بازدید 11307
۲

ورزش‌ومردم پس از٣٠سال بدون شفیع روی‌آنتن رفت

کد خبر: ۸۴۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 12 October 2018

«ورزش و مردم» ظهر امروز پس از ٣٠ سال در غیاب بهرام شفیع روی آنتن رفت. این برنامه مروری داشت بر مصاحبه‌هایی که مجری فقید ورزش و مردم در تلویزیون انجام داده بود و همچنین صحبت‌های همکاران و خانواده‌اش درباره شخصیت فردی و حرفه‌ای او، بخش دیگری از این برنامه بود.

به گزارش تابناک ورزشی، بهرام شفیع که چندی پیش در برنامه «تا جمعه» با اجرای سعید شیخ زاده حاضر شده بود، درباره «ورزش و مردم» چنین گفته بود، در سال ۵۸ گروه ورزش ایجاد شد و برنامه «ورزش و مردم» اسفند ماه سال ۵۸ زمان آقای متقی که مدیر گروه ورزش بود، شکل گرفت.

او درباره ویژگی گزارشگران و مجریان جوان اظهار کرده بود: کسی که می‌خواهد کار گزارشگری، اجرا و تهیه کنندگی انجام دهد باید درس این کار را بخواند و آزمون‌هایی را پشت سر بگذارد. اگر فردی درس بخواند و کار خود را جدی انجام دهد، باقی خواهند ماند. در سال ۵۹، ٥٨ بود که آزمون سازمان صدا و سیما برگزار شد و نزدیک به ۱۰ الی ۱۵ هزار نفر در این آزمون شرکت کردیم و از میان آنها ۵۰۰ ــ ۶۰۰ نفر انتخاب شدیم. در آن زمان ۲۲ ساله بودم و از این که برنده‌ها اعلام شوند، ناامید بودم تا این که روزی روزنامه‌ جمهوری اسلامی را دیدم که نام اسامی برندگان را اعلام کرده بود و من نیز جزو آنها بودم.

این مجری باسابقه در زمان حیاتش چنین گفته بود: من در صداوسیما از صفر شروع کردم و اولین اجرای خود را نزدیک به فتح خرمشهر انجام دادم. من و قاسم افشار انتخاب شدیم که من به سمت ورزش رفتم. حتی اولین روزی که پخش زنده داشتیم یادم می‌آید که نمی‌دانستم به کجای دوربین باید نگاه کنم. به خدا توکل کردم و فهمیدم که نباید هیچ وقت ترسید و موفقیت در پس ترس قرار دارد.او ادامه‌ داده بود: من از بچگی فوتبال بازی می‌کردم و هنگام بازی، گزارشگری هم انجام می‌دادم و دوست داشتم مثل آقای بهمنش گزارشگر خوبی شوم، اما هرگز به آن مقام نرسیدم. من اصلاحات مخصوص خود را دارم مثل "می رویم که داشته باشیم".

زنده یاد شفیع در ادامه‌ مصاحبه خود، در پاسخ به پرسشی درباره ادامه پیدا کردن برنامه "ورزش و مردم" اظهار کرده بود: تا ۳۵۰ سال دیگر این برنامه می‌تواند ادامه‌ داشته باشد؛ چرا نباشد؟!

مجری برنامه «ورزش و مردم» گفته بود، من هر چه که دارم از سازمان صدا و سیما دارم و واقعا سازمان را دوست دارم. اکنون کسانی که در حال‌ اجرا و گزارشگری هستند از برنامه "ورزش و مردم" آغاز کرده‌اند. برای مثال عادل فردوسی‌پور، پیمان یوسفی، جواد خیابانی، مزدک میرزایی، کار خود را از این برنامه شروع کردند و به اوج رسیدند.شفیع بیان‌ کرده بود: من در گذشته نصیحتی را به رضا رشیدپور کردم و گفتم که تا سه، چهار سال اول مردم فقط ظاهر تو را به عنوان مجری می‌بینند و بعد از آن باطن تو مشخص خواهد شد و زمانی که باطن خوبی داشته باشی از آن لحظه که معروف شوی به محبوبیت هم خواهی رسید.

او در گفت‌وگوی دیگری که با تلویزیون انجام داده بود، اظهار کرده بود: به دفعات اشتباه کرده‌ام و عذرخواهی هم کرده‌ام. حتی اگر دقت کرده باشید در ابتدای اجرای خود نیز می‌گویم اگر اشتباه بیان می‌کنم اصلاح کنید.او درباره چهره‌های جوانی که به عنوان گزارشگر و مجری به روی کار می آیند، گفته بود: چهره‌های جوانی را می‌بینم که وارد سازمان می‌شوند و وقتی می‌خواهیم از آنها بهره ببریم به شبکه دیگری می‌روند. من معتقدم جوانان وارد کار شوند و من هم به عنوان مشاور و تهیه کننده در کنار "ورزش و مردم" می‌توانم ادامه‌ دهم.

در ادامه این برنامه که از شبکه یک سیما نشان داده شد، مراسم تشییع پیکر مرحوم بهرام شفیع نیز به روی آنتن رفت و گفت‌وگوهای اختصاصی که از طریق این شبکه با برخی از چهره‌ها انجام شد نیز از دیگر بخش‌های این برنامه بود.عبدالعلی علی عسکری، رییس سازمان صدا و سیما درباره زنده یاد شفیع، اظهار کرد: او یک انسان مومن، آشنا به کار، شخصیتی دوست داشتنی و مهربان بود. او در تلویزیون یک شخصیت محبوب و چهره ماندگار شد. مردم و ورزش‌دوستان او را می‌شناختند و به او علاقمند بودند. حضور مردم در مراسم تشییع پیکر او نیز این مساله را نشان می‌دهد. به نظرم بهتر است که ایشان یک الگو باشد به دلیل این که مجری متخصص، کاربلد ، مومن و انقلابی و به ملت ایران فادار بود.

سید حسن خمینی، نوه امام(ره) نیز درباره مرحوم شفیع، بیان کرد: بهرام شفیع را از سال‌های دهه ۶۰ می‌شناسیم. از آن دوره که «ورزش و مردم» اجرا می‌شد و ایشان صداقت و گرمی بسیار خوبی با مردم داشت. همچنین با مردم ارتباط صمیمانه‌ای برقرار می‌کرد. «ورزش ومردم» یک برنامه موفق بود که تزلزل در آن ایجاد نشد. شفیع زندگی خوب و سالمی داشت و مسیر پرمعنایی را طی کرد. امیدوارم که جوانان بتوانند جای خالی ایشان را در سازمان صدا و سیما پر کنند. روحش شاد و از خداوند صبر و آرامش برای خانواده‌اش می‌خواهم.

عادل فردوسی‌پور نیز در همین راستا، گفت: بهرام شفیع برنامه "ورزش و مردم" را در راستای مردم ایجاد کرد و مردم‌داری ایشان او را متمایز می‌کرد. شفیع خوش قلب بود. بد کسی را نمی‌خواست و به همه کسانی که به تازگی وارد سازمان صدا و سیما می‌شدند، کمک می‌کرد. ایشان همیشه به من لطف داشتند و پسر ایشان، اقبال شفیع در کنار من بزرگ شد. چند روز پیش برای تبریک تولدم با من تماس گرفتند و بعد از چند روز نیز فوت کردند.

داوود عابدی، خبرنگار و مجری ورزشی نیز درباره مرحوم شفیع، گفت‌: ما این گونه افراد را کم داریم و راحتی در اجرا را او به یادگار گذاشت. به نظرم بهرام خان شفیع صاحب سبک در اجرا و گزارشگری بود.

هرمز شجاعی مهر نیز با بیان این که بهرام شفیع در قلب و ذهن مردم خواهد بود، گفت‌: او عاشق کارش بود، چون عاشق مردم بود، می‌خواست کاری که مردم دوست دارند را انجام دهد. بنابراین فردی که عاشق باشد و عاشقانه کارش را انجام دهد از یادها نخواهد رفت. برای همین مردم از رفتن او متاثر شدند.پرویز مظلومی نیز در همین راستا، اظهار کرد: آقای شفیع بسیار متعهد بود و بدون حاشیه برنامه مردمی "ورزش و مردم" را اجرا کرد. او در همه رشته‌های ورزشی سعی می‌کرد، حضور داشته باشد. مرد بزرگی بود و زبانمان از رفتن ایشان قاصر است.

بهزاد کاویانی، مجری ورزشی نیز، اظهار کرد: طبیعی است که کسانی که می‌خواستند شغل ورزشی داشته باشند، بهرام شفیع را الگو قرار می‌دادند. ما با این برنامه بزرگ شدیم و حتی شاگردی ایشان را کرده‌ایم.

همسر مرحوم شفیع نیز در پایان مراسم ضمن تشکر از همه کسانی که در این مراسم بودند، اظهار کرد: بهرام شفیع مهربان و فاضل بود و به فکر همه بود. همیشه احساس نزدیکی با اطرافیان داشت و مهربانی را هم به دیگران سرایت می‌داد.

مراسم ترحیم زنده‌یاد بهرام شفیع امروز (۲۰ مهرماه) از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۱۶:۳۰ در مسجد بلال صداوسیما برگزار شد.بهرام شفیع - مجری با سابقه تلویزیون و رییس فدراسیون هاکی - روز سه‌شنبه در سن ۶۲ سالگی و در بیمارستان بهمن تهران بر اثر سکته قلبی درگذشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سید حسن خمینی، نوه امام(ره) نیز درباره مرحوم شفیع، بیان کرد: بهرام شفیع را از سال‌های دهه ۶۰ می‌شناسیم! اقوام نزدیک هستند
خدا رحمتش کنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر