بازدید 3195
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد؛

اعزام کاروان سلامت احسان به هزار نقطه محروم کشور

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، با اشاره به شروع به کار بنیاد برکت احسان برای حل برخی از این مشکلات گفت: اهدای جهیزیه به نیازمندان و کاشت حلزون گوش با همین هدف انجام شد و با کمک این ستاد، هیچ کودکی به دلیل مشکل مالی از این درمان بی نصیب نمی ماند.
کد خبر: ۸۴۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ 09 October 2018

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مراسم رونمایی و اعزام کاروان سلامت احسان به هزار نقطه محروم کشور با اشاره به برجستگی نقش امام حسین(ع) در میان دیگر ائمه اطهار، اظهار داشت: ایشان شاهد شهادت امیرالمومنین(ع) در سال چهلم هجری بودند و در جریان واقعه صلح امام حسن (ع) قرار داشتند و تا شهادت این حضرت در تبعیت کامل از امام زمان خود (امام حسن(ع)) بودند.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) پس از شهادت امام حسن(ع) و تا زمان زنده بودن معاویه که ده سال به طول انجامید، همچنان به عهد صلح پایبند بودند. مخبر گفت: معتقدم اگر مردم کوفه امام حسین(ع) را دعوت نمی کردند و یزید که به فساد اخلاقی علنی مبتلا نبود بر سر کار نمی آمد، امام حسین(ع) تصمیم دیگری می گرفتند.

اعزام کاروان سلامت احسان به هزار نقطه محروم کشور

به گزارش «تابناک»؛ رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با تأکید بر اینکه به درک واصل شدن معاویه و نصب یزید به عنوان جانشین در نظام به ظاهر اسلامی و فشار مردمی برای حل بحران ها موجب به میدان آمدن ایشان شد اظهار داشت: هرچند نصب امام از سوی حق تعالی صورت می گیرد خواست مردم هم تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه محوریت مردم در اعمال امامت تأثیرگذار است تصریح کرد: حاکمیت با تقاضای مردم ممکن می شود.

مخبر با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) پس از فوت آیت الله بروجردی مسئولیتی را در حوزه بر عهده نگرفتند و با اصرار مردم به چاپ رساله اقدام کردند، گفت: وقتی مردم از ایشان برای رهبریت انقلاب اسلامی درخواست کردند به روی صحنه آمدند.

مخبر ادامه داد: پس از رحلت حضرت امام با وجود در قید حیات بودن بسیاری از مراجع، سیدی از گوشه خراسان که به عنوان عالم متدین، محقق و مبارز خوش ذوق شناخته می شدند، جانشین امام شدند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: بخشی از نحوه جانشینی ولی فقیه مربوط به سازوکارهای نائبیت امام زمان (عج) می شود و بخشی از آن به محوریت مردم در نظام حکومتی بازمی گردد.

وی اضافه کرد: اگر دستگاه‌های حاکمیتی در کشور در جهت منافع مردم حرکت نکنند، نمی توانند از سوی آنها نیابت داشته باشند.

مخبر مهمترین خدمت و تکلیف نهادها و دستگاه های کشور را خدمت به مردم دانست و ابراز داشت: باید نهضت خدمت رسانی به مردم با محوریت مردم برپا شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به شکل گیری بسیج سازندگی پس از پیروزی انقلاب گفت: امام خمینی(ره) فرمودند ما به دنبال بسیج ۲۰ میلیونی هستیم. در آن زمان کل جمعیت ایران ۳۰ میلیون بود و این سخن امام بدین معنا بود که مردم مسئول همه امور کشور هستند.

اعزام کاروان سلامت احسان به هزار نقطه محروم کشور

وی تأکید کرد: توانسته ایم با قدرت در مقابل توطئه های دشمن در چهل سال اخیر بایستیم و امروز دشمن جنگ وسیع و عمیق معیشتی را با ما آغاز کرده است.

مخبر افزود: با استفاده از امکانات و نیروهای انسانی متعهد و فداکار در این جنگ، نگرانی نمی ماند.

وی با بیان اینکه دشمن دلواپس حرکت جمهوری اسلامی است و ما برای مقابله با توطئه ها نگرانی نداریم اظهار داشت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله) هنر به صحنه کشیدن مردم در شرایط حساس را دارند و بحث آتش به اختیار از همین جهت از سوی رهبری بیان شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ادامه داد: با این شعار همه ۸۰ میلیون جمعیت ایران برای حل مشکلات به صحنه خواهند آمد.

مخبر با تأکید براینکه مشکل معیشتی توطئه سنگین دشمن علیه مردم ایران است، گفت: باید این مسأله را با حضور مردم حل کنیم. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با همه توان و امکانات با به صحنه کشیدن مردم پیش قدم شده است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به شروع به کاربنیاد برکت احسان برای حل برخی از این مشکلات گفت: اهدای جهیزیه به نیازمندان و کاشت حلزون گوش با همین هدف انجام شد و با کمک این ستاد هیچ کودکی به دلیل مشکل مالی از این درمان بی نصیب نمی ماند.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب، ایرانیان مشکلات فوق العاده ای در حوزه سلامت روبه رو بودند، اظهار داشت: پزشکان بنگلادشی و هندی با کمترین سطح تحصیلات پزشکی در شهرهای بزرگ کشور طبابت می کردند و ۷۸ درصد شهرهای کشور آب و برق نداشت.

مخبر ادامه داد: این در حالی است که پس از انقلاب، کشور پیشرفت چشمگیری در حوزه پزشکی داشته؛ عمده روستاها صاحب امکانات اولیه و آب و برق شده و سن امید به زندگی به 75 سال رسیده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از ساخت۱۵۴ خانه بهداشت، تأمین هزینه درمان ۵۰ هزار بیمار سرطانی، بیمه درمانی مردم مناطق محروم و اعطای وام قرض‌الحسنه درمانی از سوی بنیاد برکت خبر داد و گفت: امروزه ۹۶ درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و ۴ درصد داروهای مصرفی ایرانیان خارجی است. این ۴ درصد دارو، ۳۰ درصد هزینه های دارویی کشور را شامل می شود و ۱۵۰ میلیارد تومان از جیب بیماران صعب العلاج برمی دارد.

وی از آغاز فعالیت یک شهرک دارویی در اطراف تهران خبر داد و گفت: تمرکز ما به تولید این داروهای وارداتی بوده و تمام افرادی که می توانند برای تولید این داروها اقدام کنند در این شهرک امکاناتی به آنها داده می شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در پایان از ارائه یک پکیج کامل خدمات پزشکی برای ۷۵۰۰ بیمار در استانهای محروم کشور از سوی بنیاد برکت احسان خبر داد و گفت: این مجموعه خدمات پزشکی، بستری تحت نظر، تزریقات و پانسمان، داروخانه ای با تنوع ۱۳۰ قلم دارو، آزمایشگاهی و تله مدیسین (دوراپزشکی) را به مردم مناطق محروم با حضور ۱۳۲ نفر کادر درمانی ارائه خواهد داد. همچنین این مجموعه قابلیت بسیار خوبی برای ارائه خدمات در شرایط بحران را دارد و به عنوان اولین مأموریت به مناطق سیل زده شمال کشور اعزام خواهند شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار