بازدید 1983

ضرورت شناسایی بازارهای هدف در ۶۱ کشور آفریقایی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد وجود ۶۱ کشور آفریقایی به معنای وجود زمینه برای فعالیت اقتصادی و ارزآوری به کشور است لذا معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه باید فعالیتش برای شناسایی بازارهای هدف بیشتر کند.
کد خبر: ۸۴۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱ 12 October 2018

قاسم جاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه کشورمان هم اکنون تحت تاثیر تحریم های یکجانبه ایالات متحده قرار دارد از این رو برای خنثی سازی این امر باید به توسعه روابط در ابعاد مختلف با سایر کشورها بیشتر توجه شود، گفت: به عنوان مثال قاره آفریقا حدود یک هفتم از جمعیت جهان را در خود جای داده است که این امر بیانگر وجود ظرفیت های گوناگون اقتصادی برای سرمایه گذاری است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: با توجه به پتانسیل های ایران اسلامی در حوزه مهندسی، سدسازی، کشاورزی، IT، علوم دانش بنیان و غیره می توان دانسته های دانشمندانمان را به کشورهای این قاره انتقال دهیم و زمینه ارزآوری به کشور را فراهم کنیم.

ضرورت شناسایی بازارهای هدف در 61 کشور آفریقایی

وی با بیان اینکه باید یادآور شد اکثر کشورهای آفریقایی به دلیل استعمار و استبداد کشورهای سلطه گر در بسیاری از حوزه ها پیشرفت خاصی نداشته اند، ادامه داد: در واقع وجود 61 کشور در این قاره که همگی دارای ظرفیت های مختلف در حوزه معادن طلا، نفت و غیره هستند می تواند زمینه ساز فعالیت مهندسان ایرانی در این قاره تلقی شود.

زمینه برای فعالیت مهندسان ایرانی در قاره آفریقا وجود دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم در این خصوص تصریح کرد: به عنوان مثال مهندسان ایرانی در پارس جنونی نشان دادند که پیشرفت های زیادی در حوزه استخراج و فرآوری محصولات نفتی هستند و این امر در حالیست که نیجریه بر روی یکی از بزرگ‌ترین ذخایر نفت در جهان قرار گرفته‌ است که مهندسان ایرانی می توانند در آنجا فعالیت کنند.

وزارت خارجه زمینه گفتگوهای چندجانبه برای بخش خصوصی فراهم کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه باید فعالیتش برای شناسایی بازارهای هدف بیشتر کند، خاطرنشان کرد: همچنین به نظر می رسد می توان هیات های بلندپایه اقتصادی خصوصی را تشکیل داد و از طریق دستگاه دیپلماسی زمینه گفتگوهای چندجانبه در کشورهای مختلف از جمله کشورهای آفریقایی را فراهم کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر