بازدید 1976

دولت چین ۱۱۰ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور تزریق کرد

دولت چین برای بازگرداندن ضرب آهنگ اقتصادی به این کشور، ۱۱۰ میلیارد دلار روانه بازار پولی چین کرد.
کد خبر: ۸۴۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰ 12 October 2018

دولت چین برای بازگرداندن ضرب آهنگ اقتصادی به این کشور، ۱۱۰ میلیارد دلار روانه بازار پولی چین کرد.

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از چاینا مورنینگ پست، دولت چین امروز اعلام کرد پول نقدی که بانک های تجاری باید در نزد بانک مرکزی این کشور قرار دهند، به طرز قابل توجهی کاهش پیدا می کند که این موضوع باعث می شود در حدود ۱۱۰ میلیارد دلار پول نقد در نزد بانک های تجاری برای اعطای وام آزاد شود. بانک مرکزی چین اعلام کرد که نسبت ذخیره مورد نیاز را یک نقطه درصد کاهش می دهد و از پانزدهم ماه جاری میلادی اجرا می شود تا از این طریق رشد معقولی در اعتبارات حاصل شود.

این اقدام دولت چین در بحبوحه تشدید جنگ تجاری با آمریکا که در حال از دست رفتن ضرب آهنگ رشد اقتصادی پکن است، اجرا می شود. همزمان چین با افزایش خروج سرمایه به دلیل فشار ناشی از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو روبرو شده است.  

بر همین اساس، بانک مرکزی چین، بانک های چینی می توانند ۱.۲ تریلیون یوآن از کاهش یک نقطه درصدی به نسبت ذخیره لازم را دریافت کند که به موجب آن ۴۵۰ میلیارد یوآن معادل ۶۵ میلیارد دلار برای بازپرداخت بدهی موجود آنها در نزد بانک مرکزی استفاده خواهد شد و ۷۵۰ میلیارد یوآن معادل ۱۱۰ میلیادر دلار می تواند برای دادن وام مورد استفاده قرار گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر