بازدید 9528
محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با «تابناک»؛

وزارت اقتصاد، ژنرال نیاز دارد؛ برای وزارت راه، یک چهره ملی لازم است؛ تصمیم دولت در مورد وزارتخانه ها مانند تصمیم گیری اش در بازار ارز پرنوسان است!

اگر قرار باشد، همین تیم بماند و چند سرباز به آن اضافه شود، قطعاً کاری از پیش نمی‌رود و تغییری رخ نخواهد داد. به نظر من، تغییر، جابجا کردن اشخاص نیست. ما تغییراتی را لازم داریم که بتوانند رویه‌ها را عوض کند؛ بنابراین این تغییر تنها در صورتی رخ خواهد داد که فردی جانشین شود که خود آدمی راهبردی باشد.
کد خبر: ۸۴۱۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 11 October 2018

بیش از شش ماه است، زمزمه تغییرات در کابینه دوازدهم مطرح‌ شده، ولی هر بار دولت به عناوین گوناگون، هیچ تغییری در کابینه خود نداده است؛ با این حال، در ماه‌های گذشته و با استیضاح دو وزیر کار و اقتصاد، دولت ناگزیر است، افراد جدیدی را به کابینه وارد کند.

به گزارش «تابناک»؛ اما در کنار تغییرات اجباری که قرار است دولت برای وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی و همچنین وزارت اقتصاد و دارایی ایجاد کند، گزینه‌های دیگری نیز برای وزارتخانه‌های دیگر مطرح ‌شده، به گونه ای که صحبت از جابجایی برخی از وزرا نیز به میان آمده است.

در این میان، تغییر وزیر راه و شهرسازی در کنار وزیر صنعت معدن تجارت و همچنین احتمال تغییر در وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و وزارت علوم و حتی وزارت دادگستری مطرح‌ است؛ هرچند قرار بود روحانی پس از بازگشت از سفر نیویورک، تکلیف این وزارتخانه‌ها را روشن کند، تا به امروز دولت در این زمینه سکوت کرده است.

محمدعلی وکیلی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص این موضوع در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: هنوز هیچ‌ یک از اسامی که در حال حاضر مطرح هستند، رسمی نیست، چون تصمیمات دولت درباره تغییر کابینه مانند تصمیمات بازار ارز است.

این نماینده مجلس گفت: متأسفانه تصمیمات دولت، پر نوسان و لحظه‌ای است و ما به‌ عنوان نماینده نمی‌دانیم این تصمیم ها تا چه ساعتی اعتبار دارد و مشخص نیست چه زمان، فرد یا افراد دیگری جایگزین این اسامی خواهند شد.

وی ادامه داد: با فرض اینکه این اسامی تاکنون اعلام ‌شده، باید گفت: به نظر نمی‌رسد تغییر محسوسی در این روند شاهد باشیم. هم اکنون مهم‌ترین نیاز در تیم اقتصادی دولت، اضافه کردن یک چهره ژنرال به‌ عنوان هِد تیم اقتصادی است تا بتواند تیم اقتصادی دولت را راهبری کند و برای کشور برنامه داشته باشد؛ بنابراین، اگر قرار باشد همین تیم بماند و چند سرباز به آن اضافه شود، قطعاً کاری از پیش نمی‌رود و تغییری رخ نخواهد داد. منظور از تغییر، جابجا کردن اشخاص نیست، بلکه ما تغییراتی لازم داریم که بتوانند رویه‌ها را نیز عوض کند؛ بنابراین، این تغییر تنها در صورتی رخ خواهد داد که فردی جانشین شود که خود آدمی راهبردی باشد.

وی همچنین در این زمینه یادآور شد: ما در این اوضاع چهره راهبردی نیاز داریم که بتواند در تیم اقتصادی همه رویه‌های غلطی که تا به امروز وجود داشته، تغییر دهد؛ برای مثال ما در وزارت راه، نیازمند یک چهره ملی هستیم، این وزارت خانه با این میزان مسأله و دامنه عظیم فعالیت، نیازمند یک چهره ملی است.

وکیلی خاطرنشان کرد: البته برخی‌ بر این باورند باید از جوانان در این تغییرات بیشتر استفاده شود. به نظر من هم جوان‌گرایی خوب است، ولی تجربه مدیریتی بالا نیز شرط است تا در مسیر مدیریت کمتر از آزمون‌وخطا استفاده کند و بتواند با یک مدیریت مدبرانه، راه درست را در هر زمان تشخیص دهد.

این نماینده مجلس در خصوص مباحث مطرح درباره برخی دیگر از وزارتخانه‌ها نیز گفت: آنچه گفته می‌شود، این است که شریعتمداری به وزارت رفاه می‌رود و تا دیشب گفته می‌شد، رضا رحمانی به وزارت خانه معرفی خواهد شد؛ اما از دیشب به بعد نام ویسه مطرح ‌شده است. به نظر من، شاید هیچ یک از این اتفاقات رخ ندهد و سرانجام نام فرد دیگری از جیب آقای روحانی بیرون آید و به سمت وزیر صنعت معرفی شود. باید منظر بمانیم و ببینیم تصمیم نهایی دولت در این باره چه خواهد بود.

آنچه مسلم است این که با این روش کار دولت، فقط در حال وقت تلف کردن هستیم و هر روز که می‌گذرد، فشار اقتصادی بر مردم بیشتر می‌شود و مردم در حال تاوان دادن به ندانم‌کاری‌های مسئولان کشور هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴۴
آقای وکیلی کمی هم به فکر جمع کردن آقازاده هاش باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
دقیقا
احسنت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
شنبه ۲۱ مهر
تخلیه حباب بورس باشدت ادامه دارد
درادامه روندریزش شدید بورس شاخص کل دریکساعت اول شروع بکارتالاربورس بیش از۴۰۰۰ واحددیگرسقوط کرد
ظرف چندروزگذشته شاخص کل نزدیک به ۳۰ هزارواحدسقوط کرده همه فروشنده اند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
دردولت روحانی مگر مردم ادم بحساب میایند؟80میلیون ایرانی بمیرند اینها ککشان هم نمگزد
همه چیز نیاز به ژنرال دارد اقتصاد هم رینگ بوکسه دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
تو نمی فهمی و نخواهی فهمید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
بلاخره متوجه شديد كه جوانگرائي مشكلي را حل نميكند بلكه كشور نياز به انسانهاي فهيم و دلسور و كاردان و جسور نياز دارد البته نه مانند احمدي نژاد . شعار جوانگرائي فقط براي دلخوشي است اين حرف بمعناي حمايت از افرادي مانند نعمت زاده و ها و شريعتمداري ها و زنگنه ها و آخوندي ... نيست اينها افرادي دور انديش نيستند همين زنگنه دوسه سال پيله كرده بود كه كارتهاي سوخت بنزين ماشينهاي مردم بايد باطل شوند .اقاي طيب نيا كه فردي مسلط بود جناحهاي قدرت توان ديدن اورا نداشتند
آدم توی حلقه خانوادگی خودی ها پیدا نمی شود بیجهت تلاش نکنید یکی از دیگر بدتر است تا زمانیکه از ایرانیان پاکدست وباسواد بهر نگیرید وضع از این هم وخیم تر خواهد شد
اگر خیلی از این وزیران نباشند وضع بهتر از این می شود
آقای وکیل الدوله شما هیچ وقت نتوانستید در مورد مسایل مهم کشور تصمیم درست بگیرید
این برادران در مجلس هنوز در توهم ژنرال بازی هستن مگه سال ۹۲که این همه گفتین دولت و ژنرال هاش این کار رو میکنن اون کار رو میکنن چی شد مملکت رو‌به ویرونی کشوندین با این ژنرال بازی
بنده خدا فاصله بین ژنرالهای مد نظر شما و نسل مدیرانی که شاید بتونن این مملکت رو از بحران ازاد کنن نزدیک ۵۰ساله
الان باید به افسر های جوان اعتماد کرد و مملکت رو بهشون سپرد و ژنرال ها رو بازنشسته کرد
تعداد قابل توجهی از نمایندگان تنها چیزی که بلدند گنده و مغلق حرف زدن است یعنی ما خیلی می فهمیم
اخه کسی نیست بپرسه که اینهاییکه به جای وزرا میخواهید معرفی کنید قبلا در پستهای مربوطه چه گلی به سر مجموعه خود زدند!!؟؟ هیچکدام حتی صلاحیت یک مهد کودک ده نفر را هم ندارند چه رسد به وزارت!!!°
چرا فقط وزارت صنعت ؟

همه جا به یک مَرد. نیاز است .

مرد هم مردای قدیم
پاسخ ها
پرویز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
همین قدیمیها کشورروبه این روزانداختن
جناب وكيلي عزيز هم وزارت اقتصاد و هم وزارت راه نياز به يك وزير با تفكر مردمي و بدور از تفكرات جناح و حزب بازي دارد.
آقاي نماينده! قطعاً دولت ژنرال نيازه داره ولي يادمون باشه كه مجلس هم ژنرال نياز داره. از وقتي كه اين وضع مجلس هستش، نميشه از دولت انتظار چيز ديگه اي داشت.
حرف زياده ولي بماند برا بعد ...
داداش این تبلیغات باتری بدجوری داره اذیت میکنه. لطفا محلش را تغییر دهید.
اینرا میدانم که زندگی جبر است ،و اختیار ،جبر اینکه هر نتیجه ای ماحصل قبل است ،و قبل ، و اختیار آنست که نتیجه اش جبر است ؟ و عکس این دو هم صادق است ، یقینا سرنوشت من هم اینگونه رقم خورده که در دهه هفتم زندگی با فقر سرکنم ،و به پایان برسد ، والا با آنهمه امکانات ،و اختیارات که در دوران اشتغال داشتم ،میشد صدها میلیون ثروت بدست
ورم ، و بدون شک در حادثه ای همه به باد فنا میرفت ،و باز به همین جا که هستم بر میگشتم ؟ و یا اینکه در طی این مدت هفت دهه چندین اتفاق مرگ بار برایم افتاده اما مقدر شده بمانم و طعم تلخ فقر را در دولت تدبیر ،و امید بچشم ،و سوزش آنرا لمس کنم ؟ ای کاش دزدان ،و راتخوران ، و اختلاسگران ، ثروت کشور را از ایران خارج نمیکردند ،و مانند دزدان ملی در همین کشور سرمایه گذاری میکردند ، ،، ای کاش اختلاس گران حداقل وطن پرست بودند ،و به غرور ملی پایبند ؟،،،
مردم توسط شما نابود شده اندمگر چیزی هم باقی مانده است؟!!.منظورم توده مردم است نه مردمی که موردنظرشمانمایندگان است که باپول وهزینه کرد آنها که شما نماینده شده اید!!!
متاسفانه دولت يك تصميم دارد واون كمربستن به نارضايتي عمومي است.
دولت بسیار ضعیف هست فکر کنیم رئیس دولت اقای اخوندی است
دولت زده رو دنده بی خیالی. و عملا با عدم تصمیم گیری به نارضایتی عمومی دامن می زنه. به نظر من این رویه تا یک سال قبل انتخابات 1400 ادامه خواهد داشت و با اقدامات تصنعی یک سال قبل از انتخابات دولت اون جناب سعی در بهبود وجهه خواهد کرد. پس تا دو سال دیگه بسوزید و بسازید . در ضمن مقاومت رو هم از مردم یمن یاد بگیرید. علی برکت الله.
براي رياست جمهوري نيز يك مرررررد لازم است
آقای وکیلی دولت یک ژنرال تو نفت داره برا هفت پشتمون بسه . کشور به ادم های پاکدست و سالم مانند طیب نیا نیاز داره . متاسفم که به هقای روحانی رای دادم . اینا همه حلقه نوبخت و واعظی هستند .
تا زمانی که منابع بی حساب دست دولت است رانت و فساد از بین نرفته و شما هم خود میدانید و با این حرفها زمان طی میکنید و مردم رو سر گرم میکنید. همه شما خواه ناخواه از این سیستم رانتی تغذیه میکنید.
آقایان جناب آخوندی وزارت راه را به معنای واقعی ازبین برده و تنها کسی که از هر لحاظ می تواند وزارت راه را احیا کند آقای مهندس سعیدی کیا ویا مهندس افشار می باشند.
در اوضاع بغرنج کنونی که ملت فلج شده بگو یک قلدر می خواهیم که دزدها را قلع وقم کند نه ژنرال
غده سرطانی با شیمی درمانی غیر از تضعیف بنیه ادمی هیچ فایده ای نداره باید با جراحی غده رو برداشت
برای اقتصاد و بسیاری از کارها، باید بیش از نیمی از وزارت خانه ها و همه شوراهای عالی و خالی رو تعطیل کرد و امور رو بدست خود مردم داد
بابا اینو خود دولتی ها بهتر میدونن
نمیخان اقا نمیخوان
تجربه تلح 5سال ریاست روحانی باوجو.د رفع تحریمها ودوبرابرشدن قیمت جهانی نفت و آزادشدن 150میلیارددلارازاموال بلوکه شده ودرآمد سرشارازفروش دلاروسکه وفروش سه میلیون بشکه درروز جز گسترش فقر وفساد و خردشدن استخوانهای اقشارـآسیب پذیر زیر فشاراقتصادی لجام گسیخته ثمره مثبت دیگری نداشته اصولا مشکل اصلی ملت ناکارآمدی وبی کفایتی دولت وخودروحانی است نه وزرا اکثریت 24میلیون رای دهنده بشدت ازعملکرد وی و خلف وعده وبدعهدی روحانی ناراضی هستند
نماینده محترم مجلس مگر بعد ازرفع تحریمها وآزادشدن اموال بلوکه شده به مبلغ بیش از 150میلیارددلار و افزایش قیمت جهانی نفت از 45دلاربه بیش از 85دلار وافزایش تولید وفروش آن سه میلیون بشکه درروز و درآمد نجومی ازفروش دلار وسکه کوچکترین تاثیری در وضعیت اقتصادی اقشارآسیب پذیر چون بازنشستگان وکارمندان وکارگران بوجود آمد روحانی به کدامیک ازوعده های سال 92 عمل نموده جز اظهارات تکراری بیهوده وارایه آمار عاری ازحقیقت چه دست آورد مثبتی داشته مشکل از ناکارآمدی وبی کفایتی خودروحانی است وبرای خارج شدن ازاین وضعیت فلاکت باراقتصادی باید همانطور که اکثریت 24میلیون رای دهنده رسیده اند این دولت ناتوان وبی کفایت برکنارشود
جناب وکیلی در هیچ دوره ای اکثریت ملت بویژه کارمندان وبازنشستگان وکارگران اینقدردروضعیت اسفناک اقتصادی نبودند حتی در دوره احمدی نژاد متاسفانه افرادی چون نوبخت و کلانتری و محمدشریتمداری و آخوندی وبطحایی وغیره ازوضعیت اسفناک اقتصادی که اکثریت ملت با پوست وگوشت واستخوانشان لمس میکنند فرسنگها فاصله دارند وبا گرفتن حقوقهای کلان دررفاه کامل قراردارند هرگز دلسوز اقشارآسیب پذیر کشورنخواهندبود وبهترین طریق برای رهایی کشور استیضاح کامل دولت روحانی است این خواست اکثریت رای دهندگان به روحانی در سال 92 و96میباشد
مشکل اصلی کشوروملت ایران ناکارآمدی وبی کفایتی خودروحانی است مگر در 8سال دفاع مقدس نفت بشکه ای 5دلارنبود وایران با عراق وکل دنیا جنگ نداشت پس چرا کشوربا شایستگی اداره میشد واقشارآسیب پذیر دارای زندگی ساده وشرافتمندانه بودند چطور با فروش نفت بشکه ای 85دلار و تولید وفروش سه میلیون بشکه نفت درروز در حالیکه هنوز تحریمها برنگشته وضعیت اقتصادی واکثریت ملت ایران اینقدر وخیم گردیده علت بی تدبیری و ناکارآمدی دولت روحانی است
جناب وکیلی بعنوان کسیکه دودوره آنهم براساس نظر سید محمدخاتمی به روحانی رای دادم وبا30سال سابقه خدمت خالصانه وایثارگر جنگ تحمیلی بازنشسته سازمان زیرمجموعه ریاست جمهوری هستم ومتاسفانه بادریافت دومیلیون ودویست هزارتومان برای اداره خانواده باتوجه به تورم لجام گسیخته شرمنده خانواده هستم ویقین بدانید 80درصد کارمندان وبازنشستگان نیز که حداقل یک میلیون ونیم ویا حداکثر دوملیون حقوق دریافت میکنند همچون اینجانب از عملکرد دولت روحانی بشدن ناراضی هستیم درطول 8سال جنگ تحمیلی وحتی در دوره احمدی نژاد هم اینقدر زیر فشاراقتصادی کمرشکن نبودیم عامل اصلی امثال نوبخت وخودروحانی هستند که باپرداختیهای ناعادلانه بین کارمندان وبازنشستگان با مقامات ووزرا اقلیتی را دررفاه کامل واکثریت رازیر فشاراقتصادی له نمودند
تمامی مشکلات عدیده اقتصادی کشوروملت ازبی تدبیری دولت روحانی است چراکه از چند ماه مانده به شروع تحریمها با چندبرابرشدن قیمت دلار وسکه و تورم کمرشکن ملت ایران تجربه بسیارتلخی را میگذارانند ومشخص نیست درآمد نفت بشکه ای 85دلار و در آمد سرشارناشی ازفروش دلاروسکه در کجا هزینه میشود یارانه ها همان 45هخزارتومان زمان اجرای طرح بوده ودرطول 5سال عمردولت روحانی باوجود افزایش زیاد حاملهای انرژی چون برق وتلفن وآب و گاز وسایر مایحتاج زندگی ملت ریالی هم دولت روحانی به یارانه ها اضافه نکرده وحتی در صدد بود آن راهم حذف نماید لذا برای برون رفت ازاین وضعیت فلاکت بار برکناری دولت بی تدبیر ویاس کننده روحانی است
اصلاح طلبان كشور را گرفتار كرده ومردم از عملكرد انان بشدت اسيب ديد ه اند..
فاتحه اقتصاد را همین ژنرالها خوانده اند.
دولت روحانی یک ببر کاغذی بیش نیست.
وقتی رییس کمسیون عمران پزشک عمومی باشد باید وزیر راه هم اخوندی باشد اقای اخوندی وزارت راه و شهرسازی را با خاک یکسان کرد.
اقایون اگه بخوان می تونن همه چیزوبه راحتی حل کنن ولی نمی خوان وازرنج کشیدن مردم دارن لذت می برن
مگه آخوندی ژنرال نبود؟! چه کسی جرات داشت بخشنامه هایی مثل تعارض منافع را در سازمان نظام مهندسی ابلاغ کند که ایشان ابلاغ کرد؟! عدالت رو اجرا کرد و تقاسش رو هم پس داد!همین کسانی که از ابلاغ این بخشنامه متضرر شدند چه لابی که برضد آخوندی به راه نیانداختند!
عده ای هم کارمند بودند و هم از نظام مهندسی منتفع میشدند و هم کارمندی ایشان منافعشان را در نظام مهندسی رانت آمیز نموده بود و خیل جوانان فارغ التحصیل هم بیکار بودند،زنده باد آخوندی، اقدام ایشان در حافظه تاریخی مردم ماندگار خواهد بود.
رحماني خيرالموجودين خوبيست براي صنعت
سیاست خارجه تفکر به منافع ملی میخواهد با ژنرال در وزارت اقتصاد هیچ چیز درست نمی شود
با سلام، بدون وزیر بودن دو وزارت خانه به مدت سه ماه نشان داد که بودن ونبودن وزرا نقشی در امور جاری دولت ومملکت ندارد، پس بهتر است وزارت خانه ها ی دیگر نیز بی وزیر کار چوب تراشی وبهانه جویی واتلاف انرژی وهزینه را ادامه دهند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر