بازدید 10613
آخرین تحولات خاورمیانه؛

سفر معاون وزارت خارجه آمریکا به بحرین با موضوع ایران/ اعلام آماده باش اردوغان به ارتش ترکیه برای حمله به شرق فرات/تصویب دو طرح تحریمی علیه حزب الله در مجلس سنای آمریکا/ورود اتحادیه اروپا به مسأله ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی

ورود اتحادیه اروپا به مسأله ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی، تصویب دو طرح تحریمی علیه حزب الله در مجلس سنای آمریکا، استقبال عربستان از طرح ترکیه برای پرونده «جمال خاشقجی» و اعلام آماده باش اردوغان به ارتش ترکیه برای حمله به شرق فرات، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان باید به سفر معاون وزارت خارجه آمریکا به بحرین با موضوع ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۴۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 13 October 2018

ورود اتحادیه اروپا به مسأله ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی، تصویب دو طرح تحریمی علیه حزب الله در مجلس سنای آمریکا، استقبال عربستان از طرح ترکیه برای پرونده «جمال خاشقجی» و اعلام آماده باش اردوغان به ارتش ترکیه برای حمله به شرق فرات، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان باید به سفر معاون وزارت خارجه آمریکا به بحرین با موضوع ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای، از سفر «جان سالیوان» معاون وزیر خارجه آمریکا به بحرین خبر داد.

طبق این بیانیه، سالیوان در این سفر که امروز شنبه انجام می‌شود، با مقامات بلندپایه بحرین درخصوص مسائل مهم منطقه‌ای و همچنین روابط دوجانبه واشنگتن ـ منامه بحث و تبادل‌نظر خواهد داشت. از محورهای گفت وگو میان سالیوان و مقامات بحرینی، مبارزه با تروریسم و همچنین مقابله با آنچه به ‌زعم آنها نفوذ بدخواهانه (!) ایران است، عنوان می‌شود.

سالیوان همچنین قرار است با کارکنان سفارت آمریکا در منامه از جمله نمایندگان جوامع تجاری و مدنی نیز گفت وگویی داشته باشد.

ورود اتحادیه اروپا به مسأله ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی

اتحادیه اروپا خواستار آن شد تا تحقیقاتی جامع در مورد مسأله ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی در خاک ترکیه آغاز شود.

مایا کوسیانچیچ، سخنگوی کمیسیون اروپا اظهار داشت، این کمیسیون به اطلاع مقامات سعودی رسانده که باید تحقیقاتی شفاف و جامع در مورد ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی، جمال خاشقجی انجام شوند.

سفر معاون وزارت خارجه آمریکا به بحرین با موضوع ایران/ اعلام آماده باش اردوغان به ارتش ترکیه برای حمله به شرق فرات/تصویب دو طرح تحریمی علیه حزب الله در مجلس سنای آمریکا/ورود اتحادیه اروپا به مسئله ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی

کوسیانچیچ تصریح کرد: «ما درخواست خود را بسیار شفاف و علنی و همچنین از طریق تماس مستقیم با مقامات سعودی مطرح کردیم».

با وجود درخواست کشور‌های مختلف، هنوز سعودی‌ها پاسخی روشن در مورد سرنوشت خاشقجی نداده اند.

تصویب دو طرح تحریمی علیه حزب الله در مجلس سنای آمریکا

مجلس سنای آمریکا دو طرح تحریم علیه حزب الله لبنان و افراد و نهادهای خارجی وابسته یا حامی آن را تصویب کرد.

«قانون اصلاحات پیشگیری از تامین مالی بین المللی حزب الله 2017» که از حمایت دو حزب جمهوریخواه و دمکرات برخوردار بود، پس از تصویب سنا برای امضای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به کاخ سفید ارسال شد.

این طرح ضمن تحریم افراد و نهادها و یا دولت هایی که از حزب الله و وابستگان آن حمایت مالی، مادی و فنی می کنند، سازمان های اجتماعی و مالی تحت کنترل حزب الله را نیز هدف تحریم قرار داده است.

نهادهایی همچون بیت المال، سازمان حمایت از مقاومت اسلامی، جهاد البناء، اداره روابط خارجی حزب الله، تلویزیون المنار، رادیو النور و گروه رسانه ای لبنان هدف تحریم این طرح هستند.

سفر معاون وزارت خارجه آمریکا به بحرین با موضوع ایران/ اعلام آماده باش اردوغان به ارتش ترکیه برای حمله به شرق فرات/تصویب دو طرح تحریمی علیه حزب الله در مجلس سنای آمریکا/ورود اتحادیه اروپا به مسئله ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی

این طرح همچنین رئیس جمهوری آمریکا را به ارائه گزارش پیرامون فعالیت های فراملی حزب الله به کنگره این کشور ملزم می کند.

سنای آمریکا طرح دیگری با نام «قانون مقابله با سپرانسانی» را که مدعی استفاده حزب الله و گروه هایی همچون حماس و القاعده از شهروندان عادی به عنوان سپر انسانی است، تصویب کرد.

این طرح که از سوی «تد کروز» عضو جمهوریخواه و «جو دانلی»، عضو دمکرات سنای آمریکا پیشنهاد شده، خواستار تحریم افراد خارجی عضو یا وابسته به حزب الله و حماس در رابطه با استفاده از شهروندان عادی به عنوان سپر انسانی است.

طرح قانون مقابله با سپرانسانی، هنوز به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا نیاز دارد و پس از آن برای امضا روی میز رئیس جمهوری آمریکا می رود.

استقبال عربستان از طرح ترکیه برای پرونده «جمال خاشقجی»

یک منبع مسئول سعودی از موافقت ترکیه با پیشنهاد ریاض در پرونده خاشقجی مبنی بر تشکیل تیم مشترک حقیقت یاب خبر داد.

منبع مذکور این اقدام آنکارا را مثبت ارزیابی و از آن قدردانی کرد و گفت، به توانایی تیم مشترک ترکی ـ سعودی و همکاری اعضای این تیم در مأموریت واگذار شده، اعتماد کامل دارد.

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، روز گذشته از تشکیل کار گروه مشترک با عربستان برای مشخص شدن جزئیات ناپدید شدن خاشقجی به پیشنهاد از جانب ریاض خبر داد.

اعلام آماده باش اردوغان به ارتش ترکیه برای حمله به شرق فرات

رجب طیب ،رئیس جمهوری ترکیه گفت: ارتش کشورش به زودی به شرق فرات در خاک سوریه حمله و لانه تروریست ها را در آنجا نابود خواهد کرد.

اردوغان روز گذشته در شهر اسپارتا افزود: لانه های تروریستی در شرق فرات با حمایت تکاوران ترکیه منهدم خواهند شد.
اردوغان در حالی این اظهارات را عنوان کرد که ارتش ترکیه در دو سال گذشته با انجام دو عملیات سپر فرات و شاخه زیتون، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه و شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را اشغال کرده است.

سخنان امروز رئیس جمهوری ترکیه نشان می دهد، آنکارا از اجرای نقشه راه تدوین شده با آمریکا برای بیرون راندن نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، عوامل حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و عناصر یگان های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) از شرق فرات و به خصوص منبج ناامید شده است.

سفر معاون وزارت خارجه آمریکا به بحرین با موضوع ایران/ اعلام آماده باش اردوغان به ارتش ترکیه برای حمله به شرق فرات/تصویب دو طرح تحریمی علیه حزب الله در مجلس سنای آمریکا/ورود اتحادیه اروپا به مسئله ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی

اردوغان همچنین از تعلل آمریکا در عمل به نقشه راه توافق شده با ترکیه درباره منبج انتقاد کرد و ادامه داد: آنها قول دادند، در سه ماه، تروریست ها منبج را ترک خواهند کرد؛ اما به وعده خود عمل نکرده و به همین علت ما نیز اقدام های لازم را انجام می دهیم.

رئیس جمهوری ترکیه از تداوم مبارزه قاطعانه نیروهای امنیتی کشورش با گروه های تروریستی خبر داد و گفت: نیروهای امنیتی ترکیه با حاکمیت میدانی و برتری روانی منبج را پاکسازی خواهند کرد.

اردوغان به حمایت آمریکا از گروه های تروریستی در شمال سوریه و اعمال تحریم علیه ترکیه به عنوان متحد واشنگتن اشاره کرد و افزود: کسانی که به تعهدات خود در قبال آنکارا عمل نکرده و اقدام به اعمال تحریم علیه ما کرده اند، دیر یا زود خواهند دید که بازنده اصلی کیست.

رئیس جمهوری ترکیه بر مبارزه قاطعانه نیروهای امنیتی کشورش با گروه‌های تروریستی اشاره کرد و توضیح داد: تروریست ها اکنون در منبج تونل می سازند و این کار آنها معنایی جز گورکنی برای خود ندارد.

اردوغان ادامه داد: نیروهای امنیتی ترکیه، گروه های تروریستی را از جرابلس تا الباب، از عفرین تا شمال عراق و از کوهستان جودی تا ارتفاعات گبر و تندروک در داخل خاک ترکیه تعقیب می کنند و ضربات مهلک و بی سابقه ای به عناصر تروریستی داخل کشور وارد خواهند کرد.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین گفت: با وجود این که در معرض برخی حملات اقتصادی قرار گرفتیم، تغییری در جایگاه آنکارا به عنوان سیزدهمین کشور دنیا از حیث قدرت خرید و هفدهمین کشور دارای درآمد ملی بالا رخ نداده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
اردغان جان کشیش آمریکایی کجاست ؟
ما در دنیایی زندگی می کنیم که قانون جنگل حاکم است، هیچ اتفاقی برای بن سلمان و آل سعود نمی افتد، همه این حرفهایی که مقامات غربی می زنند عین شوی تبلیغاتی است برای این که کسی پرچم حقوق بشر را از آنها نگیرد، ناف نظام سرمایه داری را با پول و سود بسته شده است.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
بنده با حرفهای شما موافقم، هیچ اتفاقی برای بن سلمان نمی افتد اون همه دانش آکدز یمنی را کشته مگه مجازات شده، این توپ و تشر های اروپایی ها فیلم شونه. برای اینکه بگن ما پاک هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
البته این دیکتاتورها برای غربی ها تاریخ مصرف دارند مثل
صدام ، قذافی ، مبارک
بنده شک دارم اروپا اقدام جدی علیه بن سلمان انجام دهد، این همه کشتار در یمن اتفاق افتاده چکار کرده است.:« آل سعود کشتن غیرنظامیان یمنی بد است کار بد انجام ندهید»
ماهرچه انهامیگویند بی چون وچراقبول میکنیم ودایماامتیازمیدیم درمقابل انهادایما ماوهمپیمانان ماراتحریم میکنندوتحت فشارقرارمیدهند !!!
همان طور صدام با اطلاع دولت امریکا به ایران حمله کرد، بن سلمان هم با اطلاع خبرنگار خاشقچی را کشته است.
کاش قتل این خبرنگار بوسیله روسیه یا چین یا ... انجام می شد فقط در این صورت است عوامل قتل به جزایی خودش می رسید.
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
مطمئن باش اروپایی ها سرخون خبرنگار آزادی خواه معامله نخواهند کرد.
قابل توجه مدافعان برجام نافرجام و FATF هنوز مهرتصویب ان درمجلس خشک نشده اقدامات محدودکننده طرف مقابل بااستفاده از این پیمان اغازشد !!!
حمله به شرق فرات فقط سر و صداى هميشگى اردغان براى منحرف كردن افكار عمومى تركيه از عقب نشينى اردغان در قضيه آزادى كشيش زندانى آمريكايى است.
یاشاسین اردوغان
سقوط تاریخی بورس اغازشد
بیش از۵۰۰۰ واحد ریزش تنهادر۳ ساعت !!!
شنبه ۲۱ مهر
تخلیه حباب بورس باشدت ادامه دارد
درادامه روندریزش شدید بورس شاخص کل در دو ساعت اول شروع بکارتالاربورس بیش از ۵۵۰۰ واحد سقوط کرد
ظرف چندروزگذشته شاخص کل نزدیک به ۳۰ هزارواحدسقوط کرده همه فروشنده اند
اونای که میکن مرگ بر آمریکا_آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه_چرا دلار 1000تومن نمیشه_
اردوغان لاف زد امریکا گولن رو تحویل نداد کشیش رو هم ازاد کرد
تروریسم تعاریف و تفاسیر متعددی دارد در ترکیه و از نگاه اردوغان هر کس با اون نیست و از اقدامات او در قبضه دیکتاتورمابانه قدرت انتقاد می کند تروریست است حتی فتح الله گولن روحانی ترکی که هرگز شاید اسلحه را از نزدیک ندیده است و یک مبلغ مذهبیست و طرفدارانش نیز همینطور.
به نظر می رسد که انجام قتل این خبرنگار گرچه به دست مقامات سعودی انجام شده است ولی احتمالا به صورت یک دسیسه اجرا شده است یعنی با دادن اطلاعات غلط اولا تحریک را بوجود آورده اند سپس این سناریو انجام گردیده که به این ترتیب که از این کار به نفع خودشان استفاده کنند و به بن سلمان فشاری که لازم دارند را وارد کنند شاید بن سلمان مثلا برای حمله به ایران زیر بار نمی رود و از این اهرم فشار بر علیه اش استفاده می کنند . مشخص است که این قتل یک فتنه و دسیسه بر ضد بن سلمان است و چطور دوستانش تبدیل به دشمنانش شده اند که به او بفهمانند راهی جز همکاری با آنها ندارد زیرا کاملا مشخص است که این قتل با توطئه انجام شده است یعنی یک عده ای کاملا قبل از انجام از آن خبر داشته اند و یا به نوعی در جریان قرار میگیرند . یعنی افراد دسیسه گر خودشان اخبار را به رساناها و پلیس ترکیه می دهند . توجه داشته باشید که در عربستان افراد نفوذی اسرائیل همچون حکومت صدام زیاد هستند .
ال سعود 11سبتامبر وانفجار برج های دوقلو را دامن زد چه شد ؟ در عوض ایران محکوم به برداخت غرامت شد !!!! تا برسیم به قاشقچی ..... انتظار داشته باشید که عن قریب همه کاسه کوزه ها سر ما خواهد شکست .....نه تنها باید به خانواده قاشقچی دیه برداخت کنیم بلکه برای نامزد در شرف عقدش هم باید شوهری بیدا کنیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل