این حادثه از سوی همه اقوام و مذاهب در ایران محکوم است و کار این افراد از سوی نیروهای امنیتی کشور بی‌جواب نخواهد ماند.

وی اضافه کرد: هیچ‌کس و هیچ جریانی نمی‌تواند در ایجاد امنیت پایدار کشور خللی ایجاد کند.

ماموستا برجسته اهل سنت سنندج تأکید کرد: تروریست‌هایی که از جانب عربستان حمایت می‌شوند، با توجه به شکست‌های پیاپی خود تلاش دارند تا ضربه‌ای به جمهوری اسلامی وارد و ایران را ناامن کنند.

به گفته ماموستا راستی، انجام این اقدامات ضدانسانی از سوی تروریست‌ها نشان از ضعف آنان و اقتدار و عظمت ایران اسلامی است و باید مزدوران و حامیان استکبار جهانی بدانند که نظام جمهوری اسلامی آن‌قدر مقتدر است که با چنین جنایتی نمی‌توانند خدشه‌ای به کشور وارد کنند.

وی در پایان گفت: قطعاً پشت سر این جنایت‌ها سرویس‌های بیگانه و دلارهای نفتی عربستان وجود دارد که به دنبال ایجاد رعب و وحشت بین مردم است.

گفتنی است، بامداد امروز تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی «میرجاوه» استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک‌های ضدانقلاب ربوده شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل