بازدید 1714

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به افزایش بدهی جهانی

صندوق بین‌المللی پول هشدار داد حجم بدهی کشورهای جهان با ۵۰ درصد افزایش نسبت به یک دهه اخیر به ۱۸۲ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۷ رسیده است.
کد خبر: ۸۴۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳ 12 October 2018

صندوق بین‌المللی پول هشدار داد حجم بدهی کشورهای جهان با ۵۰ درصد افزایش نسبت به یک دهه اخیر به ۱۸۲ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، صندوق بین‌المللی پول در گزارش خود افزوده است بدهی ۳۱ کشور جهان، به۶۱ درصد کل تولیدات جهانی رسیده که رقمی معادل ۱۰۱ تریلیون دلار است. صندوق اعلام کرده تنها زمانی که دولت‌ها حجم و ماهیت دارایی‌های عمومی را بشناسند، قادر به مدیریت موثرتر آن‌ها خواهند بود.

به گفته صندوق بین‌المللی پول، درآمد حاصل از فروش دارایی‌های مازاد شرکت‌های دولتی  می‌تواند به تنهایی معادل ۳ درصد تولید ناخالص داخلی سالانه آن‌ها باشد. به گفته صندوق پول، انگلیس، استرالیا و نیوزلند کشورهایی هستند که گام هایی موثر در راستای بهبود مدیریت دارایی‌های خود و کنترل بدهی برداشته‌اند.

صندوق بین‌المللی پول با بررسی ترازنامه عمومی چین به این نتیجه رسیده است که در سال‌های اخیر به دلیل استقراض‌های دولتی، حدود ۸ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور تحت تاثیر بدهی قرار گرفته است در حالی که اندونزی با سرمایه‌گذاری مناسب در زیرساخت‌هایش توانسته است خزانه دولت را تقویت و درآمدهای آتی خود را افزایش دهد.  

صندوق به آمریکا نیز هشدار داده است نسبت به بدهی خود فعالانه تر برخورد کند چرا که ردپای بدهی‌های صندوق‌های بازنشستگی، وام‌های رهنی و دانشجویی در رکود اقتصادی این کشور دیده می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر