بازدید 3249

جزییاتی از تسهیلات سربازی به مددجویان کمیته‌ امداد

کد خبر: ۸۴۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 12 October 2018

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته‌امداد امام خمینی (ره) جزئیات ارائه تسهیلات نظام وظیفه برای مددجویان تحت حمایت این کمیته را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، مجید زارع فرد با اشاره به اینکه تسهیلات کمیته امداد برای معافیت دو گروه از مددجویان انجام می‌شود، گفت: براساس این تسهیلات یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار تحت حمایت و یگانه فرزند ذکور خانواده‌های تحت حمایتی که حداقل ۳ خواهر دارند می‌توانند از خدمت سربازی معاف شوند. این افراد حتما باید تحت پوشش کمیته امداد و کمک معیشت بگیر باشند.

وی ضمن تشریح جزئیات و شرایط این گروه اظهار کرد: معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار نیز ممکن است در اثر طلاق باشد که باید حتما سه سال از زمان طلاق پدر و مادر و دو سال از تحت حمایت بودن مادر در کمیته امداد گذشته باشد. همچنین اگر این شرایط در صورت فوت سرپرست باشد، باید ۶ ماه از تحت حمایت بودن آنها گذشته باشد تا بتوانند از این خدمت بهره مند شوند.

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد با اشاره به تعداد افرادی که از این خدمات استفاده کرده‌اند نیز تصریح کرد: براساس آخرین آمار تا امروز ۴۷۵۵ نفر از خدمت سربازی معاف شده‌اند.

زارع فرد در ادامه به تسهیلات دیگر کمیته امداد به سربازان به جز معافیت از خدمت اشاره کرد و گفت: در کنار معافیت چند خدمت دیگر مثل انتقال سرباز نیز به این افراد ارائه می‌شود که در این حالت اگر سربازی تحت پوشش بوده اما نتوانسته است معاف شود، برای نزدیکی به خانواده و اینکه بتواند کمک خرج خانواده باشد توافقی با سازمان نظام وظیفه انجام شده است تا آنها به نزدیک‌ترین پادگان به محل سکونتشان انتقال پیدا کنند. تاکنون ۳۴۷۷ مورد در سال جدید از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان